Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

KL
Jag har funderat på hur en typisk kvinna på en nätdejtingsida är.
Hon är väldigt nöjd med sitt livs om singel men söker ändå en man av någon anledning. Hon har massor med vänner som hon umgås med och hon reser jorden runt minst en gång om året. Hon tränar nästan varje dag dessutom. Och sen så trivs hon jättebra med sitt jobb dessutom!

Exakt så är männen också. När "lever" de liksom?

*asg*

Då är det väl en tröst att jag alls inte är vanlig. Inget av det där har jag skrivit.

KL
Hon är väldigt nöjd med sitt livs om singel men söker ändå en man av någon anledning. Hon har massor med vänner som hon umgås med och hon reser jorden runt minst en gång om året. Hon tränar nästan varje dag dessutom. Och sen så trivs hon jättebra med sitt jobb dessutom!

Jag har alltid undrat varför så många kvinnor på dejtingsidor verkar ägna all sin fritid åt att resa? Fast jag antar att de flesta kvinnor här inte gör det, de ägnar väl all fritid åt hästar istället, vilket känns mycket mer sympatiskt.

KL

Exakt så är männen också. När "lever" de liksom?
Kan det vara så enkelt att det varken är en kvinnlig eller manlig egenskap att vilja verka mer framgångsrik och intressant än vad man kanske är, utan mer en mänsklig egenskap?

Senast ändrad:

Och naturligtvis vill ju ingen berätta att den känner sig lite ensam, kärlekskrank och med ett lite ospännande liv utan man har ju registrerat sig på en nätdejtingsite för att man vill träffa intressanta människor.
Eller nåt.

Självklart vill väl ingen framstå som desperat efter kärlek för det är ju inte attraktivt och verkar som om man är en potentiell klängranka men ibland så skulle jag önska lite färre beskrivningar av fantastiska och upptagna liv.

Och naturligtvis vill ju ingen berätta att den känner sig lite ensam, kärlekskrank och med ett lite ospännande liv utan man har ju registrerat sig på en nätdejtingsite för att man vill träffa intressanta människor.
Eller nåt.

Jag tycker jag lever ett skapligt ospännande liv, men jämför jag med de män som presenterar sig på HP så är mitt liv rena äventyret. Det känns lite .. sådär.. om jag ska vara den mest spännande av oss.
Åtminstone en sparringpartner vill jag ha.

Kanske är det så som en väninna säger, att allt det jag tycker är roligt skulle hon vilja ha betalt för att göra... Och ändå är jag inte särskilt speciell.

aningen OT
Hade ikväll telefonkontakt med en man som i översvallande ordalag tagit kontakt med mig. Han ägnade en bra stund åt att berätta som sitt spännande liv på en kundtjänst. Han sa sig vara en bra säljare - och bekräftade alla mina fula fördomar om säljare. Det var inte mycket han ville veta om mig.

Var väl dit jag ville komma ungefär! Bra fångat om hur jag menar i stora drag.

Ptr

Eftersom jag har förstått att (hetro-)kvinnor och (hetro-)män har olika uppfattning om hur lätt det är att få initial kontakt på Nätdejtingsiter, dels för sitt eget kön, dels för det andra - där ofta ens eget kön var förfördelat, så bestämde jag mig för att göra en empirisk studie av fenomenet.

Jag är rätt allergisk då någon presenterar något som fakta med en källhänvisning som "jag känner några av andra könet, och för dem är det så här, och därför är det så för alla andra." Så det var väl det som triggade mig lite, förmodligen för att jag aldrig hört talas om att någon bättrat på sina egna framgångar i något ämne över huvud taget.

Jag har ett konto på HappyPancake som nu är rätt så inaktivt. Så eftersom siten var bekant, valde jag den för min undersökning.
Jag skapade två rätt så intetsägande konton - ingen profilbild, ingen presentation, väldigt vanliga egenskaper och intressen. Båda hade glada och rätt nollställda namn. Ålder sena 40 på båda, intresserade av det andra könet 40-49 år. Båda var bosatta i var sin kranskommun till Stockholm, där en pendeltågslinje slutade. Ute på vischan, men ändå Storstadens Puls på en armlängds avstånd.
Rätt ekvivalenta, tycker jag själv. För enkelhetens skull kallas de 'Kalle' och 'Lisa' nedan.

Nåja.
Båda kontona gick live 2013.08.04 20:00 (+/- 3min),
och genast började besökare hitta in till båda profilerna.
Sedan har de varit online mest som oftast när jag varit hemma, och då ganska på precis lika mycket tid för bägge två.

Här är besöksstatistiken. Personer som besökt flera gånger, har också räknats flera gånger.
Hennes siffror kommer först. Det har ingen genusbaktanke, utan är rätt och slätt bokstavsordning på nicken:

2013.08.04 20:00-24:00 05 03
2013.08.05 00:00-12:00 -- --
2013.08.05 12:00-24:00 20 03
2013.08.06 00:00-12:00 -- --
2013.08.06 12:00-24:00 05 03
2013.08.07 00:00-12:00 01 --
2013.08.07 12:00-24:00 03 01
2013.08.08 00:00-12:00 -- --
2013.08.08 12:00-24:00 06 01
2013.08.09 00:00-12:00 -- --
2013.08.09 12:00-20:00 13 --

Båda kontona avslutades 2013.08.04 20:00, exakt fem dagar senare.

En kvinna har besökt 'Kalle' två gånger.
En väldigt sugen man har besökt 'Lisa' fyra gånger. Tre andra män har besökt två gånger.
'Lisa' har totalt fått 53 besök.
'Kalle' fick nöja sig med 11.

Vi kan se att vara online är viktigt för att synas. Nästan varje gång jag loggat på, har ingen haft något nytt besök - men framför allt 'Lisa' fick ofta besök som nyinloggad.
Jag tycker mig också se ett större intresse för profilerna när de var helt nyskapade.

Den stora skillnaden var dock inte besöken.
'Kalle' fick varken flirt eller mail.

'Lisa' däremot var en poppis flicka, som emottog följande:
Flirt: Dig vill jag veta mer om.
Flirt: Dig vill jag veta mer om.
Flirt: Date? (Från den sugne mannen)
Flirt: Date?
Flirt: Kram

samt
Ett välformulerat mail från den sugne mannen där han på tre meningar förklarade varför min profil hade fångat hans intresse, och vem han var och vad hans syfte var här på denna site.
Ett mail med förfrågan om bild
Ett mail från en trevlig man i 'Lisas' hemkommun.
Alla presenterade sig med förnamn, och bildmannen hade också en stiligt fotografi av en ung man.

Det var en väldig spridning på åldern på 'Lisas' besökare.
+60 = 2
50-59 = 19
40-49 = 11
30-30 = 13
-29 = 2

Medan 'Kalles' befann sig i detta spann:
50-59 = 6
40-49 = 5

Nu är det öppet att dra egna slutsatser av denna statistik.

Se!

Vilket jobb du lagt ner på en sån här sak!

Intressant är det.

Ptr

Det jobb jag lagt ned på det hela är ungefär dubbla tiden som det tog att skriva inlägget.
Profilerna skötte ju sig själv, bara de blev inloggade på kvällarna.

Jag kan lägga till att jag blev förvånad hur få manliga besökare till 'Lisa' som matchade henne i tråkighet,
dvs hade varken profilbild eller presentation.

Kan ju snarare bekräfta traditionellt könsrollsmönster. Att männen är aktiva och söker kontakt medan kvinnorna sitter och trånar och väntar på att männen ska höra av sig.

Jag har alltid undrat varför så många kvinnor på dejtingsidor verkar ägna all sin fritid åt att resa? Fast jag antar att de flesta kvinnor här inte gör det, de ägnar väl all fritid åt hästar istället, vilket känns mycket mer sympatiskt.

Jag är en sådan, så fråga på du så får du i alla fall en persons förstahandsåsikt om varför.

Passar på att ställa motfråga: varför är det är "mycket mer sympatiskt" att ägna fritiden åt hästar?

Jag är en sådan, så fråga på du så får du i alla fall en persons förstahandsåsikt om varför.

Passar på att ställa motfråga: varför är det är "mycket mer sympatiskt" att ägna fritiden åt hästar?

För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva, jag tror att människor som ägnar all sin fritid åt en hobby t.ex. hästar har hittat sin mening med livet och trivs bättre och därför inte har lika stort resebehov.

Jag säger inte att det är fel att resa för att få lite sol eller för att besöka något intressant, men om man läser lite mellan raderna i vissa presentationer så verkar det som resandet är en mani. Sympatisk kanske inte var riktigt rätt ord men det jag menade var att det skulle kännas bättre att träffa någon som trivs tillräckligt bra med sitt liv för att inte känna en längtan bort till något annat hela tiden.

Så varför reser du så mycket?

För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva, jag tror att människor som ägnar all sin fritid åt en hobby t.ex. hästar har hittat sin mening med livet och trivs bättre och därför inte har lika stort resebehov.

Jag säger inte att det är fel att resa för att få lite sol eller för att besöka något intressant, men om man läser lite mellan raderna i vissa presentationer så verkar det som resandet är en mani. Sympatisk kanske inte var riktigt rätt ord men det jag menade var att det skulle kännas bättre att träffa någon som trivs tillräckligt bra med sitt liv för att inte känna en längtan bort till något annat hela tiden.

Så varför reser du så mycket?

Hur i hela friden kan man tycka att ett intresse som hästar är "meningen med livet" men ett intresse som resa är en flykt?

Det finns ju miljoner intressanta ställen man kan lära sig mer om? :eek: Det finns en hel värld därute?

Jag reser inte ens en tredjedel så mycket som jag egentligen hade velat, men jag föstår inte hur du menar?

Jag kan till och med tycka att en resa till mjölby kan vara spännande :D Minsta håla har ju saker som gör stället unikt, en egen historia.

Kan ju snarare bekräfta traditionellt könsrollsmönster. Att männen är aktiva och söker kontakt medan kvinnorna sitter och trånar och väntar på att männen ska höra av sig.

Jag håller med.
Sen startar de trådar med "vad tror ni han tänker?"
Min filosofi är att vill man ha något gjort så får man göra det själv..
" snälla flickor kommer till himlen, tuffa flickor kommer hur långt de vill" :D

Hur i hela friden kan man tycka att ett intresse som hästar är "meningen med livet" men ett intresse som resa är en flykt?

Det finns ju miljoner intressanta ställen man kan lära sig mer om? :eek: Det finns en hel värld därute?

Jag reser inte ens en tredjedel så mycket som jag egentligen hade velat, men jag föstår inte hur du menar?

Jag kan till och med tycka att en resa till mjölby kan vara spännande :D Minsta håla har ju saker som gör stället unikt, en egen historia.

Som jag skrev i mitt inlägg så förstår jag om man vill besöka intressanta platser, det tycker jag också om att göra, men jag har nog större intresse av att besöka platser som inte ligger så långt bort. Det finns ju en del människor som har varit i en väldig massa länder men som inte har en aning om vad som finns i deras närmiljö.

Jag kan också förstå om man åker iväg för att sola och bada någon vecka om man har intresse av det, jag kan dock inte förstå nöjet i att åka till t.ex. Thailand för att supa i tre veckor. Men det verkar finnas många människor som reser bara för att resa, de verkar inte ha något större intresse av platserna de besöker utan de ser resor framförallt som ett sätt att komma ifrån sin vardag.

Men det kanske är jag som är konstig eftersom jag tycker som jag gör, det kanske är därför jag inte hittar någon på dejtingsidor.

Får jag fråga vad det är som är osympastiskt med att vilja ägna sin fritid åt att resa?

Kan säga att otroligt många grabbar också har resa som sitt intresse....

Dessa går bort för mig, eller ja iaf dom som vill resa MYCKET! Trivs bäst hemikring, eller på kortare resor inom landet.
Visst finns en del resor jag kan tänka mig, och skulle vilja göra, men de är rätt specifika, och handlar mer om ett fåtal upplevelser, inte systematiskt resande!

Är både aktiv och passiv, just nu rätt passiv pga en hel del träffar som inte gett mig så mycket.

Upplever dock att de flesta "aktiva" killar bara skickar ett "Hej", inget mer... Jo kanske "Vad gör du i kväll?" eller "Lust att busa lite?":p

Less på den typen av konversationer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V