Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Alltså, det verkar seriöst som att allt rinner av dig som en gås; feedback, förslag, tankar. Du bara tar inte till dig nåt och svarar med nåt ":D :D :D"-inlägg varenda gång. Det är helt okej såklart men om du inte är nöjd med hur det går borde du kanske vara mer lyhörd för hur du kan kommunicera för att bättre nå fram?

Låter inte så värst spännande i mina öron. Det är klart - mångas liv är bara rutiner dag ut och dag in, men det där verkar nog inte riktigt bra.
...och exakt samma morgon- och kvälls-sms varje dag? :wtf:

Att ha rutiner är okej, men att sätta sig framför datorn/TVn efter varje avslutat jobbpass ger inte något positivt intryck direkt (snarare att man är lat och tråkig). Han säger sig inte ha tid med något intresse, men hur hade han då tänkt ha tid till att dejta och ha en partner? Jag förstår inte hur det går ihop :wtf:

Smsen är bara underliga. Jag har slutat att svara på dom, men han fortsätter skicka. Ikväll skickade han dock ett helt vanligt "Hur mår du?"-mess, så han kan tydligen skicka vanliga saker också :p

Är du säker på att han inte är en hubot?

Vad är hubot? :)

Jag kanske ska fråga honom det :angel:

Nej, men han skickar vanliga mess också. Det är bara märkligt att han skickar samma morgon/kvällssms vareviga vardag.

Har du frågat om det? Vore roligt att höra hur han förklarar sig ;)

Ibland känner man sig oinspirerad och skickar kanske liknande sms, men aldrig som din vän gör - inte på det sättet...

KL

jösses så stor andel av männen som framhåller sina aktiva intressen fiske och MC-åkning. ska man göra något tillsammans är det mysiga hemmakvällar som gäller. Är jag ovanligt konstig som inte ser detta som någon toppen marknadsföring av sig själv som partner?

Fiske är i mina ögon en soloaktivitet. MC - tja, kanske. Men i min ålder är det en ganska uteslutande manlig syssla. Och förutom att jag absolut avskyr ordet mysig så ger hemmakväll mig mest känslan av att behöva sitta stilla i en soffa och hålla en TV-tittare sällskap.

Jag är nog en väldigt konstig person :banghead:

Senast ändrad:

Eller som framhåller sitt stora intresse för skogspromenader och utflykter? (förutom fisket och mc:n :) ) De vill så gärna släpa ut en i skogen några timmar på första dejten... Jag kan inte tänka mig en värre dejt än att traska omkring i en regnvåt skog, i stora gummistövlar, i timmatal.

En mysig hemmakväll kan man ju definiera på olika sätt. För min del tolkar jag det som "vi kan stanna hemma och knulla hela kvällen".

Jag har fått för mig att männen skriver sådana aktiviteter i sin profil för att de tror att kvinnor gillar väldigt aktiva karlar (fysisk toppform= orkar mycket sex), tror att kvinnor tycker det är romantiskt att vara ensam med den utvalda mannen (i skogen, då...:meh:). Jag tror att de skriver saker de tror att kvinnor vill höra, de behöver nödvändigtvis inte vara sanna...

...eller "middag i goda vänners lag".

mmmm... elaka jag misstänker att män i min ålder förväntar sig att jag ska laga den där middagen åt deras vänner...

Alltså - detta med nätdejting ÄR svårt. (annars skulle det inte finnas en så här lång gnälltråd om det....)

En skåneman ville ha kontakt men jag avböjde eftersom vi har så långa avstånd. Om vi ska ses - vad gör man det inte klickar alls? Sätter sig i bilen och åker 60 mil hem igen?
Han ville skypa. Jag avböjde och fortsatte fråga vad vi skulle tala om, ville veta om vi hade några gemensamma intressen.
Svaret var lite nedlåtande, med förklaring om vad skype är. Samt att han inte är blyg.
Är jag väldigt elak om jag misstänker att han hade förväntat sig att jag skulle titta på när han runkade?

Jag känner att jag är väldigt nära att vara bitterfitta numera

Det är inte fel att vara bitterfitta heller ;)

Jo, skype är ju ofta på förslag... Han kanske ville titta på dig?

Det finns dårar där ute...

mmmm... elaka jag misstänker att män i min ålder förväntar sig att jag ska laga den där middagen åt deras vänner...

Lite onödigt negativ och misstänksam inställning tycker jag nog du har ibland.

Om männen skriver att de gillar middagar i goda/glada vänners lag, så uppfattar åtminstone inte jag att jag skulle vara ensam inblandad i den middagsbjudningen. Han gillar det liksom INNAN jag ens är med i bilden. ...men "alla" gillar väl middagar med trevliga människor, eller? Det är liksom inget unikt, men killarna tycker väl det låter käckt, eller nåt ;)

Jag har alltid avböjt Skype-kontakt innan jag träffat människan. Kanske att jag skulle gå med på det efter en längre kontakt utan sex-snack eller sex-antydningar, men det har inte varit aktuellt för min del.

Eller som framhåller sitt stora intresse för skogspromenader och utflykter? (förutom fisket och mc:n :) ) De vill så gärna släpa ut en i skogen några timmar på första dejten... Jag kan inte tänka mig en värre dejt än att traska omkring i en regnvåt skog, i stora gummistövlar, i timmatal.

En mysig hemmakväll kan man ju definiera på olika sätt. För min del tolkar jag det som "vi kan stanna hemma och knulla hela kvällen".

Jag har fått för mig att männen skriver sådana aktiviteter i sin profil för att de tror att kvinnor gillar väldigt aktiva karlar (fysisk toppform= orkar mycket sex), tror att kvinnor tycker det är romantiskt att vara ensam med den utvalda mannen (i skogen, då...:meh:). Jag tror att de skriver saker de tror att kvinnor vill höra, de behöver nödvändigtvis inte vara sanna...

Jag upprepar lite vad jag skrivit innan i tråden. Alla de här sakerna hittar man i kvinnors profiltexter också. Kanske inte fiske och MC så mycket men resten. Alla (nästan) vill säga att de är aktiva människor som tränar och gillar promenader i naturen.

Många intressen som tas upp är väldigt allmänna. Vem gillar inte en god middag med vänner, gå på bio, ha en mysig hemmakväll ibland osv osv? Jag tror INTE man skall övertolka profiltexterna här. Mysiga hemmakvällar behöver inte innebära sex och att man tränar och håller sig i form behöver inte heller handla om sex ;)

Nej, naturligtvis inte.

Jag är dessutom lite förvånad över att många män verkar ha en väldigt dålig kroppsuppfattning :) De beskriver sig ofta som 180 cm, med normal/ vältränad kroppsbyggnad ;) När man träffar dem i verkligheten är de max 165 och klotrunda :D

Jag upplever att man får sålla väldigt mycket, många beskriver sig så som de tror att kvinnors idealbild ser ut!

Nej, naturligtvis inte.

Jag är dessutom lite förvånad över att många män verkar ha en väldigt dålig kroppsuppfattning :) De beskriver sig ofta som 180 cm, med normal/ vältränad kroppsbyggnad ;) När man träffar dem i verkligheten är de max 165 och klotrunda :D

Jag upplever att man får sålla väldigt mycket, många beskriver sig så som de tror att kvinnors idealbild ser ut!

Är det verkligen vanligt att män ljuger om sin längd? Det låter lite märkligt.

Jag brukar faktiskt inte sålla på det sättet att jag förutsätter att kvinnor ljuger i sin profiltext. Jag tar det problemet när det eventuellt dyker upp i så fall.

Tror att åtminstone män som är 170 eller knappt det, gärna skriver att de är 175 +. Har iaf varit på date med två killar som skrivit så och som har varit korta - nästan lika korta som jag (163).

Jag brukar faktiskt inte sålla på det sättet att jag förutsätter att kvinnor ljuger i sin profiltext. Jag tar det problemet när det eventuellt dyker upp i så fall.

Jag vill inte heller utgå från att någon ljuger! Fast jag inser alltmer att det är vanligare än jag vill tro.
Jag förutsätter inte heller att någon enbart är ute efter sex. Men det visar sig efter ett antal mail fram och tillbaka.

Apropå ljuga om sin längd vet jag en f.d. (mycket "blond") arbetskamrat som nätdejtade. Hon berättade upprört att hon haft kontakt med en till synes trevlig man och att de beslutat träffas. När han ringde på hennes dörr upptäckte hon att han var dvärgväxt Hon blev så upprörd att hon slängde igen dörren.

....
Jag har alltid avböjt Skype-kontakt innan jag träffat människan. Kanske att jag skulle gå med på det efter en längre kontakt utan sex-snack eller sex-antydningar, men det har inte varit aktuellt för min del.

Tack för den formuleringen. Det ska jag också utgå från i fortsättningen. Först träffas, sedan ev skype. Fast jag skypar ju inte ens med min egen bror....

Jag har svårt att förstå varför någon skulle ljuga om längd eller kroppsform, det märks ju ganska snabbt om man ljuger om en sådan sak, vilket borde innebära att man även ljuger om mer svårkontrollerade saker också.

Jag är ju bara 172cm så jag skulle säkert ha lättare att få upp intresset om jag påstod att jag är 185cm, men jag skulle känna mig som en fullständig idiot när jag träffade dem, så det skulle jag aldrig göra.

Det verkar som om alla är väldigt skeptiska och analyserar allt som står i presentationerna i minsta detalj, måste man verkligen det? Är det jag som är naiv eftersom jag tror på det kvinnorna skriver och inte analyserar allt?

Jag brukar/ brukade alltid utgå från att det som står i presentationen är sant, vad finns det för anledning att ljuga, liksom? Men, det har ju nu visat sig att alla inte håller sig till sanningen, ens när det gäller basfakta.

En bekant till mig berättade att han hade haft en väldigt intensiv mejlkontakt med en person på en dejtingsajt. Denna person visade sig sedan inte vara av det kön som min bekanta sökte.

Så, jo, det finns fog för att kritiskt granska profilerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka