Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

blev väldigt svartsjuka och kontrollerande med en gång.
Det är ju bra att såna tendenser visar sig direkt, så man inte behöver slösa nån energi på dem mer. ;) Något jag har märkt är att vissa har väldigt bråttom att flytta över pratet på privat mail och blir sura när man inte nappar. Fånigt.

Självklart kan både män och kvinnor vara grisiga. Elakhet har inget kön alls.

KL.
Jag tycker att det är ledsamt att se hur folk uppför sig,
..
Något jag reflekterade över var att några jag ändå fick "kontakt med" och mailade mycket med blev väldigt svartsjuka och kontrollerande med en gång. Som om vi redan var gifta och dessutom hade flyttats tillbaka till något annat århundrade. De kunde bli arga om jag inte svarade direkt, och de drog upp villkor och blev blev arga om jag varit inne på dejtingsidan en tid när jag inte skrivit till dem t ex. Är det något fler har upplevt?
Jag tyckte det var lite creepy, och då har jag ändå förhållandevis stor tolerans för just "ägande" på det sättet; jag sparkar inte bakåt snabbt när det gäller sådant, om man säger så.

Jag har inte kommit så långt än att det funnits någon närmare kontakt. Lite mailande fram och åter bara.

KL
en sak jag funderar över är att så många män i min ålder - 50 plus eller minus - kallar sig för "kille"? Flera av dem söker dessutom en tjej.

Är det ett så allmänt ord för mogna män? För mig blir det liksom lite nedlåtande och omoget. Skulle det kännas naturligt att till exempel (för att nu ta extremer..) kalla Reinfeldt, Kamprad, PC Jersild, m.fl. för "kille"?
En 63-årig kille - nä.. Rätt osexigt i mina ögon.

en annan sak. Ni som läser kvinnors presentationer - är det vanligt att kvinnor söker yngre män? Jag förundras över att 55-åriga män söker kvinnor i ålder 40-50 tex. Varför?

Ni som läser kvinnors presentationer - är det vanligt att kvinnor söker yngre män? Jag förundras över att 55-åriga män söker kvinnor i ålder 40-50 tex. Varför?

De kvinnor vars profil jag har besökt har snarare sökt äldre män, alltså några år äldre än deras egen ålder. Män däremot tycker jag tenderar att söka efter kvinnor i (betydligt) yngre ålder än de själva, det är bara ett fåtal som sökt någon som varit äldre.

Tycker förövrigt också det är omanligt att kalla sig för "kille" när personen ifråga är i 40-50 års åldern. :yuck:

Jag förundras över att 55-åriga män söker kvinnor i ålder 40-50 tex. Varför?

Jag tolkar det som att de männen VÄGRAR inse att de börjar bli gamla. Ofta tror de att de är mycket fräschare och mera välbehållna än de i verkligheten är.

Fast för en man är väl inte det någon katastrof, spermierna fungerar ju ändå. Det är ju skillnad för en kvinna som hamnat i klimakteriet.

Har en kompis som fått barn med sin man, han är närmare 50 än 40 och det är första barnet för honom.

Ser inget fel i det! Männen kan bilda familj i den åldern, men inte vi kvinnor (inte de flesta av oss iaf).

Tycker inte heller det är sorgligt. Inte tilltalar man sina föräldrar med "mor" och "far" mera heller. Språket förändras - och språkbruket.

När man är yngre och har träffat någon kan man ju referera till den personen som min tjej/kille. Men om man träffar någon när man är äldre och det inte har blivit tillräckligt seriöst för att referera till personen som min sambo/särbo, vad säger man då?

Det här med ålder... är själv 41......... å några år yngre kvinna vill man ju gärna ha det ska väl erkännas.......ty skulle jag träffa nån som är 41 tex.. å efter 2 år så skulle vi vilja kanske skaffa smått..... det kanske inte går då
men hade hon varit 34..... så hade det gått bättre kanske.. vad vet jag ?
/s

Jag tror att ditt tänk är vanligt, alldeles för vanligt för att vara realistiskt tyvärr :( Jag tror att män i din ålder och upp får vidga sina vyer om de vill ha en partner och då kalkylera in att bli bonusfarsor i stället. Då tror jag att chansen att hitta en trevlig partner ökar avsevärt.

Jag tror att män i din ålder och upp får vidga sina vyer om de vill ha en partner
Om han önskar sig en yngre tjej, med möjlighet att bilda familj i framtiden, så gör han ju. Inget fel i det.

Jag tycker i allmänhet att många är alldeles för låsta när det gäller ålder i relationer; både uppåt och neråt. Själv låter jag den inre mognaden hos personen avgöra - ålder är bara en siffra.

Ja man är ju inte äldre än man gör sig så..... bonusfarsa.. det är helt ok
om det är nån kanske... men inte en med 4a st tex.... blir för mycket omställning för en singelGUBBE ;)

Har själv ett rätt brett sökfält åldersmässigt;)

För min del handlar det mer om mognad än om ålder! Har ju träffat en man som är ca 10 år äldre, men som jag inte tycker känns helt mogen, sen finns det yngre killar som är det...

Har en kille i min bekantskapskrets som är strax över 30, och otroligt mogen!
Poängterar dock att jag INTE vill ha fler barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka