Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Tror snarare att det visar hur många desperata män det finns som klickar på alla även intetsägande profiler och även mailar till dem - medan kvinnorna vet vad de vill ha, gör en avancerad sökning direkt och sen aldrig ens ser den där tomma profilen utan bild eller presentation.

Jag lanserar en tredje teori.
Det finns betydligt mer män på denna site, så för att få nån slags napp behöver det jobbas hårdare, behöver varje sten vändas.
Eftersom det då med automatik är färre kvinnor, behöver de inte alls arbeta lika mycket för att det ska bli en initial kontakt.

För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva, jag tror att människor som ägnar all sin fritid åt en hobby t.ex. hästar har hittat sin mening med livet och trivs bättre och därför inte har lika stort resebehov.

Jag säger inte att det är fel att resa för att få lite sol eller för att besöka något intressant, men om man läser lite mellan raderna i vissa presentationer så verkar det som resandet är en mani. Sympatisk kanske inte var riktigt rätt ord men det jag menade var att det skulle kännas bättre att träffa någon som trivs tillräckligt bra med sitt liv för att inte känna en längtan bort till något annat hela tiden.

Så varför reser du så mycket?

Reser ju inte själv, och inte heller de flesta av mina bekanta. MEN, de jag känner som gör det lever stimulerande liv i övrigt med. De förkovrar sig och träffar/umgås med massor av människor. Har otroliga nätverk!

Tror de är väldigt nöjda med sina liv.....

Jag är mer hemma-typen och trivs med det, vilket jag tror att min profil även visar:D

för att få nån slags napp behöver det jobbas hårdare, behöver varje sten vändas... kvinnor, behöver de inte alls arbeta lika mycket för att det ska bli en initial kontakt.
Trams. Initial kontakt; vad ger det? Det spelar ingen roll om det hade varit exakt samma antal män och kvinnor; det är inte givet att det slutar med "fulla par" för det. Det är inte styrdans det här.

Att "vända på varje sten" är desperat och inget annat. Om de männen ägnade den tiden åt att lära känna sig själva och förstå vad det är de söker istället, så kunde de leta mer effektivt sen - och få bättre resultat av sina kontaktförsök. De skulle även lättare bli hittade av de som söker just dem, om de kunde visa lite självkännedom och insikt och presentera sig på ett bättre sätt.

Trams. Initial kontakt; vad ger det? Det spelar ingen roll om det hade varit exakt samma antal män och kvinnor; det är inte givet att det slutar med "fulla par" för det. Det är inte styrdans det här.

Nåja. Utan initial kontakt blir det väldigt sällan någonting alls.

Senast ändrad:

Det blir väldigt sällan någonting alls av 473563426 st "Hej" till allt som rör sig. Det är ointressant, ogenomtänkt och otroligt olönsamt.

Jag har hört talas om att det faktiskt har hänt att det tagits en initial kontakt på annat sätt än 'hej'.
Obs! Det är obekräftade uppgifter!

De ända kontakterna som faktiskt gett nån vidare kontakt har alla börjat med ett Hej!

Och vadå allt som rör sig. Man får vara glad om man kan hitta en eller två tjejer på en sida som har nån intressant sida överhuvud taget.

Några av de mest intressantaste profilerna har trotts allt tillhört några av de som skrivit här, men det är ju på annat vis och av annan anledning att skriva nån rad till nån av er.

Ptr

*kl*

Har någon erfarenhet av e-darling? Bra? Dålig? Vilken ålders människor finns där?

Och vadå allt som rör sig.
Det vi pratade om var tomma profiler utan bild eller pres.

En annan sak jag reagerat på är de som hör av sig för att man besökt deras sida. Själv har jag aldrig ens tittat på min egen lista över besökare; att titta och sen inte ta kontakt betyder för mig ointresse. Om jag besöker en sida och är intresserad, så talar jag självklart om det. Att det faktum att jag inte mailat tolkas som blyghet och osäkerhet, visar hur de männen fullständigt missat innebörden i min presentation och vem jag är som person; om de ens läst den.

Fenomenet att alltid försöka stoppa människor i en låda och tillskriva dem egenskaper de inte har är högst irriterande.

Jag tyckte sidan var sådär. Lämnade den mestadels för att jag hela tiden fick partnerförslag på folk som inte passade mig. Jag hade fyllt i en kolumn att jag inte ville ha barn och att det var viktigt att dylika partnersförslag inte heller skulle ha en önskan om barn, trots detta så var mer än hälften av förslagen jag fick på folk som ville ha barn i framtiden.

Men medlemmarna uppfattade jag som seriösa. Minns inte riktigt vilken åldersgrupp som finns där dock. Har för mig att det var rätt brett åldersmässigt.

KL

Har rätt nyligen aktiverat mitt konto på en dejtingsida och förundras mest över vilket dåligt språk många har. Tycker oftast det är de lite äldre, 40-50 åringarna, som skriver sämst, uttrycker sig likt tonåringar, kan inte stava, sätter inga punkter, etc.

Överhuvudtaget är det många 40-50 åringar som hänger på min profil (jag är 26), varav en del testar sin lycka att hitta en ung (sex)partner.

Jag förundras också en del över det bristande engagemanget när man kontaktar någon. Förutom att vissa har extremt svårt att bjuda till i en konversation så fick jag idag ett "trevligt" mail som bestod av orden: "Hej på dig du". Inget mer.

Undrar hur ni gör med oönskade förslag och dylikt. Skriver ni i er profil och betackar er för sådant och/eller struntar ni bara i att svara när ni får ett mail?

Tror snarare att det visar hur många desperata män det finns som klickar på alla även intetsägande profiler och även mailar till dem - medan kvinnorna vet vad de vill ha, gör en avancerad sökning direkt och sen aldrig ens ser den där tomma profilen utan bild eller presentation.

;)

Fenomenet att alltid försöka stoppa människor i en låda och tillskriva dem egenskaper de inte har är högst irriterande.

Först trodde/ hoppades jag faktiskt att du var ironisk med det första citatet ovan. Sen börjar du kasta sten i glashus dessutom. Det, om något, är sjukt osexigt i min värld.

Nej, det var inte ironiskt menat. Att "vända på varje sten" och maila till tomma profiler som inte ens har en presentation är enligt mig en desperat handling. Går det trögt att få kontakt så är jag övertygad om att de skulle tjäna mer på att utveckla sin egen profil.

Så istället för att känna sig som offer som är i majoritet i antal på sajten och öka på klickandet, så borde de vända sig mot sig själva och fundera på hur de kan bli mer synliga och attraktiva för de som faktiskt söker dem. Och det handlar inte om att vara snyggast eller rikast etc - det handlar om att visa vem man är som person.

Häpp.... sen finns ju dom roliga i nätdejtingen åxå...
"dom utan foto får inga svar"... men även om jag har femtielva foton får jag ju inget svar??
För att inte tala om dom som aldrig är hövliga nog att svara.......börjar tro att min höstack saknar nålen :p
/s

Är med på en fb-sida med för singlar.. men tyvärr så skiner samhällets ideal igenom och den enda tjejen som får napp av ALLA killarna är en blondin med bruna ögon som är för ung för de flesta men det spelar dem ingen roll.
Så jag ger upp, jag ser inte illa ut i den bemärkelsen, men jag ger upp på män.... håller mig till min sören och farbror blå i fortsättningen. De kan varken såra mig eller ge mig könssjukdomar och smärta..

"dom utan foto får inga svar"... men även om jag har femtielva foton får jag ju inget svar??
För att inte tala om dom som aldrig är hövliga nog att svara
"Utan foto inget svar" betyder inte "alla med foto får svar". Det betyder att de vill se vem du är och OM de sen är intresserade av dig, så hör de av sig.
De som "inte är hövliga nog att svara" är inte heller intresserade och har heller inget intresse av att småprata. Många tror att om man svarar att man inte är intresserad så finns det en öppning att "prata sig in". Därför väljer många att inte säga nåt alls. Det betyder "inte intresserad, leta vidare".

Svårare än så är det inte.

"Utan foto inget svar" betyder inte "alla med foto får svar". Det betyder att de vill se vem du är och OM de sen är intresserade av dig, så hör de av sig.
De som "inte är hövliga nog att svara" är inte heller intresserade och har heller inget intresse av att småprata. Många tror att om man svarar att man inte är intresserad så finns det en öppning att "prata sig in". Därför väljer många att inte säga nåt alls. Det betyder "inte intresserad, leta vidare".

Svårare än så är det inte.

Fast just det där att inte svara nåt alls tycker jag är ohövligt. Själv brukar jag svara sgs alla - förutom dem som bara skriver "hej", typ.
Jag borde och torde vara intressant, men jag bor lite "olägligt" och jag antar att det är därför så få svarar. ...men jag känner mig riktigt uppgiven ibland och t.ex senast igår övervägde jag att stänga alla mina nätdejtingkonton. Känner att det börjar ta mera energi än ge. Det får mig att bli mera ledsen än glad :(

Jag har hört talas om att det faktiskt har hänt att det tagits en initial kontakt på annat sätt än 'hej'.
Obs! Det är obekräftade uppgifter!

Jag kan bekräfta dem om du vill! :D
Jodå, det stämmer, ibland skriver de
-vad gör du ikväll då?
-*flirt* dig vill jag veta mer om

Den här är rolig!:

-god dag fröken! Själv är jag lång och med solsken i blick......har jag fått höra....vad gör ni en kväll som denna?

Låter inte så tokigt, men min syster fick samma. Ny profil efter en månad fick också samma. Första gången jag såg det var det lite annorlunda, så ja svarade och frågade något om vad han själv gjorde ikväll. Fick svaret:

-god dag fröken! Själv är jag lång och med solsken i blick......har jag fått höra....vad gör ni en kväll som denna?

Hmm. Han läser alltså inte ev. svar? Smart...
Nästa gång samma rad kom svarade jag inte. Då kom

-tyst fröken?
Efter en liten stund. Därefter kom förstafrasen lite då och då varvat med "tyst fröken?"

:rofl::rofl::laugh: nätdejting är skoj, därför tittar jag i alla sådana trådar fast jag inte dejtar själv längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka