Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

En del kan nog, och det kan ju vara just korta äventyr man längtar efter. Det är ju mer troligt att man blir tillfälligt än varaktigt förälskad, i alla fall.

En del kan nog, och det kan ju vara just korta äventyr man längtar efter. Det är ju mer troligt att man blir tillfälligt än varaktigt förälskad, i alla fall.

Där är man olika.:)

Blir jag kär så blir jag kär. Ordentligt. "Lite kär" finns inte i min värld. Tyvärr!

Det betyder att jag inte blir kär i vem som helt och att jag ofta är olyckligt kär. Det är ett stort steg att bli förälskad och det sker inte vid första ögonkastet.

Faktiskt så har jag aldrig varit besvarat förälskad i mitt liv. Det har jag kvar att uppleva. Älskat har jag. Och varit älskad. Men inte besvarat förälskad. Kärleken växte fram för min del.

Faktiskt så har jag aldrig varit besvarat förälskad i mitt liv. Det har jag kvar att uppleva.
Jag med, men jag har inga illusioner kvar om att det faktiskt kommer att inträffa för min del. Den lilla uppenbarelse som jag nämner längre bak i tråden har förtydligat det.

Kan någon beskriva hur det känns? *nyfiken*

Klart man är olika.

Jag tänker nog om korta romanser att man nog är förälskad men av olika skäl helt säker på att en länge förbindelse är en dålig ide, tex för att man redan är gift eller inte passar ihop med romansen i längden.

Man kan väl iofs vara lite förälskad utan att göra något av det och ändå utan att det är olyckligt, tex som att ha en liten flört på jobbet? För att det är mysigt att vara lite småförälskad, helt enkelt.

Kan någon beskriva hur det känns? *nyfiken*

Jag kan försöka! :D

Som om någon krokat i någonstans i mellangärdet/hjärttrakten, satt ett gummirep mellan dig och den andra och skickar elektroniska vibrationer när man ser dem eller tänker på dem. Som en hit, en rush, en våg av välbehag och pirr. Är man i samma rum blir motståndet på gummibandet starkare och gör att man helst bara vill vara vänd mot den andra personen eller väldigt väldigt nära. Man kan liksom aldrig riktigt komma så nära man skulle vilja.
Det blir en ganska så inåtvänd känsla - det omkring faller bort till förmån för känslan av välbehag och elektricitet som den andra uppbringar.

Hm. Jag ska nog inte bli poet.

Den här upplevelsen är ju rätt olika från person till person. Jag är jättekänslomänniska, så för mig kan detta bli ganska så överväldigande. För någon annan är det förstås annorlunda.

Man kan läsa på lite om oxytocin, som är det hormonet som generellt frambringar den där lyckokänslan med sammanhängande avtrubbning som en förälskelse ger.

Oxytocin är inte bara en faktor i sexuella relationer, utan är även sådant som ger välmåendekänsla med ett djur, idoldyrkan i tonåren mm mm

Senast ändrad:

Då låter ju kort romans roligare. En kk kan väl vara en vanlig kompis som man ibland har sex med. Det betyder inte att man har en romans, nödvändigtvis.

Jamen diskussionen handlar ju om "kort romans" som du omvandlade till "korta äventyr", som i stort sett är samma sak. Kort romans och kort äventyr = kk
...och så kan man förstås en kk vara en vanlig kompis också - utan romans.

I denna diskussion och på t.ex happy pancake betyder (nog) "kort romans" kk. Enligt mig och många många andra.

eller inte passar ihop med romansen i längden.

Fast är man på en dejtingsajt för enkom att hitta en romans som man inte passar ihop med i längden?
Antingen är man ute efter en kk/lek (som visserligen någon gång kan bli mer) eller ett förhållande. Tror ingen är på sajterna för att de vill bli lite sådär småförtjusta men inte mer.

Hmmm...lite långsökt och otroligt tycker jag ditt resonemang är.

Är du själv på dejtingsidor/har du själv varit aktiv på dejtingsidor så du i praktiken vet vad det är du diskuterar?

Förtjusta och sex och kortvarigt, tänkte jag mig.

Sådant kan man ju vara lite lagom öppen för hela tiden, så varför inte på dejtingsidor? Där är det ju lättare än i många andra sociala sammanhang att stå för vad man letar efter och att man gör det.

I denna diskussion och på t.ex happy pancake betyder (nog) "kort romans" kk. Enligt mig och många många andra.

Fast flera skrev ju att det betydde snarare "lite sex", varken mer eller mindre. Det blir ju bara k, det. Kompismomentet tycks försvinna helt. Sex utan lite förälskeslse/romans och utan de band kompisskapet skapar, är ju ytterligare en annan sak. Nu börjar vi ju snarare närma oss det som Erica Jong kallade "knapplösa knull", eller cruising. Vilket jag antar att dejtingsidor också fungerar ganska väl för, iofs.

Det är helt ok att folk söker kort romans, dock svarar inte jag dessa då jag söker en varaktig relation;)

Tycker personligen att det tyder på bristande respekt när folk kommer med "skamliga förslag" då jag klart och tydligt angett vad jag söker!

Däremot kan man ju gå in med intentionen att det ska bli en varaktig relation men att det sen utvecklas till en kort romans, men det är inte vad jag vill ha

Fast flera skrev ju att det betydde snarare "lite sex", varken mer eller mindre. Det blir ju bara k, det. Kompismomentet tycks försvinna helt. Sex utan lite förälskeslse/romans och utan de band kompisskapet skapar, är ju ytterligare en annan sak. Nu börjar vi ju snarare närma oss det som Erica Jong kallade "knapplösa knull", eller cruising. Vilket jag antar att dejtingsidor också fungerar ganska väl för, iofs.

Är du själv på dejtingsidor/har du själv varit aktiv på dejtingsidor så du i praktiken vet vad det är du diskuterar?

Det är helt ok att folk söker kort romans, dock svarar inte jag dessa då jag söker en varaktig relation;)

Tycker personligen att det tyder på bristande respekt när folk kommer med "skamliga förslag" då jag klart och tydligt angett vad jag söker!

Däremot kan man ju gå in med intentionen att det ska bli en varaktig relation men att det sen utvecklas till en kort romans, men det är inte vad jag vill ha

Ja, man vet ju aldrig vad en romans blir - kanske kort, kanske varaktig. Jag söker iaf en varaktig och brukar oftast blockera sådana som kommer med skamliga förslag som första kontakt. De behöver inte ha tillgång till min sida öht.

Fast flera skrev ju att det betydde snarare "lite sex", varken mer eller mindre. Det blir ju bara k, det.

Är inte kk knullkompis - en man knullar med utan att ha ett förhållande? Inte behöver man väl vara kompis på andra sätt för det, eller?
...liksom arbetskompis är en man arbetar med, men inte behöver vara "fritidskompis" med.
Stallkompis - en som man umgås med på stallet men inte nödvändigtvis annars
Träningskompis - en som man tränar tillsammans med (kanske bara går på samma gruppträning)

Man gör väl som man vill. Jag tänker mig att jag hade varit kompis med min kk om jag hade haft någon.

Annars skulle jag nog säga älskare/älskarinna.

Ursäkta att jag tjatar, men:

Var framgår det i dina tidigare inlägg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka