Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

*KL*

Åh, det verkar som om jag kanske får gå på dejt snart :D Vi verkar vara så lika fast ändå olika. Jag träffade en kille för ca 1 år sedan som var en kopia av min personlighet. Det var bara läskigt :nailbiting:
Hoppas det här kommer gå bättre! Nu ska vi bara lyckas planera in en dejt när vi båda har tid. Ingen av oss har normala arbetstider och så har vi ett avstånd på 2 timmar mellan oss. Oj, vad jag hoppas att vi hittar en tid snart :)

Men är det inte så att ganska så snabbt vet man om man är attraherad eller inte ?
Jag hade nog inte pallat att dejta nån för att lära känna den om jag inte kände den minsta attraktion för.

Jag är "tyvärr" som du i det fallet.
Finns inte fysisk attraktion då funkar inget fortsatt dejtande liksom....

Men är det inte så att ganska så snabbt vet man om man är attraherad eller inte ?
Jag hade nog inte pallat att dejta nån för att lära känna den om jag inte kände den minsta attraktion för.

Jag är "tyvärr" som du i det fallet.
Finns inte fysisk attraktion då funkar inget fortsatt dejtande liksom....

Har ni aldrig upplevt att attraktion har uppstått efter att ni har lärt känna någon?

Nja inte om det inte funnits något som helst intresse för personen.... Dvs att man har några gemensamma nämnare och det finns NÅGOT hos personen som väcker mitt intresse!

Har ni aldrig upplevt att attraktion har uppstått efter att ni har lärt känna någon?

Det har aldrig hänt mig om jag inte åtminstone känt att jag typ kan eller skulle kunna bli attraherad av personen från början.

Jag tycker å andra sidan att väldigt många fler än de jag kan tänka mig att försöka leva tillsammans med är attraktiva, så just det är inget direkt problem. Snarare är väl problemet att attraktion inte räcker särskilt långt.

Nej så kan det vara!

Har dock innan "nöjt" mig med vad jag fått många gånger, det har aldrig slutat bra....
Känner att jag blivit mer kräsen med åren, ska jag ha ett förhållande ska det verkligen vara BRA, lever ju ett rätt gott liv som singel idag:love:

Men visst vore det mysigt med någon att krypa upp hos, och att dela livet med! Dock ger jag inte avkall på attraktion och gemensamma värderingar....

Jo jag har varit med om att attraktion har växt fram.
Tex med någon det tidigare bara varit vänskap med.

På samma sätt tycker jag man kan se på folk även när det gäller vänskap. Någon som jag inte tidigare har umgåtts så mkt mer men så börjar man umgås mer med personen och en fantastisk vänskap växer fram.:)

Nej, inte för mig.

Det har funnits en fysisk attraktion från början. Jag har aldrig "tänt" på någon som jag inte känt mig fysiskt dragen till. Även om jag sas lärt känna personen.

Däremot är det självklart så att det har funnits män som jag känt mig attraherad av men som totalt tappat attraktionskraft när jag väl lärt känna dom.

För att ett äkta intresse ska uppstå så måste jag dock lära känna personen i fråga. Det går självfallet inte att bygga en relation på enbart yttre attribut.

Jag tror absolut att det kan uppstå senare, men om jag exempelvis skulle gå på dejt med någon jag träffat på nätet och inte känner mig det minsta attraherad så hade jag inte gått vidare med det. Jag hade ju inte hoppats på att det skulle komma senare utan hellre gå vidare.

Jag tror absolut att det kan uppstå senare, men om jag exempelvis skulle gå på dejt med någon jag träffat på nätet och inte känner mig det minsta attraherad så hade jag inte gått vidare med det. Jag hade ju inte hoppats på att det skulle komma senare utan hellre gå vidare.

Jag undrade just vad ni som skrev "från början" menade. Alltså redan efter första träffen.

Själv är jag otroligt glad över att jag gick vidare efter första dejten trots att jag kände noll fysisk attraktion. Verkligen noll. Det var inte min typ trodde jag. Jag ville ses en gång till eftersom jag trodde vi kunde ha kul ihop. Vissa av våra intressen var gemensamma, likaså synsätt på många saker. En eller två gånger till pratade vi och promenerade. Sedan skulle vi se film och satt tillsammans i en soffa. Den kvällen insåg jag att jag att jag visst var fysiskt attraherad. Mycket! Exakt samma känsla håller i sig fem och ett halvt år senare.

Jag fick mig en tankeställare där angående det där med att vara attraherad av en viss typ. Det kan kännas annorlunda när man väl får närkontakt. Den fysiska laddningen måste inte "ligga i luften" från början. Vissa sänder inte signaler på det sättet. Jag är glad att jag inte dissade den här personen pga "fel" fysisk konstruktion.

I mitt fall handlade det inte om att attraktionen uppstod efter att vi lärt känna varandra, som hestmannen frågade om. Bara att vi behövde närkontakt. Provköra. (Ett uttryck jag fått skäll för här förut :D)

Men är det inte det som är grejen? Attraktion måste ju inte vara enbart fysisk, utan det handlar väl om att känna något öht som gör att man skulle tycka det var kul att ses igen. Precis som du gjorde. Känner man inte det så är det ju inte så stor poäng att ses igen. Eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka