Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Det finns naturligtvis många vetteiga, bra män som nätdejtar.

Om du vill att du skall skilja dig från mängden:

Skriv en bra och utförlig presentation av dig själv. Skriv gärna om dina intressen, drömmar och mål i livet.

Var tydlig med att du söker en livskamrat.

Ha gärna med flera bilder av dig själv i olika situationer.

När du skriver till någon, ha en trevlig ton och visa att du har läst igenom den personens presentation ordentligt. Fråga gäna om saker hon skrivit.

Låt inte bitter!

Skriv ingenting om sex alls i mailen. Prata sex kan man göra när man har träffats och det har tänt till. Det finns inget mer avtändande när man får mail efter mail med meningar som:
Vad har du på dig nu?
Skall vi knulla?
Har du underkläder?
Är du rakad?
Är du kåt?
osv, osv i all oändlighet.:banghead:

Min man och jag träffades genom Mötesplatsen. Han hade en bra och utförlig presentation av sig själv. I sitt meddelande till mig visade han att han läst igenom min presentation OCH FÖRSTÅTT VAD JAG SKRIVIT. Han avslutade meddelandet till mig med att skriva I`m a real horseman! Det gjorde mig så nyfiken att jag svarade honom och det har jag inte ångrat :d

Visa att du är en hygglig, normal, tänkande man och du kommer att skilja dig från mängden på ett positivt sätt.:D

Lycka till!

Men alltså, det är väl inte bättre att söka efter en livspartner än efter en sexpartner?

Man kan väl lika gärna säga att de giftaslystna singlarna gör livet på dejtingsajter komplicerat för de som söker en sexpartner? Jag menar, om man letar efter någon att ha sex med, är man ju inte särskilt intresserad av att bli bemött som en tilltänkt äkta hälft.

På många dejtingsidor så finns åtminstone "Kort romans" som alternativ att välja på det man söker, det tolkar jag som att man enbart söker någon form av sexpartner.

Jag har lite svårt att se vad en kort romans skulle ha för ytterligare innehåll förutom sex. Det finns ju ingen mening med att lära känna personen ifråga på något djupare plan när man vet att det bara är tillfälligt.

Som seriöst söker långvarigt förhållande med allt det innebär.

Jag förstår inte alls hur du menar här. Om det finns många män som enbart söker sex, och kvinnor (om vi nu ska vara heteronormativa) som uttrycker frustration över det eftersom de söker ett långvarigt förhållade så blir det... svårare... för män som söker ett långvarigt förhållande? Va?? :confused: Om något borde det väl underlätta enormt? En stor del av "konkurrenterna" är ju i så fall ingen konkurrens alls, och ens egen icke-sex-jagande profil och mail borde om något sticka ut ur mängden? Om det mesta är skit blir ju guldkornen lätta att känna igen och ännu mer uppskattade!

(Kan tillägga att min erfarenhet av nätdejting inte alls stämmer med det flera nämnt här på slutet, jag har inte upplevt att många eller ens ett fåtal män enbart varit ute efter sex, och inte en enda - vad jag vet - har påstått sig vara singel utan att vara det. Intressant hur olika det kan vara!)

Ett problem som kan uppstå är att de kvinnor som Dreamboy och jag söker efter lägger av med nätdejting för att de blir spammade av sexsökande män. Det kan också bli så att de tror att alla män är likadana och att den enda skillnaden är att vissa män (som oss) döljer sina önskemål lite längre tid, vilket gör att vi inte står ut ur mängden.

Ett problem som kan uppstå är att de kvinnor som Dreamboy och jag söker efter lägger av med nätdejting för att de blir spammade av sexsökande män. Det kan också bli så att de tror att alla män är likadana och att den enda skillnaden är att vissa män (som oss) döljer sina önskemål lite längre tid, vilket gör att vi inte står ut ur mängden.

Nehejdu, det tror jag inte ett ögonblick på.

OK, jag kanske har fel, jag har inte påstått att jag är expert på hur kvinnor tänker. Om jag visste det skulle jag nog ha större framgång. :)

OK, jag kanske har fel, jag har inte påstått att jag är expert på hur kvinnor tänker. Om jag visste det skulle jag nog ha större framgång. :)

Kardinalfel, tror jag minsann.

Kvinnor tänker inte annorlunda än män. Jag tänker däremot annorlunda än min kvinnliga granne och du helt säkert annorlunda än mitt manliga ex.

Försök leta efter den människa du är intresserad av istället?

Smileyn var tänkt att indikera att jag inte var så allvarlig. Jag hatar all form av kollektivt tänkande, så jag skulle aldrig dra alla kvinnor över en kam.

Nej, men det är uppenbart en kod för just enbart sex.

I princip alla profiler jag kollat där det står kort romans är av redan upptagna män.

Fast det faktum att man är upptagen, utesluter inte att man har lite mer nöje av korta romanser än enbart sex. Några dagars förälskelse är ju verkligen inte fy skam.

(Vilket iofs inte hindrar att du har rätt, och att personerna ifråga ändå enbart menar sex.)

Några dagars förälskelse är ju verkligen inte fy skam.

OK, då fattar jag vad du menar med att en kort romans kan innehålla mer än sex. Som jag har skrivit förut så måste jag lära känna en kvinna ordentligt för att bli fysiskt attraherad och förälskad, så tanken slog mig inte att det var detta du menade.

Fast det faktum att man är upptagen, utesluter inte att man har lite mer nöje av korta romanser än enbart sex. Några dagars förälskelse är ju verkligen inte fy skam.

(Vilket iofs inte hindrar att du har rätt, och att personerna ifråga ändå enbart menar sex.)

Ka man ställa in sin kropp och själ att bara vara förälskad några dagar/veckor, eller hur kan man söka efter just det?

*kl*

Just kort romans tolkar jag med som enbart sex, och de svarar jag inte ens!

Får också många mail där killen undrar om jag inte vill ha lite skoj tills jag hittar någon... Öh, skulle jag knulla med honom och samtidigt dejta seriöst???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka