Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

kl

Mig brukar de inte heller svara när jag skriver, apropå tidigare diskussion om att folk inte skriver tillbaka... :meh:

Har dock två som jag skriver lite med nu, den ena bor egentligen alldeles för långt bort för min smak men den andra ganska nära :)
Hon som bor nära har dock skrivit att hon söker vänskap på sin sida, hur hårt ska man tolka det egentligen? Jag är ju inte ute efter en kompis, utan en flickvän... Ska man fråga henne? Eller låta det rulla på? Vi kanske ska ses snart (om jag har tur ;) ).
Det lustigaste av allt är att det visat sig att vi gått samma kurs (samtidigt) på universitetet för x antal år sedan, haha. Jag var inte singel då men iaf, helt sjukt! Jag känner dock inte igen henne O_o :o

Jo, om det står uttryckligen, kan man ju tycka det. Å andra sidan vore det väl inte alltför konstigt om du var öppen för ett och annat litet äventyr i väntan på att den tilltänkte livskamraten dyker upp (och för all del även då och då under resten av livet)? Det ena utesluter inte det andra, så att säga?

Fast för mig gör det det. Om jag nu är på jakt efter en livskamrat vill jag inte "slösa tid" på dom som ändå är upptagna liksom.
Dessutom ogillar jag starkt att vara någon annans lilla tidsfördriv. Det gäller att umgås på lika villkor, eller hur man nu ska uttrycka det.
:)

*kl*

Jag har precis upptäckt (till min stora förvåning) att jag har en "typ".
Tyvärr är det inte till någon större hjälp, då den är tämligen otillgänglig och svåridentifierad eftersom den inte syns utanpå... men dock.

Jag har aldrig lyckats hitta någon typ, det enda jag har märkt är att de flesta som jag tycker verkar intressanta håller på med hästar i någon form. Varför vet jag inte, det är nog inte hästintresset i sig utan snarare så att jag uppskattar människor som brinner för något intresse och bland kvinnor är hästar ett vanligt intresse.

Vad är det för "typ" du har?

Jag hoppas att jag förstod ditt inlägg korrekt.

Vad är det för "typ" du har?
Jag håller på att utforska det lite, för jag är som sagt lite överaskad och förstår det inte riktigt själv. Intelligens står nog högt upp på listan, självdistans, humor, barnasinne men med mognad... Rikt inre liv...

Om möjligt misstänker jag att denna insikt snarare gör det ännu säkrare att jag förblir singel, men på sätt och vis kanske det kan bli lättare att acceptera när jag vet att det åtminstone finns en av min typ, om är ouppnåelig.

Jag håller på att utforska det lite, för jag är som sagt lite överaskad och förstår det inte riktigt själv. Intelligens står nog högt upp på listan, självdistans, humor, barnasinne men med mognad... Rikt inre liv...

Det är egenskaper som är väldigt trevliga hos en partner. Intelligens är något som jag faller lite extra för jämfört med de flesta andra män tror jag.

Nja, en intelligent och trygg man tror jag vill ha motsvarande hos sin partner. En snygg utsida tröttnar iaf jag väldigt snabbt på, det måste finnas lite innehåll, någon man kan konversera med och som förstår vad jag säger. :idea:

Jag har noll intresse av någon trofé att försöka impa på omgivningen med, det är ju jag som ska bli imponerad! :D

Nja, en intelligent och trygg man tror jag vill ha motsvarande hos sin partner. En snygg utsida tröttnar iaf jag väldigt snabbt på, det måste finnas lite innehåll, någon man kan konversera med och som förstår vad jag säger. :idea:

Jag har noll intresse av någon trofé att försöka impa på omgivningen med, det är ju jag som ska bli imponerad! :D

Så rätt så - "skyltdockor" göre sig icke besvär!!!

Kom ihåg att man aldrig ska nöja sig med något sämre än det bästa! :D

/Keb

Mmmm.. så sant så sant... en viss typ är det ju man letar efter....hellre fin insida än utsida... för den förfaller med tiden.. (sägs det )
å så gärna lite intressen å värderingar som passar ihop med ens egna.... hmmm.. inte undra på att man är singel ju.. "finns ju bara en som jag -å det är jag "

/s

Ditt inlägg fick mig att tänka på:

Det finns bara en av mig och det är jag
Det finns bara en av dig och det är du
Det finns bara två av oss och det är vi.

Ni som är tillräckligt gamla fattar vad jag syftar på. :)

Ditt inlägg fick mig att tänka på:

Det finns bara en av mig och det är jag
Det finns bara en av dig och det är du
Det finns bara två av oss och det är vi.

Ni som är tillräckligt gamla fattar vad jag syftar på. :)

Tänkte också genast på den :)

Hej!

Nu kommer jag här och lägger mig i igen, haha.
Har ett litet tips, eller en fundering bara.
Jag vet inte hur du skriver när du skriver mail på dejtingsidor, men om du skriver liknande inlägget ovan så skulle jag vilja ge tipset att bli mer noggrann när det gäller stor bokstav och att inte skriva så mycket punkter :)

Jag tycker att ett mail som är någorlunda välskrivet blir lättare att läsa och dessutom mer intressant :)
Sen skriver vi alla på olika sätt och jag menar inte inte på ett dumt sätt utan tänker bara tillbaka på vad jag själv tyckte när jag nätdejtade och fick mail :)

AHA
Men jag är ju kille åxå ju:D
Vi begriper inte oss på sånt där "helt rätt till punkt å pricka"
Det blir vad det blir- nappar nån å vill försöka göra om mig så får dom väl prova- men si det är inte lätt å få en gammal hund till och sitta :p

Mvh S

Fast det verkar ju som om du vill ha lite råd och tips om hur du ska bli "sedd", eftersom du titt som tätt klagar på att ingen svarar, ingen ser dig. Sleepan gav dig ett tips om hur du kan tänka för att fånga folks intresse, det handlar ju inte om att du ska ändra dig själv? Jag kanske är ute och cyklar.

För övrigt var det intressant att höra att de grammatiska kunskaperna sitter i könet! Det visste jag inte. Jag skriver så himla sällan med fittan nuförtiden, använder mest andra kroppsdelar. Ofta händerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka