Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

J
Hur som helst så skulle jag personligen aldrig träffa någon som inte har foto. Anledningen är inte att jag är utseendefixerad utan att jag har insett att det bakom icke-fotona döljer sig många personer som inte alls är singlar utan bara vill ha tillfälligt sex. Man tycker att de då kunde söka på sådana sidor istället för att skriva med mig (och andra antar jag) som är väldigt tydlig med att jag i första hand söker seriöst förhållande. Men icke. Med åren har jag blivit ganska cynisk och därmed genomskådat ett antal icke-singlar. Den bästa "ursäkten" när jag frågade varför i helvete han kontaktade mig och ville att vi skulle träffas när jag explicit skrivit att jag inte var intresserad av tillfälligt sex var: "Men jag hade ju tänkt träffa dig flera gånger." Jag bad honom dra åt helvete rakt av.

Bara som en aspekt på det här med foton.

Tack!!

Beträffande foton så vill jag inte lägga upp några direkt. Däremot kan jag väl tänka mig att visa något (om jag kan hitta ett?) när jag känner att jag vill lära känna någon mer.

Nåväl. Nu har jag reggat mig på pannkakan och väntar på att min profil ska godkännas. Ska skaffa en anonym mail också (min ordinarie mail heter som jag).
Sedan får jag väl se.

Fast du behöver ju inte lämna ut din mail om du inte vill! All kontakt kan ske via sidan;)

Fast jag har också en anonym mail i de fall jag vill gå vidare men inte lämna ut för mycket, min ordinarie mail heter lika som mitt företag, lätt att hitta mao!:p

Nu har jag varit med ett tag. Känns konstigt.....

Fått ett par mail. En man ville att vi skulle ha sex - vi är från samma stad. När jag inte svarade skickade han ett par mail till. Bara sex. Suck

I övrigt verkar det vara svårt att hitta personer som klarar att uttrycka sig i skrift?
Eller är det bara jag som är kräsen?

Undrar hur jag ska bete mig för att få till ett foto. Vägrar fota mig själv i spegeln som så många verkar göra.....

KL

Jag verkar samla på skumma mail.

Idag fick jag ett från en kille som ville ha en ny kvinna för hans fru sitter i rullstol.
Jag frågade om han hade tänkt sig att ha två kvinnor.
"Nä, frun kan vara i köket när du och jag myser i soffan"

Jaja, han var ju ärlig iallafall...

Mail från folk som vill ha sex är vanliga. Även om man skrivit i profilen att man inte är intresserad av endast sex. Det är bara att blockera.

Och NEJ - generellt sett kan tydligen väldigt många svenska män inte stava, använda skiljetecken, börja ny mening med stor bokstav. Det var grundfärdigheterna då och när de saknas så inser man att det blir lite si och så med att uttrycka sig också. Själv blir jag totalt ointresserad när jag ser dåligt språk. Det bara är så.

Har du ingen vän eller kollega som kan ta ett kort på dig?

Fast du behöver ju inte lämna ut din mail om du inte vill! All kontakt kan ske via sidan;)[...]

Och folk som mycket snabbt vill flytta till privat mail kan med fog misstänkas för att vara sol- och vårare. Speciellt om de skriver på engelska.

Kan du tänka dig att gå till fotografen?
Hon/han är ju proffs, och kan på kort tid få till en bra bild samtidigt som ditt "lidande" blir snabbt överstökat.
Jag tycker tom. att de flesta som tar körkortsbilder, gör ett bra jobb. Där behöver det inte bli så dyrt heller.
Sist jag skulle ta om min bild, gick jag in i en sminkbutik och tog en "provapå" vardagsmakeup för liten peng och gick vidare till fotografen väggivägg. Bilden blev bra, och det hela tog inte ens en timme i anspråk.

Nu har jag varit med ett tag. Känns konstigt.....

Fått ett par mail. En man ville att vi skulle ha sex - vi är från samma stad. När jag inte svarade skickade han ett par mail till. Bara sex. Suck

I övrigt verkar det vara svårt att hitta personer som klarar att uttrycka sig i skrift?
Eller är det bara jag som är kräsen?

Undrar hur jag ska bete mig för att få till ett foto. Vägrar fota mig själv i spegeln som så många verkar göra.....

Nej, du är inte kräsen. Att kunna stava och uttrycka sig väl i skrift var ett absolut krav när jag nätdejtade.

Angående att du fått mejl. Du tar väl själv kontakt och är aktiv?

Kan du be din dotter fota dig? När du gör lite olika saker du gillar. Påtar i trädgården, sitter på bron med en kopp kaffe och lite såna saker?

Jag är glad att du tog steget och reggade dig! Det finns många, många trevliga personer där ute. Se det som en hobby eller kul syssla bland andra. Nötter och fårskallar finns också. De ignorerar man och letar vidare!

Det var väl förmätet av mig att ställa krav på korrekt skriftspråk när jag själv tydligen inte kan skilja på de och dem :o

Och NEJ - generellt sett kan tydligen väldigt många svenska män inte stava, använda skiljetecken, börja ny mening med stor bokstav.
Om jag får nyansera genusdebatten, så kan jag rapportera från den andra sidan, dvs från man som tittar efter kvinnor, att generellt sett kan tydligen väldigt många svenska kvinnor inte stava, använda skiljetecken, börja ny mening med stor bokstav.

Så lägger man ihop våra observationer, och skippar genus, kan vi konstatera att generellt sett kan tydligen väldigt många svenskar inte stava, använda skiljetecken, börja ny mening med stor bokstav.

Håller med!

Nu störs jag inte på dessa då jag själv är en sån som haft och har problem (nån här mins säkert)

men de som använder konstiga förkortningar och annat sorterar jag bort som suspekta.

Ptr

och sådana som skickar flera flirter och i sin presentation skriver kramiz.... :banghead:

Män i femtioårsåldern som skriver kramiz??! Det är ju nästan så att man vill dejta dem av ren nyfikenhet på vilka ufon de måste vara!

Jag blev så nyfiken igår att jag reggade mig på en gay-kontaktsida, och ser man på! - inom en timme hade jag inte mindre en fyra förslag från män om att ha en trekant. Och då hade jag ändå avsiktligt skrivit att jag är lesbisk, inte bisexuell (vilket är närmare sanningen), i presentationen.

Jag undrar om detta tjat om trekanter generellt är vanligt på dejtingsajter?

Att kunna stava och uttrycka sig väl i skrift var ett absolut krav när jag nätdejtade.

Min sambo, som jag fick kontakt med via nätdejting, är dyslektiker. Hans stavningar var rätt så fel ibland, men jag misstänkte dyslexi och hade rätt. Tur att jag inte sållade bort honom pga stavningsfel.

Män i femtioårsåldern som skriver kramiz??! Det är ju nästan så att man vill dejta dem av ren nyfikenhet på vilka ufon de måste vara!
De är de männen som söker de kvinnor i femtioårsåldern, utan presentation, som plutar med munnen och lutar sig lite framåt så att kameran inte ska kunna missa den klyfta urringningen vill bjuda på.

Nej, det är verkligen inte bara män som är ufon i denna värld.

Min sambo, som jag fick kontakt med via nätdejting, är dyslektiker. Hans stavningar var rätt så fel ibland, men jag misstänkte dyslexi och hade rätt. Tur att jag inte sållade bort honom pga stavningsfel.

mmm... fast emellanåt kan man "höra" en verbalt korrekt svenska som bara är illa stavad.

Läser man det skrivna så märker man snabbt om personen verkligen inte kan stava. Eller verkligen inte kan uttrycka sig.

tanten - med ett verbalt, dyslektiskt ex

Nä det vill du inte. Kramizen är parad med en hockeyfrilla.
Där går väl ändå gränsen?

Okej då, dejta var kanske fel ordval:D. Om man tänker sig mer som ett studiebesök: en man som skriver kramiz, liksom, är inte det lite som att få titta på en kolmila, laxodling eller något annat exotiskt?

Läser man det skrivna så märker man snabbt om personen verkligen inte kan stava. Eller verkligen inte kan uttrycka sig.

Det håller jag med om. Det finns personer med uppenbara "skrivstörningar" som ändå uttrycker sig oerhört väl och personligt i skrift.

Och det finns personer som har perfekt stavning och grammatik, men som ändå inte uttrycker sig särskilt väl.

Jag vill inte ge exempel, men båda sorterna finns på buke, tex.

Okej då, dejta var kanske fel ordval:D. Om man tänker sig mer som ett studiebesök: en man som skriver kramiz, liksom, är inte det lite som att få titta på en kolmila, laxodling eller något annat exotiskt?

Det finns massor med konstigt folk på dejtingsidorna. Jag ser det lite som att folk får vara konstiga om de vill. Att studera andra som är lite konstigare än jag själv känns lite förmätet faktiskt. Men visst undrar även jag ibland :)

Var finns de kvinnor som helt uppenbart använt google translate tex?

varför regga sig på en dejtingsida utan att fylla i någon som helst info om sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka