Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Varför går ni inte bara ut och träffar folk i någon klubb eller förening bara så där helt förutsättningslöst.

Haha.. om du läser denna tråden så ser du att folk beskriver att det är just sådant de har prövat..
Det är inte direkt så att folk inte försökt eller är osociala.. tvärtom tror jag singlar är mer ute på saker än folk som är i par.

Haha.. om du läser denna tråden så ser du att folk beskriver att det är just sådant de har prövat..
Det är inte direkt så att folk inte försökt eller är osociala.. tvärtom tror jag singlar är mer ute på saker än folk som är i par.

Just ja, orka hänga med allt här. :meh:

När man deltar i något klubbevent så går man ju inte dit för att finna en partner utan för att vara sig själv och ha roligt men man måste ju våga vara med i snacket från folk man inte känner. Kort o gott man ska vara sig själv och inte styra in sig i massa olika roller.

Att vara sig själ har uppenbart funkat utmärkt för mig helt enkelt. ;)

*kl*

Haft sporadisk kontakt med en man under sommaren, mailat lite ibland, mest korta rader.
Var för några veckor sen och tävlade på orten där han bor, vilket jag hade skrivit till honom.
Idag fick jag ett surt mail, där han skrev att han faktiskt varit där, och undrade varför jag inte hade "morsat" på honom:crazy:

Öhhh, ja kanske därför att jag inte visste eller ens tänkt att han fanns där... Har ju aldrig träffats så jag vet inte vem han är:banghead:

Kontrade med varför kom inte DU fram och sa hej (om han nu vet vem JAG är).....

Blir lite trött....:wtf:

Haha, vad creepy, stod han och tittade på dig utan att ge sig till känna? Hu. Inga bra vibbar av det direkt. Tänk att dumpa honom, då blir man nog stalkad...nejdå, inga fördomar alls. ;)

Kl
Min yngling är avpolleterad, jag gjorde lite research och insåg att han nog inte är singel. Jaja, det var ändå inte mer än en kul flirt.
Har träffat en från Zoosk som jag har fikat med och som jag planerade att träffa på torsdag.

Men så igår slog bomben ner (typ:D) igår och jag hade världens bästa hångel med en kille som är helt fel och som jag aldrig sett åt på det sättet tidigare trots att vi har flera gemensamma vänner.
Så idag är jag alldeles pirrig:o. Gamla tanten känner sig som en riktig fjortis!!

knapplån:
Snart ger jag upp...
Vistas på två olika dejtingsiter, har presentationer med många bilder och en kortare text utan en massa uppräknade krav i. Inga killar skriver till mig. Fine, så jag måste ta inititativ själv, såklart - men här är kruxet - det är inga killar som svarar när man skriver till dem! Kör inte med några massmail, utan kontaktar killar i ungefär min ålder i min stad som verkar vettiga och trevliga. Skriver inga långa uppsatser (för jag är hopplöst dålig på att komma på vad jag ska inleda med, att fortsätta skriva brukar gå bra - men att inleda vet jag att jag är dålig på), men i alla fall mer än tre ord och något som indikerar att jag läst deras presentation och känner mig positivt inställd till dem.

Eftersom jag ligger hemma med en förfärlig förkylning så roade jag mig med att räkna efter senaste veckas mail och inser att jag jag skrivit till 7 killar som inte ens svarat! Vad gör jag för fel? Är verkligen inte intresserad av 60-åringar eller killar under 25 som enbart vill ligga... Känns enormt ineffektivt och bortkastat och självförtroendet dalar mer och mer...

Får väl sikta in mig på att hitta katter jag tål och bli en crazy old catlady snart...

Senast ändrad:

Alltså ju mer jag läser i den här tråden, desto mer livrädd blir jag för nätdejting. Jag får helt enkelt leva resten av livet själv för med mitt kringflackande liv har jag svårt att utveckla nya sociala kontakter IRL..

Alltså ju mer jag läser i den här tråden, desto mer livrädd blir jag för nätdejting. Jag får helt enkelt leva resten av livet själv för med mitt kringflackande liv har jag svårt att utveckla nya sociala kontakter IRL..

Nänä, nätdejting är värdelöst för mig ...för man vill ju alltid ha de fräschaste äpplena i korgen ;) ....o dom kanske inte vill ha mäj :D

knapplån:
Snart ger jag upp...
Vistas på två olika dejtingsiter, har presentationer med många bilder och en kortare text utan en massa uppräknade krav i. Inga killar skriver till mig. Fine, så jag måste ta inititativ själv, såklart - men här är kruxet - det är inga killar som svarar när man skriver till dem! Kör inte med några massmail, utan kontaktar killar i ungefär min ålder i min stad som verkar vettiga och trevliga. Skriver inga långa uppsatser (för jag är hopplöst dålig på att komma på vad jag ska inleda med, att fortsätta skriva brukar gå bra - men att inleda vet jag att jag är dålig på), men i alla fall mer än tre ord och något som indikerar att jag läst deras presentation och känner mig positivt inställd till dem.

Eftersom jag ligger hemma med en förfärlig förkylning så roade jag mig med att räkna efter senaste veckas mail och inser att jag jag skrivit till 7 killar som inte ens svarat! Vad gör jag för fel? Är verkligen inte intresserad av 60-åringar eller killar under 25 som enbart vill ligga... Känns enormt ineffektivt och bortkastat och självförtroendet dalar mer och mer...

Får väl sikta in mig på att hitta katter jag tål och bli en crazy old catlady snart...

Känns märkligt tycker jag, har du något i din presentation som kan verka skrämmande för män eller är det så att du bara skriver till män som kan tänkas tillhöra kategorin som blir överösta med mail från kvinnor?

När jag nätdejtade skulle jag aldrig tänka tanken att inte svara på ett mail och det verkar vara en ganska vanlig inställning hos män eftersom vi generellt sett får färre mail än kvinnor. Jag vet att det finns undantag, men generellt är det så enligt seriösa undersökningar som jag har sett.

Det kan i alla fall inte bero på ditt utseende, för om det är du på din avatar så är du väldigt snygg.

Nänä, nätdejting är värdelöst för mig ...för man vill ju alltid ha de fräschaste äpplena i korgen ;) ....o dom kanske inte vill ha mäj :D

Det är nog det största problemet med nätdejting, det finns ju ett helt smörgåsbord med tänkbara partners så då tycker många att de kan vänta tills den perfekta dyker upp, vilket innebär att minsta lilla avvikelse från idealet gör att det inte blir något.

Det är nog det största problemet med nätdejting, det finns ju ett helt smörgåsbord med tänkbara partners så då tycker många att de kan vänta tills den perfekta dyker upp, vilket innebär att minsta lilla avvikelse från idealet gör att det inte blir något.

Ja det är ju sjukt egentligen ..och för mig är det svårt att hitta en riktig partner som man vill leva ihop med och då är det svårt/jobbigt att leta på nätet för det tar längre tid att utvärdera . Men det är ju inte det som gör kärleken, för den finns ju vart somhelst ..och inte i en presentation

Känns märkligt tycker jag, har du något i din presentation som kan verka skrämmande för män eller är det så att du bara skriver till män som kan tänkas tillhöra kategorin som blir överösta med mail från kvinnor?

När jag nätdejtade skulle jag aldrig tänka tanken att inte svara på ett mail och det verkar vara en ganska vanlig inställning hos män eftersom vi generellt sett får färre mail än kvinnor. Jag vet att det finns undantag, men generellt är det så enligt seriösa undersökningar som jag har sett.

Detta är mina två presentationstexter (jag är ingen copywriter, jag vet):

1:
Jag tror inte riktigt på dejtingsiter och att "dejta", men det vore trevligt att snubbla över någon trevlig att hitta den där bra magkänslan tillsammans med - vad den nu består i?
Har precis pluggat färdigt (för ett tag i alla fall) och ska återgå till det seriösa vuxenlivet med heltidsjobb igen på bokförlag. Uppväger det med ett löfte till mig själv att fortsätta hänga med mina fantastiska vänner och dricka öl och gå på fler spelningar, och fortsätta reta gallfeber på tråkiga människor genom att behålla hårfärgen.
Jag pratar ganska mycket men är samtidigt lite för blyg för mitt eget bästa...

2:
Jag är en såndär som framåt våren brukar impregnera hela köket med små små jordpartiklar då jag inte längre kan stå emot att så basilika och tomater och blommor och sånt. Dricker te eller öl beroende på kontexten (blir ju väldigt mycket mer te än öl) och intalar mig själv att jag slutat dricka kaffe. Gillar att hitta rätt ord, men misslyckas ofta när den där blygheten som alla säger inte märks slår igenom.
Går alldeles för sällan på små obskyra punkspelningar.
Trots att jag är en gammal naturvetare och står med kängorna stadigt på jorden så svävar det väl ändå omkring någon ologisk tanke om att kanske snubbla över någon som man får den där bra magkänslan av.

Saker som skrämmer är kanske faktumet att jag har två barn?

Och det är mycket möjligt att jag omedvetet lyckas välja ut killar som många andra skriver till med, det är ju svårt att veta...

Det kan i alla fall inte bero på ditt utseende, för om det är du på din avatar så är du väldigt snygg.
Tack, jag brukar få höra att det inte beror på mitt utseende att jag är singel, uppenbarligen måste det betyda att jag är en förfärligt avskräckade person ;)

Om du har barn på heltid kan det nog verka skrämmande beroende naturligtvis på ålder på barnen. Brukar du kontakta män med eller utan barn? Om männen du skriver till är långa, vältränade, snygga och allmänt attraktiva så kan du nog räkna med att de får ganska mycket mail.

Senast ändrad:

Om du har barn på heltid kan det nog verka skrämmande beroende naturligtvis på ålder på barnen. Brukar du kontakta män med eller utan barn? Om männen du skriver till är långa, vältränade, snygga och allmänt attraktiva så kan du nog räkna med att de får ganska mycket mail.

Jag har inte barnen på heltid och jag uppger inte ålder eller antal :)
Jag har kontaktat killar både med och utan barn, har inte tänkt på längd men skulle tro att den varierar från lika långa som mig och längre (jag är 168 cm) och hur tränade de är framgår väl inte alltid? Givetvis har jag kontaktat killar som jag tycker verkar vara snygga och attraktiva, annars vore det väl ingen mening? Däremot vet jag inte riktigt om andra delar den åsikten... ;)

Har du inte barn på heltid så tror jag inte det kan påverka dina chanser att få svar, barn på heltid kan däremot verka lite skrämmande eftersom det kan vara svårt att hitta på roliga aktiviteter när man precis har träffats och vill lära känna varandra ordentligt om det finns barn på heltid med i bilden. (Och för att klargöra det så menade jag aktiviteter utanför sovrummet :)).

Ett tips kan nog vara att faktiskt skriva att du har två barn, om du inte uppger hur många barn du har kan nog en del tänka att du inte skriver det på grund av att du har så många att det kan verka avskräckande.

Du får helt enkelt tänka att det måste vara något stort fel på dem eftersom de inte svarar dig, så du hade nog tur som slapp dem. ;)

Senast ändrad:

Det är snarare plugg och det faktum att jag inte sitter hemma ensam och väntar vänt på "den rätte" utan planerar in saker med mina vänner som kan göra att jag inte alltid kan skaka fram tid åt en otålig dejt... i våras var det en som inte riktigt förstod att jag faktiskt var upptagen när jag skrev slutklämmen på min C-uppsats och sen förberedde framläggning och opposition... (han blev dumpad ;) )

Och jo det är väl tur att man "slipper" de defekta, men samtidigt så inser man ju hur väldigt få vettiga singelmän det finns...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens