Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Tycker hur som att du skriver på ett väldigt bra sätt och att dina presentationer är intressanta! :)

Och självklart vill man ha svar - annars känns det ju helt meningslöst att hänga på en dejtingsajt, det är jag helt på det klara med.
Men, det känns som att vissa i den här tråden blir så väldigt sura över bristen på svar och sen när/om man väl får kontakt så blir det så jäkla allvarligt på en gång och jag kan tänka mig att det upplevs som lite skrämmande. Alltså, att man väldigt snabbt blir lite "för" intresserad och att det sen skiter sig för det... typ.

Och nu kände jag att det här blev extremt luddigt det här. Så jag kanske borde hålla truten, haha.

Så illa är det väl inte.

Några av mina tankar bara om texterna:

Vad du tror och inte om dejting kanske inte behöver vara med, men jag för min del håller med.
Mera the än gillar jag! Suputer som skyltar med den ena flaskan efter den andre är det gått om.
Punkeriet kan ju givetvis vara viktigt för de som begriper sig på det.
Om snubblandet har jag med uttryckt mig nån gång, vet inte om det är ett väl snubblande avslut på en ganska trevlig text, det är möjligt.

Nr två tilltalar mig mer än nr ett. Men det är jag det.

Ptr

Hmmm fast just det det om åsikterna om "dejting" får jag positiv respons på, men som sagt, ska fundera ut något bättre! Och oups, har nog blivit så att jag fastnat på bild ett flertal gånger när jag druckit öl, är inte bekväm framför en kamera. "Punkeriet"... tja, det betraktar jag litegrann som en hygienfaktor - den som inte kan acceptera den jag är (även om jag nog inte kan sorteras in i just "punk"-facket) går nog bort, jag väljer hur jag klär mig och vilken hårfärg jag känner för... been there done that liksom, det slutade inte bra...

Man ska förvänta sig lite och stå ut med mycket. Då blir det bra ;)

Nej, hjälp! Sådant säger väl förbittrade äldre kvinnor (i böcker och i pjäser) som ett sätt att lära sina döttrar att foga sig efter äktenskapets tunga lott.

Vad man förväntar sig är kanske inte så avgörande, men stå ut med mycket ser jag ingen anledning till.

Du, det är så lite seriöst menat det bara kan vara.

Det fattade jag också, men jag tycker ändå att jag har rätt. Det skulle fungera bättre då, men alla skulle ha väldigt tråkiga liv om de nöjde sig med vad som helst så det är inget jag rekommenderar. ;)

Edit: Jag menar alltså att alla skulle ha lättare att hitta en partner om alla tänkte så, men fy vilka tråkiga liv alla skulle ha.

Klart man ska försöka :)

Jag och mina två syskon har hittat våra kärlekar på Happy Pancake, Spraydate och Match. Så det fungerar utmärkt :)

Jag vet inte om det är nu jag ska erkänna att senaste typ förhållandet inleddes med att jag något överförfriskad satte mig i knät på en kille och sen hånglade med en annan :o och hade sen ihop det med den första killen ngt år... och det är mitt stora problem - jag är jätteblyg - jag klarar inte av att prata med killar och ingen tror mig eftersom jag tydligen är ökänd för att prata väldigt mycket med vem som helst... förutom dom jag är intresserad av :D

Det är ett vanligt problem att även om man inte är blyg i vanliga fall så blir man det mot någon man är intresserad av. Jag kan prata med alla och även de jag är intresserad av, men jag har svårt att säga eller visa att jag faktiskt är intresserad, det blir mest en massa prat om oväsentligheter.

Jag hoppades det! Jag höll på att ramla av stolen.
Ja men HÄRRÄGUD Petruska, nåt sånt skulle jag väl aldrig säga :p Min syrra brukar skämta om att hon ska brodera det till en väggbonad till mig :D Det är utan tvekan det värsta ordspråket någonsin.

Det är nog ganska vanligt att man i vår ålder av egen erfarenhet vet vad man inte söker efter hos en partner och därmed får man också en del krav på vad man verkligen söker efter.

Fast jag tänkte exempelvis på killar som inte kan tänka sig att vara ihop med tjejer som är jämnåriga eller några år äldre utan det bara är yngre som duger... ofta med motiveringen att de själva är så "ungdomliga"... själv får jag visa leg både på systemet och ica (när jag skulle handla alvedon och hade 14-åriga sonen med mig) och ingen tror på att jag fyller 40 nästa år, men inte fan har jag såna strikta ålderskrav på en partner... givetvis antar jag att det beror på omognad och osäkerhet hos personen och denne faller då bort på eget grepp hursomhelst...

Tycker hur som att du skriver på ett väldigt bra sätt och att dina presentationer är intressanta! :)

Och självklart vill man ha svar - annars känns det ju helt meningslöst att hänga på en dejtingsajt, det är jag helt på det klara med.
Men, det känns som att vissa i den här tråden blir så väldigt sura över bristen på svar och sen när/om man väl får kontakt så blir det så jäkla allvarligt på en gång och jag kan tänka mig att det upplevs som lite skrämmande. Alltså, att man väldigt snabbt blir lite "för" intresserad och att det sen skiter sig för det... typ.

Och nu kände jag att det här blev extremt luddigt det här. Så jag kanske borde hålla truten, haha.

En bra presentation är ju skitsvår att få till. :rage:

Det kanske är en sorts ålderskris att de söker efter någon yngre, de hoppas väl att hon ska få dem att känna sig yngre än vad de är. :)

Jag hade en del ålderskrav när jag nätdejtade, men de var snarare min ålder +-några år och det tycker jag faktiskt är OK.

Jag hade lite kontakt med en kvinna när jag nätdejtade som ifrågasatte min ålder utifrån mina foton, men hon vägrade säga om hon trodde jag var äldre eller yngre, jag vet inte hur jag ska tolka det. :)

Jag vet inte om det är nu jag ska erkänna att senaste typ förhållandet inleddes med att jag något överförfriskad satte mig i knät på en kille och sen hånglade med en annan :o och hade sen ihop det med den första killen ngt år... och det är mitt stora problem - jag är jätteblyg - jag klarar inte av att prata med killar och ingen tror mig eftersom jag tydligen är ökänd för att prata väldigt mycket med vem som helst... förutom dom jag är intresserad av :D

Men det är där jag tycker nätdejting är så fint. Man har pratat en del innan och vet därmed lite om varandra, vilket gör att jag tycker att man har lättare att hitta saker att prata om.

Jag tror definitivt på nätdejting, men jag tror att man behöver försöka ha lite kul på vägen och inte alltid se det på blodigt allvar :) (vilket jag menar rent generellt, och inte just bara till dig :))

Jag tror definitivt på nätdejting, men jag tror att man behöver försöka ha lite kul på vägen och inte alltid se det på blodigt allvar :) (vilket jag menar rent generellt, och inte just bara till dig :))

Problemet är att många (även jag till viss del) ser nätdejting som någon slags sista utväg när de inte har hittat någon på något annat sätt och då är det svårt att ta det som en kul grej och inte se så allvarligt på det även om det skulle fungera bättre om de inte tog så allvarligt på det.

Jag förstår det, helt klart - men för min del kan jag känna att det finns viss risk för att "desperationen" lyser igenom vilket jag och säkert många med mig skulle se som oattraktivt. Jag kan ju dock bara tala för mig själv, men så skulle jag nog känna. Tror jag.

Problemet är att många (även jag till viss del) ser nätdejting som någon slags sista utväg när de inte har hittat någon på något annat sätt och då är det svårt att ta det som en kul grej och inte se så allvarligt på det även om det skulle fungera bättre om de inte tog så allvarligt på det.

Precis..i min bekanskapskrets är det många som provar nätdejting när de verkligen vill träffa någon.. Alltså inte ut och träffa lite nya människor på kul utan de vill verkligen träffa någon och känner att det är nu de måste träffa någon om de ska hinna skaffa familj etc.

Precis!

Om man träffas på krogen finns massor med parametrar. Men på nätet ska bild, ord o när o hur stämma. Trixigt! Varför inte bara flirta o ha kul?

Min sambo o jag träffades på nätet. Men med samma förutsättningar(om jag kommer ihåg rätt) som när man var yngre (Jag är 50 med ett långt äktenskap bakom mig) Jag ville ha kul, han ville kul och efter några träffar var vi fast, även om det tog ett tag innan vi erkände för varandra. Ni lägger in för mkt i mail osv, verkar kontakt sympatisk kör på, annars skit i det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka