Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Kanske för att du nämner ditt bröst i din presentation. Jag kan tycka att en bröstcanceroperation kan höra till ett senare skede i kontakten.

Det där verkar vara ett big deal för dig.

för mig är det inte så. Jag vill inte heller att det ska vara det för en ev man. jag nämner det och så är vi klara med det.

Jag skulle hata att träffa en man som först när vi ses upptäcker det och då reagerar starkt. Lika starkt som du.

Alltså - vad är skillnaden mellan att jag skriver det, och att någon visar en bild där man ser lite klyfta?

:bow: :bow:

Jag förstår verkligen inte vad som är så fantastiskt med tvåsamhet. Själv har jag precis brutit med min (fd) sambo, eftersom jag känner att mitt liv är roligare när jag är ensam!

:D

Men var han någon gång RÄTT då? Det jag fiskar efter är om alla viktiga pusselbitar fanns dvs inte bara kärlek/passion/förälskelse?

Singelliv per min def innebär ett enkelt och okomplicerat liv så för min del - som prioriterar enkelt och okomplicerat - är ditt fetade en sanning så länge partnern inte är 100% r-ä-t-t.

Tvåsamhet med det perfekta 100%-iga komplementet slår däremot singellivet alla dagar i veckan.

Det där verkar vara ett big deal för dig.

för mig är det inte så. Jag vill inte heller att det ska vara det för en ev man. jag nämner det och så är vi klara med det.

Jag skulle hata att träffa en man som först när vi ses upptäcker det och då reagerar starkt. Lika starkt som du.

Alltså - vad är skillnaden mellan att jag skriver det, och att någon visar en bild där man ser lite klyfta?

Nej du missförstår mig! Du missförstår mig helt och hållet!

...kan bara tänka mig att du, genom att nämna ditt bröst redan i presentationen, ger bilden av att sex "och sånt" är viktigt för dig.

Föreställ dig en man som haft testikelcancer och opererat bort ena testikeln. Hur skulle du uppleva honom om han redan i presentationstexten skrev att han bara hade en testikel?

Det finns mååånga stadier mellan en nätpresentation och en date där man börjar "klämma på varandra"

Nej du missförstår mig! Du missförstår mig helt och hållet!

...kan bara tänka mig att du, genom att nämna ditt bröst redan i presentationen, ger bilden av att sex "och sånt" är viktigt för dig.

Föreställ dig en man som haft testikelcancer och opererat bort ena testikeln. Hur skulle du uppleva honom om han redan i presentationstexten skrev att han bara hade en testikel?

Det finns mååånga stadier mellan en nätpresentation och en date där man börjar "klämma på varandra"

OK Sorry att jag inte fattade.

Jag hade inte brytt mig. Men varit glad för att han sagt det initialt istället för att jag skulle upptäckt det vid en smekning.

Och ja, sex ÄR enormt, enormt, viktigt för mig.

Det jag retar mig på är när det inte finns något som helst intresse att diskutera, att presentera sig för varann. När jag inte får se någon människa, bara en flåsande varelse som erbjuder mig att provrida och provsuga. Jag gör gärna bägge delarna. Men inte om inte - för att citera en bukare - våra själar hånglat först.

En man som inte tycker att sex är viktigt går bort. Fetbort. Men det ska vara en bit av bilden. Inte hela.

Det jag retar mig på är när det inte finns något som helst intresse att diskutera, att presentera sig för varann. När jag inte får se någon människa, bara en flåsande varelse som erbjuder mig att provrida och provsuga.

Det är just det här jag funderar över. Jag har varit på hp och är på mp och visst händer det att jag får något perverst förslag, men absolut inte i den grad du verkar få. Det är därför jag funderar över om din inledning i din presentation (och kanske presentation i övrigt) lockar till sig just sådana flåsande äckel.

...och så tror jag att man kan utgå ifrån att sex är viktigt i ett förhållande.

Det är just det här jag funderar över. Jag har varit på hp och är på mp och visst händer det att jag får något perverst förslag, men absolut inte i den grad du verkar få. Det är därför jag funderar över om din inledning i din presentation (och kanske presentation i övrigt) lockar till sig just sådana flåsande äckel.

...och så tror jag att man kan utgå ifrån att sex är viktigt i ett förhållande.

I så fall är det intressant!

Kan en kvinna inte signalera att sex är en normal och viktig del av livet utan att få sexinviter? En man som gör sammaledes betraktas väl som bara vanlig?

Alltså - samlivet är något som man förutsätter finns och som en vuxen person väl inte skäms över? Det är väl bara de egna barnen som inte låtsas om att föräldrarna skapat dem på annat sätt än genom att kalla på storken ;)

Dessutom, jag signalerar inte sex på annat sätt. Tror jag? detta är min profiltext:
Halvfet envis kärring med bara ett bröst söker snygg, lång, samhällsintresserad och sexig man. Funkar du lika bra i varselbyxor som i struken skjorta är det ett plus.

För att reda ut saker redan från början kan jag berätta att jag varken är intresserad av att börja fiska eller åka MC. :-) De intressena får du utöva när jag utövar mina.

Jag tycker att människor är viktiga. Jag finns i sammanhang med kultur, samhällsengagemang och trädgård. Bonnunge från början, och fd hästuppfödare. Jag har ingen TV men gott om böcker och en del konst. Bor i eget torp vid skogsbrynet och jag gillar att köra bil. Funkar i både Blundstone och högklackat. Går sällan ut utan örhängen.

Gillar hundar och står ut med katter.

Tror att man lever ett bättre liv om man får skratta varje dag och om man ser människors goda sidor. Humor är viktigt. Det gör livet roligare. Lite glad galenskap gör också livet bättre.

Jag behöver ingen som tar hand om mig, jag klarar mig bra själv. Fast omtanke är fint. Jag är omtänksam och nog ganska snäll. Men inte menlös. Jag behöver någon att dela närhet, upplevelser, diskussioner och tvåsamhet med. En axel att luta sig emot när det blåser.

Vill du stå jämte mig och hålla min hand?

Lockar den till sexinviter mer än någon annans?

Dessutom, jag signalerar inte sex på annat sätt. Tror jag? detta är min profiltext:

Lockar den till sexinviter mer än någon annans?

Ingen sexnovell direkt ;) men jag tror:

Halvfet envis kärring med bara ett bröst söker snygg, lång, samhällsintresserad och sexig man. Funkar du lika bra i varselbyxor som i struken skjorta är det ett plus.

- det stycket lockar män du inte är intresserad av? Närmare bestämt raka motsatsen till män som intresserar dig?

Jag tror att det kan vara rätt att skriva en presentation som man tror tilltalar den typen av män man vet tilltalar en själv, istället för att presentera sig som man själv vill presentera sig?
Dvs anpassa marknadsföringen efter den kundkategori man vill kroka ;)

Jag tror att det kan vara rätt att skriva en presentation som man tror tilltalar den typen av män man vet tilltalar en själv, istället för att presentera sig som man själv vill presentera sig?
Dvs anpassa marknadsföringen efter den kundkategori man vill kroka ;)

Hrm...

Jag gillar drastisk och lite torr humor. Vill att mannen ska vara likadan.
Så inledningen var skriven just med den avsikten. Att fånga intresset hos män med humor. Jag vill locka män som skulle tycka att den presentationen visade en stark och jordnära men intellektuell person.

Men det skulle alltså ha motsatt effekt?

Tål att fundera på

Halvfet envis kärring med bara ett bröst söker snygg, lång, samhällsintresserad och sexig man.

Om jag ska vara ärlig så tolkar jag faktiskt den meningen som om du är ironisk. Du börjar med att beskriva dig själv på ett inte allt för positivt sätt och fortsätter sedan att skriva att du söker en man som får anses vara väldigt eftertraktad. Detta skulle faktiskt få mig att tolka det som om du söker motsatsen till det du söker.

Jag kan inte garantera att jag är representativ för män i allmänhet, men du bör nog ändra för säkerhets skull. ;)

Jag uppfattar meningen som att du har humor, men skämtet slår fel.

Halvfet envis kärring med bara ett bröst söker snygg, lång, samhällsintresserad och sexig man.

Om jag ska vara ärlig så tolkar jag faktiskt den meningen som om du är ironisk.

Jamen lite så uppfattar jag det också. Du beskriver inte dig själv med superlativer, men söker någonting "perfekt". Jag tolkar det också som att du skämtar om det du söker. Försök med en lite annorlunda inledning och se om du märker nån skillnad (tanten alltså)

Om jag ska vara ärlig så tolkar jag faktiskt den meningen som om du är ironisk. Du börjar med att beskriva dig själv på ett inte allt för positivt sätt och fortsätter sedan att skriva att du söker en man som får anses vara väldigt eftertraktad. Detta skulle faktiskt få mig att tolka det som om du söker motsatsen till det du söker.

Jag kan inte garantera att jag är representativ för män i allmänhet, men du bör nog ändra för säkerhets skull. ;)

Jag uppfattar meningen som att du har humor, men skämtet slår fel.

nu blev det mycket att fundera över.....

Att beskriva sig på ett icke-positivt sätt lockar nog bara män som ser sig själva som losers och som tycker att de inte har någon chans att träffa en "vettig" kvinna.

Vettig är inte det bästa ordet, men jag hoppas du förstår vad jag menar?

Hrm...

Jag gillar drastisk och lite torr humor. Vill att mannen ska vara likadan.
Så inledningen var skriven just med den avsikten. Att fånga intresset hos män med humor. Jag vill locka män som skulle tycka att den presentationen visade en stark och jordnära men intellektuell person.

Men det skulle alltså ha motsatt effekt?

Tål att fundera på

Det förstår nog flera av oss på Bukefalos som fått en liten inblick i vem "tanten" är men för den som inte har den inblicken, där detta är den inledningen i presentationen - jag tror det slår fel.

Jag TROR att det kan vara så att flera av de män som tilltalar dig bara läser det där första stycket och sedan går de vidare - trots att de kanske är intellektuella, drastiska, har torr humor och stor aptit på sex.

Notera nu att detta bara är en gissning från min sida, ingen sanning :)

AHA.. nu vet jag vad jag gjort fel... jag har ju varit ärlig å skrivit att jag har några kilon för mycket å att håret har börjat att glesna på mitten ju... det är därför jag inte får några flåsande kvinns efter mig :banghead::D:D:D

sov så gott allesammens :p
/s

Som jag och min partner - han är skitsnygg. Det är inte jag. men han vet nog inte om det, men det vet jag !

Jamen lite så uppfattar jag det också. Du beskriver inte dig själv med superlativer, men söker någonting "perfekt". Jag tolkar det också som att du skämtar om det du söker. Försök med en lite annorlunda inledning och se om du märker nån skillnad (tanten alltså)

Det här väcker tankar.

Jag ville få fram att jag raljerade med mig själv men därmed inte saknar krav på en partner. Du tolkar det precis tvärtom.

Det här var nog en nyttig diskussion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka