Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Näe. jag vet inte om jag orkar igen. Det var en sådan kraftmobilisering bara att regga sig på nätsidan och det tog väldigt lång tid att hitta denna enda vettiga person.

Jag orkar inga fler försök just nu. Allt blir så stort. Bara en enda man hittills i mitt 54-åriga liv har varit intresserad av mig. Sannolikheten är så liten att det ska ske igen och jag orkar inte kyssa några grodor.

Kanske kan jag komma igen om något halvår. Nu behöver jag plocka ihop mig själv ett tag.

"Väldigt lång tid" i nätdejtingsammanhang är MYCKET längre än någon ynka liten vecka eller månad.

Oj, jag har suttit och läst i den här tråden massor nu efter att bara sporadiskt ha kollat några gånger de senaste åren.
Det verkar ha blivit svårare och jobbigare med nätdejting nuförtiden kan jag lugnt konstatera. När jag höll på med det var det inte svårt att få till dejter och mail och flirtar svämmade över hos båda könen.

Jag tror det är väldigt farligt att sätta könsetikett på olika saker. En del vill gifta sig på sidorna och andra vill knulla. Det finns bägge könen i båda grupperna. Om en person bryr sig om bra svenska hos partnern är det inte okej att skriva som en kratta för att man är en man. En av mina män skulle inte bry sig och en skulle inte komma på tanken att dejta någon som inte ansträngde sig med texten. Jag dejtade ingen som skrev illa.

Angående ålder så får man väl önska sig helt enkelt. För mig har det varierat vilken ålder i relation till min jag vill att en partner ska ha. Dumt att tro att kvinnor vill ha det och det. När jag valde för att bli mamma ville jag veta vad jag fortplantade mig med och med åldern så visar sig ju hälsa och försörjningsförmåga bättre så därför ville jag ha en 40 plus när jag var tjugo. Han skulle vara frisk rik snygg och med bra karriär. Nu är han en bra vän och pappa till sonen men jag är absolut inte attraherad av honom längre. Jag vill idag tjugo år senare ha en yngre partner än då eftersom jag vill ha en rolig och sexig och lite oförstörd. En galen kostnär har jag råd att leva med NU liksom. Inte då. Nu uppskattar jag det som jag förr inte hade förstått vad det var.

Jag tror inte att man ska se sig själv som så intelligent och rätt utan stå för vad man vill ha och vara realistisk i vad man har råd med. Det är lika korkat att tro att man kan få ett bra hus på franska rivieran med samma budget som man kan få ett fint hus för i degerfors. Man får vara så kräsen som man har råd med helt enkelt och inte lägga tillkortakommanden på den andra. Jag har fått hinkar med skäll för att jag inte förstod fyndfaktorn hon män jag inte ville ha. Har fått höra till och med att jag borde nöjt mig som hade barn och allt.... Att jag aldrig skulle hitta bättre etc. Jodå det gjorde jag. Två stycken och de ser sonen som en stor tillgång eftersom det är det enda barn de vill ha.

Det är fint att höra att du börjar bli bekväm med att känna gott om dig själv - och att andra märker av det! :)

"Väldigt lång tid" i nätdejtingsammanhang är MYCKET längre än någon ynka liten vecka eller månad.

hur menar du?

Att jag ska bläddra igenom profiler i många månader innan jag hittar en (1) person som verkar fullt mentalt frisk, och normal?

På HP där jag var fanns dessutom få nya. Det var samma personer som fanns där hela tiden på sökningar och online.

Så, vad menar du med lång tid?

hur menar du?

Att jag ska bläddra igenom profiler i många månader innan jag hittar en (1) person som verkar fullt mentalt frisk, och normal?

På HP där jag var fanns dessutom få nya. Det var samma personer som fanns där hela tiden på sökningar och online.

Så, vad menar du med lång tid?

Jag är ledsen att behöva säga det men det kan ta år utan resultat.
Det enklaste och lättaste är att bara vara sig själv och finna någon i det verkliga livet. :meh:

Det är precis detta som är anledningen till att jag gav upp!
Varför i hela friden blir man dumpad efter en dejt?
Man kan väl ge det en chans och lära känna varandra. Man hinner ju inte bli kär efter en dejt.
Men min väldigt långa erfarenhet med nätdejting är det precis så!
Först hittar man den perfekte partner på dejtingsidan, sen träffas man och finns det minsta lilla som inte passar så bra då är det direkt dumpning.
Det finns ju så många andra att välja på!
Kanske finns det ingen som är fullkomligt perfekt! Man kan väl ta en man gillar. Då kanske kärleken spirar fram så småningom. Man kan väl ge det en chans tycker jag.

Håller med dig till 100%. Hur ofta blir man kär vid första ögonkastet i verkligheten, jag måste iallafall lära känna någon ordentligt innan jag får några djupare känslor.

hur menar du?

Ungefär som du beskriver själv här ovanför. Fastän det finns massor med sitnglar på nätdejtingsajterna så är det ändå inte alls som att gå i affären och "ta vad man vill ha". Finns få man tycker är intressanta - och så ska ju killen tycka att man är intressant också. Svårt! Tar tid! ...oftast lååååång tid!

Det är det som är frustrerande, om man har bestämt sig för att hitta någon så vill man ju göra det så fort som möjligt. :)

På en del sidor kan man se när någon reggade sig, iallafall om man gör lite sökningar där man bara tar med de som reggat sig efter ett visst datum, och det verkar finnas en del som varit reggade i flera år. Frågan är om dessa har väldigt specifika krav eller vad som är problemet, de måste iallafall ha ett väldigt tålamod.

Ungefär som du beskriver själv här ovanför. Fastän det finns massor med sitnglar på nätdejtingsajterna så är det ändå inte alls som att gå i affären och "ta vad man vill ha". Finns få man tycker är intressanta - och så ska ju killen tycka att man är intressant också. Svårt! Tar tid! ...oftast lååååång tid!

Precis.

Ändå är rådet i sådana här trådar att man ska gå på många dejter. Hittar man en i kvartalet som man skulle vilja möta så blir det ju högst fyra om året. och det är inte många. Låt oss säga att en av dem vill träffa mig också. Det borde innebära att det tar sisådär tio år. Eller?
;)

Precis.

Det borde innebära att det tar sisådär tio år. Eller?
;)

Kan ta ;) ...men det ena utesluter inte det andra. Man får inte sluta kolla live fastän man är på nätdejtingsajter.

Aktivera din profil igen du, eller gör en ny på Mötesplatsen. Händer mycket mera på MP - även om inte den heller har "hitte-garanti" ;)

Varför tar du för givet att det handlar om "specifika krav"?

Och vad menar du att "specifika krav" överhuvudtaget skulle vara för något?

Tanten skrev att hon bara hittade en i kvartalet som hon kunde tänka sig att dejta och jag tyckte det lät som ganska lite med tanke på antalet män (och kvinnor) som finns på nätdejtingsajterna så jag undrar om hon har något speciellt som hon letar efter bara. Jag kunde ha formulerat min fråga på ett bättre sätt, sorry.

Kan
Aktivera din profil igen du, eller gör en ny på Mötesplatsen. Händer mycket mera på MP - även om inte den heller har "hitte-garanti" ;)

Nej för sjutton, spar de pengarna!

Jag tog en tremånaderstest på MP. Har inte varit speciellt aktiv och inte lyckats få in profilbild för att den som funkar på alla andra ställen har för låg upplösning för MP. Övriga underkänns för att de inte är ansiktsbilder. Lade dem i albumet.

Jag har inte fått ETT ENDA seriöst mail! Har aldrig hänt tidigare. Inte fått svar på något jag skrivit - men det kan ju bero på att många av profilerna inte har betalat och alltså inte kan läsa mail. Jag tenderar till att välja sådana och inte fatta det förrän jag tryckt på "skicka":D

Ärligt talat är MP inte ett dugg bättre än HP som är gratis.

Om jag hittade en i kvartalet som jag kunde tänka mig att dejta, när den enda urvalsgrunden från början egentligen är att alla är singlar, skulle jag bli glatt överraskad. (Förutsatt att syftet med dejtingen i någon mening var att bilda ett förhållande. Om det bara gällde tillfälligt sex eller lite förströelse kanske jag skulle hitta något fler. Kanske.)

Det är väl det som är svårigheten med nätdejtingmiljöerna, just att det inte innebär samma selektering utifrån gemensamma intressen, värderingar och sådant som olika miljöer IRL innebär.

Nätdejting är ju mer som att peka rakt in i ett ospecificerat folkhav. Sannolikheten för att man då råkar peka på någon man vill dejta måste ju vara minimal.

Det beror naturligtvis lite på var man bor och om man kan tänka sig att flytta också. Bor man i en storstad så är naturligtvis utbudet större och därmed ökar också chansen för att det ska finnas någon som man finner intressant och samma sak gäller om man kan tänka sig att flytta för att hitta någon.

Jag tycker fortfarande att det känns som lite med en per kvartal, men sedan finns det ju folk som påstår att de dejtar flera i veckan och det har jag svårt att förstå hur man kan hitta så många som är intressanta. Jag skulle säga att ungefär två per månad är vad som gällde för mig, men av dessa var det få som ville dejta mig. :)

tanten....jag förstår inte varför du är så bitter över dig själv , så negativ över hur du ser ut ..att du bara har ett bröst .Jag skulle vara överlyckligt att övht ha överlevt
Ju närmare döden man kommer , ju mindre betyder petitesser som utseende, materiella saker etc, borde ju vara så iallafall

Jag har inte träffat dig men är övertygad om att du är en charmerande person i botten :) ,bara du tillåter dig själv att vara det också

Hmmm
rent krasst ärligt
varit på HP i flera år.. inte en dejt?
varit på MP i 1 år.. inte en dejt?
foton har jag.. ärlig är jag i min beskrivning
det är kanske det som är felet.... ärlig i beskrivning å med ett foto ur livet??

jaja..... hon kanske dyker upp på jobbet idag- vem vet :):):)

tanten....jag förstår inte varför du är så bitter över dig själv , så negativ över hur du ser ut ..att du bara har ett bröst .Jag skulle vara överlyckligt att övht ha överlevt
Ju närmare döden man kommer , ju mindre betyder petitesser som utseende, materiella saker etc, borde ju vara så iallafall

Jag har inte träffat dig men är övertygad om att du är en charmerande person i botten :) ,bara du tillåter dig själv att vara det också

Är det bilden du får av mig? Att jag är bitter och negativ?
Charmlös?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka