Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Faktiskt väldigt intressant diskussion. Undrar vad det beror på?

Nu råkar jag känna en lesbisk kvinna som är f d hästkvinna (har haft häst själv) så när jag träffar henne nästa gång (vilket är i eftermiddag) skall jag genast fråga om hennes erfarenheter och åsikter i ämnet.

Jag höll några år på med hundutställningar och förhållandet är liknande där. Det finns några öppet homosexuella kvinnor och en hel massa homosexuella män.

Intressant det där med olika sammanhang.

Har nu gott ett år på Universitetet. Där är folk av alla sorter och ingen vet man var man har.

Är nog säkert karlar som intresserar sig för karlar där med, men de syns inte. Däremot en hel del tjejer som är väldigt gulliga med varandra. På vilken nivå det är har jag ingen aning om, och har inte med att göra men de ser så fina ut ihop. Man kan ju blir riktigt avundsjuk ju.

Sen att en och annan nån gång sett att man skulle må bra av en kram och delat med sig känns inte så galet, men det tog ett tag att vänja sig vid det. Har tidigare haft svårt med sådan närhet.

Ptr

Faktiskt väldigt intressant diskussion. Undrar vad det beror på?

Nu råkar jag känna en lesbisk kvinna som är f d hästkvinna (har haft häst själv) så när jag träffar henne nästa gång (vilket är i eftermiddag) skall jag genast fråga om hennes erfarenheter och åsikter i ämnet.

Jag höll några år på med hundutställningar och förhållandet är liknande där. Det finns några öppet homosexuella kvinnor och en hel massa homosexuella män.

Jag känner också en, men har inte raggat på henne eller blivit uppraggad av henne. Tyvärr är hon inte den typen av person som jag kan diskutera sådana här saker med.

Jag ser fram mot din rapport!

KL

Hrm..
mailat med en - tills nyss - trevlig man som undviker mina förslag till fikaställen och istället upprepar att han gärna kommer över med en flaska vin. Blev nyss tvungen att ställa ultimatum. Fika först eller inte alls.

Synd på rara ärter.

*kl*

Är man en kille som håller på med Hästar/äger egen och försöker hitta likasinnad tjej kan nog glömma det då hästtjejer sällan vill dela med sig av den hobbyn. Livets erfarenhet har lärt mig detta.

*kl*

Är man en kille som håller på med Hästar/äger egen och försöker hitta likasinnad tjej kan nog glömma det då hästtjejer sällan vill dela med sig av den hobbyn. Livets erfarenhet har lärt mig detta.

Håller inte med. Jag skulle vara överlycklig om jag hade en hästkille.

*kl*

Nja, det handlar nog inte om hobbyn i sig! Jag skulle gärna ha en hästkille, men det måste ju vara någon jag klickar med;)

Känner själv att jag blivit otroligt kräsen med åren, det måste kännas bra på många plan för att jag ska vilja dejta..... Och ja, åren som singel närmar sig snart tio:o

Dock hellre singel än lever med någon som jag inte älskar och respekterar:)

Nja, det handlar nog inte om hobbyn i sig! Jag skulle gärna ha en hästkille, men det måste ju vara någon jag klickar med;)

Känner själv att jag blivit otroligt kräsen med åren, det måste kännas bra på många plan för att jag ska vilja dejta..... Och ja, åren som singel närmar sig snart tio:o

Dock hellre singel än lever med någon som jag inte älskar och respekterar:)

Jo man blir lätt kräsen vilket gör det mycket svårare till att finna någon.
När det gäller just klicket så finns det alldeles för många lösskott att välja
och det är nog orsaken till att man blir kräsnare ju längre tiden går. :meh:

Jo man blir lätt kräsen vilket gör det mycket svårare till att finna någon.
När det gäller just klicket så finns det alldeles för många lösskott att välja
och det är nog orsaken till att man blir kräsnare ju längre tiden går. :meh:

Haha, ja där har du nog en poäng!!!

Ju fler korkade eller bara "fel" män jag träffar, desto svårare blir det:crazy:

*KL*

Nu kan jag förhoppningsvis bli kompis med Petruska och cambodia igen;), för nu har jag pratat med min väninna.

Och ja - hon delar er uppfattning om att det är få homosexuella kvinnor i hästvärlden. Rörande min parallell med hundutställningsvärlden så säger hon att det är betydligt fler där, men att de inte tar så stor plats/är så tydliga med sin sexuella orientering som de homosexuella männen (som syns väldigt mycket).

Vi diskuterade varför det är så få lesbiska tjejer som rider. Hon hade ingen förklaring, funderade över om den vanligaste inkörsporten (ridskolor) uppfattas som väldigt "tjejjig" vilket kanske göra att flickor som inte känner sig hemma i den identiteten inte fastnar. Men om det sedan är så och om det säger något om sexuell orientering går ju inte att säga.

Jag hoppas att alla inser att ovanstående är extremt generaliserande. Inser att jag borde arbetat mer med formuleringarna, eftersom det känns som om jag delar in folk väldigt mycket i fack, men jag orkar inte just nu. Så jag hoppas att alla som läser kan ta dessa generaliseringar i nuläget. Huvudfrågan huruvida det är få lesbiska kvinnor som håller på med hästar är ja besvarad även av min väninna.

Senast ändrad:

Tycker att reflektionen är intressant!

Kan det vara så att de som är lagda åt "andra hållet" söker sig till sporter som lockar "fel" kön?

Missförstå mig rätt, jag lägger absolut inga värderingar i det hela, är nog ovanligt "openminded", men frågan som dök upp känns intressant!

Kan det vara så att det finns MÅNGA inom t ex ridning som inte törs komma ut? Menar ungefär som inom grabbarnas fotboll, hockey etc?

Eller "dras man" som homosexuell person till sporter/aktiviteter där man FÖRVÄNTAS kunna hitta likasinnade???

Kan tänka mig att det kan vara lite så iaf, att man inte vågar komma ut. Inom hästsporten är det ju övervägande tjejer, att då komma ut som gay kan ju bli lite obekvämt (hade en bättre formulering i huvudet som inte vill infinna sig nu) lika som det kan bli inom fotbollen där det övervägande är killar.

Inom hundvärden kanske det är lite mer blandat mellan könen och då inte lika "obekvämt"?

Sen upplever jag också att det (i de stall jag varit i) har varit en viss jargong (stava?) där man pratar mycket om killar, vem man träffat, vem som är snyggast osv. Typiskt "tjejsnack" som man då som gay hamnar utanför, jämfört med fotbollen då samma sak fast tvärt om :p

Det med ridskolor kan ju också vara en del i det hela eventuellt, att man som gay kanske ofta hänger med killarna i skolan och så, och de rider inte osv...?

(visst är det underbart när man tänker allt så bra men sen när man skriver det blir det bara rörigt formulerat :banghead:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V