Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jo... men de är ju fria att kontakta mig?
Jag har ett vettigt foto och en presentation som jag tror är ganska rättvisande. Mina exkluderingar gäller de jag själv kontaktar.

Tyvärr är det en stor del white trash eller män med sexinviter som kontaktar mig.

De andra försöker jag vårda efter bästa förmåga. Jag dissar inte i första taget. De får allt skriva ett gäng mail så jag kan få någon uppfattning...:)

Kan du definiera white trash?

Kan du definiera white trash?

Wikipedia och jag är rätt ense om definitionen
White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning på ljushyade personer, vanligtvis från USA, med låg social status.

Personer som sägs vara white trash har ofta svag ekonomisk ställning, låg bildnings- och utbildningsnivå samt ett ointresse för samhälls- och kulturfrågor. En allmän smaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse.

kl

Någon mer än jag som finner Badoo väldigt rörigt?

Jag ska på dejt i veckan och är så fruktanssvärt nervös. Ska ses hemma hos mig och jag vet inte vad jag ska göra, film är tänkt, men mer liksom haha. Så mycket lättare med dubbeldejt. :o

kl

Jag ska på dejt i veckan och är så fruktanssvärt nervös. Ska ses hemma hos mig och jag vet inte vad jag ska göra, film är tänkt, men mer liksom haha. Så mycket lättare med dubbeldejt. :o

Ni har dejtat innan? Så du vet lite om honom redan?

Måste ni göra något? Duger inte film samt prata och äta/fika?

Badoo blir man inte klok på!

Apparaten som ger förslag surnar till när man väljer bort de mest idiotiska förslag. Dessvärre är det som vanligt flest sådana. Boende i långbortistan med fylla som ett marknadsfört intresse.

Nån enstaka verkar intressant men de svarar inte ändå.

Som vanligt med andra ord!

Ptr

Inte dejtat, han är från samma stad, gemensamma vänner, har bara pratat via nätet dock.

Javisst räcker det, men ja, jag är väl bara nervös. ;)

kl

Jag testade Badoo en gång, men jag avslutade mitt konto efter 10 min, jag tyckte det kändes helt meningslöst och oseriöst.

Om det är första dejten så skulle jag rekommendera att ni ägnar tid åt att prata med varandra, så att ni lär känna varandra för att se om ni fungerar ihop.

Senast ändrad:

Ja lite så känner jag med, känns lite omoget och "lek" över det hela med alla "lägg upp såhär många bilder så får du se dessa bilder" etc.

Ja, prata lär vi göra, äta och se på film, eller så blir det bara att prata som du säger. :) Men får se om jag kommer med förslaget att fika ute och gå på bio eller något. För då är det lättare att avbryta om det känns fel. Känns lite svårare om man är hemma hos mig.

Kan en kvinna inte signalera att sex är en normal och viktig del av livet utan att få sexinviter?

Så tror jag att det är, eller jag har i alla fall erfarenheter som tyder på det.

I olika sammanhang genom livet har jag öppet stått för bisexualitet, och det verkar som att bara det att man nämner en sexuell orientering (heterosexualitet, i förekommande fall, behöver ju som bekant inte nämnas) lockar till sig ett rätt trist manligt klientel. Dvs män gör sig stora ansträngningar för att få något slags kontakt med mig, i syfte att föreslå att jag deltar trekanter. Det är tydligen så de uppfattar bisexualitet.

Jag har ingen anledning att tro att dessa män ärnågot annat än vanliga, helt ok och välfungerande samhällsmedborgare. Jag tror inte att det syns på dem att de börjar drägla vid blotta insikten att en kvinna är bi och dessutom öppen med det. Jag tror inte att det syns på dem att de tror att kvinnors öppet erkända sexualitet har med dem att göra.

Jag tycker att det känns lite fel att ha en förstadejt hemma, precis som du säger så är det svårare att avbryta en dejt hemma.

Att fika ute tycker jag låter som en bra idé, att gå på bio tycker jag däremot känns fel eftersom det är två timmar där ni inte har någon direkt möjlighet att lära känna varandra. Om filmen är dålig så kan ni i och för sig ägna er åt att lära känna varandra lite mer fysiskt, om det är det du är ute efter. :)

Hur bedömer du om någon är White trash?

Jag har träffat högt utbildade människor som varit insnöade inom sitt område, alltså inte humaniora och därför inte särskilt intresserade av detta, de har varit överviktiga, haft dålig smak och hygien...

Tänk så olika alla resonerar. Jag skulle till exempel aldrig dejta nån som använde ordet white trash för att beskriva folk. För mig är det ett stort fett varningstecken när folk gör det eftersom det signalerar så tydligt hur man dömer andra människor. Dessutom förknippar jag det personligen med människor som är väldigt bittra och missnöjda med sina liv, så pass att de ser ner på andra människor endast pga deras sociala status. De jag känner som är lyckliga, toleranta och sympatiska skulle liksom aldrig gå runt och döma på det viset.

När jag bedömer en människa, gör jag det IRL. Jag försöker komma åt människan och bortse från de yttre attributen... Jag kan acceptera en låg bildnings/ utbildningsnivå, om jag märker att personen är intelligent. Jag kan acceptera en klädstil, som inte är helt up to date, om jag märker att det under den bylsiga tröjan döljer sig en sympatisk människa. Jag kan acceptera övervikt, om människan som bär den är sympatisk. Varför döma andra, sortera och sålla, om man inte är perfekt själv?

Jag kan också tillägga, men det ses väl kanske som skryt?, att ett av mina ex har jobbat som fotomodell i Tyskland! (Tror ni han var snygg, eller?! *dräggel*) Men, det höll inte mellan oss, eftersom han var den tråkigaste personlighet jag någonsin träffat...

Senast ändrad:

Hur bedömer du om någon är White trash?

Jag har träffat högt utbildade människor som varit insnöade inom sitt område, alltså inte humaniora och därför inte särskilt intresserade av detta, de har varit överviktiga, haft dålig smak och hygien...

Lägg inte så väldig vikt vid begreppet!!

Det var ett kortfattat sätt att beskriva personer jag inte skulle ha det minsta gemensamt med. Jag gillar inte supa-sig-redlös-bara-för-att-det-är-helg. Jag har svårt för rasism. Jag uppskattar om kläder är hela, rena och från det här milleniet. Jag uppskattar inte grova sexistiska skämt i fotoalbumet.

OK- jag ska ta den långa beskrivningen i fortsättningen.

Tänk så olika alla resonerar. Jag skulle till exempel aldrig dejta nån som använde ordet white trash för att beskriva folk. För mig är det ett stort fett varningstecken när folk gör det eftersom det signalerar så tydligt hur man dömer andra människor. Dessutom förknippar jag det personligen med människor som är väldigt bittra och missnöjda med sina liv, så pass att de ser ner på andra människor endast pga deras sociala status. De jag känner som är lyckliga, toleranta och sympatiska skulle liksom aldrig gå runt och döma på det viset.

Du och jag har sällan samma åsikter och du hackar rätt omgående om du hittar nåt som du kan angripa.

Varför lägger du mig inte i ignorera istället?

Ja, jag tycker att det finns knäppskallar, jag ser människor vars värderingar jag aldrig skulle kunna dela.

Och det finns oändligt många människor av väldigt olika slag som är fantastiska. Eftersom jag jobbar i en miljö med nyanlända invandrare ser jag underbara personer som inte äger mycket mer än vad de har på sig och har i lägenheten. Jag skulle aldrig drömma om att kategoriserad dem efter någon form av "social status".

Jag har levt så länge och jag har i perioder haft det så tufft att jag beslutat att aldrig lägga energi på sådana som jag inte gillar. Jag ignorerar. Jag har bara en viss mängd ork.
Koncentrationen ligger på dem jag uppskattar.

Jag gör likadant i nätdejtingen.

Ja håller med. Det signalerar en nedlåtande attityd om andra.

Dessutom hör inte uttrycket hemma i Sverige tycker jag.

Kräsen? Snar att döma?

Ledsen om jag uppfattas så.

Kräsen - ja kanske, ifall kräsen innefattar att jag vill hitta någon som kan vara något så när lik mig i grundvärderingar och intresse.

Inte som en dejt som jag visade konstutställningen jag guidar på. Han såg sig omkring och sa - finns det verkligen folk som betalar för att se sånt här. (Japp, runt 25' varje år...). Har någon inte förståelse för mina organisationsuppdrag, mitt politiska liv och mitt kulturintresse så skulle vi nog inte ha så mycket att tala om?? Man behöver inte dela intressen men respektera dem.

Snar att döma - det hoppas jag verkligen inte!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 597
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka