Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

De jag känner som reser mycket är personer som reser till intressanta platser, de flesta har ett intresse för tex histora, kultur, natur osv De har oftast ett intresse för sin omgivning dvs även sin närmiljö.

Supa i tre veckor låter gräsligt tråkigt oavsett om det sker i hemma eller i Thailand. Resa bara för att sola och bada begriper jag mig inte heller på - men ingen av de två grupperna brukar i min omgivning räknas till dom som "reser mycket" ?

Får jag fråga vad det är som är osympastiskt med att vilja ägna sin fritid åt att resa?

Jag försökte förklara lite i mina tidigare inlägg, men om jag ska generalisera lite och observera att det inte är personligt utan ett genomsnitt av vad alla människor som jag har mött tycker.

Det jag har noterat är att människor som ägnar mycket av sin fritid åt att resa är ytligare än andra, de bryr sig mindre om sina medmänniskor och tycker status är viktigt, många jag känner som reser mycket gör det bara för att kunna skryta om alla länder som de har varit i.

Som jag sa är det inte personligt, jag känner även människor som reser för att de tycker om att lära känna nya kulturer, det tycker jag också är intressant. Jag har kollegor från många delar av världen, så jag diskuterar mycket om deras kultur varje dag vilket är jättetrevligt. I förgår diskuterade jag vinterbad med en person som aldrig hade sett snö innan han flyttade hit och började jobba, det var en ordentlig kulturkrock.

För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva

Jag tror snarare att folk som resonerar som du är rädda för att utsättas för nya och obekanta situationer, och att det är därför de inte vill resa eller ens ser välvilligt eller neutralt på att andra reser. Och, om de vågar sig utanför kvarteret, håller de sig gärna till resor i närmiljön och inom landet. Jag antar att de känner sig tryggast när de kan prata sitt eget modersmål med folk och får mat som de är vana vid.

Nu är det ju få som har mer än sju veckors semester, så om man inte har ett jobb som innefattar mycket resor, så kan man ju överhuvudtaget inte resa särskilt mycket om man har en normal ekonomi.

Men det kanske är jag som är konstig eftersom jag tycker som jag gör, det kanske är därför jag inte hittar någon på dejtingsidor.

Framförallt så framstår du här på Buke som fruktansvärt tråkig och ointressant. Till och med ditt nick är negativt och ger ett passivt intryck.

Är du intresserad av hästar och/eller hästtjejer vilket du borde vara om du reggade dig här så vore "nyfikenpahest" ge helt andra vibbar än "förfegforhest" med det sista så har du redan bestämt dig att du är för feg.

Jag försökte förklara lite i mina tidigare inlägg, men om jag ska generalisera lite och observera att det inte är personligt utan ett genomsnitt av vad alla människor som jag har mött tycker.

Det jag har noterat är att människor som ägnar mycket av sin fritid åt att resa är ytligare än andra, de bryr sig mindre om sina medmänniskor och tycker status är viktigt, många jag känner som reser mycket gör det bara för att kunna skryta om alla länder som de har varit i.

Som jag sa är det inte personligt, jag känner även människor som reser för att de tycker om att lära känna nya kulturer, det tycker jag också är intressant. Jag har kollegor från många delar av världen, så jag diskuterar mycket om deras kultur varje dag vilket är jättetrevligt. I förgår diskuterade jag vinterbad med en person som aldrig hade sett snö innan han flyttade .
Det säger nog mest om dig och dina vänner än om folk som reser mycket generellt.

Kan säga att otroligt många grabbar också har resa som sitt intresse....

Dessa går bort för mig, eller ja iaf dom som vill resa MYCKET! Trivs bäst hemikring, eller på kortare resor inom landet.
Visst finns en del resor jag kan tänka mig, och skulle vilja göra, men de är rätt specifika, och handlar mer om ett fåtal upplevelser, inte systematiskt resande!

Är både aktiv och passiv, just nu rätt passiv pga en hel del träffar som inte gett mig så mycket.

Upplever dock att de flesta "aktiva" killar bara skickar ett "Hej", inget mer... Jo kanske "Vad gör du i kväll?" eller "Lust att busa lite?":p

Less på den typen av konversationer

Du låter som den typ av kvinna som jag söker. Det finns kvinnor som skickar sådana meningslösa svar på seriösa frågor också, "Lust att busa lite?" har jag dock aldrig stött på.:D Det skulle inte funka på mig ändå, det är inte den typ av möten jag letar efter.

Jag antar att de känner sig tryggast när de kan prata sitt eget modersmål med folk och får mat som de är vana vid.

Jag jobbar i en väldigt internationell miljö och jag pratar engelska varje dag i mitt jobb, så det stämmer nog inte på mig tyvärr. Jag kan dock erkänna att jag har svårt att tänka mig att åka till länder med där det är stor risk för magproblem.

Senast ändrad:

Det säger nog mest om dig och dina vänner än om folk som reser mycket generellt.

Amen på det! Att resa innebär iaf för mig att träffa nya människor och uppleva andra kulturer. Man skaffar sig vänner över hela världen. Att pricka av ett land på en lista känns väldigt avlägset för mig, det är inte därför jag reser. Jag vill träffa människor, lära känna kulturen, uppleva maten, uppleva djur och natur som inte finns här hemma.

Haha, nej jag svarar inte ens på sånt!

Jag menar, läs profilen först och svara sen.... Känns som massutskick av desperatare grabbar.

Har såklart även fått fina och genomtänkta brev, dessa svarar jag alltid på, oavsett om personen verkar intressant eller inte. Respekt ser jag som ett måste!

Jag tror ju att resande är ett stort intresse hos många, såväl män som kvinnor!

Mitt ex älskar att resa, och hittade via nätet sin nuvarande kvinna, som också älskar attresa;) Dom har garanterat roligare ihop än vad han och jag hade:D

Tror att just resandet har ändrats till att bli mer av upplevelse och möten än tidigare då det i stort sett uteslutande handlade om att ligga på stranden eller vid poolen...

Gillar man att resa ska man såklart ha med det i sin profil, det säger ju en del om personligheten:)

Framförallt så framstår du här på Buke som fruktansvärt tråkig och ointressant. Till och med ditt nick är negativt och ger ett passivt intryck.

Är du intresserad av hästar och/eller hästtjejer vilket du borde vara om du reggade dig här så vore "nyfikenpahest" ge helt andra vibbar än "förfegforhest" med det sista så har du redan bestämt dig att du är för feg.

Trots att jag bara har varit reggad här en kort tid så har jag fått mycket tänkvärda "påhopp". :D Det har fått mig att tänka efter vad mina problem är när det gäller dejting och ett av de stora problemen är nog som du säger att jag är för feg och passiv. Namnet var också en miss, men jag tror inte att det går att byta?

Senaste veckan har jag tagit tag i flera icke dejtingrelaterade saker som jag har skjutit på under en lång tid och det är tack vare de tankeställare som jag har fått härifrån.

Dejtingfegheten beror på att jag under väldigt lång tid var ordentligt tjock, för några år sedan tog jag tag i det och bantade bort mer än en tredjedel av min kroppsvikt, tyvärr tar det längre tid att bygga upp ett självförtroende än det tar att banta.

Gillar man att resa ska man såklart ha med det i sin profil, det säger ju en del om personligheten:)

Så är det naturligtvis, anledningen till att jag ställde min ursprungliga fråga var att det verkar vara betydligt vanligare att folk gillar att resa på dejtingsidor än vad jag upplever att det är i verkligheten.

Det kan ju bero på att de människor som jag möter i verkligheten i högre grad än andra inte gillar resor, men eftersom jag jobbar bland akademiker i en internationell miljö så verkar det dock osannolikt.

Och en av dina metoder för att "bygga upp självförtroendet" är alltså den allmänt dryga, bittra, självömkande och gnälliga attityd som du nu börjat spamma det här forumet med. Låter lovande.

Jag läste precis det här inlägget för min pojkvän och hans omedelbara kommentar var "inte konstigt att han är singel". Jag är mycket böjd att hålla med.

Så som du ser på resandet var nog vanligare förr. Nuförtiden är det så billigt och lätt att resa, så det är inget märkvärdigt att resa mycket. Även de som trivs med sin vardag, har hästar etc kan dra till Paris över helgen - för att det är kul och intressant och skönt att komma iväg och kostar "ingenting".

Kan ju snarare bekräfta traditionellt könsrollsmönster. Att männen är aktiva och söker kontakt medan kvinnorna sitter och trånar och väntar på att männen ska höra av sig.
Tror snarare att det visar hur många desperata män det finns som klickar på alla även intetsägande profiler och även mailar till dem - medan kvinnorna vet vad de vill ha, gör en avancerad sökning direkt och sen aldrig ens ser den där tomma profilen utan bild eller presentation.

;)

För mig känns det som om många som reser mycket gör det för att de vill komma bort från sitt vanliga liv eftersom de inte trivs med det eller med sig själva, jag tror att människor som ägnar all sin fritid åt en hobby t.ex. hästar har hittat sin mening med livet och trivs bättre och därför inte har lika stort resebehov.

Jag säger inte att det är fel att resa för att få lite sol eller för att besöka något intressant, men om man läser lite mellan raderna i vissa presentationer så verkar det som resandet är en mani. Sympatisk kanske inte var riktigt rätt ord men det jag menade var att det skulle kännas bättre att träffa någon som trivs tillräckligt bra med sitt liv för att inte känna en längtan bort till något annat hela tiden.

Så varför reser du så mycket?

Du har uppenbart inte fattat att man kan gilla att resa av ungefär lika många anledningar som det finns människor. Du pratar om att få lite sol. Är den klassiska charterturisten som hen framställs i Sällskapsresan din idé om hur människor som reser "är"? Det är nästan så jag tror det efter att ha läst diskussionen.

För att svara på din sista fråga: jag reser aldrig "för att få lite sol". Har noll intresse av solsemestrar även om jag ganska ofta reser till Egypten. Mina främsta mål med resande är att uppleva saker, få nya intryck, få nya idéer, bli inspirerad, insupa kulturhistoria (jag jobbar med i Sverige befintlig sådan, så den ägnar jag mig åt också), studera omgivningarna, gå på museer, luta mig tillbaka och känna på en annan miljö. Resandet är ett intresse, precis som hästar är ett annat. Förr, när jag var i stallet all ledig tid, reste jag mycket i jobbet. Nu har jag inte den möjligheten så jag ägnar fritiden åt det istället.

Jag ska erkänna att jag längtar bort ibland. Men det har inget med mitt liv som helhet att göra, utan att jag hatar svensk vinter. Jag avskyr snö, kyla halka och mörker. Jag avskyr att bylsa på mig alla kläder. Man kan fråga sig vad som håller mig kvar? Jo, att jag faktiskt gillar resten av mitt liv. Jag gillar mina vänner, alla aktiviter, mitt jobb, mina kollegor, min släkt, mina hundar och mycket annat. Jag har ett rikt liv här, men att resa är ett av mina intressen. Jag längtar ofta till något, inte bort ifrån det jag har här.

Hur du kan få det till att jag är ytligare än XX som också har ett rikt liv men istället har häst övergår mitt förstånd. Och status? Att ha häst är väl status om något! Jag kan garantera dig att jag under alla år jag hade häst betalade betydligt mer för det per år än jag gör för resandet för tillfället.

I alla tider har författare, konstnärer - ja, olika typer av kulturutövare (kasst ord, men jag kommer inte på vad det heter) - rest. Var de ytligare än de som stannade hemma?

Exakt!! Tror mer på din teori faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V