Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag har funderat på hur en typisk kvinna på en nätdejtingsida är.
Hon är väldigt nöjd med sitt livs om singel men söker ändå en man av någon anledning. Hon har massor med vänner som hon umgås med och hon reser jorden runt minst en gång om året. Hon tränar nästan varje dag dessutom. Och sen så trivs hon jättebra med sitt jobb dessutom!
KL
Hon är väldigt nöjd med sitt livs om singel men söker ändå en man av någon anledning. Hon har massor med vänner som hon umgås med och hon reser jorden runt minst en gång om året. Hon tränar nästan varje dag dessutom. Och sen så trivs hon jättebra med sitt jobb dessutom!
KL
Kan det vara så enkelt att det varken är en kvinnlig eller manlig egenskap att vilja verka mer framgångsrik och intressant än vad man kanske är, utan mer en mänsklig egenskap?Exakt så är männen också. När "lever" de liksom?
Och naturligtvis vill ju ingen berätta att den känner sig lite ensam, kärlekskrank och med ett lite ospännande liv utan man har ju registrerat sig på en nätdejtingsite för att man vill träffa intressanta människor.
Eller nåt.
Jag har alltid undrat varför så många kvinnor på dejtingsidor verkar ägna all sin fritid åt att resa? Fast jag antar att de flesta kvinnor här inte gör det, de ägnar väl all fritid åt hästar istället, vilket känns mycket mer sympatiskt.
Jag är en sådan, så fråga på du så får du i alla fall en persons förstahandsåsikt om varför.
Passar på att ställa motfråga: varför är det är "mycket mer sympatiskt" att ägna fritiden åt hästar?
För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva, jag tror att människor som ägnar all sin fritid åt en hobby t.ex. hästar har hittat sin mening med livet och trivs bättre och därför inte har lika stort resebehov.
Jag säger inte att det är fel att resa för att få lite sol eller för att besöka något intressant, men om man läser lite mellan raderna i vissa presentationer så verkar det som resandet är en mani. Sympatisk kanske inte var riktigt rätt ord men det jag menade var att det skulle kännas bättre att träffa någon som trivs tillräckligt bra med sitt liv för att inte känna en längtan bort till något annat hela tiden.
Så varför reser du så mycket?
Kan ju snarare bekräfta traditionellt könsrollsmönster. Att männen är aktiva och söker kontakt medan kvinnorna sitter och trånar och väntar på att männen ska höra av sig.
Hur i hela friden kan man tycka att ett intresse som hästar är "meningen med livet" men ett intresse som resa är en flykt?
Det finns ju miljoner intressanta ställen man kan lära sig mer om?Det finns en hel värld därute?
Jag reser inte ens en tredjedel så mycket som jag egentligen hade velat, men jag föstår inte hur du menar?
Jag kan till och med tycka att en resa till mjölby kan vara spännandeMinsta håla har ju saker som gör stället unikt, en egen historia.
Jag har alltid undrat varför så många kvinnor på dejtingsidor verkar ägna all sin fritid åt att resa? Fast jag antar att de flesta kvinnor här inte gör det, de ägnar väl all fritid åt hästar istället, vilket känns mycket mer sympatiskt.