Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

En del är faktiskt blyga åxå.... jag är ingen sån som stövlar fram till nån för en dans eller för å prata på krogen- inte nykter- då blir det å luta sig mot en stolpe i några timmar... men efter nån öl eller en liten jäger:d.... då vågar jag prata :)

fast nu var det ju nätdejting vi pratade om ja.... då vågar man ju mer ;)

/s

*KL*

Är det bara jag som tycker att alkohol och sex inte alls är en bra kombo??

Jag t om undviker sex när jag har druckit.

Jag blir bara avtrubbad, trött och lat när jag druckit alkohol och min ringa erfarenhet av sex i det tillståndet är att man alltid kan vara utan det sistnämnda då.

Samma här, och det räcker med ett halvt glas så slås min lust ut. :wtf:

Fyllefrigiditet in extreme.

Numera dricker jag nästan aldrig alkohol. :D

Jag blir mest trött av alkohol.. speciellt rött vin..
Efter ett glas rött vill jag mest sova. Därför är det lite fascinerande för mig med människor som blir fyllekåta.. Det har jag aldrig varit med om..;)

Lägger upp sig????
Det är en konstig människosyn. Lägger man upp sig när man har sex???

Herregud - blir man kåt så blir man.

Är man törstig dricker man. Hungrig - ät! Kåt - ligg!
Ja, jag tappar intresset för de jag har sex med på första träffen, är jag intresserad så vill jag känna personen innan jag har sex. Är det bara sex jag är ute efter så är jag inte heller intresserad efteråt, då har jag fått det jag var ute efter och tycker bara det blir jobbigt om de vill ses mer. Av den anledningen slutade jag ta med mig ONS hem, en del kom tillbaka och det blev bara pinsamt för oss båda när jag inte ville ha mer kontakt.

Att du fungerar tvärt om är ju varken mer rätt eller fel än hur jag fungerar.

KL

Dejt 2 avklarad. Vi hade trevligt och hade massor att tala om. Men han förklarade sedan att han kände att det inte skulle bli mer än vänskap.

Så var det med det.
Jag ska krypa in under en sten igen.

Pausade medlemskapet nu.

Senast ändrad:

KL

Dejt 2 avklarad. Vi hade trevligt och hade massor att tala om. Men han förklarade sedan att han kände att det inte skulle bli mer än vänskap.

Så var det med det.
Jag ska krypa in under en sten igen.

Pausade medlemskapet nu.

Va? Varför?
Det låter ju som han var en sjysst och bra man, var set inte såna du ville träffa fler av? Var detta inte en positiv upplevelse trots att det inte slutade med sex/en romans/kärlek?

Precis.. se det som en positiv upplevelse.. och det lät som att du ändå tycker att du träffat en trevlig person men att du inte heller var säker på att detta var mannen i ditt liv..
Min erfarenhet av nätdejting är att man sällan träffar rätt direkt, utan att man får gå på några dejter och träffa lite folk innan man träffar rätt.. så ge inte upp än.. Det finns ingen anledning att krypa in under stenen än..;)

Va? Varför?
Det låter ju som han var en sjysst och bra man, var set inte såna du ville träffa fler av? Var detta inte en positiv upplevelse trots att det inte slutade med sex/en romans/kärlek?

Näe. jag vet inte om jag orkar igen. Det var en sådan kraftmobilisering bara att regga sig på nätsidan och det tog väldigt lång tid att hitta denna enda vettiga person.

Jag orkar inga fler försök just nu. Allt blir så stort. Bara en enda man hittills i mitt 54-åriga liv har varit intresserad av mig. Sannolikheten är så liten att det ska ske igen och jag orkar inte kyssa några grodor.

Kanske kan jag komma igen om något halvår. Nu behöver jag plocka ihop mig själv ett tag.

Jag kan förstå dig!

Har provat några år (nåja, mer än fem:p) och inte hittat rätt.... Känns lite lönlöst.

Mitt dilemma är att jag inte har några andra kanaler... Inga jag umgås med frekvent, inga fester...

Så jag är reggad, men kontaktar ingen utan hoppas på det bästa bara, dvs att rätt man kontaktar mig;)

Kanske kan jag komma igen om något halvår. Nu behöver jag plocka ihop mig själv ett tag.

Jag förstår dig. Jag lade av för ett tag sedan och jag kommer nog inte börja igen förrän framåt jul tidigast om jag har lyckats med de ändringar som jag har tänkt att genomföra.

Vi hade trevligt och hade massor att tala om. Men han förklarade sedan att han kände att det inte skulle bli mer än vänskap.

Det är precis detta som är anledningen till att jag gav upp!
Varför i hela friden blir man dumpad efter en dejt?
Man kan väl ge det en chans och lära känna varandra. Man hinner ju inte bli kär efter en dejt.
Men min väldigt långa erfarenhet med nätdejting är det precis så!
Först hittar man den perfekte partner på dejtingsidan, sen träffas man och finns det minsta lilla som inte passar så bra då är det direkt dumpning.
Det finns ju så många andra att välja på!
Kanske finns det ingen som är fullkomligt perfekt! Man kan väl ta en man gillar. Då kanske kärleken spirar fram så småningom. Man kan väl ge det en chans tycker jag.
Jag har börjat studera "The law of attraction" Och är nu bjuden på tre dejts!!
Helt utan jag har gjort något alls för det.

Jo, sant.

Dessutom är jag väl så inställd på att ingen kan tycka om mig. Det märks kanske?

Jag hade - innan jag träffade den här mannen - lyckats skapat mig en självbild som ganska "vanlig". Sedan kunde jag spegla mig i hans kommentarer och hans frågor och upptäcker att jag nog är en väldigt udda sort.

Det är lätt att leta fel på sig själv. Jag ska försöka undvika det. Det är ett gammalt vant spår jag inte ska följa en gång till.

Dessutom - de två "normala" män jag träffat har bägge ganska aningslöst bara förutsatt att jag skulle foga in mig i deras liv. Som en bit i deras pussel.

Visserligen har man väl i den här åldern redan skaffat sig vanor och blivit ganska bofast. Men ändå? Varför är det så avskräckande att jag har ett eget liv och att jag har ett hem jag inte vill lämna. Jag har "jordat" mig i det här torpet. Det är min bas, något jag längtat ett långt liv efter.

Den här senaste mannen talade om att skaffa något nytt tillsammans. Förmodligen på hans ort då.

Nä, den där stenen lockar....

Jag förstår känslan av att vija krypa in under stenen. Du behöver ju inte bestämma ngt nu.. Du kan ju lägga ner det nu en stund om du vill.. Och sen kanske du efter ett tag känner att nu vll jag verkligen träffa någon.
Jag har nätdejtat i perioder.. Efter en period har jag tänkt att nu orkar jag inte mer och tagit en paus men sen efter ett tag har längtan av att träffa någon vaknat till liv igen. Och då har jag börjat igen..;)

Jag känner igen det med att man inte tror att någon vill ha en.
Jag har inte kommit på en enda anledning till att någon skulle ville ha mig.:(
Det enda positiva om mig, som jag kan komma på är att jag har ett normalt BMI, men det räcker ju inte till en presentation.
Om man själv är helt övertygat om att han ska bli besviken när vi träffas, då blir han det!
Man ska sluta plåga sig själv med, att man måste gilla sig själv för att.....
Sen ska man sluta plåga sig med att prova att komma på bra sakar, om man ändå inte kommer på något! Allt detta får bara en till att känna sig mera värdelös. Jag vet, jag har testat! Kanske det funkar för någon.
Det funkar(för mig) mycket bättre att 10 minuter varje morgon och kväll så meditera tillbaka en gång där man fick en kram som kändes riktig bra.
Stanna kvar i den känsla i 10minuter, känn noga efter hur det känns.
Då vänjer man hjärnan till att se sig själv som älskat och därmed en attraktiv person. Efter jag började göra så stör det mig inte så mycket att vara singel och nu helt plötslig är jag bjuden på dejt! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka