Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

*KL*

Något jag mer än en gång funderat över men fick anledning att fundera på igen ikväll är fenomenet (eller vad man ska kalla det) med att många är otroligt snarstuckna/lättkränkta/vad man nu kallar det på nätet?

Mailade lite med en man, ganska lättsamma mail fram och tillbaka. Vid ett tillfälle svarade han efter ett par timmar och bad om ursäkt för att han svarat "sent" (jag hade inte ens noterat det, men), men han hade fått bränslestopp på E4an. Jag frågade om det var pga överoptimism eller en trasig bränslemätare och han tyckte att det berodde på ett mobilspel. Jag svarade att jag inte var säker på att jag riktigt hängde med, hade han under körning spelat mobilspel eller hade han en chaufför som inte klarade av att hålla koll på bränslemätaren utan hjälp, eller fanns det ett alternativ tre som jag inte tänkt på?

Får svaret att han spelat mobilspel när han körde, och "komplimenterar" mig även för min ödmjuka diplomati [i mitt föregående mail]. Jag svarade att jag inte är så diplomatisk alla gånger, en annan gång kunde jag talat om hur otroligt korkat och omdömeslöst jag anser det är.. Han svarar att ibland måste man utmana ödet, men att det vore intressant att få en "saklig utskällning" någon gång. Jag svarar med tre bilder på min förra bil, totalkvaddad, och att utmana sitt eget öde är ju inga problem, problemet är att man samtidigt riskerar att leka med andras liv. Och om inte någon annan utamant ödet hade min bil inte slutat sina dagar sådär, och jag sluppit ha panik i likartade situationer trots att det gått ett år.

Förutom diskussionen om distraktioner vid bilkörning har det i alla mail varit en lättsam sidodiskussion om allt annat, och jag har inte framstått som sur/upprörd eller något kring trafikdelen.

Jag får tillbaka: Ok. Jag förstår.Det var trevligt att prata med dig. Man kan tyvärr inte räkna med alla öden alla personer kan tänkas ha gått igenom när man skriver. Du får prata med någon annan som inte resonerar så korkat istället. Ha en fin kväll.

Förutom diskussionen om distraktioner vid bilkörning har det i alla mail varit en lättsam sidodiskussion om allt annat, och jag har inte framstått som sur/upprörd eller något kring trafikdelen.
Du mailar bilder på din kvaddade bil och skriver att "att utmana sitt eget öde är ju inga problem, problemet är att man samtidigt riskerar att leka med andras liv. Och om inte någon annan utamant ödet hade min bil inte slutat sina dagar sådär, och jag sluppit ha panik i likartade situationer trots att det gått ett år."
Jag kan inte se att du inte framstår som något annat än upprörd i det faktiskt.

Jag kan förstå att du tyckte att han var dum som mobilspelade när han kör bil (vem gör det??) men istället för att försöka uppfostra kan man ju tacka för sig istället (om man nu vill det).

Undrar vem som var korkad jag! Eller var vederbörande tillräckligt dum för att inte förstå det korkade?

Ja ja.

Man råkar då ut för alla möjliga och omöjliga personligheter i denna jakten.
Var en som höll mig på alstret några månader, men sen var en mästare på att inte bara diktera villkoren för hur och på vilket sätt vi skulle kunna ses, utan sen dessutom avbokar och bokar om, domderar och ställer. Lika gott då, synd annars är en både tjusig och klok tjej för övrigt.

Kom att tänka på det för det var ett evigt smsande när hon satt i trafiken, ville inte prata. Och för att ansluta till det ovanför så gissar ni nog vad jag anser om eländet!

Ptr

Varje känga åt tokigheter är väl att göra nåt i alla fall. Om nu Alex orkar fräsa så var väl det bra. För är det nåt hon kan så är det fräsa!

Ptr

Det var ju inte fel att hon sa vad hon tyckte förvisso. Min poäng egentligen vara att flika in att jag också tolkat henne som väldigt upprörd.

Du mailar bilder på din kvaddade bil och skriver att "att utmana sitt eget öde är ju inga problem, problemet är att man samtidigt riskerar att leka med andras liv. Och om inte någon annan utamant ödet hade min bil inte slutat sina dagar sådär, och jag sluppit ha panik i likartade situationer trots att det gått ett år."
Jag kan inte se att du inte framstår som något annat än upprörd i det faktiskt.

Jag kan förstå att du tyckte att han var dum som mobilspelade när han kör bil (vem gör det??) men istället för att försöka uppfostra kan man ju tacka för sig istället (om man nu vill det).

Du missade delen om hans efterfrågande av en "saklig utskällning"? För mig är den avgörande - jag hade inte svarat som jag gjorde utan det. (Ser det som ganska poänglöst - människor som t ex smsar i trafiken slutar inte för de blir tillsagda liksom..)

Mailet var inte formulerat som referatet här, utan betydligt vänligare formulerat - men kontexten som jag refererat här framgick ju, tveklöst.

Läskigt med stalkern! Håller tummarna för att han inte dyker upp! :crazy:

Jodåsåatt. Han var där. Dock inte på eller creepy på något sätt. Pratade inte heller med mig förrän jag bad honom (för att han helt enkelt var enda personen där) att ge mig mitt spö som låg på backen (jag satt till häst). Vi bytte några artighetsfraser, sen red jag därifrån. Han har inte hört av sig så jag antar att det är lugnt nu:). Attans synd på stalkertendenserna för han var rätt snygg:p.

Det var ju inte fel att hon sa vad hon tyckte förvisso. Min poäng egentligen vara att flika in att jag också tolkat henne som väldigt upprörd.

På vilka grunder? *nyfiken*

Jag hade - i sammanhanget - inte tolkat en person som upprörd av det mailet, så nyfiken på vad det så att säga är som gör att det skulle tolkats upprört? Speciellt som jag innan skrivit att jag ansåg det var ansvarslöst och idiotiskt, utan att det tolkats som minsta surt.

Det han reagerade på var för mig (men jag har inte alltid rätt *S*) mer ett konstaterande att det kan påverka andra på många fler sätt än man tänker på - och en själv också. (Det var också med i mitt mail, en gång var jag nära att köra på en människa för jag brast i uppmärksamhet. Tänkt en hel del på det, hur jag skulle kunnat leva med mig själv efter en sån sak om jag hade kört på personen?)

Nä, jag tolkade den delen som inte så himla bokstavlig. Inte att han bad om en utskällning nu utan mer typ "åh sen kan vi sitta i bilen och du kan bitcha över hur jag kör".

Men vad vet jag. Jag har aldrig nätdejtat.

Precis av det skäl som jag skrev: du skickar bilder på din kvaddade bil (hade jag tyckt varit rätt knäppt ärligt talat) och så skriver du att man utmanar andras öden och du tack vare såna får panik när du kör. Om inte det hade räckt hade det definitivt tolkats som surt när du tidigare sagt att mitt beteende var idiotiskt.

Skulle nån prata så med mig när vi chattar upp varandra i början när jag i förbigående nämner att jag sms:ade när jag körde så hade jag tolkat personen som fett upprörd.

Jag gör samma tolkning. Bilderna på den kvaddade bilen framstår för mig ungefär som att berätta att man röker och sen få bilder av lungcancer tillbaka.

Det vill säga väldigt dramatiskt och upprört.

Precis av det skäl som jag skrev: du skickar bilder på din kvaddade bil (hade jag tyckt varit rätt knäppt ärligt talat) och så skriver du att man utmanar andras öden och du tack vare såna får panik när du kör. Om inte det hade räckt hade det definitivt tolkats som surt när du tidigare sagt att mitt beteende var idiotiskt.

Skulle nån prata så med mig när vi chattar upp varandra i början när jag i förbigående nämner att jag sms:ade när jag körde så hade jag tolkat personen som fett upprörd.

Fast nu skapar du ett annat sammanhang än det var i?!

Det diskuterades, och när han en bit in i diskussionen (efter att jag talat om att det är idiotiskt och han hållit med om det!) tyckte att en "saklig utskällning" vore bra - DÅ svarade jag med att sakliga skäl att inte resonera sådär är för att man inte bara utmanar sitt eget öde utan leker med andras öden/liv med. Och att utmana ödet kan leda till både materiella skador, att personer blir skadade, dels fysiskt men dels psykiskt så att det sitter kvar under mycket lång tid efteråt. Och att det kan drabba både en själv eller någon annan, sen då exemplet när jag var nära att köra på en person.

Och efter det: Ett exempel på vad jag menar med konsekvenser. Om inte den andra föraren utmanade ödet hade det gått bättre både för min bil och min nacke, och jag hade sluppit få panik i vissa situationer som liknar de kring olyckan för mycket. Bildlänk.

Som avslutning fortsatte jag på den skämtsamma sidodiskusson som fördes.

Så absolut om han inte hade efterfrågat utskällningen, då hade jag kunna förstå en reaktion likt den där. Absolut. Men inte under omständigheterna?

Jodåsåatt. Han var där. Dock inte på eller creepy på något sätt. Pratade inte heller med mig förrän jag bad honom (för att han helt enkelt var enda personen där) att ge mig mitt spö som låg på backen (jag satt till häst). Vi bytte några artighetsfraser, sen red jag därifrån. Han har inte hört av sig så jag antar att det är lugnt nu:). Attans synd på stalkertendenserna för han var rätt snygg:p.

Men huga! Vad duktig du var som kunde hålla dig i skinnet, så att säga, jag hade typ svimmat av skräck :nailbiting: Så skönt för dig att han verkar gett upp!

Varför är det "alltid" de knäppa som är snyggast? :p

Bilderna på den kvaddade bilen framstår för mig ungefär som att berätta att man röker och sen få bilder av lungcancer tillbaka.
Exakt så!

tpotp

Jag gör samma tolkning. Bilderna på den kvaddade bilen framstår för mig ungefär som att berätta att man röker och sen få bilder av lungcancer tillbaka.

Det vill säga väldigt dramatiskt och upprört.

Även givet att personen har "efterfrågat" en utskällning i frågan baserat på sakskäl? DÄR är för mig en jättestor skillnad - men det kanske inte är det för andra?

Fast alltså, jag är ledsen men nä, jag tycker ändå att det var lite hysteriskt. Särskilt som han backat på det och hållit med om att det var dumt.

Jag hade också lagt ner om jag vore honom och för din del var det väl bara bra - uppenbart passar ni inte särskilt väl ihop.

Fast alltså, jag är ledsen men nä, jag tycker ändå att det var lite hysteriskt. Särskilt som han backat på det och hållit med om att det var dumt.

Jag hade också lagt ner om jag vore honom och för din del var det väl bara bra - uppenbart passar ni inte särskilt väl ihop.

Fast backat, han tycker ja det är idiotiskt och "ber" om en saklig utskällning, det ser inte jag som backa (jag hade inte haft minsta problem med att byta ämne t ex om han signalerat det). Men han kanske upplevde det just så som du skriver, att han backade - och att hans efterfrågande om utskällningen mest var för sakens skull, så han hade förväntat sig att jag skulle byta ämne. Och så få han den där utskällningen istället.

Så nyttigt att se hur andra (ni i tråden alltså) tänker, och bra att veta till framtiden, inte tro på vad folk säger ;P

Och nej att mailandet avslutades gör mig ingenting, det är oavsett allt annat inget som hade blivit något i slutänden - jag skulle inte klara av att dejta någon som jag vet spelar spel på mobilen när han kör :S (SMSa är illa nog.. )

Du tycker alltså inte alls att det var för mycket av dig att skicka bilderna på din kvaddade bil till honom?

Du tycker alltså inte alls att det var för mycket av dig att skicka bilderna på din kvaddade bil till honom?

Nä, inte alls, inte givet det faktum att han efterfrågat en utskällning på sakskäl.

Däremot skulle jag tycka det vore tokfel att skicka samma bilder som "svar" på ett i förbifarten nämnt "Klantigt, jag missade min avfart för jag satt och SMSade" t ex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka