Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Vet inte om jag tycker det är så roligt, mest tragiskt.

Plus att det är så väldig vanligt att söka "ärlighet", att "kunna lita på". Som om kvinnor i allmänhet inte var att lita på och man söker det där undantaget?

Vem känner sig opålitlig? -Oj, han vill ha en pålitlig person, då ska jag inte svara

Nä, jag förutsätter att folk är att lita på. Så är de flesta.

Fortsättningen är kanske att man älskar sarkasm, särskilt den underfundiga
som för många kan vara svår att förstå.
Däremot gillar jag inte vanligt lågintelligent gnäll där bitterheten
tagit överhand.
Att kunna ta sina erfarenheter med humor är en egenskap
lag håller högt.

*kl*
Nu har jag äntligen hittat en intressant man som också verkar vara intresserad av mig. Han verkade så intressant att jag var "tvungen" att bli betalande medlem på MP igen så att jag skulle kunna ha kontakt med honom. Såhär långt - med stundvis ganska intensiv "brevväxling" i två dagar, så känns det lite lovande och spännande. Är nästan bombsäker på att vi kommer att höras per telefon inom några dagar och hoppas att ingen av oss blir besvikna då, utan att vi bestämmer oss för att träffas. Vi bor några timmars väg från varandra, så en spontanfika går bort.

Vi verkar värdera samma saker och ha en del gemensamma intressen.
Spännande :)
...men jag är livrädd för att det skiter sig - att han meddelar att han har träffat en annan på närmare håll. ...fast han verkar ivrig på att höras ;)

...men nu verkar han försvunnen :mad:

På vilket sätt skulle det där vara mindre anekdotiskt än "jag känner nån som..."?

KL

Började maila med en man som skrev i presentationen att han var universitetsutbildad.

Han skrev enradingar och jag bad om mer detaljer. Han svarade med en enrading. Och jag påpekade det.

Varpå han lackar ur och säger att jag är så pass gammal att han inte borde behöva lära mig hur man gör på en dejtingsida. Först när man börjar maila varann ger man ut mer information.

Eh, jag trodde enfaldigt nog att det var just mailade vi gjorde...:meh:

Nåja. På måndag är semestern slut och då hinner jag inte längre ägna så mycket tid åt detta.

Är alla dejtingsidor lika usla som pannkakan? Det är samma lilla antal män som cirkulerar hela tiden om jag gör sökningar. Verkar inte finns så många medlemmar inom tio mils radie. Eller så är det jag som har för underliga krav....

En bekants arbetskamrat sa en gång att i hennes ålder var det som en Aladdin-ask. Det enda som återstod var de spritindränkta i hörnen.

haha- då har du samma beymmer som jag...... samma hela tiden som cirkulerar inom en 20 mils radie....på alla dejtingsajter... å jag verkar ju ha fel krav jag åxå.. tydligen ;)

Kl

En annan sak som verkar vara genomgående.

Män mailar med enradingar och ställer frågor. Jag svarar. Men om jag ställer frågor svarar de inte.

Är det så det går till? Att man som kvinna förväntas svara på en hel massa frågor utan att få motsvarande information tillbaka??

nope.. kan då inte stämma för när jag frågar nåt så får jag aldrig svar heller.... inte ens enradingar som "dra åt h-e" :crazy:

Som man blir man ibland bortviftad som ointresserad om man inte ställer fåniga frågor, gör man det så är man enfaldig.

Vidare så förväntas man inte skriva frågor utan romaner som innehåller antydningar till vad man vill veta. Lyckas man prestera nåt som åtminstone skulle kunna passera som en novell i sammanhanget så är man enfaldig.

Bäst funkade det när jag omedelbart sa ifrån och vi var överens om att vi helt enkelt skrev om oss själva vad vi ville veta om den andre. Vart väldans välsmort ett tag. Sen passade vi inte ihop ändå.

Som vanligt så är det nog ingen större skillnad på man eller kvinna. Vissa är språknördar och författare och vissa är det inte. Helt oavsett borde vi nu lärt oss att de flesta försvinner ut i cyberrymden och hörs inte av mer.

Många jagar nog bara uppmärksamhet för att de har behov av att synas. De bara leker!

Ptr

KL

Ja, det som är självklart är klart bara för en själv.

Men nog tycker jag att jag kan förvänta mig lite mer än följande kompletta mail från tretton olika män:

Hej hej.........hur är läget ?

hej du hur är med dig då

hej,hur är läget?

Hej hur är läget?

Kramig kille från (ort) med stort hjärta. Hur har du det? Kram

hejsan,...vad görs idag?

Hej på dig nyfiken kille här mmmm.

Hej läste din Presentation och blev väldigt nyfiken kram

Hej

Jag kommer också från XX, hur är läget? :)

morning,,,,,

jaha å lite morron sex säger du helt ifrån..;)

Vinkar glatt till dig från lilla (ort)! :-)

Hur mycket intresse tror de att de där mailen väcker??
Speciellt han som bara skrev "Hej". Han verkar vara en otroligt spännande typ...

Plus att en stor andel av de här männen saknar presentation...

..håller nog på att bli en bitter nucka...

JKl

mer underligheter. jag ger upp...

mailat ett bra tag med en man som ser bra ut och som verkar ha lite humor, om än inte så väldigt verbal. Han vill ses och jag föreslog att vi skulle fika. Mina förslag på fik dög inte.

Det gick via thermoskaffe på en rastplats till att envist upprepa att han ville hitta något diskret ställe.

Visar sig att "diskret" var hans benämning på ett ställe så undanskymt att man kunde ha sex direkt. Jag hänvisade till knullkontakt.se. och vidhöll kafe på offentlig plats.

Få se om han svarar.

(undrar varför jag inte lessnar ur snart)

Tja, finns MÅÅÅNGA grodor, och personligen vägrar jag kyssa de flesta:p

Inga ovanliga fraser alls, MEN det finns guldkorn! Tyvärr har jag inte klickat med några av dessa juveler.....

Likaså finns en del juveler på t ex KK eller BC, men inte klickat med någon där heller.

Så tja, det är nog lika på de flesta sajter......

/Texaz, rätt uppgiven.....

KL

Ja, det som är självklart är klart bara för en själv.

Men nog tycker jag att jag kan förvänta mig lite mer än följande kompletta mail från tretton olika män:

Hej hej.........hur är läget ?

hej du hur är med dig då

hej,hur är läget?

Hej hur är läget?

Kramig kille från (ort) med stort hjärta. Hur har du det? Kram

hejsan,...vad görs idag?

Hej på dig nyfiken kille här mmmm.

Hej läste din Presentation och blev väldigt nyfiken kram

Hej

Jag kommer också från XX, hur är läget? :)

morning,,,,,

jaha å lite morron sex säger du helt ifrån..;)

Vinkar glatt till dig från lilla (ort)! :-)

Hur mycket intresse tror de att de där mailen väcker??
Speciellt han som bara skrev "Hej". Han verkar vara en otroligt spännande typ...

Plus att en stor andel av de här männen saknar presentation...

..håller nog på att bli en bitter nucka...
Du kanske blir lite gladare om jag talar om för dig att ovanstående erfarenhet inte är könsbunden? Jag skulle kunna klippa ihop motsvarande samling av oneliners från kvinna till man.
Plus erfarenheten att när man försöker få igång ett samtal, och bjuder på flera öppningar åt olika håll - så får man i retur en likaledes intetsägande mening på fyra ord.

Inte för stunden så aktiv därinne/j

Det där känns igen kan jag säga... Dom värsta är:

"Mums du skulle vara fin att ha här nu..."

"Mmmmm... Önskar du satt i mitt knä här i XX."

Såna går fetbort... Svarar inte ens. Däremot har jag fått släppa lite på kraven och ett enkelt "Hej!", svarar jag på numera. Om dom däremot inte visar engagemang och man får liksom dra orden ur dom för att överhuvudtaget få någon slags konversation ledsnar jag direkt och slutar skriva utan att säga till. Finns gränser för vad man ska orka lägga sin energi på även om jag släppt lite krav.

har suttit lite nu å spanat på sajterna.. å skrivit lite mer brödtext i mailen till dom FÅ som verkat intressanta..få si om jag lyckas få nåt svar denna gång:)
/ S

KL

Avböjde en dejt efter att jag funderat på det telefonsamtal vi haft.

Fick ett mail tillbaka " men.. trodde du att jag ville vara tillsammans med dig !!"

Fick plötsliga flashbacks till mobbingen i skolan och magistern som lottade vilket lag som skulle ha mig eftersom ingen ville.

Jag blev ledsen. Skit att jag inte är mer hårdhudad.

Men vänta nu. Du avböjde alltså och får då alltså tillbaka det där taskiga mailet? Det ska du absolut inte ta åt dig av! Vet inte hur många gånger jag artigt tackat nej till vidare dejter när jag upptäcker att dom inte är något för mig och får då tillbaka: "HAHAHA tror du verkligen jag ville gå ut med dig ändå ditt ÄCKEL?!". Typ. Det är som om dom inte kan ta det och då tar väl någon försvarsmekanism över där dom måste såra någon för att inte känna sig avvisade/oönskade. Medvetet eller omedvetet så är det sjukt omoget... Man bara: Nej nej det var ju bara du som skrev först och var angelägen om att fortsätta prata och träffas :cautious: Dom bekräftar bara att man gjorde rätt som väljer att gå vidare i livet utan dom i bilden...

Senast ändrad:

Men vänta nu. Du avböjde alltså och får då alltså tillbaka det där taskiga mailet? Det ska du absolut inte ta åt dig av! Vet inte hur många gånger jag artigt tackat nej till vidare dejter när jag upptäcker att dom inte är något för mig och får då tillbaka: "HAHAHA tror du verkligen jag ville gå ut med dig ändå ditt ÄCKEL?!". Typ. Det är som om dom inte kan ta det och då tar väl någon försvarsmekanism över där dom måste såra någon för att inte känna sig avvisade/oönskade. Medvetet eller omedvetet så är det sjukt omoget... Man bara: Nej nej det var ju bara du som skrev först och var angelägen om att fortsätta prata och träffas :cautious: Dom bekräftar bara att man gjorde rätt som väljer att gå vidare i livet utan dom i bilden...

:bow::bow::bow:

Det skriver jag under på! Se det som att det ju var bra att du fick se den sidan redan nu och inte efter att ni träffats. Vissa kan konsten att förminska för att försöka må bättre själva, men det säger bara mer om dem än om dig.
Det finns riktiga guldkorn därute med, sen gäller det ju bara att det ska klicka också....
Har några jag mailar lite med, bara för att de är trevliga, men vi har inte kemin som får hjärtat att bulta. Rejäla och trevliga män, som jag är helt säker på skulle kunna ta ett Nej på ett bra sätt.

:bow::bow::bow:

Det skriver jag under på! Se det som att det ju var bra att du fick se den sidan redan nu och inte efter att ni träffats. Vissa kan konsten att förminska för att försöka må bättre själva, men det säger bara mer om dem än om dig.
Det finns riktiga guldkorn därute med, sen gäller det ju bara att det ska klicka också....
Har några jag mailar lite med, bara för att de är trevliga, men vi har inte kemin som får hjärtat att bulta. Rejäla och trevliga män, som jag är helt säker på skulle kunna ta ett Nej på ett bra sätt.

Vad är det som saknas för att det ska klicka, är det något som de gör fel, har de fel utseende eller är det helt enkelt bara att den rätta känslan inte infinner sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka