Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Man gör väl som man vill. Jag tänker mig att jag hade varit kompis med min kk om jag hade haft någon.

Annars skulle jag nog säga älskare/älskarinna.

Och jag skulle aldrig i livet kalla någon jag enbart har sex med för älskare. Älska är något mer än enbart behovstillfredsställelse.

Älskar gör jag med den jag har känslor för. Annars har jag sex eller knullar.

Ja det är banne mig inte lätt med nätdejting nä....
Satte ut på MP häromsistens att jag skulle vara i gbg 4a dagar å ville göra annat på kvällarna än att glo in en hotellvägg... med andre ord ha nån till middag eller fikasällskap..... inte ett svar eller en sur kommentar ens.
Det hade jag nästan väntat mig:(
Men tyst som i graven
"Nån gång i livet kanske man har tur"

mvh stickan

Kan någon beskriva hur det känns? *nyfiken*
Sån otroligt fin känsla det är! När jag tittar på min sambo så pirrar det i hela mig och så liksom bubblar det i hjärtat på mig. Det känns som att jag inte vet om jag ska skratta, sjunga, skrika eller gråta. Som att jag är så lycklig och allt bara inte får plats. Och så ser jag honom i ögonen och kan liksom både se och känna hur kär han är i mig och hur mycket han älskar mig.

Petruska: Alltså, i vanliga fall skulle jag hålla med dig. Men de här männen på dejtingsajterna verkar vara lika slipade som alla snubbiga män på krogen. Att sitta och spammaila kvinnor och beskriva sina kukar och fråga rakt ut om de vill knulla (trots att kvinnorna uppenbart, om de hade tagit sig två minuter att läsa deras profiltext, inte är intresserade av ONS) är inte avslappnat och charmigt utan bara lika snubbigt som när nån flåsare på krogen kommer och ställer samma fråga.

Däremot tycker jag absolut inte att det är nåt fel i att söka ONS eller en KK på nätet, och inte heller att ligga runt/ha en KK medan man dejtar för att hitta nåt seriöst.

Faktiskt så har jag aldrig varit besvarat förälskad i mitt liv. Det har jag kvar att uppleva. Älskat har jag. Och varit älskad. Men inte besvarat förälskad. Kärleken växte fram för min del.

Jag har heller aldrig upplevt besvarad förälskelse eller besvarad kärlek för den delen. Om någon hade frågat mig om det för ett halvår sedan så hade jag sagt att jag nog aldrig kommer att få uppleva det, men om någon skulle fråga mig nu så skulle jag säga att jag är 100% säker på att jag kommer att få uppleva åtminstone besvarad kärlek någon gång.

Petruska: Alltså, i vanliga fall skulle jag hålla med dig. Men de här männen på dejtingsajterna verkar vara lika slipade som alla snubbiga män på krogen. Att sitta och spammaila kvinnor och beskriva sina kukar och fråga rakt ut om de vill knulla (trots att kvinnorna uppenbart, om de hade tagit sig två minuter att läsa deras profiltext, inte är intresserade av ONS) är inte avslappnat och charmigt utan bara lika snubbigt som när nån flåsare på krogen kommer och ställer samma fråga.

Däremot tycker jag absolut inte att det är nåt fel i att söka ONS eller en KK på nätet, och inte heller att ligga runt/ha en KK medan man dejtar för att hitta nåt seriöst.

Jag förstår det. Men jag trodde att diskussionen också/delvis gällde hur man använder orden, vad man lägger i dem och så.

Själv skulle jag inte falla mig in att försöka vare sig para ihop mig permanent eller ragga tillfälligt i en så heterosexuellt definierad miljö som de "vanliga" dejtingsajterna är (liksom jag inte heller skulle exponera mig för mäns raggande på krog). Men det finns trevligare sammanhang, om man vill.

Jag har lite svårt för hur ordet "seriöst" används i sammanhanget (tänker inte främst på dig nu, även om det kan se ut så), just det där att det på något vis är finare och bättre att "söka en partner för livet" än att helt enkelt vilja ha någon eller några att ha sex med och kanske göra lite andra kul grejer med.

Jag har lite svårt för hur ordet "seriöst" används i sammanhanget (tänker inte främst på dig nu, även om det kan se ut så), just det där att det på något vis är finare och bättre att "söka en partner för livet" än att helt enkelt vilja ha någon eller några att ha sex med och kanske göra lite andra kul grejer med.
Jag förstår det, och jag håller med! Och jag kan väl himla lite ibland över alla som verkar tro att man ska få en medalj för att man minsann vill ha en livspartner och inte bara sex. Men just kvinnor på nätdejtingsajter verkar ju förtjäna en medalj eller nåt, männen där verkar ju vara flåsigare än i verkligheten. Därför reagerar jag inte lika mycket när det gäller just nätdejting.
Men jag förstår din poäng, helt och fullt!

Man gör väl som man vill. Jag tänker mig att jag hade varit kompis med min kk om jag hade haft någon.

Annars skulle jag nog säga älskare/älskarinna.

Jag har varit kompis med mina kk. Det vill säga knullkompis, det är mycket trevligt och praktiskt.
:D

Vill man bara ha sex är det väl mer som det som pågår på knullkontaktsidan?

Vill man bara ha sex är det väl mer som det som pågår på knullkontaktsidan?
Nä, jag vet jättemånga som haffar KKs/ONS genom HP. De menar att sexsajterna mest har prostituerade samt män som är där inne medan på HP är det ju massvis med riktiga brudar som man kan stöta på. Så nog funkar det där! (har jag hört, har aldrig nätdejtat själv)

Är inte kk knullkompis - en man knullar med utan att ha ett förhållande? Inte behöver man väl vara kompis på andra sätt för det, eller?
...liksom arbetskompis är en man arbetar med, men inte behöver vara "fritidskompis" med.
Stallkompis - en som man umgås med på stallet men inte nödvändigtvis annars
Träningskompis - en som man tränar tillsammans med (kanske bara går på samma gruppträning)

Använder ordet *kompis så menar jag just att vi är kompisar, även om vi mest träffas i ett sammanhang. Min jobbarkompis x är en kompis jag jobbar med. Jag arbetar även med y, som är en kollega.. Dvs vi jobbar ihop och har det trevligt men vi är inte vänner. Det är en annan relation än med x.

Fast är du förvånad? Vem är ute på en datingsida och intresserad av att bara ses för en kväll? Det är inte alls ovanligt att någon föreslår middag och drinkar samt en natt på hotellrummet som avslutning, så det skriker ONS långan väg och är knappast lockande för någon som är intresserad av något mer varaktigt. :o

Sån otroligt fin känsla det är! När jag tittar på min sambo så pirrar det i hela mig och så liksom bubblar det i hjärtat på mig. Det känns som att jag inte vet om jag ska skratta, sjunga, skrika eller gråta. Som att jag är så lycklig och allt bara inte får plats. Och så ser jag honom i ögonen och kan liksom både se och känna hur kär han är i mig och hur mycket han älskar mig.

:love:

tiotecken

Det låter trevligt. :)

Mia_R

ONS var inte det det jag var ute efter precis....Kurserna kräver full fokus så ;)... mer att nån kanske ville umgås med en smålänning på vift :p

/s

Jo, men du måste ju förstå hur det framstår. Det är ju det hon försöker förklara.

*kl*

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Fick kontakt med en trevlig man för en vecka sedan ungefär som jag bytte nummer med. Följande morgon får jag detta sms: "Gó morgon =) Har du sovit gott och haft en skön sömn i natt..? Vad står på ditt schema denna torsdag? På mitt står det att jag snart ska gå till jobbet o jobba som vanligt, efter jobbet får jag se vad som händer och sker. =) Ha en bra dag och ta hand om dig! Kram". Vilket jag inte reagerade på speciellt. På kvällen får jag detta sms: "Jag önskar dig en riktig god natt och sov gott, hoppas du får en skön sömn i natt, dröm sött =) Natt natti.. Kram". Vilket inte heller var så anmärkningsvärt.

Däremot morgonen efter får jag exakt samma sms som morgonen därpå, det enda som var ändrat i texten var till aktuell vardag. På kvällen får jag samma sms som kvällen innan. Och så har det fortsatt. Varje vardag skickar han den här typen av sms, ändrar bara till aktuell vardag. Oavsett om jag svarar på dom eller ej.

Det har väl skrivits lite annat också, men inte så värst mycket. Det enda jag vet om honom är att han jobbar "100% på vardagarna" och inte har tid med något fritidsintresse på grund av det (...). När han kommer hem så vilar han, sitter vid TV/dator och går sedan och lägger sig typ. Så oerhört intressant han verkar vara.

Jag är lite nyfiken på hur ni hade reagerat och tänkt om ni fick samma typ av sms varje morgon och kväll? Samt vad ni hade tyckt eller tycker om folk som inte verkar göra något den tiden de är lediga sas?

Jag hade också uppfattat det som att det var ONS du menade. (Och för att nappa på det hade jag velat ha en mer personlig inbjudan. Som minimum.)

Jag är lite nyfiken på hur ni hade reagerat och tänkt om ni fick samma typ av sms varje morgon och kväll? Samt vad ni hade tyckt eller tycker om folk som inte verkar göra något den tiden de är lediga sas?

Låter inte så värst spännande i mina öron. Det är klart - mångas liv är bara rutiner dag ut och dag in, men det där verkar nog inte riktigt bra.
...och exakt samma morgon- och kvälls-sms varje dag? :wtf:

Mmmmm men jag hade redan veckan innan hittat ett par stycken som verkade intressanta..... men dom läste mina mail men valde att inte svara så..... därav det "allmänna uppropet" :D:D

nåväl... ska te dit igen om några veckor på en 4a dagars kurs så....får väl göra ett annat upplägg:)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka