Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Tack, jag brukar få höra att det inte beror på mitt utseende att jag är singel, uppenbarligen måste det betyda att jag är en förfärligt avskräckade person ;)

HAHAHA!! Förlåt men, HAHAHA!! :D Du har ju störtskön humor! Om jag varit man hade jag gärna dejtat dig!
:)

Det är snarare plugg och det faktum att jag inte sitter hemma ensam och väntar vänt på "den rätte" utan planerar in saker med mina vänner som kan göra att jag inte alltid kan skaka fram tid åt en otålig dejt... i våras var det en som inte riktigt förstod att jag faktiskt var upptagen när jag skrev slutklämmen på min C-uppsats och sen förberedde framläggning och opposition... (han blev dumpad ;) )

Och jo det är väl tur att man "slipper" de defekta, men samtidigt så inser man ju hur väldigt få vettiga singelmän det finns...

Nu har jag inte haft några otåliga dejtare. Har faktiskt bara dejtat två män i hela mitt liv! Den första visade sig vara rasist. Den andre var trevlig och rar men kom efter ett tags funderande på att jag hade för många intressen. Att han hellre ville ha någon som kunde skaffa nya intressen tillsammans med honom. Han trodde inte att han kunde smälta in i mitt liv...

Hallå - ska man sätta livet på paus tills man hittar en partner?

Jag trodde att det fanns män som uppskattar att man har ett liv? Och som själva har ett.

Och jo det är väl tur att man "slipper" de defekta, men samtidigt så inser man ju hur väldigt få vettiga singelmän det finns...

Min känsla var att det fanns ganska många vettiga singelkvinnor i vår ålder på dejtingsidorna och om det är som du säger att det finns få vettiga singelmän så tycker jag att vi som är vettiga borde ha större framgång än vi har. :D

Det kan i och för sig finnas en viss diskrepans mellan vad ni kvinnor ser som vettiga män och hur vi män ser på det. ;)

Det värsta är ju att i 99% av fallen så läses ju ens mail/flirtar.. utan att svara.... 1% arna är ju dom som skriver "försvinn" eller "glöm det".......:(

men som sagt.. är nog jag som är på fel ställe..... ska ragga i göteborg nästa vecka...... fast en måndag å tisdagkväll är det nog inte många ute nä ;)
/

Nu har jag inte haft några otåliga dejtare. Har faktiskt bara dejtat två män i hela mitt liv! Den första visade sig vara rasist. Den andre var trevlig och rar men kom efter ett tags funderande på att jag hade för många intressen. Att han hellre ville ha någon som kunde skaffa nya intressen tillsammans med honom. Han trodde inte att han kunde smälta in i mitt liv...

Jag trodde att det fanns män som uppskattar att man har ett liv? Och som själva har ett.

Utifrån ditt namn "tanten" antar jag att du inte är tonåring längre och om man är 30+ så har man väl för det mesta haft ett liv innan nätdejtingen som singel, vilket borde innebära att man är ganska självgående när det gäller fritidsaktiviteter. Det är naturligtvis roligt om man kan göra något ihop på fritiden, men man kan ju inte räkna med att någon ska ge upp de intressen som hon/han har haft innan man träffas.

HAHAHA!! Förlåt men, HAHAHA!! :D Du har ju störtskön humor! Om jag varit man hade jag gärna dejtat dig!
:)

Tack, jag gör mitt bästa!
(har faktiskt fått höra just det massa gånger, att jag är tillräckligt snygg för att ha en pojkvän, så därför borde jag inte behöva vara singel ;) )

Jag använde kanske termen felaktigt (är typ döende av att ha huvudet fullt av snor) - killar som faktiskt har varit i kontakt med mig (de existerar faktiskt) och vill träffas på en fika-"dejt" eller liknande brukar påpeka att jag verkar vara så himla upptagen - bara för att jag har saker inplanerade en vecka framåt åt gången ungefär, som jag inte tänker ställa in bara för att de råkade dyka upp (förutom uppsatsen som tog en intensivare del av mitt liv i maj/juni)... Jag tänker som så att jag inte är intresserad av någon som är så kontrollerade att jag inte får ha ett eget liv utan att de gnäller så då tackar jag för mig... det har dock bara inträffat en gång...

Min känsla var att det fanns ganska många vettiga singelkvinnor i vår ålder på dejtingsidorna och om det är som du säger att det finns få vettiga singelmän så tycker jag att vi som är vettiga borde ha större framgång än vi har. :D

Det kan i och för sig finnas en viss diskrepans mellan vad ni kvinnor ser som vettiga män och hur vi män ser på det. ;)

Jag tror att jag för länge sen som nysingel skrev något längre ganska raljerande om utbudet av singelmän i min ålder i ngn av nunnesoffetrådarna :D

Tycker att många i min ålder har väldigt speciella krav och måsten på en ev. partner...

Så illa är det väl inte.

Några av mina tankar bara om texterna:

Vad du tror och inte om dejting kanske inte behöver vara med, men jag för min del håller med.
Mera the än gillar jag! Suputer som skyltar med den ena flaskan efter den andre är det gått om.
Punkeriet kan ju givetvis vara viktigt för de som begriper sig på det.
Om snubblandet har jag med uttryckt mig nån gång, vet inte om det är ett väl snubblande avslut på en ganska trevlig text, det är möjligt.

Nr två tilltalar mig mer än nr ett. Men det är jag det.

Ptr

Senast ändrad:

har faktiskt fått höra just det massa gånger, att jag är tillräckligt snygg för att ha en pojkvän, så därför borde jag inte behöva vara singel )
Vilken hemsk sak att säga egentligen. Som om det finns folk som är så fula att de förtjänar att leva ensamma :(.

Jag tycker dina presentationer är bra båda två, men håller med ptr om det första stycket om tvivlet gällande dejtingsajter - det kanske inte måste vara bra.

KL

Jag har funderat lite när jag läst i tråden...
Jag tycker att det känns som att folk verkar ta dejting på lite för stort allvar. Självklart är det allvarligt - det handlar ju om att eventuellt hitta sin blivande partner. Men jag tycker inte det känns riktigt sunt att ta åt sig och bli bitter över att folk inte svarar. Självklart är det skittrist att inte få svar - det tyckte jag också när jag nätdejtade, men jag ansåg inte att snubbarna hade någon skyldighet att svara mig. Och inte att jag hade någon skyldighet att svara dem heller.

Mail som jag "föll" för var mail med humor där texten knöt an till något jag skrivit i min presentation eller till någon av mina bilder...

Vilken hemsk sak att säga egentligen. Som om det finns folk som är så fula att de förtjänar att leva ensamma :(.

Visst är det! Och det indikerar ju även att det måste vara något annat "fel" på mig - som inte lyckas snärja en karl... eller hur? :meh:

Och det är det ju - jag är ju alldeles för kräsen ;)

Du får sluta va så kräsen! Du vet väl vad man säger? Man ska förvänta sig lite och stå ut med mycket. Då blir det bra ;)

Man får ju ha med lite humor i livet åxå.. jag ä inte bitter.. som tony rickardsson sa ;)- vill livet jävlas så jävlas tebaks
Ja menar... det är ju dom som inte försöker som är förlorarna.. eller??

så ser jag det iallafall:):p

Klart man ska försöka :)

Jag och mina två syskon har hittat våra kärlekar på Happy Pancake, Spraydate och Match. Så det fungerar utmärkt :)

Jag tycker dina presentationer är bra båda två, men håller med ptr om det första stycket om tvivlet gällande dejtingsajter - det kanske inte måste vara bra.

Ska fundera ut något bättre... försöker väl mest förmedla att mitt liv inte står och faller med en partner... OCH att jag har väldigt väldigt svårt att bli intresserad av personer enbart genom bilder och text, jag faller ju för röst, betoning, kroppsspråk, lukt, utstrålning, personlighet osv... tittar jag på folks profiler ett tag så smälter alla samman till en trist grå intetsägande smet av plattityder
jag behöver människor, i verkligheten :)

KL

Jag har funderat lite när jag läst i tråden...
Jag tycker att det känns som att folk verkar ta dejting på lite för stort allvar. Självklart är det allvarligt - det handlar ju om att eventuellt hitta sin blivande partner. Men jag tycker inte det känns riktigt sunt att ta åt sig och bli bitter över att folk inte svarar. Självklart är det skittrist att inte få svar - det tyckte jag också när jag nätdejtade, men jag ansåg inte att snubbarna hade någon skyldighet att svara mig. Och inte att jag hade någon skyldighet att svara dem heller.

Mail som jag "föll" för var mail med humor där texten knöt an till något jag skrivit i min presentation eller till någon av mina bilder...

Saken är väl den att om man aldrig får något svar alls, så tappar i alla fall jag motivationen att fortsätta skriva och jag brukar försöka svara på alla som gjort ett försök att i alla fall skriva en sammanhängande mening och inte är tillräcklig gammal för att kunna vara förälder åt mig eller så ung att jag kan vara förälder åt vederbörande...

jag har sagt att jag aldrig mer skulle ge mig på att försöka nätdejta igen, men efter påtryckningar så gjorde jag det och tröttnade så rejält i våras att jag avreggade mig helt ett tag. Var mest att jag ligger hemma med förkylningen från helvetet som gjorde att jag började analysera lite.

Tycker att många i min ålder har väldigt speciella krav och måsten på en ev. partner...

Det är nog ganska vanligt att man i vår ålder av egen erfarenhet vet vad man inte söker efter hos en partner och därmed får man också en del krav på vad man verkligen söker efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka