Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Discworld, Terry Pratchett. Karaktären Granny Weatherwax ställer frågan i boken "Maskerade".

Tja, antar att det beror på vilket intresse man har:p

Har aldrig blivit raggad på i mina intressesammanhang:crazy:

I mina tidigare intressen som skytte, dykning, bergsklättring eller hästar gav inte något men nu i hojvärlden blev det triss med vinst. "Plötsligt händer det.." stämmer ganska bra. :D

Tja, får sätta hoppet till mitt intresse i permakultur kanske???:D

Föreläsningar på lördag, men inser att jag nog tyvärr blir rätt "inbunden" i dylika sammanhang, får av någon anledning alltid mindervärdeskomplex när det kommer till den "alternativa" delen.....

Jag brinner för det, men känner mig aldrig tillräckligt bra i dessa sammanhang... Nåja, åker enbart för att lära mer, och det lär jag säkerligen göra!!:)

Tja, får sätta hoppet till mitt intresse i permakultur kanske???:D

Föreläsningar på lördag, men inser att jag nog tyvärr blir rätt "inbunden" i dylika sammanhang, får av någon anledning alltid mindervärdeskomplex när det kommer till den "alternativa" delen.....

Jag brinner för det, men känner mig aldrig tillräckligt bra i dessa sammanhang... Nåja, åker enbart för att lära mer, och det lär jag säkerligen göra!!:)

Att vara "inbunden" och att få mindervärdeskomplex är nog inget bra utgångsläge för att väcka någons intresse eller skapa kontakt.
Kanske något du bör jobba på att elliminera för det finns alltid något bra och positivt hos alla (även hos dig). :)

Tror dock inte att folk som träffar mig i andra sammanhang upplever mig så....

Får ofta höra att jag är enkel och glad att umgås med. Känner mig dock lite off just i dessa sammanhang, att jag inte passar in då jag inte alltid klär mig i ekologiska kläder plus att jag tyvärr är rökare:crazy: DEN biten ska jag jobba på, rökandet alltså;)

Det där med ekologiska kläder var något nytt för mig, finns det sådana?
Jag klär mig i skinnställ när det gäller hojåkandet och det är ju en viss stil på dessa, speciellt västen med diverse klubbmärken.
När man deltar i olika evenemang är det oftast folk med samma intresse man möter och det ökar ju chanserna att kunna finna någon för tvåsamhet.

KL

fick följande mail idag - åtföljt av en flirt "dig vill jag veta mer om"

Jag måste nog säga att det är av större vikt att en kvinna kan föra sig i klackar än antalet.. "juver" ;) lite krasst sagt men du förstår nog vad jag menar.

Varför tror han att jag kan "föra mig" och hur sexigt tror han att det är att kalla en kvinnas bröst för juver?
Själv uppger han i sina fakta att han är kort, rund och snusar. Samt ointresserad av politik och religion. Det står i första raden på min presentation att jag söker en samhällsintresserad man.

buddelsuck

"Själv uppger han i sina fakta att han är kort, rund och snusar."

Vad gör Kalle Moreus på en dejting sajt???? ;)

/s

KL

Jag måste nog säga att det är av större vikt att en kvinna kan föra sig i klackar än antalet.. "juver" ;) lite krasst sagt men du förstår nog vad jag menar.

Kan föra sig i klackar? Haha..;) Den var ny, har jag inte läst på dejtingsajt tidigare..
Haha.. om det är ngt som män i allmänhet söker får jag vara singel resten av mitt liv.. haha..

Kan föra sig i klackar? Haha..;) Den var ny, har jag inte läst på dejtingsajt tidigare..
Haha.. om det är ngt som män i allmänhet söker får jag vara singel resten av mitt liv.. haha..

Tja - om nu klackarna var något som behövde kommenteras så borde de väl vara i paritet med mannens yttre attribut. Men en snusande kort tjockis utan speciella intressen och bara gymnasieutbildad... När ska han följa en kvinna i högklackat?

Jag skrev i presentationen att jag lika gärna går i Blundstone som i klackar.
Enda kommentarerna hittills har varit frågor om vad Blundstone är.

Nåväl. Han är lika ointressant för dig som för mig antar jag.

När vi är inne på klickande. Förväntar sig alla att det ska klicka direkt när man träffar någon eller kan klickandet växa fram när man har träffat någon några gånger?

Man (jag) måste känna sig attraherad av personen i alla fall. Om man inte känner någon som helst attraktion så spelar det inte så stor roll om man träffas fler gånger.
Eller så är det i alla fall för mig.
Däremot så är det absolut så att man måste träffas och lära känna varandra bättre för att det "riktiga" klicket ska uppstå.

När man ska försöka vaska fram guldkornen på en nätsajt så beror det väldigt mycket på hur snubbarna för sig i textform som gör om man blir intresserad eller ej.
Och "man" är fortfarande jag då...

Tycker inte heller det är sorgligt. Inte tilltalar man sina föräldrar med "mor" och "far" mera heller. Språket förändras - och språkbruket.

Jag gör det! :o

Fast jag är född på 60-talet så jag kanske klarar mig undan med det..?!
;)

Håller verkligen med dig!

För mig beror mycket på hur de formulerar sig i sina mail, ett litet Hej, vad gör du? funkar INTE!!!

Däremot killar som ställer frågor utifrån presentationen, och visar ett genuint intresse, DE kan jag tänka mig att träffa:)

Finns då ingen attraktion alls, då lär det knappast bli något varaktigt. Inte så att jag tänder på killen, men att det finns något som gör att jag ser en anledning att spinna vidare...

Händer tyvärr sällan, och jag är numer inte särskilt aktiv utan tittar mest in slentrianmässigt....

Och jag håller med dig!

:)

Tycker det är intressant med folk som har samma slags (sjuka?!) humor som jag och då måste det liksom skrivas lite mer....

Man (jag) måste känna sig attraherad av personen i alla fall. Om man inte känner någon som helst attraktion så spelar det inte så stor roll om man träffas fler gånger.
Eller så är det i alla fall för mig.
Däremot så är det absolut så att man måste träffas och lära känna varandra bättre för att det "riktiga" klicket ska uppstå.

När man ska försöka vaska fram guldkornen på en nätsajt så beror det väldigt mycket på hur snubbarna för sig i textform som gör om man blir intresserad eller ej.
Och "man" är fortfarande jag då...

Var ju på date för drygt e vecka sedan. Vi satt och snackade och hade trevligt i 2 timmar. Killen snackade om att komma till mig någon helg. Jag tyckte han var intressant och ville gärna träffa honom igen för att kolla om han "var nåt att ha". Första dagarna efter träffen hade vi mycket och ok kontakt, men sen blev han tyst...eller svarade mycket kort på sms. :(

Idag fick jag sms av honom. Han bad om ursäkt för att han bara försvann, men han var tvungen att fundera...och "får inte fram de känslor jag vill uppbringa". Bra att han skrev - det tackade jag honom för, men på samma gång undrar jag vad han förväntar sig av en date på 2 mer eller mindre nervösa timmar... Klick? Störtförälskelse? "Giftassug"?

För mig räcker det med att typen är intressant, och jag är villig att ge honom en chans till. ...och det verkade jag också vara för honom eftersom han bjöd sig till mig. ...men någonting ändrade på det :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX