Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Alltså den här killen jag håller på att dejta, jag blir inte riktigt klok.. kan inte läsa honom. Vi har träffats 4 ggr nu. Hade sex på första dejten på bådas initiativ( inte haft sex på länge, inte jätte genomtänkt) . Dom andra 2 följande gångerna har vi träffats på kvällen och sett film och haft sex båda gångerna och jag har sovit över där. Den 4e gången så föreslog jag att vi skulle göra något på dagen, och han föreslog bada. Så vi åkte till hans sommarstuga, och låg på stranden där . Han kändes jätte mysig och ville hålla handen och grejer på hans initiativ. Vi pussades lite i vattnet. DÅ kände jag verkligen att kanske kan detta bli något, han vill kanske något mer. Men nu skrev han idag "kom över hit :) ?" nu på kvällen igen. Och jag vet ju att det betyder att vi kommer ha sex i såfall, blir ju att jag sover över där.

Är han bara ute efter sex vad tror ni? Han kanske "stod ut med att träffas på dagen" om han vet att han kan få sex på kvällar om han gör det. Han är väldigt svår att tyda måste jag säga.

[...]Inom hundvärden kanske det är lite mer blandat mellan könen och då inte lika "obekvämt"?[...]

Och så är det framför allt en värld för vuxna. Många kommer dit som vuxna då de redan har en sexuell identitet. I hästvärlden växer ju många mer eller mindre upp i stallet.

Jag har aldrig varit "tjejjig" på det viset. Hade faktiskt inte någon period då jag hade killar (eller tjejer) som huvudintresse. För mig funkade det i stallet ändå, men jag blev inte heller någon del i ett stallgäng förrän jag började i gymnasiet. Tills dess hade jag ridit på ridskola i en annan stad + ridit hos en kompis som hade hästar och då blev det ju inte att man hängde i stallet på ridskolan hemma. När jag började i gymnasiet bytte jag ridskola och snart var jag i stallet varje dag. Men som sextonåring är man ju redan på väg in i vuxenvärlden (jag var det i alla fall) och flera av de jag hängde mest med i stallet var lite äldre. Några var några år yngre och jag tror att de höll sitt killsnack mellan sig, jag märkte i alla fall inte av det. Var som sagt aldrig bekväm med sådant, men eftersom jag kom till stallgänget efter den åldern där sådant var mest på tapeten så funkade det ändå. Gissar jag.

Vad vill du?

Fråga honom! Det är omöjligt att säga för någon annan. Tror på rak kommunikation.

Kan tänka mig att det kan vara lite så iaf, att man inte vågar komma ut.

Jag tänker nog rätt mycket i samma banor som Myrtens väninna.

Jag har funderat på om det kan vara så att ridsport är feminint genuskodat (dvs ses som en tjejgrej) och därför inte så ofta lockar tjejer som på något sätt har det lite jobbigt med den stereotypa tjejkönsrollen (tex inte känner som de "borde" för män). Och att det omvända då gäller för bögar - de är ju alltid mer synliga än lesbiska (män tar en jäkla plats, helt enkelt) - som gör att bögar syns i ridsporten, som dansare och tex som sjuksköterskor.

Men det motsägs lite av att man ofta börjar rida så tidigt. I 7-9 årsåldern är väl den sexuella identiteten rätt omedveten.

Kollar man på fotbollen, så visade ju en del kommentarer kring EM i Göteborg att det finns mycket homofobi hos allmänheten när det gäller kvinnliga fotbollsspelare. Det värsta som kan hända verkar ju vara att en lesbisk fotbollsspelare ser ut som en lesbisk fotbollsspelare, till och med på fotbollsplan.

Rädslan för att komma ut i ridsporten har jag inte funderat på, utan tänkt att det inte finns så mycket att komma ut med. Men nu när vi diskuterar det så inser jag ju att jag tycker att stallet är en svår miljö att komma ut i. Och då är jag ändå mycket öppen i de flesta sammanhang.

Jag har aldrig varit "tjejjig" på det viset.

Så säger alla heterotjejer. :D

Jag har - trots allt - upplevt stallet som delvis en frizon vad gäller tjejrollen, i unga år. Att man har funktionella kläder och gör saker hela tiden. Och att man kan "vinna popularitet" på att vara duktig, inte bara på att vara en "lyckad tjej".

Men sedan sker det ju ett tapp i tonåren och det är kanske där de lesbiska tjejerna försvinner?

Det är ju en möjlighet, så klart.

Jag drömmer lite om att få till ett forskningsprojekt på temat, men det går ju inte. Ingen etisk nämnd i världen skulle godkänna att jag vill fråga ryttare om deras sexuella orientering, och jag är ju till och med själv på de etiska nämndernas sida på den punkten.

Kanske det, men i mitt fall är det sant. Jag ansågs som väldigt udda.

Jag tror dig så klart, det var bara lite kul. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Det är lite paradoxalt att så förhållandevis många heterosexuella tjejer framhåller att de inte är tjejiga och att de trivs bäst bland män - inte minst mot bakgrund av vad heterosexuella tjejer inte helt sällan har att säga om lesbiska tjejer (det vore dock dig helt främmande att säga något nedlåtande, det vet jag).

Alltså den här killen jag håller på att dejta, jag blir inte riktigt klok.. kan inte läsa honom. Vi har träffats 4 ggr nu. Hade sex på första dejten på bådas initiativ( inte haft sex på länge, inte jätte genomtänkt) . Dom andra 2 följande gångerna har vi träffats på kvällen och sett film och haft sex båda gångerna och jag har sovit över där. Den 4e gången så föreslog jag att vi skulle göra något på dagen, och han föreslog bada. Så vi åkte till hans sommarstuga, och låg på stranden där . Han kändes jätte mysig och ville hålla handen och grejer på hans initiativ. Vi pussades lite i vattnet. DÅ kände jag verkligen att kanske kan detta bli något, han vill kanske något mer. Men nu skrev han idag "kom över hit :) ?" nu på kvällen igen. Och jag vet ju att det betyder att vi kommer ha sex i såfall, blir ju att jag sover över där.

Är han bara ute efter sex vad tror ni? Han kanske "stod ut med att träffas på dagen" om han vet att han kan få sex på kvällar om han gör det. Han är väldigt svår att tyda måste jag säga.

Jag tycker det låter som ett fall av kvinnligt analyserande :D

Är du säker på att han tänker och planerar så mycket? Kanske gillar han dig bara och då är närhet lockande?

Jag tycker det låter som ett fall av kvinnligt analyserande :D

Är du säker på att han tänker och planerar så mycket? Kanske gillar han dig bara och då är närhet lockande?

haha du har kanske rätt, vi har träffats 4 gånger och jag är redan hysterisk:D

Problemet är att det känns som att det finns potential för att jag kan bli kär om vi fortsätter mycket till, och jag vill gärna dra innan det händer om han nu bara är intresserad av sexO_o

haha du har kanske rätt, vi har träffats 4 gånger och jag är redan hysterisk:D

Problemet är att det känns som att det finns potential för att jag kan bli kär om vi fortsätter mycket till, och jag vill gärna dra innan det händer om han nu bara är intresserad av sexO_o

"bara sex" känns så märkligt i mina ögon. Kanske för att jag inte tycker att det är så "bara".

Har ni något att tala om när ni ses? Finns det någon gemenskap mellan er?

Föreslå en dagsysselsättning bland folk, och ha en inbokad övning efteråt som inte inkluderar honom. T.ex besök en närliggande stad och sommarflanera, samt besök dina föräldrar på middag senare på kvällen.
Då får du se hur det funkar om sex inte finns på tapeten.

Det är ju en möjlighet, så klart.

Jag drömmer lite om att få till ett forskningsprojekt på temat, men det går ju inte. Ingen etisk nämnd i världen skulle godkänna att jag vill fråga ryttare om deras sexuella orientering, och jag är ju till och med själv på de etiska nämndernas sida på den punkten.

Jag tror dig så klart, det var bara lite kul. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Det är lite paradoxalt att så förhållandevis många heterosexuella tjejer framhåller att de inte är tjejiga och att de trivs bäst bland män - inte minst mot bakgrund av vad heterosexuella tjejer inte helt sällan har att säga om lesbiska tjejer (det vore dock dig helt främmande att säga något nedlåtande, det vet jag).

Hm. Hur bedriver man egentligen forskning som rör människors sexuella orientering? Man måste väl prata med folk? Jag är van vid att mina studieobjekt är döda sedan tusen år eller mer.

Jag vet inte om det i min värld är så vanligt att heterokvinnor (nu baserar jag detta bara på mina egna erfarenheter) deklarerar att de trivs bäst med män. Faktiskt känns det inte vanligt alls. Men det finns naturligtvis en förklaring och den är att jag själv trivs absolut bäst med vad jag uppfattar som starka, karismatiska kvinnor som gillar andra, starka karismatiska kvinnor (trots att de är hetero). Jag har en del manliga vänner, men om jag generaliserande skall beskriva mitt umgänge genom åren så är det kvinnor med klart feministisk livsinställning som inte sällan är storasystrar.

Sån är väl jag då...:o

Men sedan sker det ju ett tapp i tonåren och det är kanske där de lesbiska tjejerna försvinner?
Fast varför skulle de det? Det är väl snarare vanligare att killintresset får tjejer att lämna stallet än avsaknaden av detsamma? Stallet är ju den fristaden som finns för många yngre och äldre, de kan vara sig själva, gå i skitiga kläder, kroppsarbeta och umgås med likasinnade likväl som med hästarna.

Man går dit och gör sin grej, pysslar med hästen om man inte har vänner eller så förenas man med sitt intresse och gör saker tillsammans. För många är stallet en frizon, både från mobbare och killar. Man duger oavsett hur man ser ut i bra stall, i dåliga stall mäts man med våg och måttband och yta blir det viktiga. :yuck:

Men det tycks ju ändå vara så att homosexuella kvinnor är underrepresenterade i ridsporten och frågan är vad det beror på. Petruska har ju rätt i att de flesta börjar innan man får en sexuell identitet (eller hur man ska uttrycka det), så det känns tveksamt om snedbalansen finns redan där. Många slutar ju i puberteten och visst, en hel del gör det för att de får andra intressen. Men de som är kvar förändras ju de också, men har ett intresse som är så starkt att de fortsätter. Dock blir kanske kontexten annorlunda och gör att de som identifierar sig som homosexuella inte känner sig hemma. Stallet förvandlas till en plats främst för heterotjejer/kvinnor helt enkelt. Att heterotjejerna/kvinnorna sedan har en fristad i stallet är en annan sak.

Har skickat frågan till min vänninna i Italien, där homosexualitet är väldigt öppet, hur hennes erfarenhet ser ut :)

Min väninna i Italien som är och har varit aktiv som hoppryttare på hög nivå i många herrans år, känner inte till en enda homotjej!!

Intressant!

Men hur ser ridsporten könsmässigt ut i Italien? Den uppfattningen jag har fått är att det generellt är mer män i sporten där? Jag har dock mest träffat butteri (italienska cowboys) och de är ju alla män. Men några vänner red ett tag på en ridskola i Rom. Några av instruktörerna var kvinnor men jag tyckte ofta man såg män som red runt på de uppstallade privathästarna.

Det har helt klart varit en mansdominerande sport, men de unga nu är ca 50/50 skulle jag säga :)

Man brukar väl ha mycket sex när man träffas i början ....:d , men känner du att det är fel ska du inte gå med på det .

Hm. Hur bedriver man egentligen forskning som rör människors sexuella orientering? Man måste väl prata med folk? Jag är van vid att mina studieobjekt är döda sedan tusen år eller mer.

Jo, man pratar ju med folk. Men att fråga om sexuell orientering är ju lite etiskt tveksamt, och rimligheten avgörs alltså av syftet, i princip. På vilket sätt kan vi argumentera för att det är av intresse vetenskapligt om lesbiskhet och hästintresse sammanfaller eller ej? Och i så fall, på ett sätt som motiverar att vi frågar unga (kanske omyndiga) kvinnor om de är homo eller hetero?

Jag böjer mig för att det här handlar om min privata nyfikenhet, och försöker inte rationalisera det mer än så. Fast med en lätt suck av besvikelse inombords.

Jag vet inte om det i min värld är så vanligt att heterokvinnor (nu baserar jag detta bara på mina egna erfarenheter) deklarerar att de trivs bäst med män. Faktiskt känns det inte vanligt alls.

Alltså, jag tror inte att det är vanligt att kvinnor mestadels umgås med män, oavsett vad de säger själva. Men nog har du sett tex här på buke hur man i diskussioner på temat ofta lyfter fram att man inte är en "typisk tjej", att man trivs bäst med killkompisar (hur man nu får ihop det med flera timmar om dagen i stallet)? Eller sånt där som att kvinnodominerade arbetsplatser blir så tjafsiga så dem gillar man inte, medan det anses vara raka rör på manliga arbetsplatser?

Jag tolkar det som ett slags identifikation med den överordnade gruppen, att man vinner poäng på det sättet.

Men det finns naturligtvis en förklaring och den är att jag själv trivs absolut bäst med vad jag uppfattar som starka, karismatiska kvinnor som gillar andra, starka karismatiska kvinnor (trots att de är hetero). Jag har en del manliga vänner, men om jag generaliserande skall beskriva mitt umgänge genom åren så är det kvinnor med klart feministisk livsinställning som inte sällan är storasystrar.

Jo, det är väl så jag skulle gissa om dig. Tillsammans med det där om att vi verkar ha samma preferenser när det gäller resor (förutsatt att jag slipper ha badkläder på mig offentligt), verkar det ju nästan vara lite slöseri är att du verkar vara så konsekvent hetero. :p ;)

(Så fick jag ju nästan det här inlägget lite on topic på slutet.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V