Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Då gäller det att få fram att man är hästkille och har ett stort gods på 500hektar med 2 ridhus och hästpool och att man har anställda som sköter hela anläggningen och att man flyttar ner sina hästar på vintern till italien och att man har en yacht i Monacos hamn. Då har utseendet inte så stor betydelse...

Nja det skulle jag INTE nappa på, oavsett utseende:D

Däremot jordnära, djurvän, miljöintresserad och social kompetens, dvs kan föra sig i sällskap med andra....

Vet du Gammeln, jag märkte att jag blev riktigt ledsen över den här kommentaren, men det var väl det som var meningen. Varför ska jag "straffas" då jag för en vanlig diskussion? Fick du någon tillfredsställelse av att skriva kommentaren? Antagligen, för annars skulle du väl inte ha skrivit.

Äh strunta i den kommentaren.

Man skall inte ta ut problem i förväg! Det finns ingen anledning att före en dejt tänka negativa tankar.

Äh strunta i den kommentaren.

Man skall inte ta ut problem i förväg! Det finns ingen anledning att före en dejt tänka negativa tankar.

...fast Gammeln antydde på en tråd jag nyligen startade. En tråd som (som tur) dött ut.

Haha! Han är redan omskriven i denna tråd :D På sidan 4-5 står det lite andra varianter han kan komma med :)

Jag tror faktiskt inte det.
Attraktion i någon form måste finnas där ifrån början.

Oj, så olika det kan vara. Det började en kille på mitt jobb och jag var helstörd på honom, hans kläder, hans sätt.. allt.....

Vi hade mitt livs mest passionerade kärleksrelation efter ett tag. Om man dissar som inte känns super direkt så missar man nog flera godbitar.

Hur vanligt är det att man blir skitbesviken och inte känner någon som helst attraktion då man träffas irl, efter en längre mailkontakt?

tott, som börjar bli nervös... :o

Det går väl inte att svara på men däremot tycker jag det är enorm skillnad att se personen jämfört med fotot. Det kan ju vara både positivt eller negativt. Huvudsaken du går på dejt med gott humör och tänker att du får en trevlig stund med en ny människa. Inget mer märkvärdigt än så.

Blir du inte nöjd med dejten så är det iaf ingen katastrof. Man behöver ju oftast träffa många innan det klickar med någon.

det är ju en stor skillnad på att regelbundet befinna sig i samma miljö som någon man inte är attraherad av och sedan helt plötsligt få upp ögonen för den. Hur många skulle vilja fortsätta dejta efter en katastrofdejt (där man är "helstörd på honom, hans kläder, hans sätt.. allt.....") bara för att man kanske blir intresserad några månader senare?

just i nätdejting känns det otroligt irrelevant att fortsätta dejta "just in case". Sådana fantstiska moment har man ju oftast isåfall med någon man redan är bekant med. jag har träffat fina människor via nätdejting, men eftersom jag just där varit ute efter romans, så gick jag inte heller på fler dejter ens med de som skulle kunna bli vänner. vänner har jag redan. men där är det väl olika för olika personer, och det tycker jag är fullt rimligt att acceptera.

Om personen finns där ändå, som på ett jobb till exempel så kan ju saker och ting ändras, men jag skulle inte fortsätta dejta en person som jag störde mig på.

Eftersom det blev lite diskussioner om det här med attraktion så tänkte jag förklara hur jag ser på det. Jag tänkte mest på fysisk attraktion, det var det som jag undrade om det kunde uppstå efter en viss tid.

För mig så funkar det så att jag kan träffa en kvinna genom jobb eller skola på den tiden det var aktuellt och när jag först ser henne så tycker jag att hon ser OK ut men inte mer än så. Efter ett tag (dagar, veckor eller månader) när jag har lärt känna henne och insett att hon är trevlig och sitter och pratar med henne, så kommer jag på mig själv med att bara sitta och stirra på henne och tänka: Jäklar var snygg och sexig hon är! Alltså har fysisk attraktion uppstått som inte fanns från början.

I dejtsammanhang skulle jag gärna fortsätta och dejta någon som jag inte var direkt fysiskt attraherad av vid första dejten om vi hade trevligt och det funkade bra att prata med henne, för mig är kommunikation extremt viktig så vi måste kunna prata utan problem. Att vi teoretiskt skulle kunna fungera ihop ser jag som en förutsättning för att det överhuvudtaget ska bli någon första dejt.

Visst kan man det! Men ett "lyxliv" attraherar inte mig, inte heller att dra söderöver under vintern...

Gillar att hugga i, rider helst ute, pool lockar inte det minsta (badar gör jag HELST i älven), och att dra söderöver under vintern, näää det skulle gå fett bort!!!

Om personen finns där ändå, som på ett jobb till exempel så kan ju saker och ting ändras, men jag skulle inte fortsätta dejta en person som jag störde mig på.

Nej, självklart inte. Jag hade inte heller dejtat denna kille igen om jag träffat honom på det viset. Ville bara berätta hur det kan gå till.

kl

Var på dejt i onsdags med en tjej jag pratat med ett tag. Var hur trevligt som helst, tiden bara sprang iväg! Vi fikade på ett mysigt fik i en stad som låg ungefär mitt emellan oss så båda fick åka.
Hon såg inte riktigt ut som jag trodde, eller jag vet inte vad jag trodde egentligen - extremt kramgo dock!

Vi ska ses igen, fick jag bestämma så typ NU!!! Men det får jag inte, för det passar inte med tider osv och så bor vi ju en bit ifrån varann, men tack och lov inte jättelångt!

Upptäcker dock att jag kanske blir lite överexalterad och är lite för "på". Tankarna svävar ibland iväg lite för långt, fast det vet ju inte hon såklart :p
Jag vill ju inte skrämma bort henne, men vafan, har ju varit singel i 100 år känns det som, jag har sjukt svårt att hålla mig i skinnet (och blir därmed väldigt frustrerad över att vi inte kan ses - NU!) :o :D

Kalldusch - jag är jättetrevlig men hon kände inte det där lilla extra - men vi kan ju vara vänner :meh:
(var ett långt mail, men det är kontentan av det hela)

Kalldusch - jag är jättetrevlig men hon kände inte det där lilla extra - men vi kan ju vara vänner :meh:
(var ett långt mail, men det är kontentan av det hela)

Aj då! Hur blev det så? Det verkade ju så lovande på din tidigare text.

Hoppas att det inte går likadant med min date :crazy:

Ja du, om jag det visste :(
Lite nertryckt i skorna blev man allt!

Hoppas verkligen det går bättre för dig, det gör det säkert :)

*vill ha någon att mysa med*

Vad tråkigt att hon tyckte så! Men rent krasst är det lika bra att få reda på det direkt om det ändå inte blir något. Och jag måste ge henne en eloge för att hon var rak med det. Jag har ju svårare för det, men ska jobba med det om jag måste ut och dejta igen.

Fortsätt dock nätdejta och ha kul :)

Jo visst, självklart bättre än att hon låtsas som ingenting men man blir så less när det låter så bra och sen får ett mail med en lång historia om varför man inte ska ses mer... Inte första gången. Men jag ska inte vara bitter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka