Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Bra att han skrev - det tackade jag honom för, men på samma gång undrar jag vad han förväntar sig av en date på 2 mer eller mindre nervösa timmar... Klick? Störtförälskelse? "Giftassug"?

Om man läser på forumtrådar som handlar om nätdejting så verkar det faktiskt finnas människor som i princip förväntar sig störtförälskelse på första dejten för att gå vidare.

Hur ska man tolka någon som verkar intresserad och alltid svarar på frågor men där det alltid är jag som får föra konversationen vidare, dvs det är alltid jag som påbörjar ett utbyte av meddelanden?

Nästan alla forum har minst en tråd om nätdejting där frågan om känslor på första dejten alltid kommer upp. Störtförelskelse kanske var lite överdrivet men det verkar vara vanligt att människor förväntar sig någon form av förälskeliknande känslor på första dejten för att vilja gå vidare.

Här är ett "litet" exempel på tråd.

http://www.familjeliv.se/Forum-4-51/m63699296.html

Senast ändrad:

Tja, samtal där jag hela tiden måste föra konversationen vidare går fort bort!! Antar då att personen jag konverserar med enbart är artig, dvs inte ser mig som tillräckligt intressant, men inte vill avspisa rakt av.

OM man tror att förälskelse ska komma direkt har man antagligen väl höga förväntningar! Däremot måste det finnas NÅGONTING som är intressant nog för att föra det hela framåt...

Hur ska man tolka någon som verkar intresserad och alltid svarar på frågor men där det alltid är jag som får föra konversationen vidare, dvs det är alltid jag som påbörjar ett utbyte av meddelanden?

Jag skulle säga att svar tyder på något slags intresse. Men sen är det ju skillnad på vilken typ av svar det är och vad du tycker om de svaren du får. det är ju skillnad om personen "bara svarar" eller om den ändå inbjuder till konversation, dvs uppmärksammar vad du säger och bjussar tillbaka - även om det inte blir i en direkt fråga.

Tja, samtal där jag hela tiden måste föra konversationen vidare går fort bort!! Antar då att personen jag konverserar med enbart är artig, dvs inte ser mig som tillräckligt intressant, men inte vill avspisa rakt av.

OM man tror att förälskelse ska komma direkt har man antagligen väl höga förväntningar! Däremot måste det finnas NÅGONTING som är intressant nog för att föra det hela framåt...

Ja det måste ju kännas som att personen man dejtar är någon som man faktiskt skulle kunna bli förälskad i, det får inte finnas något som gör så att det känns omöjligt, men jag har inga krav på att förälskelsen ska ske på första dejten.

Håller verkligen med dig!

För mig beror mycket på hur de formulerar sig i sina mail, ett litet Hej, vad gör du? funkar INTE!!!

"Hej, vad gör du imorgon? Jag tänkte gå en sväng med hunden vid XX kl YY, vill du göra oss sällskap?" skulle jag lätt nappa på.

"hej vad gör du?" Är totalt intetsägande och dötrist...

Nej omedelbar förälskelse är nog lite orimligt att förvänta sig!!

Migo, EXAKT vad jag menar! Dom där "vad gör du?" känns mer som massutskick....

Men vad är "intressant" då? Någon jag blir attraherad av är per automatik intressant. Vilket visserligen snabbt kan gå över...

Tycker det är svårt, inte bara med nätdejting, utan att träffa någon överhuvudtaget. Jag skulle vilja träffa någon och bli blixtförälskad så behöver man inte fundera mer liksom.
:D

Tycker det e skitsvårt överhuvudtaget..... mest för att jag la all min energi på att jobba under de 20 åren alla andra dejtade.........:crazy:
/s

Och jag passade på att vara gift i 18 år så jag är helt lost in cosmos när det gäller att dejta!
:)

Tycker det e skitsvårt överhuvudtaget..... mest för att jag la all min energi på att jobba under de 20 åren alla andra dejtade.........:crazy:
/s

Och jag passade på att vara gift i 18 år så jag är helt lost in cosmos när det gäller att dejta!
:)

Varför går ni inte bara ut och träffar folk i någon klubb eller förening bara så där helt förutsättningslöst.

Tack för tipset och jag kanske lät desperat, men nej - det är jag inte.
;)
Tycker bara dejtande är svårt. Och nätdejting i det närmaste omöjligt.

Varför går ni inte bara ut och träffar folk i någon klubb eller förening bara så där helt förutsättningslöst.

Hrm.. så din teori är att människor som är singlar inte träffar andra människor?

Jag är aktiv i en oherrans massa vitt skilda sammanhang. Det har inte gjort någon skillnad. Jag är sannolikt inte den enda.

HAHA... nja det är inte så lätt inte.... gäller nog att vara på rätt plats vid rätt tillfälle isåfall.. å att hon... miss right är där åxå isåfall....verkar som om man är en sån kille som bara inte syns liksom.....:o

/s

hmm
jag försöker med dom som verkar ha lite samma intressen som mig..... bo på landet, naturen,djur,katter, lite motorintresse iallafall.. hade dom sen angett att dom vill eller har besökt usa i något avseende.. ja då blir det ett mail direkt.. fast inte brukar det ge något nä..... tyvärr.. antingen är jag en komplett generaldrulle.. eller skriver jag bara fel... jämt :meh:

/s

Hrmm, prova med
trevlig man med stor plånbok ska du se ;)

HAHA... nja det är inte så lätt inte.... gäller nog att vara på rätt plats vid rätt tillfälle isåfall.. å att hon... miss right är där åxå isåfall....verkar som om man är en sån kille som bara inte syns liksom.....:o

/s

Försök att synas lite då , hur ska man lägga märke till folk som inte vill visa sig ?
Personligen skulle jag ha svårt att dejta på nätet, vet inte varför, men man blir nog väldigt kräsen på nätet när det finns så mycket att välja på s a s

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 771
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 232
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 262
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX