Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Men är det inte det som är grejen? Attraktion måste ju inte vara enbart fysisk, utan det handlar väl om att känna något öht som gör att man skulle tycka det var kul att ses igen. Precis som du gjorde. Känner man inte det så är det ju inte så stor poäng att ses igen. Eller?

Exakt! På ett ögonblick vet man om man attraheras fysiskt. Det är våra instinkter som på en sekund bedömer om våra gener är en bra match. Ibland kan tycke uppstå efter ett tag, eftersom vi även har högre sinnen som tar längre tid för att besluta sig.
Men fysisk attraktion vet man genast, och känner man att den var 0 så finns det ingen orsak att försöka.

Jag trodde vi pratade fysisk attraktion. Det är flera i tråden som nämnt just fysisk attraktion. Om det kan växa fram eller finnas där från början.

Aha, jaja. I min värld ser det ut ungefär såhär: Finns intresse kan fysisk attraktion uppstå. Finns inget intresse blir det svårare. Intresset är det som gör att man känner att man nog skulle kunna ses iaf en gång till.

Har ni aldrig upplevt att attraktion har uppstått efter att ni har lärt känna någon?

Ja, dessutom känns det som det blir mera långvarigt och äkta då med.

Är ensamstående sen många år tillbaka, har nätdejtat med bra framgång och blivit både attraherad och förälskad och haft roliga givande förhållanden med nätdejter genom årena, men det har inte gått djupare än så för mig. Antar jag mest varit kär i kärleken. Nu, från ingenstans, har jag börjat känna världens attraktion för en kollega :d Han har funnits i min närhet i flera år och det har varit noll och inget intresse från min sida. Men nu mitt i allt är jag rejält attraherad av honom. (Kollegan i fråga är i liknande ålder och singel han med så inget olämpligt så.)

Aha, jaja. I min värld ser det ut ungefär såhär: Finns intresse kan fysisk attraktion uppstå. Finns inget intresse blir det svårare. Intresset är det som gör att man känner att man nog skulle kunna ses iaf en gång till.

Håller helt med!!

För mig handlar attraktion inte enbart om den fysiska biten, DEN kan absolut växa fram med tiden.
Med attraktion menar jag att man känner någon slags gemenskap, är intresserad av och nyfiken på varandra.

Finns inte det, då tror jag oddsen är enormt låga

Håller helt med!!

För mig handlar attraktion inte enbart om den fysiska biten, DEN kan absolut växa fram med tiden.
Med attraktion menar jag att man känner någon slags gemenskap, är intresserad av och nyfiken på varandra.

Hur vanligt är det att man blir skitbesviken och inte känner någon som helst attraktion då man träffas irl, efter en längre mailkontakt?

tott, som börjar bli nervös... :o

Nja, det har mest hänt de gånger vi INTE har mailat länge, utan setts rätt direkt;)

Sen har det såklart funnits några som känts bra, men där det ändå inte blev rätt. Ibland små saker, ibland har det kommit fram värderingar som går totalt emot mina! Jag har idag för stor respekt för mig själv för att gå in i ett förhållande som inte har potential att bli bra.

Kanske förblir jag singel resten av livet, men det finns så mycket annat som berikar mitt liv:love:

Mig hände det, i internets ungdom hängde jag på en fansite och mailade jättemycket med en kille och vi beslöt oss för att träffas över en fika. Jag vet inte om det gick då men vi hade iaf inte mailat bilder på varandra :cool:

Mig hände det, i internets ungdom hängde jag på en fansite och mailade jättemycket med en kille och vi beslöt oss för att träffas över en fika. Jag vet inte om det gick då men vi hade iaf inte mailat bilder på varandra :cool:

Hade det varit annorlunda om han hade sett bättre ut tror du?

Hur vanligt är det att man blir skitbesviken och inte känner någon som helst attraktion då man träffas irl, efter en längre mailkontakt?

Det hände mig ca 2/3 dejter. De var trevliga men jag kände ingen fysisk attraktion. Om man ändå känner attraktionen lite grand så gick jag på en dejt till, för att lära känna personen. Efter det var det oftast dags för ny dejt med någon annan. ;) det finns en formel för detta, som några statistiker räknade ut på skoj men som otroligt nog stämmer rätt bra, skall se om jag hittar den igen.
För mig är fysisk attraktion omedelbar, men det innebär inte att man blir kär direkt. Den känslan är något som kommer när man känner personen. Förälskad kan man däremot bli på en dejt.
Finns inte den fysiska attraktionen där så är det ingen vits med fler dejter, för det kommer ändå bara resultera i en kompisrelation. :o

Jag tror inte det spelar roll om man mailat ett kort tag eller länge. Avgörandet sker ändå när man ses. Därför är det bättre att ses snabbt. Då hinner man inte bygga upp förväntingar utan tar det för vad det är.

Det är jättevanligt. Oftast tycker man att personen inte är tillräckligt snygg eller så blir det pinsamt tyst och man sitter där o undrar, vem ska ta första steget o säga, "jag måste gå nu för jag har en tid att passa eller jag måste hämta ut ungen på dagiset innan dom stänger, eller oj jag glömde att jag skulle träffa mamma på stan för en kvart sedan :crazy:

Det är jättevanligt. Oftast tycker man att personen inte är tillräckligt snygg eller så blir det pinsamt tyst och man sitter där o undrar, vem ska ta första steget o säga, "jag måste gå nu för jag har en tid att passa eller jag måste hämta ut ungen på dagiset innan dom stänger, eller oj jag glömde att jag skulle träffa mamma på stan för en kvart sedan :crazy:

Vi kommer att ha drygt 2 timmar tid innan han ska på jobb. Hoppas vi står ut :)

Håller helt med!!

Då gäller det att få fram att man är hästkille och har ett stort gods på 500hektar med 2 ridhus och hästpool och att man har anställda som sköter hela anläggningen och att man flyttar ner sina hästar på vintern till italien och att man har en yacht i Monacos hamn. Då har utseendet inte så stor betydelse...

kl

Fick just det här mailet på min helt nya profil:

Hej allt bra med dig? Gillar din profil starkt tycker den utstrålar något speciellt kanske ett starkt självförtroende.

Det står ännu inte ett enda ord i profilen...

kl

Fick just det här mailet på min helt nya profil:

Hej allt bra med dig? Gillar din profil starkt tycker den utstrålar något speciellt kanske ett starkt självförtroende.

Det står ännu inte ett enda ord i profilen...

Har varit med om liknande :wtf:

Det är nog bara morgaine som pratat just om fysisk attraktion.
Jag är mer inne på tjenixens linje, känner man nån form av intresse/attraktion att vara mer än vänner så fortsätter man dejtandet annars så går man vidare

Men du vet ju att han kan ljuga ihop nått konstigt :meh:

Vet du Gammeln, jag märkte att jag blev riktigt ledsen över den här kommentaren, men det var väl det som var meningen. Varför ska jag "straffas" då jag för en vanlig diskussion? Fick du någon tillfredsställelse av att skriva kommentaren? Antagligen, för annars skulle du väl inte ha skrivit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka