Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag hade helt enkelt inte tolkat det där med att han ville ha en saklig utskällning tillnärmelsevis så bokstavligt som du.

Efter att ni hade typ enats om att det är dumt att spela spel/sms:a när man kör, så hade jag som svar på att han ville ha en utskällning på sin höjd svarat något om att ju är så uppenbart att det är dumt -och att vi alla gör dumma grejer rätt regelbundet - att jag inte har så mycket att tillägga eftersom jag inte ser någon mening med att slå in öppna dörrar. Detta i vänlig ton. Sedan är det hög tid att byta samtalsämne.

Nä, inte alls, inte givet det faktum att han efterfrågat en utskällning på sakskäl.

Så nyttigt att se hur andra (ni i tråden alltså) tänker, och bra att veta till framtiden, inte tro på vad folk säger ;P

Jag hade tyckt att det var en konstig efterfrågan och inte ett sätt jag velat fortsätta eller överhuvudtaget ha en inledande mailkonversation på. Jag hade antagligen avslutat konversationen ganska snabbt eller gett honom en möjlighet att vända den åt annat håll.

Jag funderar på att ge mig in i nätdjungeln igen.. Gjorde det förut för ett par år sedan men tyckte det var ganska jobbigt. Tyckte att det kändes som att alla mest letade efter någon perfekt, och att det var som någon tidigare nämnt, som att gå på anställningsintervju. Gick på några dejter och mailade med ett antal.. men sen gav jag upp.
Nu funderar jag på om jag ska ta upp det igen. Jag är inte helt desperat men skulle gärna träffa någon. Och om det inte finns någon i bekantskapskretsen, och man inte brukar ha tur på krogen så känns det som nätdejtingen är det som blir kvar.

Angående diskussionen om trafik så tycker jag att det är just det svåra med att skriva över nätet utan att egentligen veta hur den andra är som person eller vad denne har upplevt. Det blir lätt missförstånd. Själv är jag oftast ironisk, vilket alla inte förstår som inte träffat mig exempelvis.;)
Men när det blir sådana missförstånd att man avslutar konversationen tror jag inte att chansen att man klickar eller kommer överens irl är så stor heller.

Själv har jag inte skrivit något till irländaren och han har inte hört av sig till mig. Däremot har jag fullt upp med andra kontakter. Var på en ny dejt igår med en orkestermusiker. Vi hade väldigt trevligt, åt middag, promenerade i stan och tog ett glas vin. Dock så kände jag nog inte att jag attraherades av honom riktigt på det planet, vilket jag tror att han gjorde av mig. Idag hörde han av sig och tackade för igår så jag ska tacka honom så mycket också. Men ska jag lägga fram lite fint på något sätt att jag inte är intresserad på det sättet om han frågar något om att ex ses igen? Känner nästan skam för det för att han bjöd mig på fin middag och vin och var en sådan gentleman.:o

Sedan planeras det en till dejt nu vis sidan av.. Nu är det en personlig tränare som vill bjuda mig på teater. Älskar teater och han har tydligen pysslat mycket med det också så det ska bli kul!:D

Kör på dina villkor! Jag försöker att mest ha roligt och passa på att träffa nya människor, sedan om man träffar någon som det klickar med är väl det trevligt. Men det är lika trevligt om man finner en ny vän tycker jag!:)
Själv försöker jag att vara tydlig med att jag inte är ute efter att kasta mig in i något och inte har några förväntningar och sedan koncentrera mig på dem som också verkar ta det lite lättsammare.

*KL*

På avdelningen "man upphör aldrig att förvånas..".

Mailade lite med en tillsynes vettig man. I mail nummer två undertecknar han med sitt förnamn.
I mitt svarsmail undertecknar jag med /A. Det brukar jag göra i början, jag är ganska lättgooglad.

Han skriver, bland annat, i sitt nästa mail att "Jag måste tydligen fråga rakt ut, men vad heter Ni?"
Jag svarar skämtsamt att jag varken är gammal nog eller dam nog att nias så det får han gärna låta bli, och att jag gärna vill maila några fler mail med folk innan jag skriver ut mitt förnamn då jag är just lättgooglad, och inte sådär jättebekväm med att lämna ut precis var min postlåda bor när jag inte alls känner personen i fråga.

Det brukar folk acceptera - de kanske tänker både det ena och det andra om mig i det läget, men i ord brukar de bara uttrycka förståelse och acceptans.

Så inte denne herre.. Jag får tillbaka ett surt mail att så länge jag inte har mer förtroende (err..) för honom och inte ens vågar skriva vad jag heter i förnamn så är vi på nivån där han tänker nia mig.

Jag trodde han skojade åtminstone delvis och svarade att om han kände att han måste så fick han väl nia sålänge då, men att jag inte tyckte om eller uppskattade det. Han fortsatte...

Jag har också skrivit med en som niade mig. Jag påpekade det och han bad om ursäkt - han hade inte tänkt på det...och så fortsatte han nia.
Tror jag blockerade :p

KL
Jagbhar hittat en fantastisk datingsida. Jag blev tipsad och registrerade mig men har aldrig varit aktiv och aldrig skrivit till någon. Ändå är det 5-10 tjejer i åldern 18-20 varje dag som kontaktar mig. Jag kommer att kunna läsa deras hälsningar så snart jag betalat ett abonnemang.

Visst är det fantastiskt. När skall jag börja dejta alla dessa unga kvinnor tycker ni?

Var de från ryska bolag som kunde ordna allt från resor till brölop och framtida tänkt barnpassning?

De är i alla fall påhittiga.

Ptr

Var de från ryska bolag som kunde ordna allt från resor till brölop och framtida tänkt barnpassning?

De är i alla fall påhittiga.

Ptr

Nej det är svenska tjejer, från Lund allihop faktiskt. Helt fantastiskt att så många kvinnor i 20-års åldern här i stan är ute efter just mig.

Jo, att Kaliningrad ligger vid Vänern var nytt för mig.

Sen är det de där som bara finns så länge man inte betalt. Är ju lurapå gratiserbjudande ibland, registrerade mig bara för att se, och då fans de inte. Sa upp så att där inte skulle bli faktura på eländet, och vips så var de där egen och var så intresserade.

Så lite ugglor i mossen är där ibland. Vi karlar är nog rätt lättlurade när det kommer omkring kjoltyg.

Bara återger vad jag råkat ut för, behöver ju inte ha med detta att göra. Floran av suspekta grejer är ju inte liten.

Ptr

*kl*

Nu tänkte jag smyga mig in i denna tråden också. Blev medlem på pannkakan för ett år sen men bangade ur då jag bara fick märkliga besökare (om några alls). Återuppväckte mitt konto för två veckor sedan då en kompis också blev medlem. Om inte annat så tänkte vi att man kunde skratta åt de där uppenbara sex-fiskarmailen som verkar massproduceras. :p

Har fått ett par mail, varav två var av typen "hej, vad gör du?", medan de andra två faktiskt ställde frågor om sånt som jag skrivit i min profil.

Den ena killen är lika gammal som jag, och efter att ha mailat lite fram och tillbaka så kunde det ju vara intressant att träffas. Men... jag är helt lost när det gäller dejtande - vad gör jag nu? :o Jag föreslog fika, han föreslog picknick. Men det känns som att picknick är svårare att ha i folksamlingar..? Vill ju inte träffas helt allena första gången..

Hur går det för er andra? Har läst hela tråden och det finns ju en del solskenshistorier i alla fall. Hoppet är inte helt ute. :)

*kl*

Nu tänkte jag smyga mig in i denna tråden också. Blev medlem på pannkakan för ett år sen men bangade ur då jag bara fick märkliga besökare (om några alls). Återuppväckte mitt konto för två veckor sedan då en kompis också blev medlem. Om inte annat så tänkte vi att man kunde skratta åt de där uppenbara sex-fiskarmailen som verkar massproduceras. :p

Har fått ett par mail, varav två var av typen "hej, vad gör du?", medan de andra två faktiskt ställde frågor om sånt som jag skrivit i min profil.

Den ena killen är lika gammal som jag, och efter att ha mailat lite fram och tillbaka så kunde det ju vara intressant att träffas. Men... jag är helt lost när det gäller dejtande - vad gör jag nu? :o Jag föreslog fika, han föreslog picknick. Men det känns som att picknick är svårare att ha i folksamlingar..? Vill ju inte träffas helt allena första gången..

Hur går det för er andra? Har läst hela tråden och det finns ju en del solskenshistorier i alla fall. Hoppet är inte helt ute. :)

Finns det ingen typ "stadspark"? Där är ju folk - men picnicvänligt =)

Om du är orolig så kan du ju alltid köpa sådanna här leggings att ha på daten. ;)

anti-pervert-hairy-stockings-for-girls.jpg

I valen och kvalen ...

Har träffat en kille, rätt ful utseendemässigt och oborstad men omtänksam och rar samt ehum. :D Å andra sidan har jag en liten hang up på en kille som bröt kontakten innan vi skulle ses pga att ex gjorde mig vansinnig, vilket jag förstår att den andre inte trodde var avslutat och inte ville bli inblandad i. Vår date mynnade ut i inställt men jag hade en skitkul helg med syster och ungar istället och sen hörde han av sig, kröp till korset och ångrar sig. :cautious:

Nåja, det var lite krystat men vår kontakt har blivit tightare igen.

Nu var jag ute och seglade med den förste på midsommar, det mesta var toppen och jag vill inte ha det ogjort. Ses gärna mer men kanske inte direkt presenterar för familjen. :o

NU har jag dessutom träffat en kille som jag inte haft kontakt med på 1.5 år. Han var hem till mig på fika igår kväll och jag är rätt svag för en stor nallebjörn, men funderar samtidigt på att flytta och då blir det till nr 2:s favör.

What the f*ck! Från istid till att inte kunna välja? :crazy:
Eller ingen alls, bara leka i sommar och bolla killarna? :o

KL

Alltså - detta är scary... Men. Jag funderar på att regga mig någonstans.

Blir dock lite vilsen eftersom jag ju är uråldrig (54) och inte har den minsta lust att sitta och filtrera bort 900 25-åringar för att hitta en enda i min ålder.... Alternativt bara hitta pigga pensionärer.

Finns det vettiga sidor för kärringar i min ålder?

Tanten - grundskeptisk...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka