Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

kl

Helt sjukt, jag har lyckats (utan att jag visste det) hitta en fd klasskompis på qx som verkar jättegullig!! Jag minns henne inte alls :o men har inte sett så många bilder än så det kanske ger sig sen.
Först trodde vi att vi bara läst samma kurs men olika tider men det visar sig att det var precis samtidigt :D
Vi får väl se vart det leder, har inte pratat så länge än men hon är trevlig, som sagt :)

Var ju inte singel när jag gick där så kanske därför jag inte la märke till henne då ;)

Kl
Är det bara jag som blir nervös av nätdejtning? Känns som att jag överanslyserar allt innan jag skickar iväg ett mail :crazy:.

Men om man inte får svar ska man vara modig då och förslå att träffas :nailbiting:?

Jag gjorde ett nytt försök nu i somras, men igen blir jag bara irriterad... detta med nätdejting är nog inte min grej.

Om ni visste hur många mail å flirtar det krävs för att få ETT enda svar......:o

Har läst tidgiare inlägg där du skriver att det är svårt att få svar.

tänkte i all välmening ge några tips. Nu vet jag ju inte hur du gör men jag tänker såhär;

Det jag har märkt är att många killar verkar maila till alla kvinnor som finns på sidorna. Jag tycker det är bättre att maila lite färre och istället satsa lite mer på varje mail. Dvs inte bara maila Hej- hur är läget?
Mitt tips är istället att läsa igneom presentationen noga och skriva ngt som visar att man läst presentationen.Och sen vara noga med vilka man mailar. Dvs bara maila dom där det är realistiskt att det kan bli ngt dvs jag har skrivit i min presentation att jag inte vill ha distansförhållande och får ändå mail från killar som bor låååångt ifrån. Jag har skrivt att jag har djur och får ändå mail från killar som är jätteallergiska.. etc. Där önskar jag att de hade läst presentaitonen annars kommer de skicka mail som ändå inte leder någionstans.

Om ni visste hur många mail å flirtar det krävs för att få ETT enda svar......:o

Jag vet!! ...och jag blir så jävla irriterad!!! ...och ledsen också faktiskt :(

Var precis på väg att avsluta alla j*vla konton på datingsajter då en kille fick mig så nyfiken att jag blev betalande medlem istället. Träffade honom, och han tyckte han skulle komma och hälsa på mig en helg (bor långt ifrån varandra), men nu verkar intresset svalt...och här sitter jag med abonnemang på 3 månader :banghead: :banghead:

Mitt tips är istället att läsa igneom presentationen noga och skriva ngt som visar att man läst presentationen.Och sen vara noga med vilka man mailar. Dvs bara maila dom där det är realistiskt att det kan bli ngt

Jag gör precis såhär, men får ändå väldigt sällan svar på mina få kontaktförsök :(

Jag gjorde ett nytt försök nu i somras, men igen blir jag bara irriterad... detta med nätdejting är nog inte min grej.

Vad är det du blir irriterad på?

Jag har lagt ner alla mina konton eftersom jag också känner att det inte var min grej, jag får se om jag känner för det igen i framtiden så kanske jag gör ett nytt försök. Problemet är att jag inte ser så många realistiska alternativ till nätdejting om jag ska träffa någon.

Jag är inne på samma spår. Jag tycker det är jobbigt med nätdjting men det känns som det enda alternativet. Om man försökt andra varianter som krogen, genom vänner, föreningar etc. Nu senaste åren tänkte jag att " nu ska jag låta livet bestämma", man hör så många som säger att när de slutade leta så kom kärleken.. Men nej.. det funkade inte så..
Så det blir lite svårt.. jag har insett att det inte kommer av sig självt men samtidigt så tycker jag nätdejting är lite jobbigt.. Har varit på flera dejter för några år sedan..men det var svårt att få till det..

Det är nätdejting det, besöker man istället någon intresseklubb och där träffas "live" så kommer inviterna fort när det framkommit att man är singel.
Inom första timmen efter jag landat på HojRock-campingen var det två intresserade och innan kvällen var slut fanns det en tredje och henne träffar jag ofta nu mera.
Så när man träffas i verkligheten behövs varken mail eller flirtar för att få kontakt. :o

KL

Lite fascinerande med män som är in på min profil dussintalet gånger utan att ta kontakt. Sådana som inte alls matchar min profil.

Varför besöker man en profil så många gånger och fortsätter göra det när man inte är i "rätt kategori"?

Jag gjorde det av ren glömska. Inte sjutton hade jag koll på vilka profiler jag besökt:p

Jag förstod mig förvisso aldrig på det där med dejting, men det här förbryllar mig mest. Att folk "skickar iväg kontaktförsök" i form av artighetsfraser eller intetsägande frågor.

När jag surfade runt bland presentationerna så mailade jag de som väckte mitt intresse - och då pratade jag om det jag var nyfiken på! "Jaha, har du också ridit den leden/åkt dit/gått den utbildningen, vad tyckte du om den/det/den läroboken?", nått internskämt från ett spel som nämnts i presentationen, en fråga rörande hobby/yrkesutövande eller så. Alltså ett genuint intresse av meningsutbyte, inte bara en konversationsstart för att se om det är nån man vill bli sambo med. På så vis fick jag lära mig en massa, knöt en del intressanta kontakter, fick några vänner och faktiskt även en partner (för ett par år).

Jag förstod mig förvisso aldrig på det där med dejting, men det här förbryllar mig mest. Att folk "skickar iväg kontaktförsök" i form av artighetsfraser eller intetsägande frågor.

När jag surfade runt bland presentationerna så mailade jag de som väckte mitt intresse - och då pratade jag om det jag var nyfiken på! "Jaha, har du också ridit den leden/åkt dit/gått den utbildningen, vad tyckte du om den/det/den läroboken?", nått internskämt från ett spel som nämnts i presentationen, en fråga rörande hobby/yrkesutövande eller så. Alltså ett genuint intresse av meningsutbyte, inte bara en konversationsstart för att se om det är nån man vill bli sambo med. På så vis fick jag lära mig en massa, knöt en del intressanta kontakter, fick några vänner och faktiskt även en partner (för ett par år).

Har frågar många om de spelat golf på "vår" golfbana, om de seglat i "våra vatten"osv, men får inte svar på sånt heller.

...och jag VET att jag inte är SÅ ointressant irl.

Fast det har ju fortfarande inget egentligt värde att få veta att ni kanske spelat på samma golfbana. Du lär dig liksom inget av att få svar på frågan, och de lär sig absolut inget av att svara.

Jag gillade att få tips på intressanta artiklar som rörde ämnen jag tog upp i presentationen, att få ärligt intresserade frågor runt eventuella gemensamma hobbies, genomtänkta filosofiska frågeställningar osv. Att få frågor som "har du häst", "vad gör du ikväll" osv gav mig ingenting, var ointressant att svara på och sade inget om frågeställaren.

Jag fick tokmånga svar på frågan "vad är det första du tar med dig ur ett brinnande hus?". Att det är ett internskämt från en bokserie och jag ställer den som ett skämt hindrar inte folk från att svara även om de inte läst serien. Och de som läst den svarade ofta jättekul;)

hmm
jag försöker med dom som verkar ha lite samma intressen som mig..... bo på landet, naturen,djur,katter, lite motorintresse iallafall.. hade dom sen angett att dom vill eller har besökt usa i något avseende.. ja då blir det ett mail direkt.. fast inte brukar det ge något nä..... tyvärr.. antingen är jag en komplett generaldrulle.. eller skriver jag bara fel... jämt :meh:

/s

Det är nätdejting det, besöker man istället någon intresseklubb och där träffas "live" så kommer inviterna fort när det framkommit att man är singel.
Inom första timmen efter jag landat på HojRock-campingen var det två intresserade och innan kvällen var slut fanns det en tredje och henne träffar jag ofta nu mera.
Så när man träffas i verkligheten behövs varken mail eller flirtar för att få kontakt. :o

Tja, antar att det beror på vilket intresse man har:p

Har aldrig blivit raggad på i mina intressesammanhang:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31