Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Det verkar vara väldigt besvärligt för dig. Det här dubbelbottnade, menar jag, där du ju å ena sidan verkar leta efter och sakna en kvinna att leva med och å andra sidan verkar se kvinnor som något slags motståndare. Det kan ju inte bli annat än smärtsamt och jobbigt, oavsett om du faktiskt träffar på någon lämplig partner eller inte.

Det verkar vara väldigt besvärligt för dig. Det här dubbelbottnade, menar jag, där du ju å ena sidan verkar leta efter och sakna en kvinna att leva med och å andra sidan verkar se kvinnor som något slags motståndare. Det kan ju inte bli annat än smärtsamt och jobbigt, oavsett om du faktiskt träffar på någon lämplig partner eller inte.

Varför går du över till att diskutera mig som person, där du gärna vill förlöjliga mig, och inte argumentera mot mina åsikter och argument?

Tillägg: Jag vågar inte tänka på vilket ramaskri det hade blivit, om jag lyckats skriva precis samma mening till dig.

Senast ändrad:

Varför går du över till att diskutera mig som person, där du gärna vill förlöjliga mig, och inte argumentera mot mina åsikter och argument?

Din egen lista uttryckte i princip motsatsen till vad du sa att den uttryckte. Det är inte lätt att argumentera vare sig för eller emot något sådant. Att många män enbart söker kvinnor som är tio år yngre än de själva eller mer, kan jag inte göra så mycket åt.

Därutöver uttrycker du genomgående väldigt dubbla känslor kring kvinnor. Det verkar vara besvärligt när det är dejta kvinnor man vill göra. I en dejtningtråd kan jag inte tycka att det är någon särskilt udda observation att påpeka sådant. Med en mindre aggressiv inställning, verkar det inte osannolikt att dejtandet kan bli mer framgångsrikt.

"Jag menar i klartext att om man tycker att män söker kvinnor i något för ungt åldersspann, så ska man först kolla i vilket åldersspann kvinnor söker, innan man förundrar sig över männens jakt på lammkött."

Men- jag undrade eftersom jag tyckte din lista inte alls stämde med det du skrev.. Jag tycker inte listan visar att kvinnor letar efter yngre män.
Vad kvinnor generellt letar efter på dejtingsidor vet jag inte i detalj eftersom jag inte läser kvnnors annonser. Det är möjligt att kvinnor letar efter yngre män..men.. jag tycker inte din lista visar det.

Är det så att du tycker att vi inte får ha åsikter om vad män letar efter på dejtingsidor eller hur de beter sig för att du tycker att kvinnor inte heller beter sig bra? Jag tycker nämligen att det är helt onödigt att göra detta till ngn tävling.. Det är ingen som kommer vinna.. Tråden handlar väl vad jag förstår om att diskutera nätdejting. Och då kommer ju folk berätta om sina erfarenheter. Vad jag förstår är det många kvinnor i tråden som liksom jag vill träffa en man och då blir det ju naturligt att dessa berättar om sina erfarenheter när de träffar män på dejtingsajter. Bara för att jag berättar om vissa män som betett sig illa eller letar efter orealistiska saker behöver ju det inte betyda att jag tror att alla män beter sig så. Det betyder heller inte att jag tror att alla kvinnor är perfekta eller aldrig beter sig illa.

Vad hände mer "jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den"

Befinner man sig på ett diskussionsforum måste man vara beredd att diskutera och att skilja på sak och person. Personangrepp är osmakliga och för inte diskussionen vidare.

Undrar hur många som i likhet med mig trianglat detta?

Kan bara svara för mig själv.....

Söker själv inom ett brett spann, från 10 år yngre:D
Varför? Tja jag anser att i "min" ålder så kan en man på runt 40 vara precis lika mogen som en man runt 60, om inte mognare! Har bekanta som lever med yngre män (och de som har äldre!), dessa är otroligt mogna och känns inte unga alls!

Sen har jag ju mannen som närmar sig 60 i min närhet men som beter sig som 25 i mångt och mycket.... INTE mogen!

Åldern är för mig egentligen en bisak, huvudsaken är att kemin är bra. Visst skulle det kunna bli knepigt när man kommer upp i åren ännu mer, men det kan ju bli knepigt vem man än lever med....

Även den relativa åldersskillnaden ändras ju allteftersom åren går.

Ptr

Tillägg: Jag vågar inte tänka på vilket ramaskri det hade blivit, om jag lyckats skriva precis samma mening till dig.

Tyvärr har en del väldigt svårt att diskutera på ett trevligt sätt här...

Hej hej igen!
...

Nu undrar jag varför så många kvinnor söker så mycket yngre män?
...

För att man vill ha kvar dem så länge som möjligt såklart! :D ;)
Eftersom män har lägre medellivslängd än kvinnor är ju risken ganska stor att mannen dör före kvinnan.

Min kompis farmor rådde både henne och mig att skaffa oss pojkvänner yngre än oss själva - "Så att ni har någon som kan ta hand om er när ni blir gamla. Titta vad bra jag har det nu som blir uppassad!" :D

Farmodern var 91, halvsidesförlamad efter en stroke och farfadern 88 år var den som servade och hade även bakat bullar till kaffet. :love:

/Keb

Vad hände mer "jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den"

Jag har inte förhindrat någon att uttrycka sin åsikt. Det ligger öht inte i min makt att göra det på ett forum (eller någon annanstans).

Andra har tidigare i dejtingtrådar fått frågor kring om de verkligen vill träffa någon - och så diverse tolkningar av hur kritiska de är och liknande som förklaring till att frågan ställs. Det är ju frågor som ofta ligger rätt nära, med tanke på hur mycket specifika idéer om vem man vill dejta som kommer till uttryck, samt hur många sätt det är fel på framförallt personer av motsatt kön som också kommer till uttryck.

Dock i ovanligt aggressiv ton hos Jeffrey, jämfört med tex dina och andras funeringar om ålder, dålig stavning, tomma presentationer etc. Jag ser inte sådana frågor som personangrepp. Många som har fått sådana frågor har sedan i sina svar självreflekterat över dem. En del är ju lagda åt det hållet, andra inte. I övrigt är vi ju det vi gör, så skillnaden mellan sak och person är ju rätt teoretisk.

Jag har inte förhindrat någon att uttrycka sin åsikt. Det ligger öht inte i min makt att göra det på ett forum (eller någon annanstans).

Andra har tidigare i dejtingtrådar fått frågor kring om de verkligen vill träffa någon - och så diverse tolkningar av hur kritiska de är och liknande som förklaring till att frågan ställs. Det är ju frågor som ofta ligger rätt nära, med tanke på hur mycket specifika idéer om vem man vill dejta som kommer till uttryck, samt hur många sätt det är fel på framförallt personer av motsatt kön som också kommer till uttryck.

Dock i ovanligt aggressiv ton hos Jeffrey, jämfört med tex dina och andras funeringar om ålder, dålig stavning, tomma presentationer etc. Jag ser inte sådana frågor som personangrepp. Många som har fått sådana frågor har sedan i sina svar självreflekterat över dem. En del är ju lagda åt det hållet, andra inte. I övrigt är vi ju det vi gör, så skillnaden mellan sak och person är ju rätt teoretisk.

Jag ser inte ditt inlägg som personangrepp. Kanske låter det tufft det du skriver men det kan ibland vara nyttigt även med tuffa svar att fundera på. Fast det kräver ju at man reflekterar lite över sig själv annars gör det ju ingen nytta.

Hej hej igen!
Jag tog ock gjorde en liten gallup i min online-spalt! Klickade på tio slumpmässiga kvinnor i mitt åldersspann, och fick ut den här statistiken:

Nu undrar jag varför så många kvinnor söker så mycket yngre män? Och varför har mer än hälften inte ens brytt sig om att skaffa sig en presentation? Och de som har, kallar sig 75% för "tjej" redan i första meningen - fast de lämnat puberteten bakom sig sedan länge?

Frågorna är många. Svaren är få.

Varför skulle det vara konstigare att kvinnor söker yngre män än att män söker yngre kvinnor? I min åldersgrupp söker en absolut majoritet män yngre kvinnor. Är det mer okej för att det är rådande norm eller hur menar du?

Och att du slår ner på kvinnor som kallar sig själva tjejer trots (?) att de passerat 50 - och dessutom uttrycker dig som om det hela du skrivit om i ditt inlägg vore frågor som är totalt omöjliga att svara på pga dess orimlighet - i ena andetaget, för att sedan tycka att diskussionen fått en förlöjligande ton när Petruska kritiserar dig i nästa är ju rätt komiskt i mina ögon.

Men visst, vill du dra igång den linjen så finns det oändligt många män som passerat tonåren och använder uttryck som många andra lämnade just i den åldern, som *kramiz*, tös, pojke - off the top of my head.

Det har absolut ingenting med könstillhörighet att göra utan att vi är olika människor med olika sätt att uttrycka och formulera oss på.

Om jag ska vara riktigt ärlig, så tror jag att min poäng inte riktigt går fram.

Jag menar i klartext att om man tycker att män i 50-årsåldern inte ska kalla sig 'killar', ska man samtidigt kolla vad kvinnor i 50-årsåldern kallar sig, innan man förundrar sig över männens omogenhet.

Jag menar i klartext att om man tycker att det är märkligt att män inte gitter tota ihop en presentation innan de börjar flirta och maila, så ska man först kolla hur kvinnor författar sin presentation, innan man förundrar sig över männens slöhet.

Jag menar i klartext att om man tycker att män söker kvinnor i något för ungt åldersspann, så ska man först kolla i vilket åldersspann kvinnor söker, innan man förundrar sig över männens jakt på lammkött.

Annars blir det en lite onödig genusdebatt av någonting som borde vara en debatt om människors olater på dejtingsiter.

Nu är ju inte tråden en sociologisk studie av eventuella könsskillnader. Den är en tråd där företrädesvis kvinnor ventilerar kring dejting med män, av det skälet att de flesta här är kvinnor och heterosexuella.

Om du ser din mission här som att påpeka att kvinnor minsann också kan, varje gång t ex tanten berättar om nåt pucko som mailat henne - då har du ett riktigt sisyfosarbete framför dig.

Om du ser din mission här som att påpeka att kvinnor minsann också kan, varje gång t ex tanten berättar om nåt pucko som mailat henne - då har du ett riktigt sisyfosarbete framför dig.

Det är ju också lite fascinerande att någons, tex tantens, funderingar kring någons presentation eller beteende tolkas som "kvinnors sätt att fundera om och kommentera män". Det tolkningssättet är totalt blint för individer, varje kvinna som yttrar sig tolkas som en representant för kvinnor i allmänhet, och varje kritik av någon man tolkas som kritik av män i allmänhet.

Jag förstår att man hamnar i försvarsläge av det tolkningssättet. Men jag förstår inte varför man överhuvudtaget tolkar på det sättet från början. Det verkar göra det så gott som omöjligt att någonsin möta en annan människa som två individer.

kl
Jag har under några veckor nu skrivit mycket med en kille som är 26 (jag är 40). Han har såhär långt verkat mycket mogen och ja, jag är lite intresserad.
Men de senaste kvällarna har han kallat mig "snuttis" och "gullis" :nailbiting: och jag bara kräks...

Han vill säkert vara gullig och romantisk men jag kan bara inte uppskatta det, snuttis och gullis skulle jag möjligtvis kunna kalla min femåriga dotter.

kl
Jag har under några veckor nu skrivit mycket med en kille som är 26 (jag är 40). Han har såhär långt verkat mycket mogen och ja, jag är lite intresserad.
Men de senaste kvällarna har han kallat mig "snuttis" och "gullis" :nailbiting: och jag bara kräks...

Han vill säkert vara gullig och romantisk men jag kan bara inte uppskatta det, snuttis och gullis skulle jag möjligtvis kunna kalla min femåriga dotter.

Skriv det.

jag har rätt kraftigt reagerat mot män som skriver puss eller "många kramar" just för att jag inte gärna har kroppskontakt med någon total främling (oberoende av kön) innan jag ens träffat denne ordentligt. (förutom sydeuropeer och andra som kindpussas. De ar förlåtna pga sin vana och kultur :-) )

Ofta har jag fått en ärligt sorry tillbaka och sedan har vi kunnat fortsätta maila.

Jag ska absolut ta upp det med honom och inte "dumpa" pga det.

Förmodligen har han försökt vara extra gullig för att jag varit totalt utarbetad och gnällt lite över det. Dessutom erbjöd han att skicka upp sin städfirma (han driver alltså en) för att städa åt mig!

KL

Lite fascinerande med män som är in på min profil dussintalet gånger utan att ta kontakt. Sådana som inte alls matchar min profil.

Varför besöker man en profil så många gånger och fortsätter göra det när man inte är i "rätt kategori"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka