Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En del kan nog, och det kan ju vara just korta äventyr man längtar efter.
Men en romans är ju inte enbart sex.
En del kan nog, och det kan ju vara just korta äventyr man längtar efter. Det är ju mer troligt att man blir tillfälligt än varaktigt förälskad, i alla fall.
Jag med, men jag har inga illusioner kvar om att det faktiskt kommer att inträffa för min del. Den lilla uppenbarelse som jag nämner längre bak i tråden har förtydligat det.Faktiskt så har jag aldrig varit besvarat förälskad i mitt liv. Det har jag kvar att uppleva.
Korta äventyr = kk
Kan någon beskriva hur det känns? *nyfiken*
Då låter ju kort romans roligare. En kk kan väl vara en vanlig kompis som man ibland har sex med. Det betyder inte att man har en romans, nödvändigtvis.
eller inte passar ihop med romansen i längden.
I denna diskussion och på t.ex happy pancake betyder (nog) "kort romans" kk. Enligt mig och många många andra.
Fast flera skrev ju att det betydde snarare "lite sex", varken mer eller mindre. Det blir ju bara k, det. Kompismomentet tycks försvinna helt. Sex utan lite förälskeslse/romans och utan de band kompisskapet skapar, är ju ytterligare en annan sak. Nu börjar vi ju snarare närma oss det som Erica Jong kallade "knapplösa knull", eller cruising. Vilket jag antar att dejtingsidor också fungerar ganska väl för, iofs.
Trodde att svaret på den frågan framgick.
Det är helt ok att folk söker kort romans, dock svarar inte jag dessa då jag söker en varaktig relation
Tycker personligen att det tyder på bristande respekt när folk kommer med "skamliga förslag" då jag klart och tydligt angett vad jag söker!
Däremot kan man ju gå in med intentionen att det ska bli en varaktig relation men att det sen utvecklas till en kort romans, men det är inte vad jag vill ha
Fast flera skrev ju att det betydde snarare "lite sex", varken mer eller mindre. Det blir ju bara k, det.