Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Är det bilden du får av mig? Att jag är bitter och negativ?
Charmlös?

Ja, faktiskt ...inte charmlös för det vet jag inte om jag sagt ...men du verkar verkligen inte tycka om dig själv alls. Och det tycker jag är synd..( om jag nu får tycka nåt övht)

Ja, faktiskt ...inte charmlös för det vet jag inte om jag sagt ...men du verkar verkligen inte tycka om dig själv alls. Och det tycker jag är synd..( om jag nu får tycka nåt övht)

Spännande detta med självbild.
Min omgivning säger att jag är en av de mest positiva personer de känner. Jag uppfattar mig själv som positiv.

Visst - jag är inte så himla förtjust i mig själv. Men det är inget jag grottar ner mig i. Måste man gilla sig själv för att inte räknas som bitter? Räcker det ine rätt långt att gilla andra människor. Att gilla människor öht.

Här kommer jag och lägger mig i. Kan det inte helt enkelt vara så att du visserligen är positiv i allmänhet, men det är när du har något bekymmer som du blir mer benägen att skriva om det på Buke? Då blir bilden som syns här färgad av det snarare än att reflektera hur hela du är, för det mesta.

Här kommer jag och lägger mig i. Kan det inte helt enkelt vara så att du visserligen är positiv i allmänhet, men det är när du har något bekymmer som du blir mer benägen att skriva om det på Buke? Då blir bilden som syns här färgad av det snarare än att reflektera hur hela du är, för det mesta.

Hrm...?

Kanske så. Jag för ingen bok över hur många positiva resp negativa inlägg jag gör. (finns det nån som tänker så??) Kanske skulle man det så omvärlden fick en balanserad bild ;)

Jag levde i illusionen att jag - liksom de flesta andra här - hade flera olika delar av vår person synliga. Men kanske inte. Kanske framstår jag som en sur, bitter charmlös och otrevlig person. Hahaha

Detta får jag fundera över.

i mina ögon har jag aldrig fått den bilden av dig under den tiden jag läst dina inlägg här på buke. Men i denna tråd får jag en helt annan känsla och uppfattning, och har blivit ganska förvånad faktiskt.
Samtidigt så hade jag en tråd uppe för ett tag sedan ang kommunikation med män och insåg då att det sättet jag kommunicerar på när det gäller dejting, lära känna någon, potentiella detjer osv osv, skiljde sig markant från hur jag själv uppfattade det. Generellt verkar det som att det uppfattas som syrligt och lite avvisande. T o m en jag dejtade under en kort period kallade mig "svårflörtad" på telefon. Och jag som trodde jag var rolig och inbjudande :o Se där ;)

Just nu jobbar jag mest på att lära mig kommunicera det jag vill ha sagt på ett sätt som den andra parten kan förstå. Inte bara i text, men även i person. (jag är mycket bra på att trassla in mig i ord och lägga vikten på den andra personens reaktion snarare än att budskapet ska gå fram. krångligt detta ;) ). Det är väldigt intressant faktiskt. Jag lär mig otroligt mycket om mig själv och hur jag handskas med och kommunicerar i kärleken - eller potentiell sådan.

Ja, jag tror din tråd var lärorik för många av oss... :)

Jag försöker undvika att vara känslosam på nätet. Men helgen träffade mig
hårdare än jag förutsett. Kanske för att jag faktiskt var på väg att falla för den där mannen som inte alls fann mig attraktiv som partner.Och visst är det så att jag inte uttryckt denna känslostorm någon annanstans i världen är just hör på buke.

Jag ska försöka undvika att uttrycka mig i affekt i fortsättningen.

Jag gillar inte att skriva vilket intryck folk gör på mig på nätet, men när det intryck du anses göra nu diskuteras i rätt negativa ordalag, så vill jag ändå lägga mig i eftersom jag inte alls ser samma saker.

Jag uppfattar dig som för all del rätt krasst realistisk - inte så mycket små moln och rosa drömmar om ett uuuuunderbart liv, kanske - och framförallt konstruktiv. Konstruktiv i ditt liv, liksom. Utifrån förutsättningarna.

Jag har aldrig tänkt på dig som bitter. Nu fattar jag iofs inte varför just bitterhet är en sådan dödssynd, men jag uppfattar inte dig sådan ändå. Du är för konstruktiv.

Tack Petruska.

Det gläder mig oerhört att du uppfattar mig som konstruktiv. Det är en målmedveten strategi i livet för mig. Att se det mesta som praktiska problem och försöka lösa dem på det sätt som går.

Att du ser det betyder att jag åminstone i viss mån lyckats förmedla det.

Jag tror faktiskt att jag dessutom är väldigt bra på att hitta små glädjeämnen. Hos mig och hos och för andra. Vad det nu har för relevans i dejtingträsket.

tanten= Konstruktiv, stark, kompetent, söt på ett unikt vis, jordnära och samtidigt kan du vara representativ/stilig med klass när så krävs.

Naturligtvis livsfarligt för de flesta män som inte lever upp till hälften :p

Jag har mest bara läst att du tycker du är ful o inga män vill ha dig , att du skäms över din kropp, att du pga att en man inte vill vara med dig i form av relation vill krypa under en sten ...etc etc...

Detta har jag tyckt varit synd då du verkar vara just en sån människa som Silver säger...men i relationstrådar är du negativ ...å uppfattar jag det iallafall och jag brukar få "stryk" för jag säger vad jag tycker

jaja, inte min business :)

Tack Petruska.

Det gläder mig oerhört att du uppfattar mig som konstruktiv. Det är en målmedveten strategi i livet för mig. Att se det mesta som praktiska problem och försöka lösa dem på det sätt som går.

Att du ser det betyder att jag åminstone i viss mån lyckats förmedla det.

Jag tror faktiskt att jag dessutom är väldigt bra på att hitta små glädjeämnen. Hos mig och hos och för andra. Vad det nu har för relevans i dejtingträsket.

det är just detta jag funnit vara ett av de största problemen för mig i dejtingen, då även den blir ett problem (inte negativt) med en lösning (där den positiva lösningen är ett kärleksförhållande) som jag på något sätt tar ansvar för.
Det innebär ju att så fort jag inte lyckas få en person intresserad tillräckligt för att vilja ses igen eller inleda en relation av något slag, så är hela processen från början till slut ett enda stort misslyckande. mitt misslyckande. tro fan det att det är svårt att ta sig upp igen. man sitter och rannsakar sig själv och vrider ut och in på sig själv och undrar hur man kunde ha varit så fel, ful och dum. typ.

det är ju inte det det handlar om. eller någonsin ska handla om. det finns en person man kan påverka tillräckligt, problemlösa och fixa kärlek hos. och det är en själv. :)

sen finns det två olika typer: de som gör bra saker när de mår bra (detta är oftast, inte endast, kvinnor), och de som i grunden mår bra av att göra bra saker (detta är oftast, inte endast, män).

kommer man fram till vilken typ man själv är, blir det mycket enklare att förhålla sig till sig själv och hitta sina prioriteringar i dejting.

Är man typ ett:
Vad vill jag inte ha i ett förhållande/dejting/relation?
Hur vill jag känna mig? Hur vill jag att personen jag träffar ska få mig att känna mig?

Är man typ två:
Vad vill jag ha i ett förhållande? Hur vill jag att förhållandet ska se ut? Vad kan jag göra för att det ska hända?

typ på ett ungefär. bra frågor att ställa sig själv faktiskt.

jag är typ ett. extremt mycket så, men har av vana och inlärt alltid betett mig som typ två i relationer (det är det mönstret jag jobbar på att bryta). så när jag diskuterar diskuterar jag utifrån att jag är typ ett. för typ två gäller naturligtvis annat.

så gott som alla är typ två när de arbetar. jag talar om endast kärleksrelationer. bara för att förtydliga :)

Senast ändrad:

Jag gillar inte att skriva vilket intryck folk gör på mig på nätet, men när det intryck du anses göra nu diskuteras i rätt negativa ordalag, så vill jag ändå lägga mig i eftersom jag inte alls ser samma saker.

Jag uppfattar dig som för all del rätt krasst realistisk - inte så mycket små moln och rosa drömmar om ett uuuuunderbart liv, kanske - och framförallt konstruktiv. Konstruktiv i ditt liv, liksom. Utifrån förutsättningarna.

Jag har aldrig tänkt på dig som bitter. Nu fattar jag iofs inte varför just bitterhet är en sådan dödssynd, men jag uppfattar inte dig sådan ändå. Du är för konstruktiv.

Det är märkligt att denna textrad kommer från dig.

Jo, sant.

Dessutom är jag väl så inställd på att ingen kan tycka om mig. Det märks kanske?

Jag hade - innan jag träffade den här mannen - lyckats skapat mig en självbild som ganska "vanlig". Sedan kunde jag spegla mig i hans kommentarer och hans frågor och upptäcker att jag nog är en väldigt udda sort.

Det är lätt att leta fel på sig själv. Jag ska försöka undvika det. Det är ett gammalt vant spår jag inte ska följa en gång till.

Dessutom - de två "normala" män jag träffat har bägge ganska aningslöst bara förutsatt att jag skulle foga in mig i deras liv. Som en bit i deras pussel.

Visserligen har man väl i den här åldern redan skaffat sig vanor och blivit ganska bofast. Men ändå? Varför är det så avskräckande att jag har ett eget liv och att jag har ett hem jag inte vill lämna. Jag har "jordat" mig i det här torpet. Det är min bas, något jag längtat ett långt liv efter.

Den här senaste mannen talade om att skaffa något nytt tillsammans. Förmodligen på hans ort då.

Nä, den där stenen lockar....

Väldigt många vill ju styra sin (blivande?) partner, de har redan en bild av hur de vill att deras framtida liv ska bli.

Som singel har jag dejtat en del på sista tiden och märkt att många av de jag träffat sitter fast i sin bild av det, i deras ögon, ideala förhållandet. Om jag citerar senaste dejten: "Jag städar och tvättar gärna... tycker om att laga mat... Vill ha någon att pyssla om och skämma bort... Vill ha någon som finns där när jag kommer hem från jobbet..."

Tack, men nej tack! Allt det där kan jag göra själv! Ingen av dessa dejter har frågat mig hur jag vill att mitt liv ska bli :meh: För dem är det självklart att jag, som kvinna, ska anpassa mig efter deras önskningar. Är det då mig det är fel på? Jag har egna planer för mitt framtida liv!

Så, kryp inte in under stenen... Berätta för dejten hur du vill att ditt liv ska bli och kan han inte acceptera att du är en egen, oberoende, stark person, passar han inte dig. Enligt min erfarenhet har män som är yngre, än vad jag är, lättare att acceptera att jag inte är en accessoar, utan en självständig kvinna med en egen vilja.:)

....
Tack, men nej tack! Allt det där kan jag göra själv! Ingen av dessa dejter har frågat mig hur jag vill att mitt liv ska bli :meh: För dem är det självklart att jag, som kvinna, ska anpassa mig efter deras önskningar. Är det då mig det är fel på? Jag har egna planer för mitt framtida liv!

Så, kryp inte in under stenen... Berätta för dejten hur du vill att ditt liv ska bli och kan han inte acceptera att du är en egen, oberoende, stark person, passar han inte dig. Enligt min erfarenhet har män som är yngre, än vad jag är, lättare att acceptera att jag inte är en accessoar, utan en självständig kvinna med en egen vilja.:)

Ja, jag tror att det ligger mycket i det där. Senaste mannen sa eftertänksamt att han nog inte ville flytta in en tredje kvinna i det där huset. Huset han köpt med frun och så småningom flyttat in nästa kvinna i. När vi resonerat en stund om min oflyttbarhet sa han att han inte tänkt på hur flyttbar han själv var. Inte att det var otänkbart men att han inte tänkt tanken tidigare.

Det stod i den presentation jag hade att jag inte behövde tas om hand och att jag inte tänkte ta tand om någon - att jag klarar mig själv. Att det var andra saker jag sökte.

Det stod i den presentation jag hade att jag inte behövde tas om hand och att jag inte tänkte ta tand om någon - att jag klarar mig själv. Att det var andra saker jag sökte.

är det inte något man gör för varandra i en relation? är det inte del av "sårbarheten" som är del i att bygga en tvåsamhet och ett förtroende för varandra?

vad söker du?

Väldigt många vill ju styra sin (blivande?) partner, de har redan en bild av hur de vill att deras framtida liv ska bli.

Som singel har jag dejtat en del på sista tiden och märkt att många av de jag träffat sitter fast i sin bild av det, i deras ögon, ideala förhållandet. Om jag citerar senaste dejten: "Jag städar och tvättar gärna... tycker om att laga mat... Vill ha någon att pyssla om och skämma bort... Vill ha någon som finns där när jag kommer hem från jobbet..."

får jag fråga var partnern får plats? det du beskriver är för mig mycket likt det du dissade hos den andra.

De: Jag vill att mitt liv ska se ut såhär.
Du: Men JAG då?? jag vill att MITT ska se ut SÅ HÄR.

funkar inte så bra va? :)

kanske kan prova och se vad som händer om man slutar stångas och tar reda på vad den andra faktiskt tycker och tänker om ens egen vision:

Du: Jag känner att ett liv som innebär ditten och datten skulle vara helt fantastiskt. Vad tycker du om det?

eller

Du: Jag känner att ett liv som innebär att jag skulle behöva kompromissa ditten eller datten skulle vara väldigt svårt för mig att hantera. Jag skulle nog känna mig både ledsen och begränsad om jag inte hade möjlighet att göra bla bla. Hur ser du på saken?

Det är ditt ansvar att berätta vad du inte vill ha i ditt liv (handlar det bara om vad du vill ha finns det sannolikt inte plats för någon annan i ditt liv för tillfället). Det är inte någon annans ansvar att fråga.

Vill ha någon att pyssla om och skämma bort... Vill ha någon som finns där när jag kommer hem från jobbet..."

Då killarna skriver såhär i sin presentation drar jag också öronen åt mig. Jag vill inte bli bortskämd eller speciellt ompysslad. Klart att lite vanligt "vill du ha en kopp te" och liknande är ok, men ompysslad??? bortskämd??? ...och varför är det JAG som ska vara hemma då han kommer från jobbet? Varför inte tvärtom, eller ingetdera?

Ett bra förhållande innehåller ju lite av allt det där, men det skrämmer mig att man måste uttala det på det där viset. Luktar dålig kvinnosyn tycker jag.

får jag fråga var partnern får plats? det du beskriver är för mig mycket likt det du dissade hos den andra.

Du: Men JAG då?? jag vill att MITT ska se ut SÅ HÄR.

funkar inte så bra va? :)

kanske kan prova och se vad som händer om man slutar stångas och tar reda på vad den andra faktiskt tycker och tänker om ens egen vision:

Du: Jag känner att ett liv som innebär ditten och datten skulle vara helt fantastiskt. Vad tycker du om det?

eller

Du: Jag känner att ett liv som innebär att jag skulle behöva kompromissa ditten eller datten skulle vara väldigt svårt för mig att hantera. Jag skulle nog känna mig både ledsen och begränsad om jag inte hade möjlighet att göra bla bla. Hur ser du på saken?

Det är ditt ansvar att berätta vad du inte vill ha i ditt liv (handlar det bara om vad du vill ha finns det sannolikt inte plats för någon annan i ditt liv för tillfället). Det är inte någon annans ansvar att fråga.

Jag vet att det innebär kompromisser att leva i en relation :), men att man ska kompromissa bort sig själv och sina drömmar, för att förflyttas in i ett nytt fixt och färdigt liv är inte min grej. Det är, för mig också, självklart att man tar hand om sin partner, men jag brukar kartlägga partnerns behov först.:) Jag vill inte stoppa in någon i ett fack, eller bli instoppad i ett. Särskilt inte av människor som inte känner mig. Förstår du?

Som du säger, om det bara handlar om vad den ena parten i relationen vill, är inte den parten redo för en ny relation. Det är också bra om dialog och kommunikation fungerar i ett förhållande.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025