Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Den rätta känslan!

Känns mer som trevliga vänner och mina vänner har jag inte för vana att hångla med:p

Har svårt att klicka med någon nuförtiden, tyvärr!!:(

Ibland funderar jag på hur det skulle kännas att hångla med bästa vännen, det vet jag åtminstone att det är en bra tjej.

Men samtidigt så vill jag det inte för jag vill inte byta ut vänskapskänslan mot några andra känslor. Så det får vara bra som det är.

Ptr

Är det så det går till? Att man som kvinna förväntas svara på en hel massa frågor utan att få motsvarande information tillbaka??

Jag har det omvända problemet. Jag försöker få igång konversationen och frågar, frågar och frågar lite till om allt möjligt. Och svarar gör ju personen, men skriver ingenting utöver svaren på mina frågor. Varken frågar mig någonting eller inleder något annat ämne. Det är också sjukt trist.

Jag har det omvända problemet. Jag försöker få igång konversationen och frågar, frågar och frågar lite till om allt möjligt. Och svarar gör ju personen, men skriver ingenting utöver svaren på mina frågor. Varken frågar mig någonting eller inleder något annat ämne. Det är också sjukt trist.

Precis så brukar jag göra då jag inte är intresserad. Jag svarar kort på frågorna men frågar inget tillbaka och berättar inget utöver svaret på frågorna.

Tycker iaf det är bättre att svara än att låta bli.

Hade nyligen en "på tråden" som jag bara snällt svarade på frågorna. Han fattade ganska snabbt att jag inte var intresserad. ...eller så kanske han tyckte jag var skittråkig (vilket iofs var sant gällande just den grejen)

Precis så brukar jag göra då jag inte är intresserad. Jag svarar kort på frågorna men frågar inget tillbaka och berättar inget utöver svaret på frågorna.

Hade nyligen en "på tråden" som jag bara snällt svarade på frågorna. Han fattade ganska snabbt att jag inte var intresserad. ...eller så kanske han tyckte jag var skittråkig (vilket iofs var sant gällande just den grejen)

Men varför lägger du energi på att svara om du inte är intresserad?? :confused:

Undrar jag med. Man måste vara målinriktad. Inte ägna energi åt sådant som inte leder någon vart. Det går att dissa eller tacka nej på ett schysst sätt om man vill det, utan att ta det i långa konversationer.

Det tolkar jag som ointresse. Lägg inte energi på såna.

Om ett intresse finns, så finns även en nyfikenhet.

Jag lägger förvisso inte så mycket tid på sådana personer, men ibland går det ändå 1-3 mail innan jag verkligen inser att han tappat intresset. Jag hade hellre lagt den tiden på någon annan.

Jag förstår nog inte riktigt vitsen med att svara på det sättet om man inte är intresserad. Jag hade tackat för mig alt. inte svarat alls.

KL

Avböjde en dejt efter att jag funderat på det telefonsamtal vi haft.

Fick ett mail tillbaka " men.. trodde du att jag ville vara tillsammans med dig !!"

Fick plötsliga flashbacks till mobbingen i skolan och magistern som lottade vilket lag som skulle ha mig eftersom ingen ville.

Pucko! Jag håller med de två andra som svarat i tråden. Hans problem!

Jag blev ledsen. Skit att jag inte är mer hårdhudad.

Man har den hud man har. Känslighet kan vara en tillgång. Men försök verkligen skaka av dig vad okända människor på nätet säger! Du vet vad lätt somliga har att vara otrevliga och säga plumpa saker när de sitter bakom en skärm.

Jag bara vet att det finns trevliga män där ute på nätet. Kollade var man hamnade i en tiomilsradie från din ort, och det finns några hyfsat stora städer. Bra, tycker jag, som tror att det ökar utbudet och möjligheterna. Att söka i sin egen lilla ort kan snabbt kännas inavlat.

Många av dina inlägg lyser av besvikelse och slutsatser av typen kvinnor gör si och så mot männen som får finna sig i behandlingen. Du låter väldigt sorgsen, uppgiven och desillusionerad.
Jag menar inte att trycka ner dig, jag skrev det för att jag gissar att det kan vara svaret till varför du inte får så många svar på dina mail.
Försök låt lite glad och hoppfull. Tjejen vill inte höra att du försökt med 300 tjejer men ingen ville svara så nu är hon sista hoppet, typ.

KL

Avböjde en dejt efter att jag funderat på det telefonsamtal vi haft.

Fick ett mail tillbaka " men.. trodde du att jag ville vara tillsammans med dig !!"

Fick plötsliga flashbacks till mobbingen i skolan och magistern som lottade vilket lag som skulle ha mig eftersom ingen ville.

Jag blev ledsen. Skit att jag inte är mer hårdhudad.

Vad elakt skrivet, det är verkligen fjortismobbning. :rage:
Om du någonsin får något liknande borde du svara "det har jag inte funderat på om Du vill, jag bara kände att jag inte vill ha dig". :sneaky:

Varför spilla någons tid när du inte är intresserad? Någon formulerar frågor för att lära känna dig och tror kanske att du är svårpratad bara.
Bättre att inte svara, eller skriva "tack för mailet men jag tror inte vi är riktigt rätt för varandra, hoppas du hittar det du söker, lycka till!".

Jag bara vet att det finns trevliga män där ute på nätet. Kollade var man hamnade i en tiomilsradie från din ort, och det finns några hyfsat stora städer. Bra, tycker jag, som tror att det ökar utbudet och möjligheterna. Att söka i sin egen lilla ort kan snabbt kännas inavlat.

:D
Jag har nogsamt hållit mig undan män från min ort och de allra närmaste. (fördomar, någon?)

Är ju bara reggad på en sida och funderar på att regga mig på någon mer om detta inte verkar ge något alls.

inte en enda dejt än. Kanske en på fredag. vi får se...

Sjukt vilka miffon som kontaktar dig!

Jag funderar på, har du inga intressen som är tillräckligt starka för att du ska regga dig på diskussionsforum i ämnet? Alltså inte för att ragga utan för att lära känna lite folk som delar ditt intresse. Det borde vara mycket mer avslappnat än det där lätt desperata som verkar råda på dejtingsajter.

Jag träffade min före detta sambo på ett diskussionsforum. Ingen av oss hade en tanke på att ragga men det klickade när vi diskuterade vår gemensamma passion. Då börjar man liksom i rätt ände.

Tycker iaf det är bättre att svara än att låta bli
Håller inte med. Jag kanske låter hård när jag säger att jag inte svarar på mail när jag inte är intresserad, men jag ser inte meningen med att inge någon annan falska förhoppningar. Bättre att de får ägna sin tid åt någon annan istället.

Tror många (säger inte att du gör det) använder såna mail som smörjning av det egna egot, känslan av att vara eftertraktad, få fler mail i inboxen och iaf ha någon att prata med tills de hittar "nåt bättre".

Det händer att jag småpratar med någon ibland som jag finner intressant som människa, men som inte är den jag söker - men då gör jag det klart redan från början.

Att söka i sin egen lilla ort kan snabbt kännas inavlat.
Verkligen. Och jag har ändå försökt vara öppen och dejtat Bonden och Sjömannen; men det funkar inte. Männen i närmsta småstad ger mig inget heller.

Upplever det som ett problem, faktiskt. Jag brukar fastna för 08: or, som inte kan tänka sig att bo på vischan året runt, som inte vill ha särbo/distans-relation och jag vill inte bo i Sthlm eller i stan öht. :D Vännerna säger att jag gör det omedvetet för att jag eg inte vill ha nån relation. :p Men hur hittar man välutbildade, snabbtänkta, charmiga män som vill bo på landet? Helst som särbo. :p Känns lite som en omöjlighet. Och är de egna företagare och mobila på så sätt, så förväntar de sig nån som sköter markservicen och det är def inte jag.

Hm.

Verkligen. Och jag har ändå försökt vara öppen och dejtat Bonden och Sjömannen; men det funkar inte. Männen i närmsta småstad ger mig inget heller.

Upplever det som ett problem, faktiskt. Jag brukar fastna för 08: or, som inte kan tänka sig att bo på vischan året runt, som inte vill ha särbo/distans-relation och jag vill inte bo i Sthlm eller i stan öht. :D Vännerna säger att jag gör det omedvetet för att jag eg inte vill ha nån relation. :p Men hur hittar man välutbildade, snabbtänkta, charmiga män som vill bo på landet? Helst som särbo. :p Känns lite som en omöjlighet. Och är de egna företagare och mobila på så sätt, så förväntar de sig nån som sköter markservicen och det är def inte jag.

Hm.

Ditt inlägg fick mig att tänka efter lite. Jag har alltid tänkt mig att träffa någon som vill bo ihop i staden där jag bor och att vi ska skaffa ett ställe på landet att spendera vår lediga tid på.

Men det kanske vore bättre att bli särbo med någon som redan bor på landet? På vardagarna när man jobbar så hinner man ju ändå inte umgås så mycket.

Jag tycker att man ska svara då någon tar kontakt, och jag kan nog offra en minut eller tre av mitt liv på ointressanta människor. Avskyr då folk inte svarar på ett vettigt kontaktförsök och vill inte vara en likadan nonchalant typ själv.

Undrar jag med. Man måste vara målinriktad. Inte ägna energi åt sådant som inte leder någon vart. Det går att dissa eller tacka nej på ett schysst sätt om man vill det, utan att ta det i långa konversationer.

Brukar tacka nej också. Ganska ofta redan efter första meddelandet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka