Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Han kanske menar modern som ett slags motsats till konservativ, dvs inte kostym, inte tweed o dyl? Som lite ungdomlig, snarare än moderiktig eller trendig?

om vi nu ska fortsätta att kravla runt i dyngstacken....

vad sägs om den här presentationen på en besökare. Supersexigt?

Hejsan där. Inser väl att jag nog aldrig kommer så långt som att få träffa nån. Men skulle göra dagen bättre att åtminstonde få ha nån att skriva till och få utbyta tankar, drömmar , och allt det där andra . Jag ..en blyg nallebjörn söker sin vän i livet..den jag hoppas finns..

Nej, jag vill inte ha någon att ta hand om och hjälpa på fötter.

Du är snäll du :D

men näe, ungdomlig skulle jag inte kalla stilen....

Inte särskilt, ärligt talat. :D

Jag tänkte mest att ett hängivet modelejon nog inte skulle kalla sin stil för modern. Jag vet inte mycket om detta då jag bara känner en enda person som verkligen är trendig. Vad den personen själv kallar sin stil vågar jag inte fråga, men jag tror inte att han skulle säga modern.

Säger man ens tex "moderna kläder" nuförtiden om de kläder som är inne just nu? Eller om de kläder som är supertrendiga just nu?

Inte särskilt, ärligt talat. :D

Jag tänkte mest att ett hängivet modelejon nog inte skulle kalla sin stil för modern. Jag vet inte mycket om detta då jag bara känner en enda person som verkligen är trendig. Vad den personen själv kallar sin stil vågar jag inte fråga, men jag tror inte att han skulle säga modern.

Säger man ens tex "moderna kläder" nuförtiden om de kläder som är inne just nu? Eller om de kläder som är supertrendiga just nu?

Fast - om man nu ska definiera.

Nog borde väl "modern" åtminstone innefatta kläder som finns i hyllorna i modeaffärer idag? Säckiga gubbjeans och illasittande väldigt lös kavaj?

nä, ja ä'nte bitter. Jag är krass. Nål i höstack verkar enklare än guldkorn på Happy Pancake.

Ja alltså - vissa är ju uppenbara. Läser man fakta och presentationer och tittar på bilder får man ju en uppfattning. Ibland är det helt absurt.

Idag fick jag en fundering. en man som besökt min sida definierade sin klädstil som modern samtidigt som den enda bild han har visar en lite oklippt man med vit T-shirt.
Har jag missat något i modet?

Börjar man haka upp sig på såna petitesser och tycker det är absurt förstår jag verkligen om man inte lyckas träffa någon. Du har väl ingen aning om hur mannen brukar vara klädd men att döma någon efter en blid går bra. Det säger en del om dig själv. Dessutom har folk har olika definitioner på ord.

Jag tror dessutom att du syftar på en dejtingsite där det finns kryssrutor för att välja klädstil. Hur tycker du att jag ska kryssa i där, jag som har alla möjliga klädstilar? Vill ju inte att någon man ska skriva på ett forum att det är absurt att han sett en kvinna beskriva sin klädstil som sportig men har kjol på bilden t ex.

Börjar man haka upp sig på såna petitesser och tycker det är absurt förstår jag verkligen om man inte lyckas träffa någon. Du har väl ingen aning om hur mannen brukar vara klädd men att döma någon efter en blid går bra. Det säger en del om dig själv. Dessutom har folk har olika definitioner på ord.

Jag tror dessutom att du syftar på en dejtingsite där det finns kryssrutor för att välja klädstil. Hur tycker du att jag ska kryssa i där, jag som har alla möjliga klädstilar? Vill ju inte att någon man ska skriva på ett forum att det är absurt att han sett en kvinna beskriva sin klädstil som sportig men har kjol på bilden t ex.

Nu trampade jag på något?

Nej, jag dömer inte efter en enda bild. De gånger jag reagerar är när det finns en uppsjö bilder och ingen av dem stämmer överens med beskrivningen av personen. Eller det finns väldigt diskrepans mellan fakta och presentation. Ta tex mannen som söker en klassiskt vacker kvinna. men visar ganska sjaviga bilder av sig själv, tagna vid olika tillfällen. Och dessutom presenterar sig som någon som giller att ta en öl med kompisarna. Den sammantagna bilden stämmer inte.

Det var inte mannen i moderna kläder som jag tyckte var absurd. Han var en ytterligare fundering runt hur (män)niskor uppfattar sig själva.

Jag har inte heller uppfattat detta som världens mest seriösa tråd. Om det är så har jag totalt missat poängen.

nä, ja ä'nte bitter. Jag är krass. Nål i höstack verkar enklare än guldkorn på Happy Pancake.

Tyvärr motsvarar nog utbudet på dejtingsidor rätt väl utbudet i det vanliga sociala livet. :p Med den i sammanhanget intressanta skillnaden att folk på dejtingsidor vill hitta någon att dejta och att man vet det.

Sen pekar du ju på en annan sak i annat inlägg på samma tema, som jag tolkar som diskrepansen mellan självbild och det intryck man gör på andra. Nätet ger ju en enastående möjlighet, jämfört med det vanliga sociala livet, att oförblommerat uttrycka sin självbild.

Det tycker jag vi ser mycket av även på buke. Väldigt ofta skriver folk att de alltid är ärliga och raka, alltid genast och utan krusiduller tar upp allt som är fel, aldrig någonsin låter någon behandla dem det minsta illa, etc etc. För mig är det helt uppenbart att det är självbilden som talar i de fallen. Eftersom man ju aldrig träffar någon som faktiskt beter sig på det sättet (och jag är inte säker på att det ens vore önskvärt).

De där "modernt" klädda männen som önskar träffa klassiskt vacker kvinna av Afrodite-typ, är nog offer för något liknande. En konflikt mellan självbild och det intryck de gör på andra, helt enkelt. Utan bild, hade vi ju kunnat tro att de bär de mest välsittande, extremt moderiktiga kavajer och de elegantaste av herrskor, som gjorda för att föra världens vackraste kvinna till väldukade restaurangbord.

Vem vet, de kanske var rätt snygga och välklädda i ungdomen då deras självbild befästes? Bara det att tidens tand gjort saker med deras häckmuskulatur och midjemått, som de föredrar att inte tänka på (fullt förståeligt).

Jag tror egentligen att det är smartast att skita rätt mycket i vad folk säger om sig själva, och helt gå på sitt eget intryck av dem. Inte bara vid dejting, utan överlag.

Kollade in vilka som besökt mig ofta, och jo det var män som ville ha "lite skoj" vid sidan om...

Dessa verkar tyvärr ha ökat i antal (eller så har jag inte sett dem förut...), och får även ibland mail från "såna".

Trist tycker jag, finns ju s k otrohetssajter, varför inte söka där istället???

Fast om vanliga dejtingsajter kallas just dejtingsajter, så är det väl dejter det handlar om? I det ordet ligger ju inga förpliktelser om framtida förhållanden. Jag menar, en dejtingsida är ju inte en äktenskapsförmedling.

Kort sagt: jag ser inget större problem med att en del vill ha ett litet äventyr vid sidan av. Om du inte vill att de har det med dig, är det ju bara att tacka nej eller inte svara alls.

På otrohetssajter, skulle jag föreställa mig att man ser det som något slags villkor att båda är just otrogna. Och att det är det som ger en del av kryddan åt det hela. För mig framstår det som ett smått absurt drag hos just otrohetssajterna.

Raggar man mer tillfälligt sex på en vanlig dejtingsajt, tycker man väl inte att den andras civilstånd är så avgörande - varken att hen är gift eller att hen inte är det.

Kanske är det så.....

Dock irriterande då jag söker en LIVSKAMRAT, och tycker att det borde utesluta de som bara vill ha lite "skoj"??

Jo, om det står uttryckligen, kan man ju tycka det. Å andra sidan vore det väl inte alltför konstigt om du var öppen för ett och annat litet äventyr i väntan på att den tilltänkte livskamraten dyker upp (och för all del även då och då under resten av livet)? Det ena utesluter inte det andra, så att säga?

(och för all del även då och då under resten av livet)? Det ena utesluter inte det andra, så att säga?

Jag tycker inte att det känns bra att diskutera letande efter sin livskamrat och att tänka på eventuell framtida otrohet samtidigt. Men det kanske beror på att jag har en gammal och inskränkt syn på otrohet eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara det.

Se där, du lyckas nästan få det till att handla om dig! :)

Men det gjorde det inte, och inte om Texas heller, noga räknat, utan om de för mig helt okända personer som testar om de skulle kunna ha ett litet äventyr med henne.

hehe.. apropå kläder.. det är väl så att vi killar inte är dom som springer omkring å tar kort på sig själv hela tiden i nya kläder... har kompisar vars fruar/flickvänner direkt efter hemkomst från shopping tar på sig det .. å så vips ett kort på fb för att få "likes"......
sen är det väl så åxå att det är bara dom jättesnygga killarna som i alla tider var dom som hamnade på kort på fester med galanta damer omkring sig
så var det när jag var.... yngre:D.. å jag tror inte det har ändrat på sig haha

har skummat av 3 sajter idag........... inget nytt under solen ;)

/s

Kollade in vilka som besökt mig ofta, och jo det var män som ville ha "lite skoj" vid sidan om...

Dessa verkar tyvärr ha ökat i antal (eller så har jag inte sett dem förut...), och får även ibland mail från "såna".

haha, ja jag får mail ibland om att typ 12 män har sökt min profil på Victoria Milan :p ...å jag som inte ens har konto på nån dejtingsida :D

(På tal om otrohetssajter)

Då låter det faktiskt som någon har öppnat ett konto där med din mailadress

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka