Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

mmm... fast emellanåt kan man "höra" en verbalt korrekt svenska som bara är illa stavad.

Läser man det skrivna så märker man snabbt om personen verkligen inte kan stava. Eller verkligen inte kan uttrycka sig.

tanten - med ett verbalt, dyslektiskt ex

Håller med. Jag chattade ett tag med en man som var dyslektiker och därför stavade mindre bra (milt sagt, speciellt tydligt när man chattar). Men det var en helt annan sak. Det var jättekul att skriva med honom trots stavningen för vi hade mycket att diskutera och han gillade det.

Det jag stör mig på när det gäller stavning och skriftspråk är något helt annat. Man är ju väldigt olika rörande vilka krav man har på diskussion i ett förhållande. För mig är just att ha någon att diskutera allt mellan himmel och jord med nästan det viktigaste (låt mig säga att jag saknar det ungefär fjorton ggr mer än jag saknar sex), därför tilltalas jag inte alls av profiler där personen tydligen bara kan skriva en (felstavad) rad om sig själv. Det känns ju som om jag kommer att få hålla monolog om man träffas då. För hur det än är tycker jag ofta att förmåga och vilja att uttrycka sig i skrift hänger ihop med förmåga och vilja att uttrycka sig muntligt.

Men tydligen är det vääääldigt kontroversiellt att dissa någon p g a bristande språkbruk har jag insett. Så nu kör jag med att jag bara tänder på män som kan skriva. Vilket är sant.

Har insett att om man säger att man tänder på/inte tänder på något (vad som helst) har man plötsligt en acceptabel ursäkt och man slipper tjat i stil med "du kanske ändrar dig om...".

fast dom är ju inte dyslektiker när dom pratar...eller ligger, eller kramas , typ ;)

Öh?

Nej och jag skrev ju ungefär det. Att om en person uppenbart är dyslektiker men skriftligt verbal så ser jag annorlunda på det än om hen bara inte tycks kunna uttrycka sig i skrift eller skriver slarvigt.

MEN vid sidan av detta konstaterande är det så att jag tänder på att personer skriver på ett visst sätt. Inget måste men det kan få mig att tänka extra positivt om någon. I de lägena funkar det inte sämre stavning oavsett anledning.

Senast ändrad:

För mig är just att ha någon att diskutera allt mellan himmel och jord med nästan det viktigaste (låt mig säga att jag saknar det ungefär fjorton ggr mer än jag saknar sex), därför tilltalas jag inte alls av profiler där personen tydligen bara kan skriva en (felstavad) rad om sig själv. Det känns ju som om jag kommer att få hålla monolog om man träffas då. För hur det än är tycker jag ofta att förmåga och vilja att uttrycka sig i skrift hänger ihop med förmåga och vilja att uttrycka sig muntligt.

Håller verligen med. Jag vill ha nån att tala med.
(även om sexet också är extemt viktigt för mig)

Teknisk sett hade väl jag och sambon sex första gången på första dejten, fast det var på andra dagen av en dejt som varade nästan en vecka. Det är två år sedan till helgen. :D

Han skrev faktiskt idag , han skrev "lust å komma över ikväll? :P "

Låter som ett bootycall eller? Hur ska jag veta om han bara vill ha mig för sex eller om han verkligen är intresserad på riktigt?

Ändrade mig, är helt fel person att ge råd! Men jag tycker det låter dom ett bootycall, ja. Ge honom möjligheten att föreslå något annat än att du ska komma hem till honom och se om han nappar. Gör han inte det så gissar jag att det kan läsas som ett svar. Men vad vet jag. ;)

Senast ändrad:

KL

Ett framsteg i storyn. En man som vill att vi ska ses i nästa vecka. Ville komma förbi mitt torp, men jag föreslog neutral plats och det togs emot väl.

I övrigt. Hur fantasilösa smeknamn har folk egentligen? love69? Nä - inte enbart väl? Bozzze, zunk (ofräsch?)
Eller päronbo - vem intresserar sig för nån som bor hos päronen?

Nåja. Jag har ju inte den blekaste aning om vad kvinnor kallar sig så jag har ju inget att jämföra med.

I övrigt så verkar det överraskande nog funka utan foto. Jag inleder min presentation med halvfet, envis kärring med ett bröst söker snygg, lång, samhällsintresserad och sexig man.

(Har faktiskt lagt ett foto i albumet. En bild som kom på nätet från ett event där jag är i centrum av bilden - bakifrån. Det krävdes mod även till det men någonstans måste jag ju börja).

Det verkar finnas män som kan tänka sig halvfeta envisa kärringar med ett bröst. Märkligt nog.

i övrigt har jag väl fått min dos av idioter också. En 21-åring som skickade en dateförfrågan. En man från samma stad som mailade: morning,,,,,. Vilket jag läste sent på kvällen.

Härligt Tanten!!!!!:)

Tja den presentationen sticker ju ut och gör säkerligen intryck, inget skryt och förskönande:D

Kan hålla med om att det finns en del mysko saker, typ de som skickar en flirt "Dig vill jag veta mer om" och själva inte ens har en presentation.... Eller just dessa Hej, och inget mer.. Ööhhh????

Samtidigt som den uttrycker ett mycket gott självförtroende. De män som inte gillar det göre sig inte besvär.

kl

Jahapp, träffade en tjej för några veckor sen. Det var trevligt och "det här måste vi göra om"... har hon hört av sig? Nej.... Har jag hört av mig? Nej... :banghead:
Men jag känner ingen längtan efter det heller?! Suck! Jag vill ju inte leva själv i all evighet men jag har ingen lust att "leta" heller...

Alla bor långt härifrån. INGEN har hästar som hobby (är jag en särart? En lesbisk hästtjej?! Whaaat!?). Deras intressen är "se på film och tv-serier" :cautious:
En annan är rädd för alla djur, en tredje "vill träffa dig som älskar att resa" (det gör inte jag). Vissa skriver så djupa presentationer att jag känner mig helt dum i huvudet O_o
Och bara som en observation känns det som typ 75% är vegetarianer (inget problem, bara en iakttagelse)

Jag ger upp, igen :arghh:
Jag vill träffa en hästtjej, men jag kanske är dum som tror att jag kan få det...

Här är en till som vill träffa en hästtjej.

Tycks vara så att de som finns nog har nog med sitt. Eller så är de i den situationen att de borde ha nog med sitt.

Nog hade jag tänkt att ta mig för att titta på inte bara tävlingar i helgen som var, men orken tröt.

Och det där med att jaga och leta är bra tröttsamt. När det dessutom anses att man ska vara så ständigt på jakt som singelgrabb så man nästan förväntas intressera sig för allt och alla.

Som oftast kan väl tjejer få vara vanliga trevliga människor som går att umgås med, de med, utan att reduceras till nåt villebråd.

Än den ena som blir purken för att man visar intresse, de få gånger det blir gjort. Än den andra som blir besvikna när man inte är intresserad.

Vilsen det är vad jag blir.

Ja, vilsen det blir man... och som sagt, att jaga och leta är bara SÅ tröttsamt!
Varför kan man inte bara snubbla över sin drömdejt på ICA, typ :D
Vad ska vi ta oss till?!

Mmm... det verkar inte bättre :(

Vill du bli min flickvän :D ;)

Ja! Vi följer den goda manliga traditionen att ragga tjejer på buke!

Jag är tyvärr gift, endast öppen för tillfälliga kontakter med andra kvinnor. :p

Men det är nåt konstigt med så många bögar som rider och så galet få lesbiska. Jag funderar ofta på det utan att bli klokare.

Ja! Vi följer den goda manliga traditionen att ragga tjejer på buke!

Jag är tyvärr gift, endast öppen för tillfälliga kontakter med andra kvinnor. :p

Men det är nåt konstigt med så många bögar som rider och så galet få lesbiska. Jag funderar ofta på det utan att bli klokare.

Men vadå gift!? Du ser, är det inte nåt annat fel så är dom upptagna!! :p

Har också tänkt på det där med att det är så många bögar som rider. Borde jag vara bilmekaniker? Är det där jag ska leta?! O_o
Det är ju så synd också för det finns ju så ootroligt många fina och trevliga hästtjejer överallt :arghh:

Men vadå gift!? Du ser, är det inte nåt annat fel så är dom upptagna!! :p

Har också tänkt på det där med att det är så många bögar som rider. Borde jag vara bilmekaniker? Är det där jag ska leta?! O_o
Det är ju så synd också för det finns ju så ootroligt många fina och trevliga hästtjejer överallt :arghh:

Alltså, jag började rida år 1974 och det här är det närmaste jag har kommit att bli uppraggad av en hästtjej på den tiden. Så sett är jag euforisk! Du har gjort min vecka!

En flickvän när jag gick i högstadiet red förvisso en gång i veckan, men hon var ingen hästtjej egentligen.

Fotboll är nog en mer lämplig sport för oss. Synd att det är så tråkigt, bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V