Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag är ju bara 172cm så jag skulle säkert ha lättare att få upp intresset om jag påstod att jag är 185cm, men jag skulle känna mig som en fullständig idiot när jag träffade dem, så det skulle jag aldrig göra.

Det verkar som om alla är väldigt skeptiska och analyserar allt som står i presentationerna i minsta detalj, måste man verkligen det? Är det jag som är naiv eftersom jag tror på det kvinnorna skriver och inte analyserar allt?

De jag träffade så hade nog inte ljugit så mycket om sin längd - bara så mycket att de inte var riktigt korta (relativt, jag vet).

Jag väljer nog att tro på att presentationerna stämmer.

Har du frågat om det? Vore roligt att höra hur han förklarar sig ;)

Jag fick svaret: "Gó morgon! =) Vad är en hubot?! Jag kan skriva mer personliga sms till jag träffa personen live (jag antar att han här menar att han skickar personliga sms efter att han träffat personen live), dom sms jag skickar blir mest ytliga, o man lär känna varandra lite på vägen, annars vet jag inte vad jag ska skriva =( Jag ska ju iväg o jobba.. Men skickar man ett sms så väntar man också ett svar, inte enväg kombination, då lär man inte känna varandra.. Har du sovit gott och haft en skön sömn inatt? Vad står det på ditt schema denna fredag? På mitt står det att jag ska snart gå till jobbet och efter jobbet får jag se vad som händer och sker.. =) Ha en bra dag, ta väl hand om dig & jag önskar dig en 3:vlig helg! Kram"

Nä, jag tror inte det blir något med den här snubben :p

Fiske är i mina ögon en soloaktivitet.

*halv kl*

Tycker du? Jag tycker det är något man kan göra 2-3 stycken, eller fler. Men något slags intresse måste nog finnas där.

Annars reagerar jag inte likadant som er på allmänna intressen i presentationen, t.ex. skogsturer. Bara för att man gillar den aktiviteten betyder inte det att man drar med en förstadejt i skogen en runda? Jag tolkar snarare sådana allmänna intressen som något man kan göra när man lärt känna varandra bättre, om båda delar intresset.

Jag fick svaret: "Gó morgon! =) Vad är en hubot?! Jag kan skriva mer personliga sms till jag träffa personen live (jag antar att han här menar att han skickar personliga sms efter att han träffat personen live), dom sms jag skickar blir mest ytliga, o man lär känna varandra lite på vägen, annars vet jag inte vad jag ska skriva =( Jag ska ju iväg o jobba.. Men skickar man ett sms så väntar man också ett svar, inte enväg kombination, då lär man inte känna varandra.. Har du sovit gott och haft en skön sömn inatt? Vad står det på ditt schema denna fredag? På mitt står det att jag ska snart gå till jobbet och efter jobbet får jag se vad som händer och sker.. =) Ha en bra dag, ta väl hand om dig & jag önskar dig en 3:vlig helg! Kram"

Jamen!! :D :eek: :wtf::banghead::rofl::laugh:
Otroligt!!!! :arghh:

Den där personen verkar vara passiv och väldigt rutinbunden, tycker jag ;)

Ha ha, håller med Tott! :D

Inget jag hade satsat på heller, men det finns säkert någon för honom också, vi får hoppas på det!

Mia_R

ONS var inte det det jag var ute efter precis....Kurserna kräver full fokus så ;)... mer att nån kanske ville umgås med en smålänning på vift :p

/s
Som andra redan svarat så låter upplägget som att du sökte ett ONS, inte att just du gör det, men det tolkas lätt så. Att träffa någon bara för lite social samvaro en kväll skulle inte vara intressant för min del, om jag är ute efter något mer långsiktigt så skulle jag inte bry mig om att svara på något sådant.

För övrigt tycker jag nog själv att det är ett väldigt överanalyserande i tråden, jag har varit ihop med en fågelskådare och vi hade väldigt trevliga skogsprommenader med fika när vi var ute och tittade fågel. Fiske skulle inte roa mig men väl MC-turer. Middagar i goda vänners lag skulle jag inte heller tolka som att jag förväntades stå för markservicen utan som deltagare och umgås socialt hemma hos vem det nu är. :)

....
För övrigt tycker jag nog själv att det är ett väldigt överanalyserande i tråden, jag har varit ihop med en fågelskådare och vi hade väldigt trevliga skogsprommenader med fika när vi var ute och tittade fågel. Fiske skulle inte roa mig men väl MC-turer. Middagar i goda vänners lag skulle jag inte heller tolka som att jag förväntades stå för markservicen utan som deltagare och umgås socialt hemma hos vem det nu är. :)

Så trevligt normal du är :)

..till skillnad från mig som alltmer inser att jag på nätet nog är en desillusionerad bitterfitta :D

Om det blir något eller inte är ju helt upp till er, men jag skulle inte avfärda honom pga lite tråkiga sms. Som första sms var det väl snarare gulligt? Att han sen skickar samma håller jag med om blir tråkigt, men jag köper hans förklaring och varför inte ses på en fika i helgen så vet du sen om ni kan lägga ner eller om ni ska ses mer?

Den där personen verkar vara passiv och väldigt rutinbunden, tycker jag ;)

Det menar du inte :p

Jag fick ett nytt sms efter att jag svarat på (och sågat) smset ovan. Han tycker att vi ska prata i telefon istället och träffas. Men jag känner bara att nä... Allt mitt intresse för den här mannen är som bortblåst efter en vecka av samma sms varje dag + att han verkar så kopiöst lat när han säger sig inte "hinna" göra något efter sitt jobb.

Annelian: Ja, men det bör ju finnas någon som är som han så kan dom sitta och glo på TV varje dag i veckan. Jätteroligt! :p

Om det blir något eller inte är ju helt upp till er, men jag skulle inte avfärda honom pga lite tråkiga sms. Som första sms var det väl snarare gulligt? Att han sen skickar samma håller jag med om blir tråkigt, men jag köper hans förklaring och varför inte ses på en fika i helgen så vet du sen om ni kan lägga ner eller om ni ska ses mer?

Om du läser lite tidigare i tråden, så ser du att det inte är det första messet :)

Sasse: Kommer han aldrig med något förslag om att ni ska träffas?

Det menar du inte :p

Jag fick ett nytt sms efter att jag svarat på (och sågat) smset ovan. Han tycker att vi ska prata i telefon istället och träffas. Men jag känner bara att nä... Allt mitt intresse för den här mannen är som bortblåst efter en vecka av samma sms varje dag + att han verkar så kopiöst lat när han säger sig inte "hinna" göra något efter sitt jobb.

Annelian: Ja, men det bör ju finnas någon som är som han så kan dom sitta och glo på TV varje dag i veckan. Jätteroligt! :p

Jag tycker ju att han verkar kopiöst lat som verkar kopiera och klistra in samma text i messet, varje dag (förutom att han ändrar veckodagen, då...) :banghead:

Jag tycker det är rätt oattraktivt med folk som inte har något intresse eller någon aktivitet på fritiden. Som säger sig inte hinna och bara tittar på TV varje dag i veckan. Visst skulle man kunna ge det en chans, men mitt intresse är borta för länge sedan.

Nja, jag har mina stunder av bitterfitta själv och jag biter ifrån rätt bra till idioter på nätet, men jag brukar inte analysera allt för mycket utan ta reda på mer om jag blir intresserad efter en första kontakt. Varför gör han si, varför gör han så, varför sa han ditten och varför sa han datten är ju knappast något som vi här på buke kan svara på, det ger mig skumma vibbar om frågeställaren istället när det tjatas på om någon. Inte syftat på dig då. :D

Puckot som mailade dig och kunde tänka sig ha sex "trots" avsaknaden av ett bröst trodde nog du var desperat och lättfångad, den idioten hade inte jag heller ödslat mer tid och energi på. :yuck:

Varför gör han si, varför gör han så, varför sa han ditten och varför sa han datten är ju knappast något som vi här på buke kan svara på, det ger mig skumma vibbar om frågeställaren istället när det tjatas på om någon. Inte syftat på dig då. :D

...men på mig :meh:
Jag funkar så att jag vill ventilera saker så kan jag släppa det sedan. Här på buke finns många människor med många olika erfarenheter och det är därför jag öppet funderat och undrat här. ...men kommer inte att göra det igen! Får sitta med mina tankeställningar och frågor själv - kanske komma till nåt - och släppa. Nu har jag lärt mig - bukefalos är inget ställe man ventilerar eller undrar sådana saker! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka