Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Nej, det är ju inte konstigt att man hellre är singel än blir tillsammans med någon som man inte ens är förtjust i och attraherad av.

:bow: :bow:

Jag förstår verkligen inte vad som är så fantastiskt med tvåsamhet. Själv har jag precis brutit med min (fd) sambo, eftersom jag känner att mitt liv är roligare när jag är ensam!

Men tanten, hur ska du någonsin kunna få napp när du läser med så rädda ögon? För det är vad jag tycker att du verkar göra. Du hittar fel i varje profil, varje mail, varje kontakt. Alla har inte så jäkla lätt att uttrycka sig i skrift men det låter som om du väljer bort dem vid minsta misstag?

Jag undrar om du inte bygger murar mot att träffa någon. Både genom det där kritiska läsandet och genom föreställningen om att det du måste ha är någon lång, snygg, sexig och samhällsintresserad (eller hur det nu var). Den där kategorin kommer liksom inte flygande som stekta sparvar. En sån drömman skulle jag också kunna önska men jag får gå till mig själv först: jag är då inget kap för någon som vill ha en lång, snygg, sexig och samhällsintresserad kvinna...

Men tanten, hur ska du någonsin kunna få napp när du läser med så rädda ögon? För det är vad jag tycker att du verkar göra. Du hittar fel i varje profil, varje mail, varje kontakt. Alla har inte så jäkla lätt att uttrycka sig i skrift men det låter som om du väljer bort dem vid minsta misstag?

Jag undrar om du inte bygger murar mot att träffa någon. Både genom det där kritiska läsandet och genom föreställningen om att det du måste ha är någon lång, snygg, sexig och samhällsintresserad (eller hur det nu var). Den där kategorin kommer liksom inte flygande som stekta sparvar. En sån drömman skulle jag också kunna önska men jag får gå till mig själv först: jag är då inget kap för någon som vill ha en lång, snygg, sexig och samhällsintresserad kvinna...

Är jag det?? Rädd alltså.
Tål att fundera på. Självbild är svåra ting.

Jag hade hoppats att min presentation skulle ge inryck av lite självdistans och humor. Fast den kanske istället tyder på att jag är rätt självgod?

Jag mailar en del med män via sidornas egna mail. Det händer att det är intressant. Men de flesta gånger så vill de ha andra saker än jag vill?

Ofta kan det bli rätt långa konversationer. Men till slut - när jag inte fått svar på en enda fråga eller fundering men själv behövt svara på massor och ansträngt mig för att bjuda på mer än så - då spricker fasaden.

Jag tycker själv inte att mina krav är så himla höga. Fast det kanske de är?

Jag sållar aktivt bort snygga män eftersom jag vet att jag inte tävlar i samma klass. Jag sållar bort akademiker på högre nivå eftersom jag inte har någon examen (men några resttentor som är 25 år gamla...) Jag sållar också bort dem som har så god ekonomi att de kan ha flådiga liv med mycket utlandsresor, flotta bilar och dyra hobbies. Dem kan jag inte matcha med mitt materiellt enkla liv.

Därutöver sållar jag bort personer med foton som tyder på - sorry fördomarna - white trash, samt rökare och uppenbart underliga preferenser (som han som enbart kunde tänka sig dejta barfota-kvinnor. Oavsett väder, temperatur och underlag).

Och jag sorterar bort rena sexkontakter. Jag har levt i celibat så länge att om jag ska väcka något till liv igen så ska det vara värt det. Jag vill inte väcka min vilande libido för något som bara gör mig ledsen eller förnedrad, och sedan leva ett antal månader med att försöka tränga bort den igen.

I övrigt är det jag som blir bortsorterad.

Men kanske är mina krav på tok för höga?

en bekant sa till mig efter min skilsmässa att jag inte skulle vara så kräsen. Sex fanns att få överallt. När jag surt undrade om jag skulle försöka ragga bland A-lagarna på bänken i stadsparken fräste han att jag inte skulle vara så fördomsfull. Så ja, smutsiga knarkare och alkisar skulle jag nöja mig med. De kunde ju bli fantastiska partners.

Det vill jag inte. Vill ha en missbrukare alltså.

Jag sållar aktivt bort snygga män eftersom jag vet att jag inte tävlar i samma klass. Jag sållar bort akademiker på högre nivå eftersom jag inte har någon examen (men några resttentor som är 25 år gamla...) Jag sållar också bort dem som har så god ekonomi att de kan ha flådiga liv med mycket utlandsresor, flotta bilar och dyra hobbies. Dem kan jag inte matcha med mitt materiellt enkla liv.
Tro faen du blir besviken när du gör kategoriska sållningar baserade på en negativ självbild.

Om du sållar bort dem som du på något sätt inte är "god nog" att matcha så sållar du ju bort många som du egentligen skulle kunna vara intresserad av. Varför skära ner urvalet till bara mellanmjölk? O_o Klart det blir svårt att hitta guldkornen då.

Tro faen du blir besviken när du gör kategoriska sållningar baserade på en negativ självbild.

Om du sållar bort dem som du på något sätt inte är "god nog" att matcha så sållar du ju bort många som du egentligen skulle kunna vara intresserad av. Varför skära ner urvalet till bara mellanmjölk? O_o Klart det blir svårt att hitta guldkornen då.

Ja herregud! Nog skulle JAG vara intresserad av dem.

Men vis av ett helt vuxenlivs erfarenheter så vet jag att de inte är intresserade av mig. Man får inga proffskontrakt om man harvar i division sju.

Det är bara patetiskt. Och jag är inte patetisk. Inte frivilligt.

Aha du är rädd att bli nobbad (= vara patetiskt)?

"De är inte intresserade" säger du. Vilka är dessa "de"? Alla som du tycker är snygga eller som har mer pengar eller fler högskolepoäng än dig? På vilket sätt är det ens en homogen grupp som du på förhand kan veta inte kommer gilla dig?

Det är dessutom osmickrande för mellanmjölkspersonerna - att de platsar i din urvalsgrupp för att de är lagom oattraktiva och ointressanta. Kanske märker de av det.

Fast ärligt? Hur många par ser man inte som utseendemässigt kan se ganska omaka ut, trots att de förhoppningsvis har ett väldigt gott förhållande baserat på kärlek och respekt? Alla 10-oängare i mina ögon har verkligen inte partners i samma klass och många som verkar vara 10-poängare vid första anblicken är inget jag skulle vilja presentera för familj, vänner och kollegor när jag väl skrapar på ytan! O_o

Aha du är rädd att bli nobbad (= vara patetiskt)?

"De är inte intresserade" säger du. Vilka är dessa "de"? Alla som du tycker är snygga eller som har mer pengar eller fler högskolepoäng än dig? På vilket sätt är det ens en homogen grupp som du på förhand kan veta inte kommer gilla dig?

Det är dessutom osmickrande för mellanmjölkspersonerna - att de platsar i din urvalsgrupp för att de är lagom oattraktiva och ointressanta. Kanske märker de av det.

Är inte alla rädda att bli nobbade?

Fast visst har du rätt. Jag förväntar mig inget annat än nobben när det gäller kärlek och relationer. Eftersom jag aldrig fått positivt gensvar från någon jag varit intresserad av.

På vilket sätt skulle "mellanmjölkspersonerna" kunna uppfatta att de är sådana?

Därutöver sållar jag bort personer med foton som tyder på - sorry fördomarna - white trash, samt rökare och uppenbart underliga preferenser (som han som enbart kunde tänka sig dejta barfota-kvinnor. Oavsett väder, temperatur och underlag).

Är det inte bättre att låta männen bestämma om du "duger" för dem än att bestämma det själv, bara för att de är snygga, välutbildade eller tjänar bra är det inte säkert att de bryr sig om sådant hos en eventuell partner. Det är väl att man trivs ihop och har roligt tillsammans som är det viktiga inte en massa ytliga petitesser.

Sedan måste jag tacka dig för det andra stycket i det som jag har citerat, barfotamannen var det roligaste jag har läst idag. :)

Ja herregud! Nog skulle JAG vara intresserad av dem.

Men vis av ett helt vuxenlivs erfarenheter så vet jag att de inte är intresserade av mig. Man får inga proffskontrakt om man harvar i division sju.

Det är bara patetiskt. Och jag är inte patetisk. Inte frivilligt.

..fast det är ju inte de snygga killarnas fel att de är snygga...
Kolla omkring dig - många snygga män har "vanliga" damer vid din sida.

Är det inte bättre att låta männen bestämma om du "duger" för dem än att bestämma det själv, bara för att de är snygga, välutbildade eller tjänar bra är det inte säkert att de bryr sig om sådant hos en eventuell partner. Det är väl att man trivs ihop och har roligt tillsammans som är det viktiga inte en massa ytliga petitesser.

Sedan måste jag tacka dig för det andra stycket i det som jag har citerat, barfotamannen var det roligaste jag har läst idag. :)

Jo... men de är ju fria att kontakta mig?
Jag har ett vettigt foto och en presentation som jag tror är ganska rättvisande. Mina exkluderingar gäller de jag själv kontaktar.

Tyvärr är det en stor del white trash eller män med sexinviter som kontaktar mig.

De andra försöker jag vårda efter bästa förmåga. Jag dissar inte i första taget. De får allt skriva ett gäng mail så jag kan få någon uppfattning...:)

Tyvärr är det en stor del white trash eller män med sexinviter som kontaktar mig.

Kanske för att du nämner ditt bröst i din presentation. Jag kan tycka att en bröstcanceroperation kan höra till ett senare skede i kontakten.

Brukar du kontakta några själv, det finns säkert bra män som är lite blyga eller försiktiga även om de på pappret verkar vara den typ av män som förväntas vara framåt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka