Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

varför regga sig på en dejtingsida utan att fylla i någon som helst info om sig?
En tänkbar förklaring är att denna tomma profil används för att kolla runt, medan den riktiga huvudprofilen bara ger sig tillkänna för de denne anser vara intressant.

(se så elegant jag visar att 'hen' är fullständigt onödigt som grammatisk nyskapande fenomen...)

Hrm.

En man mailade mig och i presentationen ville han ha en tjej som gick barfota. Han första fråga till mig var "vad är Blundstone" :D

Jag svarade med bilder samt att jag hade de skor som underlaget krävde. Samt att det var många år sedan jag var tjej. Så småningom gick det in att jag inte var intressant (eller intresserad...)

Undrar hur länge man får vaska innan man hittar guldkorn?

Länge. Dessutom utan garanti för fynd.
Eller så vidgar man sin kravspec.

Något jag funderar över är varför en del kvinnor letar efter män som är upp till 15 år yngre, samtidigt som de säger sig söka "Seriöst förhållande".
Samtidigt säger sig en del män göra samma sak, men de undrar jag inte över - för de är inte min målgrupp.

Jag har gett upp nätdejtingsiterna, men lyckats träffa folk via nätet ändå.
Nu ska jag bara smälta hjärtesorgen efter min dejt som lyckades med konststycket att få mig kär trots alla dumheter och fysiska och psykiska men...
Måste bryta kontakten helt men ja.. Han är ju snäll när han är snäll men suck.
Jag ledsnade på nätdejtingsiterna då jag fick mest sexmail och sen mail om hur ful jag var och att jag aldrig skulle hitta nån.

Något jag funderar över är varför en del kvinnor letar efter män som är upp till 15 år yngre, samtidigt som de säger sig söka "Seriöst förhållande".
Samtidigt säger sig en del män göra samma sak, men de undrar jag inte över - för de är inte min målgrupp.

Usel självinsikt?

Samtidigt som jag undrar äver vitsen med att skriva i sin presentation att man inte är någon sexatlet? Vad vill man signalera med det?
Eller berätta hur många hundra kvinnor man blockat?

Jaja. Inser att detta kommer att ge mig ännu fler (oönskade) insikter i den mänskliga naturen.

Funderar på om detta bara kommer att göra mig bitter....

Eller så vidgar man sin kravspec.
Visst kan man öka urvalet genom att bli mindre specifik. Problemet är att ju mer medveten man är om precis vad man söker, desto svårare blir han att hitta. Även om de specifika krav man har är väldigt få.

Sen när det gäller ålder så säger inte alltid en siffra så mycket. En del vandrar genom livet utan att utvecklas och nå inre mognad. En del mognar på insidan fortare än vad man kan förvänta sig av deras ålder.

Jag ledsnade på nätdejtingsiterna då jag fick mest sexmail och sen mail om hur ful jag var och att jag aldrig skulle hitta nån.

Hjälp! Skriver människor (män) verkligen sånt??
Jag som har ångest över att lägga ut foto - kommer det mail med kommentarer om mitt utseende vet jag inte om jag orkar.

Jodå det kom såna med :)
Har dock tillräckligt med "beundrare" för att veta att det inte är sant.

kl

Eter att ha dejtat säkert 10 stycken från Badoo, så hade jag gett upp hoppet. Ingen tilltalade mig utseendemässigt. Jag vill liksom känna det där suktande efter just "hans kropp" Men utan förväntningar åkte jag på en till dejt igår, förväntade mig att han skulle se halvbra och vara trevlig men inget mer. Men jisees vad snygg han var ;P helt min smak. Jag har inte haft sex in forever så kan säga att vi tittade på film sen direkt efter hamnade i säng. Inte så jätte bra kanske, är det kört nu? Sex på första dejten, leder det någonsin till något riktigt?

Ja! :) Men passa er för att bygga relationen på sex. Jag var duktig på det ett tag och det resulterade oftast i att när sexlusten trappades ner så gjorde intresset för relationen det också. Men sex på första dejten behöver inte betyda att det är lört. Lycka till :D

Ja! :) Men passa er för att bygga relationen på sex. Jag var duktig på det ett tag och det resulterade oftast i att när sexlusten trappades ner så gjorde intresset för relationen det också. Men sex på första dejten behöver inte betyda att det är lört. Lycka till :D

Ja nej det är ju risken.. men jag vet inte ens om det kommer bli något mer, bollen ligger lite hos honom. Han kanske såg det som ett one night stand, jag vet inte. Hoppas han hör av sig :)

Ja nej det är ju risken.. men jag vet inte ens om det kommer bli något mer, bollen ligger lite hos honom. Han kanske såg det som ett one night stand, jag vet inte. Hoppas han hör av sig :)

jag hade sex första gången , det är 6 månader sen ( bara) men vi är ihop än :d

Det finns massor med konstigt folk på dejtingsidorna. Jag ser det lite som att folk får vara konstiga om de vill. Att studera andra som är lite konstigare än jag själv känns lite förmätet faktiskt. Men visst undrar även jag ibland :)

Självklart. I verkligheten blir det ju mest en tankelek, jag skulle ju inte på riktigt stämma träff med en man (eller kvinna) på den grunden att han verkade så konstig. Inte ens om han är konstig på det viset att han vid 50 års ålder skriver kramiz, vilket ju låter komplett ofarligt för mig. Så sett är det ju nästan lite rart ändå.

Självklart finns det många på dejtingsidor som man tycker är mer eller mindre konstiga. När den minsta gemensamma nämnaren är att man vill ha kärlek och/eller sex, så är ju inget annat att vänta. För att vara en minsta gemensam nämnare är den ju rätt stor.

kl

Eter att ha dejtat säkert 10 stycken från Badoo, så hade jag gett upp hoppet. Ingen tilltalade mig utseendemässigt. Jag vill liksom känna det där suktande efter just "hans kropp" Men utan förväntningar åkte jag på en till dejt igår, förväntade mig att han skulle se halvbra och vara trevlig men inget mer. Men jisees vad snygg han var ;P helt min smak. Jag har inte haft sex in forever så kan säga att vi tittade på film sen direkt efter hamnade i säng. Inte så jätte bra kanske, är det kört nu? Sex på första dejten, leder det någonsin till något riktigt?

Teknisk sett hade väl jag och sambon sex första gången på första dejten, fast det var på andra dagen av en dejt som varade nästan en vecka. Det är två år sedan till helgen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V