Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Men gör det inte så krångligt för dig själv :)
Vid nästa mail, säg att det har varit trevligt att maila, men du har nu ditt intresse på annat håll och önskar honom lycka till i letandet.

Så har jag avslutat många mailkonversationer som jag inte velat ta vidare av en eller annan anledning.

För mig är det nog det. Levde tidigare med en kille som inte delade min politiska åsikt, vilket inte var någon höjdare. Problemet där kanske dock låg att det aldrig blev givande, utan att vi bara bråkade istället. Beror ju helt på individen.
För mig handlar nog den politiska åsikten också om vilka grundläggande värderingar man har, det hänger liksom ihop. Därför skulle jag ha svårt att träffa någon som röstade ut på "andra kanten" så att säga.

Ja, det är främst de som har "kant"-åsikter på fel sida som jag undviker. Idag tycker jag de flesta partier försöker balansera precis på mitten, detta har gjort att jag nästan helt har tappat mitt politiska intresse, fast jag kan erkänna att jag faktiskt uppgav det i min presentation.

Håller med dig.
Man behöver absolut inte tycka lika om allt men man bör ha lika värderingar i livet, annars blir det (för) jobbigt.

Det där känner jag igen!

Gör likadant, eller så pratar jag en massa pladder som den andre inte är ett dugg intresserad av.

Ptr

Att bara avsluta en konversation är ett lätt sätt att göra det på och ibland kan det vara motiverat om man tycker alternativen är för jobbiga eller om det inte finns något snällt sätt att göra det på.

Jag tycker bara generellt att det känns bättre att få veta att den andra personen har tappat intresset och gärna varför istället för att gå och fundera på vad som hände.
Jovisst. Men om man tycker att det är så jobbigt att säga "tack, men nej tack" att man tycker sig behöva ett sätt att slingra sig ur? Då tycker jag att man kan låta bli att svara, helt enkelt. Jag tycker liksom inte att det är ett vidrigt regelbrott eller ens ohyfsat. Jag hade nog inte heller gått runt i flera dagar och funderat över varför någon plötsligt slutat svara mig - särskilt inte om vi aldrig träffats - utan bara konstaterat att det inte var ett ömsesidigt intresse.

En fråga till alla kvinnor i tråden, män får naturligtvis svara också, jag diskriminerar ingen på grund av kön. ;)

När och om jag börjar med nätdejting igen, vad tycker ni att jag bör ha för typ av bilder i min presentation? Att man bör ha en bild som visar ansiktet ser jag som självklart, men i övrigt.

Tycker ni att det är viktigt att ni ser kroppsformen på något foto och då menar jag inte spännarbilder i badrumsspegeln utan vanliga bilder där hela kroppen syns? Ska man ha bilder där man ägnar sig åt något av sina intressen, jag har noterat att det är vanligt att kvinnor har bilder där de sitter på sin häst?

Hur ser ni på festbilder?

En fråga till alla kvinnor i tråden, män får naturligtvis svara också, jag diskriminerar ingen på grund av kön. ;)

När och om jag börjar med nätdejting igen, vad tycker ni att jag bör ha för typ av bilder i min presentation? Att man bör ha en bild som visar ansiktet ser jag som självklart, men i övrigt.

Tycker ni att det är viktigt att ni ser kroppsformen på något foto och då menar jag inte spännarbilder i badrumsspegeln utan vanliga bilder där hela kroppen syns? Ska man ha bilder där man ägnar sig åt något av sina intressen, jag har noterat att det är vanligt att kvinnor har bilder där de sitter på sin häst?

Jag läser ut en hel del av bilderna. Jag förutsätter helt enkelt att de är representativa för mannen i fråga.

Står han med hängande axlar och butter min så antar jag att det är hans normala uttryck. Häver han öl så är det rätt avtändande eftersom jag är noll intresserad av en man som super om helgerna. Jag ser väldigt många bilder på fiskefångster och på motorcyklar. Det är väl bra eftersom det ger en bild av vad han anser viktigt. Badrumsbilder i kallingarna finns - och attraherar mig inte.

Det är skapligt meningslöst att ha tolv bilder om de alla är tagna vid samma tillfälle och i stort sett på samma sätt.

Jag uppskattar helt enkelt bilder som visar mannen i olika situationer och som visar ansiktet och gärna helfigur också.

Jag måste säga att jag är väldigt svag för bilder på män och deras djur tillsammans. En killle som sitter på huk brevid sin hund - det känns som om det säger en hel del om hans känsla för djur och hans personlighet. Kanske inte stämmer i verkligheten, men jag får det intrycket av bilden i alla fall.

Det ger dessutom en bra öppningsreplik om man vill skriva till honom, att kommentera eller fråga något om hunden (eller katten eller hästen eller...).

Ang helkroppsbilder så är det inget som jag känner är speciellt viktigt. Skulle det följa med en kulmage till de där vackra ögonen på bilden så och? Jag faller mer för personlighet än kroppsliga attribut. Men alla tänker nog inte på det viset så det skadar kanske inte med en sån bild om man ändå har en som ligger på datorn. Spännbilder går helt bort som du skriver, det är sånt 20-åringar pysslar med innan de vet bättre ;)

Helkroppsbild = ja!
Jag vill veta hur personen ser ut och det är väldigt lätt att ta en ansiktsbild som inte överensstämmer med verkligheten :)

När jag nätdejtade hade jag lite olika bilder men bl.a en där jag har en stor mustasch i hela ansiktet. Denna var den bild jag fick mest kommentarer om och som väldigt många använde som ice breaker. Hade även en bild med en häst, någon med ett glas cider, någon svartvit och troligtvis ett par till. Minns ej, men bilderna var varierade och hämtade ur vardagen (eller på fest, utan att vara "suparbilder". :)

Jag gillar bilder i olika aktiviteter. Irriterar mig på en massa posé-bilder från olika resemål, med text var bilden är tagen. Tycker inte heller det är någon idé med en massa ansiktsbilder.

Tycker inte heller det måste vara nån helkroppsbild med, men visst är det trevligt. Bilder från fester är ok, men inte riktiga supar-bilder eller röjar-bilder.

...och vari ligger det coola (?) i att ha bilder då man kör bil? Finns massor med sådana och jag förstår inte liksom idén.

Jag gillar bilder i olika aktiviteter. Irriterar mig på en massa posé-bilder från olika resemål, med text var bilden är tagen. Tycker inte heller det är någon idé med en massa ansiktsbilder.

Tycker inte heller det måste vara nån helkroppsbild med, men visst är det trevligt. Bilder från fester är ok, men inte riktiga supar-bilder eller röjar-bilder.

...och vari ligger det coola (?) i att ha bilder då man kör bil? Finns massor med sådana och jag förstår inte liksom idén.

Haha. Så kul! Vi är i lolika åldersspann och män i min ålder har inga bilbilder. Däremot har var och varannan MC-bilder :D

KL
Fick en flirt från en man som inte tilltalade mig. Jag mailade och tackade men sa att hans oh mina intressen var väldigt skilda och att han befann sig utanför det åldersspann jag sökte. Avslutade med ett lycka till i det fortsatta letandet.

Som svar kommer ett "Möte 2013????????????????????????" med texten vill dui verkligen inte träffa en fin man????????

Jag svarar lite mer burdust nej och han svarar "Pucko".

Kul typ.

TYcker du ska använda en bild på dig själv som säger det mesta om dig!
Gillar du att festa och vara aktivt social, så ska du låta tjejerna veta det :)

Har nätdejtat flera som påstår sig älska att festa och nattliv, och så upptäcker man sedan att de inte alls gillar sånt...

Ärlighet ;)

Idioter finns inom alla kategorier av människor så jag tror att det är svår att ge något generellt tips för hur de undviks på bästa sätt. Du får nog acceptera att de finns och helt enkelt strunta i dem när de dyker upp, tyvärr tar de bort uppmärksamhet från de trevliga människor som det trots allt finns en del av på dejtingsidorna.

Idioter finns inom alla kategorier av människor så jag tror att det är svår att ge något generellt tips för hur de undviks på bästa sätt. Du får nog acceptera att de finns och helt enkelt strunta i dem när de dyker upp, tyvärr tar de bort uppmärksamhet från de trevliga människor som det trots allt finns en del av på dejtingsidorna.

Ja alltså - vissa är ju uppenbara. Läser man fakta och presentationer och tittar på bilder får man ju en uppfattning. Ibland är det helt absurt.

Idag fick jag en fundering. en man som besökt min sida definierade sin klädstil som modern samtidigt som den enda bild han har visar en lite oklippt man med vit T-shirt.
Har jag missat något i modet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka