Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag misstänkte, när jag funderade över det hela, att syftet hade med det hela att göra. Eftersom jag är extremt galen-kreativ (odiagnostiserad ADHD är mitt mellannamn) ska jag nu ägna mig åt att försöka fundera ut ett syfte:D. The Truth is out there - bara man letar. Jag tänker att det är väl ändå av intresse hur sexuell orientering styr våra möjligheter i livet och samhället?

Men visst, jag förstår de etiska aspekterna. Som sagt, jag arbetar med kunskap om människor, men sådana som dog för 1300 - 1000 år sedan.

[...] Alltså, jag tror inte att det är vanligt att kvinnor mestadels umgås med män, oavsett vad de säger själva. Men nog har du sett tex här på buke hur man i diskussioner på temat ofta lyfter fram att man inte är en "typisk tjej", att man trivs bäst med killkompisar (hur man nu får ihop det med flera timmar om dagen i stallet)? Eller sånt där som att kvinnodominerade arbetsplatser blir så tjafsiga så dem gillar man inte, medan det anses vara raka rör på manliga arbetsplatser?

Jag tolkar det som ett slags identifikation med den överordnade gruppen, att man vinner poäng på det sättet.

Håller med extremt mycket. Jag är allergisk mot det mesta av det.

Jo, det är väl så jag skulle gissa om dig. Tillsammans med det där om att vi verkar ha samma preferenser när det gäller resor (förutsatt att jag slipper ha badkläder på mig offentligt), verkar det ju nästan vara lite slöseri är att du verkar vara så konsekvent hetero. :p ;)

(Så fick jag ju nästan det här inlägget lite on topic på slutet.)

Skall tillägga att jag naturligtvis inte har något om dessa starka, karismatiska kvinnor är homo eller bi (inser att mitt förra inlägg kunde tolkas så). Jag gillar kvinnor som gillar kvinnor helt enkelt. Har svårt för sådana som inte gör det, måste jag erkänna. Fast det gör ju inget, för de gillar ju inte mig heller eftersom jag är kvinna.

Dementi: jag gillar inte att ha på mig badkläder offentligt! Avskyr det faktiskt. Således kastar jag mig raskt i vattnet och förlorar mig i vad som händer under ytan. Vanligtvis iförd våtdräkt.

Och jag vet inte hur jag ska få det här inlägget on-topic!:o

Dementi: jag gillar inte att ha på mig badkläder offentligt! Avskyr det faktiskt. Således kastar jag mig raskt i vattnet och förlorar mig i vad som händer under ytan. Vanligtvis iförd våtdräkt.

Och jag vet inte hur jag ska få det här inlägget on-topic!:o
Du får spinna vidare på hur man kan, om man inte ser upp, hamna i ett fiskenät, och på så sätt påtvingas en dejt med fiskaren, vilket kön nu denne må ha.

Du får spinna vidare på hur man kan, om man inte ser upp, hamna i ett fiskenät, och på så sätt påtvingas en dejt med fiskaren, vilket kön nu denne må ha.

Tack för tipset!

Dessvärre badar jag mest i Röda havet och fiske är förbjudet på korallreven.:rofl:

KL

Nyss fick jag ett mail av en man som frågar: vad menar du med ett bröst?
(inlägg 587)

Läsförståelse?

Ett gott bröst, var det inte det man kallade god kondition gammalt tillbaka?

Ptr

sådär.

Nu tog avkomman ett foto på mig och jag la det till presentationen. Få se om det ändrar något.

(Gah, jag finns på foto på nätet :crazy:)

Åh, kan vi inte få se????? Jag är så nyfiken!! :)

KL

Nyss fick jag ett mail av en man som frågar: vad menar du med ett bröst?
(inlägg 587)

Läsförståelse?

Nu är du lite hård ändå. Han undrar nog, bara. Jag tycker inte att det är konstigt. (Sen tror jag för all del inte att mannen i ditt liv inleder med att småprata om bröst, men det är en annan sak.)

Åh, kan vi inte få se????? Jag är så nyfiken!! :)

Nix.

det är tillräckligt otäckt att det finns på den där sajten.

Alltså. Det är inte så att jag tror att jag har ett otäckt utseende eller att jag är allvarligt vanskapt. Men jag hatar verkligen bilden av mig själv.

Dessutom verkar det vara som vanligt.
Hittills har jag fått ett par flirtar om dagen och några enstaka mail. Sedan jag la ut bilden har det varit knäpptyst....

Jag hade ingen bild, utan hade istället bilder att skicka när jag kände att jag ville.
Fick rätt många svar ändå.

Nix.

det är tillräckligt otäckt att det finns på den där sajten.

Alltså. Det är inte så att jag tror att jag har ett otäckt utseende eller att jag är allvarligt vanskapt. Men jag hatar verkligen bilden av mig själv.

Dessutom verkar det vara som vanligt.
Hittills har jag fått ett par flirtar om dagen och några enstaka mail. Sedan jag la ut bilden har det varit knäpptyst....

Så det kan vara förklaringen till att man aldrig får svar. :nailbiting:

ja, detta är underligt. Jag har funderat en hel del genom åren.

För det är ju så att det är ganska många som säger att jag är fin. Stilig, klär mig snyggt osv osv. Men alla är kvinnor. Kvinnor till och med flirtar med mig emellanåt.

En enda gång har jag i mitt 54 åriga liv hört en man säga att jag är vacker. Det var dessutom ganska nyligen. Vill man vara elak kan man förklara det med att han inte är så bra på det svenska språket än.... Mitt ex sa att jag inte var speciellt fin men klädde mig så det inte syntes. :meh: En manlig vän sa att jag var elegant. Det är väl det snällaste någon man sagt.

Så oändligt synd att jag inte är det bittersta dragen till kvinnor.

Jag orkar inte bry mig. Förr sved det när män kallade sina fruar/partners för snygga. Nu berör det mig inte lika mycket. Även om jag bär det med mig.

Jag får försöka få fram min fantastiska personlighet. :p

ja, detta är underligt. Jag har funderat en hel del genom åren.

För det är ju så att det är ganska många som säger att jag är fin. Stilig, klär mig snyggt osv osv. Men alla är kvinnor. Kvinnor till och med flirtar med mig emellanåt.

En enda gång har jag i mitt 54 åriga liv hört en man säga att jag är vacker. Det var dessutom ganska nyligen. Vill man vara elak kan man förklara det med att han inte är så bra på det svenska språket än.... Mitt ex sa att jag inte var speciellt fin men klädde mig så det inte syntes. :meh: En manlig vän sa att jag var elegant. Det är väl det snällaste någon man sagt.

Så oändligt synd att jag inte är det bittersta dragen till kvinnor.

Jag orkar inte bry mig. Förr sved det när män kallade sina fruar/partners för snygga. Nu berör det mig inte lika mycket. Även om jag bär det med mig.

Jag får försöka få fram min fantastiska personlighet. :p

Jag törs svära på att alla dessa är upptagna i ett parförhållande.
Liknande kommentarer jag fått/får är alltid från någon som redan är upptagen.

Livet är för kort för att ägna massa tid till sökandet som ändå inte leder framåt.

Ska man säga till nån att hon är snygg? Även om man tycker det? Känns lite ytligt, smörigt fjäskande typ?

En ärlig komplimang är väl aldrig fel????

Tror att det är svårt det här med bilder..... En ögonblicksbild säger inte så mycket, och själv är jag sällan nöjd med bilder på mig....

Måste erkänna att jag ratar folk ibland pga bilder, men så anser jag att utseendet betyder en del. Inte att de jag vill träffa måste vara snygga, men NÅGOT måste det ändå tilltala mig...

Kanske sållar det ut en del, och även sållas jag ut, då jag får få mail... Men jag tror ändå att den jag vill attrahera, och som ska attrahera mig, finns någonstans, även om nätet inte känns som det ställe jag kommer att träffa min livskamrat..

Kl

Bara det att det ska vara så besvärligt att kunna säga att nån är snygg eller vacker även fast man inte är intresserad.

Jag kanske är fånig, men är det inte än förbenad rättighet att få ge nån en komplimang av den enkla anledningen att man tycker att vederbörande förtjänar det?

Men som vanligt är det väl nåt jag missat.

Ptr

Hur kan det vara en rättighet att GE en komplimang? Man gör det väl för mottagarens skull och då är väl det viktiga om hen vill ha den kan jag tycka.

Tänkte bara hoppa in lite snabbt, blev nyfiken på er 'sexuell läggning'-debatt och tänkte att jag väl kan delge mina erfarenheter.

MÅNGA av de hästtjejer jag stött ihop med är bisexuella. Vet inte om det pratas mer om detta för att det är "tonårstjejer emellan", men jag tycker att det varit en rätt öppen diskussion om det, framför allt i min ridgrupp på ridskolan för ett par år sedan (jag var väl 16 då, de övriga 18).

Bara en liten... Parentes så där eller nåt :p

Hur kan det vara en rättighet att GE en komplimang? Man gör det väl för mottagarens skull och då är väl det viktiga om hen vill ha den kan jag tycka.

Jag håller med.

Skogsola: är det så att du tror/hoppas det är något hon blir glad av och uppskattar att höra, eller mer något du tycker och därför vill få sagt?

Personligen har jag svårt för komplimanger om mitt utseende i nätdejting om
vi inte redan träffats. Det är ju bara bilderna någon gillar, inklusive vad de själva läser in i dem. I mina ögon är det alltid SÅ stor skillnad på foton och irl (inte att folk ljuger, men upplevelsen av personen).

Tillägg: samtidigt som jag alltid uppskattar att någon tagit sig tid (och mod?) att säga något fint.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V