Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Haha! När jag såg ditt inlägg så gissade jag att du skulle hålla med mig faktiskt! :) Jag är mer svag för kurder, mina vänner säger att jag är kurdosexuell. Men absolut, iranier (män som kvinnor) är generellt otroligt vackra.

:D

När du säger det... de flesta kurder jag känner kommer från iranska Kurdistan, och jag har inte fördjupat mig i eventuella utseendesärdrag på detaljnivå. :p

Den nästan i särklass vackraste kille jag någonsin någonsin legat med är en kurd från Iran! :D Vår smak är uppenbart rätt lika ;)

*KL*

På avdelningen "man upphör aldrig att förvånas..".

Mailade lite med en tillsynes vettig man. I mail nummer två undertecknar han med sitt förnamn.
I mitt svarsmail undertecknar jag med /A. Det brukar jag göra i början, jag är ganska lättgooglad.

Han skriver, bland annat, i sitt nästa mail att "Jag måste tydligen fråga rakt ut, men vad heter Ni?"
Jag svarar skämtsamt att jag varken är gammal nog eller dam nog att nias så det får han gärna låta bli, och att jag gärna vill maila några fler mail med folk innan jag skriver ut mitt förnamn då jag är just lättgooglad, och inte sådär jättebekväm med att lämna ut precis var min postlåda bor när jag inte alls känner personen i fråga.

Det brukar folk acceptera - de kanske tänker både det ena och det andra om mig i det läget, men i ord brukar de bara uttrycka förståelse och acceptans.

Så inte denne herre.. Jag får tillbaka ett surt mail att så länge jag inte har mer förtroende (err..) för honom och inte ens vågar skriva vad jag heter i förnamn så är vi på nivån där han tänker nia mig.

Jag trodde han skojade åtminstone delvis och svarade att om han kände att han måste så fick han väl nia sålänge då, men att jag inte tyckte om eller uppskattade det. Han fortsatte...

Alltså. Skum snubbe. Men samtidigt - jag hade också reagerat om nån inte ens ville skriva att den hette Alexandra. Hur privat är det?

Men givetvis hade jag inte tvångsniat nån för det eller varit otrevlig.

Alltså. Skum snubbe. Men samtidigt - jag hade också reagerat om nån inte ens ville skriva att den hette Alexandra. Hur privat är det?

Men givetvis hade jag inte tvångsniat nån för det eller varit otrevlig.

Alexandra + övrig information = Man hittar min postlåda och telefonnummer på en googling.

Jag bor på liten ort, och den + förnamn + lite av infon ur profilen (hästar, hund etc) så färdigt. Har jag lärt mig den hårda vägen...

Då hade jag nog inte uppgivit (angivit?) lika mycket övrig info tror jag.

Då hade jag nog inte uppgivit (angivit?) lika mycket övrig info tror jag.

Då kommer de ju fundera vad det är för fel på mig om jag vägrar tala om minsta lilla om mig förrän efter x mail ;)

Bara förnamn + ort räcker för att få upp mig på första träffsidan på google.

Så endera får jag ange en annan ort, närmsta stad - eller så får jag helt enkelt välja att vänta några (jag brukar ju inte sitta och vägra tala om mitt förnamn i två veckor så att säga, men jag vill inte skriva det i första eller andra mailet just) mail med att skriva ut det. Det sistnämnda har fungerat finfint med alla utom just den här. Som förvisso verkar ha lite andra problem med..

Alexandra + övrig information = Man hittar min postlåda och telefonnummer på en googling.

Jag bor på liten ort, och den + förnamn + lite av infon ur profilen (hästar, hund etc) så färdigt. Har jag lärt mig den hårda vägen...

Du har inget andra-namn du kan uppge istället? Eller helt sonika underteckna med ett fiktivt namn? Om det är rätt få man faktiskt träffar så behöver man inte komma till läget att man berättar och motiverar varför man kört med pseudonym.

Då kommer de ju fundera vad det är för fel på mig om jag vägrar tala om minsta lilla om mig förrän efter x mail ;)

Bara förnamn + ort räcker för att få upp mig på första träffsidan på google.

Nej då, du berättar enbart att du heter Alexandra och
sedan lägger du all energi på att finta bort ev nyfikenhet
på andra detaljer om dig genom att superfokusera och
ställa frågor om männen istället. Män(niskor) brukar älska
att få tala om sig själva så det blir antagligen stor succé :-D

Nej då, du berättar enbart att du heter Alexandra och
sedan lägger du all energi på att finta bort ev nyfikenhet
på andra detaljer om dig genom att superfokusera och
ställa frågor om männen istället. Män(niskor) brukar älska
att få tala om sig själva så det blir antagligen stor succé :-D

Och när han visar sig vara pälsdjursallergiker har jag slösat bort en massa tid ;)

Det ska ju gå both ways ett intresse, och om jag då inte talar om något om mig (även om min nuvarande presentation inte talar om så mkt om värde iofs) så blir jag i än högre grad vald på utseende. Något som de som följt tråden vet att jag skyr som pesten.

Så jag fortsätter nog med samma approach som fungerat bra hittills, att låta det gå några mail innan jag skriver förnamn. De flesta reagerar/reflekterar inte ens över det (antagligen för de gör likadant), de som skriver under sitt första mail med förnamn har sällan något problem med att jag väntar en stund. Och de ytterst få som har det är ändå inte intressanta. Endera för de är som den här, i besittning av lite för många lösar skruvar - eller för att de då bevisat att de inte klarar att respektera någonting där de inte håller med.

Om någon skulle tacka för sig för att jag inte skriver ut namn så är det helt okej, jag är fullt beredd att ta den risken den dag det händer.

Du har inget andra-namn du kan uppge istället? Eller helt sonika underteckna med ett fiktivt namn? Om det är rätt få man faktiskt träffar så behöver man inte komma till läget att man berättar och motiverar varför man kört med pseudonym.

Skulle ju fungera - fast jag har lite svårt att se poängen? Antagligen för jag har svårt att hitta en enda för mig "giltig" anledning att inte respektera att jag skriver "A" under en kortare period.

Jag skulle kunna skriva Anna t ex, absolut. Men det skulle ju bara vara för att göra det där fåtalet som inte accepterar inital nöjda. Och jag vill ju ändå inte ha de som inte accepterar initial..

Jag kollade tio slumpvis utvalda mail från andra, och där det mailats ett tag. Ungefär 80% hade inte angett förnamn i något av de tre första mailen - oavsett om de hade nick som "Peterbrandman" eller "Kulkille" (dvs om nicket gav avledning att tro att brandmannen heter Peter i förnamn eller om nicket inte avslöjade minsta lilla i namnväg).

Så jag tror att jag tillhör majoriteten ändå?

Jag bor också i en liten håla, så jag anger postnumret till närmsta större håla för att jag inte ska hittas lika lätt. Hitintills har ingen ifrågasatt det.

Så gör jag också, annars vore det alldeles för enkelt.

Jag har faktiskt varit på dejt förra veckan. Tjejen såg inte alls ut som på bild, och var inte alls som jag trodde! Hon var trevlig, men pratade väldigt tyst och försiktigt, efter ett tag blev det bättre dock.
Tydligen så träffar hon en annan tjej samtidigt, som hon tex spenderade förra helgen hos.... jag vet inte om jag är kinkig, men jag tycker man dejtar en i taget? Eller? Vad tycker ni?
Såklart kan man träffa flera samtidigt, lixom på första-dejter, men sen tycker JAG att man väljer en...

Så jag vet inte om jag vill träffa henne igen eller inte, hon vill det, men jag kände inget större klick, mest typ... inget. Och jag har inte tänkt särskilt mycket på henne sedan dess.

Skillnad var det med min förra dejt i december som jag tom pussade på tågstationen på första dejten :o
Synd att hon visade sig vara så omständlig :banghead:

Jag är ju extremmonogam och fixar inte det där med att dejta flera. Gjorde nån form av försök till det denna vändan, men eftersom den ena dejten visade sig vara en stalker löste ju det sig av sig själv... Är förresten rätt nervös över att den snubben kommer att dyka upp på tävlingen jag startar i helgen... Då kommer jag att få världens snedspel.

Och när han visar sig vara pälsdjursallergiker har jag slösat bort en massa tid ;)
.

Jag hoppas du förstår att jag skojade lite, jag håller absolut med dig :)
Jag har genom åren haft både dejtingkontakter och nätvänner där vi vare sig stressat med namn eller fotografi.
Detta med att inte vilja visa foto har upprört några men då har de fått passera, mig stressar man inte på och jag stressar heller ingen annan.

Blir lite förbryllad över att så många inte fyllt i någon presentation.... Hur tänker man då?:confused:

Nog vill man veta NÅGOT om en person som man ev ska dejta, eller tror dom att bilden ska vara det enda att gå på?

Visst måste utseendet på något viss tilltala mig, och jag är nog lite fördomsfull för dom som är alltför snygga går bort direkt:p

Nej, jag tror inte jag kommer fixa det heller. Måste prata med henne om det... suck.

Läskigt med stalkern! Håller tummarna för att han inte dyker upp! :crazy:

Jag hoppas du förstår att jag skojade lite, jag håller absolut med dig :)
Jag har genom åren haft både dejtingkontakter och nätvänner där vi vare sig stressat med namn eller fotografi.
Detta med att inte vilja visa foto har upprört några men då har de fått passera, mig stressar man inte på och jag stressar heller ingen annan.

Jodå jag tog det som att du skojade, mitt svar var (i alla fall menat att vara) på samma nivå =)

Nu är jag tillbaka i nätingdejtandet igen!:p

Vad otäckt att läsa om stalkers, har inte ens slagit mig att folk kan börja så av en dejtingsida eller något mail.

Hursom.. Det sket sig med han från jobbet. Han drar över sommaren och ville ha ett "antingen eller" som jag inte kunde ge. Ville inte kasta mig in i ett distansförhållande efter några veckor med en kille som säger att han också är rädd och har lätt för att "smita undan". Så vi ska försöka vara vänner.:p

Dock så gick jag in på hp igen, såg en jättesöt irländare som jag skrev till (istället för iranier är jag otroligt svag för irländare ;) ). Han svarade inte dock, vilket gjorde mig förvånad, men tänkte inte mer på det. Igår var jag ute med några vänner och plötsligt står han där och tittar på mig. Kom fram och berättade att han hade varit i Kanada med jobbet i en vecka och kom hem igår då jag sa att han inte svarat mig, så vi pratade en massa. Och kysstes. Men det där med nr tänkte jag givetvis inte på. När vi skildes åt kysstes vi och när jag sa hejdå gav han mig en blinkning. Så jaa, honom är jag väldigt nyfiken på! Jag ska nog till samma ställe igen något nästa helg och då han också är något av en partyprisse hoppas jag han dyker upp...
Funderar dock på om jag ska skriva något på hp innan, ge han mitt nr och säga att om han är där då kan han höra av sig?:D Vet inte om han är så jätteaktiv på hp att han ser det dock, men ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka