Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag vet dessvärre inget om det du undrar, men jag blir uppriktigt GLAD av att läsa det här inlägget från dig. :)

Självklart, svärmor (50+) har hittat en karl via nätdejting. De har dejtat i ett halvår snart och han har börjat presenteras för familjen :)

KL
Jagbhar hittat en fantastisk datingsida. Jag blev tipsad och registrerade mig men har aldrig varit aktiv och aldrig skrivit till någon. Ändå är det 5-10 tjejer i åldern 18-20 varje dag som kontaktar mig. Jag kommer att kunna läsa deras hälsningar så snart jag betalat ett abonnemang.

Visst är det fantastiskt. När skall jag börja dejta alla dessa unga kvinnor tycker ni?

Det låter precis som facebook :D;)

Min 70-åriga mamma nätdejtar ;)

Du kan ju till en början prova Happypankake, den är gratis och medelåldern är lite högre än på en del andra sidor.

Blir själv galen på alla betalsidor (har provat de flesta!):p

Där verkade de flesta vara ute efter något högst tillfälligt, även om jag vet att det finns folk som träffat någon där med...

Ok

så kontentan är att betalsidorna inte ger så mycket och HP har en del äldre medlemmar?

Då återstår ångesten - att skapa en profil.

Vad i helvete skriver en halvfet kärring med bara ett bröst???

Varför pratar du om dig själv på det här viset? Mår du bättre av det?

Och ÅTERIGEN, så jäkla gammal är du inte. Min pappa fyllde 60 i maj och han är fan inte gammal.

Att jag tycker att du klankar ner på dig själv så mycket och jag förstår inte varför. Därför frågade jag. För jag kan inte se varför man alltid beskriver sig själv på så elaka sätt.

Mitt misstag, trodde kärringar automatiskt var gamla (sen brukar du ju i tråd efter tråd kalla dig själv gammal).

Att jag tycker att du klankar ner på dig själv så mycket och jag förstår inte varför. Därför frågade jag. För jag kan inte se varför man alltid beskriver sig själv på så elaka sätt.

Mitt misstag, trodde kärringar automatiskt var gamla (sen brukar du ju i tråd efter tråd kalla dig själv gammal).

Uppriktigt sagt vet jag inte vad jag ska svara. Jag begriper inte ditt svar på mina - i mitt tycke - relativt enkla frågor.

Vad vill du bidra med?

Ok

så kontentan är att betalsidorna inte ger så mycket och HP har en del äldre medlemmar?

Då återstår ångesten - att skapa en profil.

Vad i helvete skriver en halvfet kärring med bara ett bröst???

Jag finns också på HP och det jag tycker funkar bäst i profilen är att berätta lite om hur mitt liv ser ut, vad jag gillar att göra och så gärna bre på lite om hur otroligt roligt något är, något intresse. Är man passionerad över något intresse är man det ofta ang annat i livet också och det smittar. :D Livsglädje utan att använda just det ordet verkar fungera bra.

Sen låter jag bilderna tala för sig själv, de ser hur jag ser ut i mitt bildgalleri och gillar de inte vad de ser kan de gott låta bli att skriva, ha ha... Bättre att sortera ut de som inte är intresserade direkt resonerar jag ;)

Jag finns också på HP och det jag tycker funkar bäst i profilen är att berätta lite om hur mitt liv ser ut, vad jag gillar att göra och så gärna bre på lite om hur otroligt roligt något är, något intresse. Är man passionerad över något intresse är man det ofta ang annat i livet också och det smittar. :D Livsglädje utan att använda just det ordet verkar fungera bra.

Sen låter jag bilderna tala för sig själv, de ser hur jag ser ut i mitt bildgalleri och gillar de inte vad de ser kan de gott låta bli att skriva, ha ha... Bättre att sortera ut de som inte är intresserade direkt resonerar jag ;)

Tack.

Bilderna är nästa bekymmer. Jag finns inte på foto. Inte frivilligt. Det är en av mina fobier sedan oerhört många år tillbaka. Hur gör man? Ber intresserade att bildgoogla ;)

Är det kört att regga sig på en sida och inte lägga ut foto direkt? Jag kan tänka mig att skicka foton om det är någon jag känner mig intresserad av. (ja, jag vet att det är fånigt, men jag jobbar på det).

hur ointressant är en profil utan foto?

ursäkta mina dumma frågor - men sidorna funkar ju så att man först måste bli medlem innan man får tillgång till sidan och kan se hur det fungerar och vad andra skriver... Alltså har jag inte den blekaste aning om vad nätdejting eg är och hur det funkar.

Själv går jag i huvudtaget inte in på profiler som inte har någon bild, - eller jo, om de har en riktigt fyndig profiltext kanske... Lite ser man ju av det som skrivs redan på förhandsvisningen (typ i listan över besökare på ens profil och så).
Om du fixar det så skulle jag nog rekommendera att du tar en bild med webkameran eller mobilen och lägger in, en "dålig" bild är nog bättre än ingen. Dålig som i låg bildkvalité alltså - menar inte på dig, det hoppas jag att du förstår ;)

Jag kan pm'a dig mitt profilnamn så kan du gå in och titta vad jag skrivit. Oftast går man ju inte in på andra tjejers profiler så kanske min inte är bra alls i jämförelse men det struntar jag i, ha ha...

Börja med att göra en tom profil så kan du fylla på sen, det är ju ingen panik!
Titta runt lite och se om du hittar något intressant, sen kan du fylla i din egen profil, då vet du lite vad du själv gillar att läsa om folk.

Du kan välja att ha dina bilder privata. På så sätt kan du välja precis vem som ser dem.

När jag var med var min profil sådan. Jag valde dock att ha en profilbild, men det var en mycket anonym där man inte egentligen kunde se hur jag såg ut eller känna igen mig.

Det är inte svar, det är frågor (ganska uppenbart kan jag tycka). Men strunta i det - fortsätt klanka ner på dig själv, jag kommer inte att ha en åsikt om det igen.

...och jag igen avskyr då folk på dejtingsidor är passionerade för än det ena än det andra. Passionerad liksom?? Varför räcker det inte att gilla saker?

Nja, jag kanske överdrev lite här, men att ha intressen som man är engagerad i tror jag inte skadar. Att bara skriva att man gillar att shoppa och fika med vänner (som många tjejer verkar göra i profilerna enligt de killar jag pratat med) lockar nog inte till så mycket vidare samtal. Fast det är ju bara min egen personlig uppfattning.

Lägg ut fotona som privata, sen visar du dem för de du verkligen vill visa dem för!

Många har bilder i sina album som representerar dem själva och deras intressen, utan att det är de själva på bilderna.

Skriv i din presentation det du vill att gemene man ska veta, man måste inte ta upp ALLT!

Får man sen en kontakt som känns bra så kan man portionera ut mer...

Lycka till!!;)

Har en dejt via en singelsida på fb :)
Gratis att vara med och du kan prata direkt :)
Vi får se hur det går idag. Håll tummarna.
Gav upp dejtingsiter för att slippa råka på den fd dejten och kärleken :(
Hoppas den idag kan slå lite griller ur huvudet på mig :)

Jag är typ världens sämsta nätdejtare:D, men lite rena så-funkar-det-tips kan jag nog klara.

Du kan regga en profil på pannkakan redan nu utan att fylla i den alls. Då kan du surfa runt där och få en idé om hur andra gör.

Om foton: jag har också fotofobi och tycker ofta att jag blir dålig på foton. Jag bad först en fotogalen kompis välja ut några bilder som hon tagit och som hon tyckte var bra. Sedan tog en väninna porträttbilder på mig vid ett annat tillfälle. Dem har jag använt sedan dess, men de är tre år gamla nu så jag borde byta.

Hur som helst så skulle jag personligen aldrig träffa någon som inte har foto. Anledningen är inte att jag är utseendefixerad utan att jag har insett att det bakom icke-fotona döljer sig många personer som inte alls är singlar utan bara vill ha tillfälligt sex. Man tycker att de då kunde söka på sådana sidor istället för att skriva med mig (och andra antar jag) som är väldigt tydlig med att jag i första hand söker seriöst förhållande. Men icke. Med åren har jag blivit ganska cynisk och därmed genomskådat ett antal icke-singlar. Den bästa "ursäkten" när jag frågade varför i helvete han kontaktade mig och ville att vi skulle träffas när jag explicit skrivit att jag inte var intresserad av tillfälligt sex var: "Men jag hade ju tänkt träffa dig flera gånger." Jag bad honom dra åt helvete rakt av.

Bara som en aspekt på det här med foton.

Och för att ge dig lite trevlig info kan jag berätta att jag på Pannkakan några gånger har kontaktats av otroligt trevliga män som varit strax under eller strax över 60. Jag föredrar dock män i min egen ålder. Men de finns!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka