Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jo visst, självklart bättre än att hon låtsas som ingenting men man blir så less när det låter så bra och sen får ett mail med en lång historia om varför man inte ska ses mer... Inte första gången. Men jag ska inte vara bitter!

Usch! Jag känner mig ovanligt trygg i min date just nu och känner mig på nåt konstigt sätt säker på att vi kommer att ses igen - vilket är meningen. ...men samtidigt är jag lite rädd för min trygga känsla. Är rädd för att, liksom du, ÄN en gång bli besviken!

KL

Hrm...
nu har jag varit på MP ett tag och må säga att det är stor skillnad på vilka som befinner sig på de olika ställena.

Deet är betydligt många fler med vårdat yttre och vårdat språk på MP.
Däremot är det MYCKET svårare att få svar på meddelanden eller komplimanger

Hittills har jag lyckats få igång en maikonversation med en enda. Det visade sig ganska snabbt att han var ute efter sex i förta hand och om sexet klickade kunde han tänka sig umgänge också.

Dessutom sa ha att han inte hade några problem med att ligga med en kvinna med bara ett bröst. Det skavde lite. Jag vill inte ha någon som inte har några problem att ligga med mig. Jag vill ha någon som inte kan låta bli att förföra mig. Kanske märker jag ord. Men nä...

Senast ändrad:

KL

Dessutom sa ha att han inte hade några problem med att ligga med en kvinna med bara ett bröst. Det skavde lite. Jag vill inte ha någon som inte har några problem att ligga med mig-. Jag vill ha någon som inte kan låta bli att förföra mig. Kanske märker jag ord.

Jo, du märker ord.

Han har inget emot att ligga med dig trots att du har bara ett bröst, skriver han nu - utan att ni träffats, men då han träffar dig kanske han inte kan låta bli att förföra dig. Genast!!

Tanten, jag håller helt med dig. Gå på din känsla. Om någon talar till dig som inte känns bra, fortsätt då inte med en förhoppning om att det blir bättre sen. Snacka om avtändande..

Om du vill att någon ska förföra dig, ge dem utrymme att göra det. Helt ok att ta kontakt - svårt att få någons uppmärksamhet på nätet annars - men lämna utrymme för att se om den andra tar initiativ och ansvar för att fortsätta konversationen :)

Dessutom sa ha att han inte hade några problem med att ligga med en kvinna med bara ett bröst. Det skavde lite. Jag vill inte ha någon som inte har några problem att ligga med mig. Jag vill ha någon som inte kan låta bli att förföra mig. Kanske märker jag ord. Men nä...

Måhända lite klumpigt uttryckt, men kontentan är ju att gillar han dig så skiter han i hur många bröst du har.
Du kan inte kräva att någon du inte ens träffat kan låta bli att förföra dig. Även om det är det vi alla letar och önskar!

Hur skulle han ha uttryckt att bristen av ett bröst inte spelar någon roll?

Tja, vill man ha sex är det ju bra om man tänder på den man ska ha sex med. Det har vi ju fått bevis på om inte annat tidigare i den här tråden.

Sen må han ha tagit upp det i ett plumt läge i deras konversation. Om det vet jag inget.

Måhända lite klumpigt uttryckt, men kontentan är ju att gillar han dig så skiter han i hur många bröst du har.
Du kan inte kräva att någon du inte ens träffat kan låta bli att förföra dig. Även om det är det vi alla letar och önskar!

Såhär menade jag också, men Jonaz uttryckte det bättre.

Jag känner mig kluven här.

Å ena sidan tycker jag inte att det känns särskilt roligt med någon som "inte har några problem" med den ena eller andra kroppsliga egenheten.

Å andra sidan har han ju uppenbarligen konfronterats med den kroppsliga egenheten "ett bröst", och hur bär man sig då bäst åt för att förhålla sig till det via mail?

Skriver han inget om det vet man ju inte vad man ska tro.

Skriver han att det är inga problem/han bryr sig inte, så låter det trist.

Skriver han att han föredrar kvinnor med ett bröst, litar man inte riktigt på honom.

Och så vidare.

Hur skulle han ha uttryckt att bristen av ett bröst inte spelar någon roll?

Jag är väl sådär fånigt petig... Han hade väl inte behövt utveckla det alls?

Ungerfär som ett predumtivt ragg t.ex. skulle sagt till dig att -jag kan ha sex med dig fast du har en böjd kuk. (fast sånt vet jag ju inte om dig..;) )

Eller till en kvinna - jag har inga problem med att ligga med kvinnor med stora/små/olika bröst.

Poängen är väl att det inte har så mycket med det hela att göra. Och att det - i det här fallet - kändes lite som att han skulle förbarma sig över mig...i min ålder har de flesta lite skavanker. Lite slappt hull, lite vikande hårfäste, nån dubbelhaka.
En av mina skavanker är att jag saknar ett bröst.

Du - jag har inga problem att ligga med dig fast du har lite flint...

Nä, jag väntar tills jag hittar någon som är intresserad av min person också, inte bara min fitta.

"Jag har inga problem med att ha sex med någon med blont hår"
"Jag har inga problem med att ha sex med någon från xxx land"
"Jag har inga problem med att ha sex med någon med små fötter"

Allt det där känns så extremt osexigt - poängen är väl att gillar man någon så gillar man den. Jag är den sista som skulle säga att utseendet inte är viktigt för mig, men att få ett "jag skulle kunna ha sex med dig, trots att du har glasögon" är liksom ett O_o :wtf: :meh:

Typ "det är lite fel på dig, men jag har inget emot att tillfredsställa mig själv med dig."

Har man träffats flera gånger, och uttryckt en osäkerhet inför sitt utseende och/eller sin livssituation och den andra parten säger att det inte spelar någon roll - då skulle jag tycka att det var en bra grej. Men i ytlig mailkonversation när man inte ens träffats? Big no.

Jag är väl sådär fånigt petig... Han hade väl inte behövt utveckla det alls?

Ungerfär som ett predumtivt ragg t.ex. skulle sagt till dig att -jag kan ha sex med dig fast du har en böjd kuk. (fast sånt vet jag ju inte om dig..;) )

Eller till en kvinna - jag har inga problem med att ligga med kvinnor med stora/små/olika bröst.

Poängen är väl att det inte har så mycket med det hela att göra. Och att det - i det här fallet - kändes lite som att han skulle förbarma sig över mig...i min ålder har de flesta lite skavanker. Lite slappt hull, lite vikande hårfäste, nån dubbelhaka.
En av mina skavanker är att jag saknar ett bröst.

Du - jag har inga problem att ligga med dig fast du har lite flint...

Nä, jag väntar tills jag hittar någon som är intresserad av min person också, inte bara min fitta.

...fast jag kan förstå att man (vem som helst) lätt kan uttrycka sig lite klumpigt om någon meddelar att den bara har ett bröst. Det är ju inte normalsituationen, även om tillståndet inte alls är ovanligt i dagens värld. Säkert en ny situation och en ny sak att ta ställning till för mannen i fråga. ...och i nya situationer är det jättesvårt att göra någonting fullständigt rätt.

Som jag förstått har tanten tidigare haft detta i sin presentationstext. Det går liksom jättebra att inte säga någonting om man är osäker på hur man ska förhålla sig till något. Speciellt om man inte konfronterats direkt med det och speciellt om man bara mailat ytligt.

Helt rätt! Och jag är övertygad om att du kommer hitta många sådana män!

Jag, som utsomstående och som sett en enstaka rad av det hela, tror att han försökte säga att bröstantal spelar ingen betydelse. Varken mer eller mindre. Sen vet jag som sagt inte alls om han tog upp det plumpt.

Alla, oavsett ålder, har vi olika skavanker och våra dejter har minst lika många. Man får gå på känslan där mycket stämmer i alla fall!

Som jag förstått har tanten tidigare haft detta i sin presentationstext. Det går liksom jättebra att inte säga någonting om man är osäker på hur man ska förhålla sig till något. Speciellt om man inte konfronterats direkt med det och speciellt om man bara mailat ytligt.

Jepp, jag vet att tanten förut haft det i sin presentation.
I den här diskussionen utgår jag ifrån att tanten och mannen "snackat" och han han i diskussionen (kanske t.o.m på en fråga) svarat att han inte har nåt emot att ligga med en kvinna med bara ett bröst.
Om han skrivit det som inledningsfras, typ, så är det ju en helt annan sak.

tanten, kan du berätta mera?

Jag tänker också att det är tråkigt att han ens tar upp det.. varför han tar upp att han kan tänka sig att ligga med någon med ett bröst..

Men.. vad jag förstår har du skrivit det i annonsen..? Då kansek han tänker att det är helt ok att kommentera det? Han kanske inte menar något illa eller ens tänker att han inte bör låta bli att kommentera det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka