Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Ja, jag trodde det var en oslagbar inledning. Men nu är jag 54 och dricker inte alkohol i sällskap längre. framförallt inte med män i tänkbar ålder. Och... tanken har infunnit sig.. vill jag, numera, ha en man som blir berusad och vill knulla? OK om det är just mig han vill göra det med. Men någon som bara drabbas av sitt libido och jag råkar vara där?

Jag vet inte om jag tycker att det är ett dåligt tecken att vilja ha sex när man är berusad. Jag brukar helt klart bli mer het på gröten i berusat tillstånd, så det verkar lite taskigt att döma andra för samma sak. Andra blir helt enkelt väldigt snygga när jag har fått lite vin. :p

Men det är klart, om det känns som att man är utbytbar motprecis vem som helst, så är det inte kul, men så verkar det ju inte vara i det här fallet. Han verkar ju även tycka att andra former av umgänge med dig är värda besväret (tills vidare).

Jag menar, jag förstår det inte alls som att han i asberusat tillstånd har råkat ramla över dig och satt igång att tafsa på ren impuls?

Det är inte så konstigt om du blir intresserad efter sex. Under och efter sexet rusar oxytocinnivåerna i taket och det är så spec kvinnor bondar emotionellt med en partner.

Vad det gäller näsan och rösten får jag känslan av att du kanske letar fel för att det känns tryggast att hålla folk lite på avstånd. Kan det stämma? Hur mycket man än vill vara med någon, har man varit singel ett tag så är det bekanta tryggast (läs enklast) och det blir lätt så att man blir velig över huruvida man vill engagera sig med ett öppet sinne eller hålla sig lite på sin kant. Så känner jag iaf.

Jag vet inte om det är något motsträvigt i detta? Jag trivs inte så alldeles strålande med mitt ensamma liv...
Kanske undrar jag - för att inte helt seriöst travestera Groucho Marx - vill jag vara med en man som kan vara intresserad av en sådan som mig?

Och sex, vet jag ens hur man gör längre? Mer än teoretiskt. Och hur ska jag ens våga visa mig naken?

Det här har rört upp väldigt mycket. Inte negativt. Men det rör om.

Dessutom var/är det hiskeligt ovant och lite skrämmande att se sig själv genom någon annans ögon.

Jag menar, jag förstår det inte alls som att han i asberusat tillstånd har råkat ramla över dig och satt igång att tafsa på ren impuls?

Eller jag på honom....:o

Nä, vi har fikat och pratat. Inte ens nämnt sex.

- även det är en skrämselfaktor. Tänk om han inte tycker sex är så viktigt.

Ja, ni ser hur förvirrad jag är.

Kanske värt att börja med ett annat ragg (typ ons) för att avdramatisera sexbiten lite och komma tillbaks "på banan"? Funkar för vissa ;)

Kanske värt att börja med ett annat ragg (typ ons) för att avdramatisera sexbiten lite och komma tillbaks "på banan"? Funkar för vissa ;)

På banan? Vilken bana?

Jo jag begriper hur du menar. Men nä, det finns inga lämpliga objekt för den biten.

Jag får väl helt enkelt hälla i honom och mig en massa vin :D

På banan? Vilken bana?

Jo jag begriper hur du menar. Men nä, det finns inga lämpliga objekt för den biten.

Jag får väl helt enkelt hälla i honom och mig en massa vin :D

Ursäkta om jag lägger mig i detta, men är det verkligen nödvändigt att blanda in alkohol när det gäller kärlek, sex och samlevnad?

Personligen har jag dock tyvärr lite svårt att respektera ngn som lägger upp sig redan första kvällen, jag tappar intresset. :meh: Efter andra eller tredje daten är det däremot go, go go för en fortsättning! :d

Ursäkta om jag lägger mig i detta, men är det verkligen nödvändigt att blanda in alkohol när det gäller kärlek, sex och samlevnad?

du såg inte det skämtsamma i det?
Tror du verkligen att det är min plan??

Däremot gillar jag vin. Det är gott. Giller smaken av sprit också. Och jag blir pilsk av vin.

Full däremot avskyr jag att bli. Jag har inte varit full på väldigt väldigt väldigt många år. Planerar inte att bli det någon mer gång i livet heller.
Hade det gått att dricka vin och sprit utan att bli påverkad hade jag konsumerat betydligt mycket mer ;)

Personligen har jag dock tyvärr lite svårt att respektera ngn som lägger upp sig redan första kvällen, jag tappar intresset. :meh: Efter andra eller tredje daten är det däremot go, go go för en fortsättning! :d

Lägger upp sig????
Det är en konstig människosyn. Lägger man upp sig när man har sex???

Herregud - blir man kåt så blir man.

Är man törstig dricker man. Hungrig - ät! Kåt - ligg!

Det är väl en vanlig inblandning? :o

Och en trevlig inblandning. Man blir ju lite modigare. Men såna som inte kan dricka lite lagom utan associerar alkohol med regelrätt fylla, gör nog bäst i att låta bli.

Även med vänner tycker jag ibland att det blir väldigt bra samtal om man delar en flaska vin medan man pratar. Vin gör bra saker med oss, om man använder det rätt.

Hade det gått att dricka vin och sprit utan att bli påverkad hade jag konsumerat betydligt mycket mer ;)

Samma här! Och om man enbart fick de positiva effekterna hur mycket man än hällde i sig, hade jag också druckit betydligt mer. Nu är ju så inte fallet, men det gäller ju tex även mat. Det mesta goda här i livet avnjuts bäst med viss måtta.

Om jag tex blev hembjuden till en dejt/ett ragg på middag och inte fick vin till maten, skulle jag tycka att det var konstigt.

du såg inte det skämtsamma i det?
Tror du verkligen att det är min plan??

Däremot gillar jag vin. Det är gott. Giller smaken av sprit också. Och jag blir pilsk av vin.

Full däremot avskyr jag att bli. Jag har inte varit full på väldigt väldigt väldigt många år. Planerar inte att bli det någon mer gång i livet heller.

Visst såg jag det i din text. :D

Frågan kvarstår i allmänhet ändå.

Kl

Iom tidigare inlägg känns det som jag måste förklara att jag och sambon har inga problem med alkoholen... Vi tar gärna ett par glas vin eller ett par öl utan att supa oss dyngraka...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka