Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag tycker att man ska svara då någon tar kontakt, och jag kan nog offra en minut eller tre av mitt liv på ointressanta människor. Avskyr då folk inte svarar på ett vettigt kontaktförsök och vill inte vara en likadan nonchalant typ själv.

Jag svarade på de flesta mejl jag fick, för att se om det kanske ändå var så att man klickade i text. Men aldrig att jag stavade enstavigt när jag inte hade något intresse. Däremot är det ju så att det kan vara skoj att prata med människor som man kanske inte tror kommer bli den stora kärleken men lite tidsfördriv är kul och ibland hittar man nya vänner. Jag har hittat många människor genom dejtingsidor. Jag vet dock inte om det är lite skillnad om man letar samma kön.

Den rätta känslan!

Känns mer som trevliga vänner och mina vänner har jag inte för vana att hångla med:p

Har svårt att klicka med någon nuförtiden, tyvärr!!:(

När vi är inne på klickande. Förväntar sig alla att det ska klicka direkt när man träffar någon eller kan klickandet växa fram när man har träffat någon några gånger?

Men kvinnor kan vara riktigt elaka åxå.... på en sk stor sajt så hittade jag en 36 åring.. med en pojk på 11a... jobbade 60% i hemtjänsten.. bodde i en 2a...bodde i en sk håla mindre än daär jag bor hade tävlat i folkrace förr å var bonntös.. gillade att fiska med sonen... hon lät trevlig så jag formulerade ett svar som borde fått de flesta att smälta bara av det.. å avslutade med " ska vi ses över en kopp kaffe i Vxxxx ?
fick tebaks detta svaret
"¨Med ditt utseende så får du vara glad om du får en dejt med en skyltdocka"
DET... hade jag inte förväntat mig precis.... men jag har inte svarat ens på det... hon får vara ifred.............. /s

:D
Jag har nogsamt hållit mig undan män från min ort och de allra närmaste. (fördomar, någon?)

I say nothing...;)

Är ju bara reggad på en sida och funderar på att regga mig på någon mer om detta inte verkar ge något alls.

inte en enda dejt än. Kanske en på fredag. vi får se...

Bra strategi. Funkar inte en sida, testa en annan. Se det som ett projekt bland alla andra projekt. Leta partner, sköta pelargoner, serva bilen, bygga gäststuga. Ha kul! Bortse från puckona och leta vidare.

Spännande på fredag. Lycka till!

När vi är inne på klickande. Förväntar sig alla att det ska klicka direkt när man träffar någon eller kan klickandet växa fram när man har träffat någon några gånger?

Alla?! :D

Många verkar dock vilja att det från början finns något som motiverar fler möten.

Klicka behöver det inte göra direkt, men känslan att vilja träffa människan igen bör ju infinna sig.

Förra killen jag var kär i tog det månader innan det klickade med. Nuvarande sambon tog det ungefär ett mail för första klicket, ett telefonsamtal för andra och en halvsekund för det slutliga klicket när vi väl sågs IRL.

Klicka behöver det inte göra direkt, men känslan att vilja träffa människan igen bör ju infinna sig.

Förra killen jag var kär i tog det månader innan det klickade med. Nuvarande sambon tog det ungefär ett mail för första klicket, ett telefonsamtal för andra och en halvsekund för det slutliga klicket när vi väl sågs IRL.

Jo, känslan att man vill träffas igen måste såklart finnas om det ska bli någon fortsättning.

Det jag tänkte på är att i liknande trådar på andra forum så framförs ofta åsikten att det måste klicka så fort man ses på första dejten för att det ska kunna bli något av det. Jag har aldrig förstått detta eftersom jag inte funkar så, för mig kommer klicket alltid när jag har lärt känna någon ordentligt.

*kl*
Nu har jag äntligen hittat en intressant man som också verkar vara intresserad av mig. Han verkade så intressant att jag var "tvungen" att bli betalande medlem på MP igen så att jag skulle kunna ha kontakt med honom. Såhär långt - med stundvis ganska intensiv "brevväxling" i två dagar, så känns det lite lovande och spännande. Är nästan bombsäker på att vi kommer att höras per telefon inom några dagar och hoppas att ingen av oss blir besvikna då, utan att vi bestämmer oss för att träffas. Vi bor några timmars väg från varandra, så en spontanfika går bort.

Vi verkar värdera samma saker och ha en del gemensamma intressen.
Spännande :)
...men jag är livrädd för att det skiter sig - att han meddelar att han har träffat en annan på närmare håll. ...fast han verkar ivrig på att höras ;)

Nu är han inte lika ivrig på att höras mera, men vi hörs i princip varje dag ändå. Han skriver ganska kort och svarar nästan aldrig på frågor jag ställer :confused:
Brukar de vara så, killarna?

...men trots allt detta så har vi bestämt att gå på date på onsdag :D :nailbiting: Hoppas han inte bangar.

NJa beror på vad man menar med att klicka.... Dock vill jag känna att det vore intressant att lära känna personen mer, och att det finns någon gemensam nämnare.
Helt enkelt att det ska kännas intressant med en fortsättning...

Angående just NÄTdejting verkar det vara trögt att komma framåt för de flesta och även för mig så jag ändrade taktik.
Jag har nu anslutit mig till flera intresseklubbar och där igenom träffat massa nya människor vilket nu gett mig betydligt fler möjligheter att kanske finna någon. När man träffas på ett gemensamt event kommer man dit som sig själv, lär känna andra som också är sig själva utan att vara tillgjorda för att passa för en "dejt" så att säga.
Jag själv blev "hittad" av en kvinna när jag var på ett flerdagsevent så i verkligheten finns möjligheterna som är betydligt svårare via nätet.

Angående just NÄTdejting verkar det vara trögt att komma framåt för de flesta och även för mig så jag ändrade taktik.
Jag har nu anslutit mig till flera intresseklubbar och där igenom träffat massa nya människor vilket nu gett mig betydligt fler möjligheter att kanske finna någon. När man träffas på ett gemensamt event kommer man dit som sig själv, lär känna andra som också är sig själva utan att vara tillgjorda för att passa för en "dejt" så att säga.
Jag själv blev "hittad" av en kvinna när jag var på ett flerdagsevent så i verkligheten finns möjligheterna som är betydligt svårare via nätet.

Vad då för intresseklubbar?

KL

Ännu en dejt avstyrd och den tilltänkte dejten tyckte att jag skulle kliva ner från mina höga hästar. Alltihop startade när jag ställde den enkla frågan om han trivdes i skjorta och slips :D Sedan följde en mailväxling där han fattade humör.

Håhå. Iofs känns det bra för när han väl skickade ett nytaget foto var det inte speciellt smickrande.

Jag ställer in dejter på löpande band.

Välkommen i klubben!!!

Fast jag kommer sällan så långt som till planerad date, lika bra inser jag:p

Välkommen i klubben!!!

Fast jag kommer sällan så långt som till planerad date, lika bra inser jag:p

Samma här, men på onsdag har jag inplanerad :o
...fast jag vet inte...han skriver bara korta meddelanden nuförtiden och svarar sällan på små frågor jag skriver i mina meddelanden...:meh:

Kanske en del är såna...

Ska iaf bli spännande att träffa honom. ...fast jag tror inte på att det blir av innan det faktiskt BLIR av.

NJa beror på vad man menar med att klicka.... Dock vill jag känna att det vore intressant att lära känna personen mer, och att det finns någon gemensam nämnare.
Helt enkelt att det ska kännas intressant med en fortsättning...

Så tycker jag också att det bör kännas för att det ska vara någon idé att fortsätta träffas och den känslan räcker för mig på en förstadejt.

Många verkar dock tycka att det krävs betydligt mer känslor för att de ska vilja träffas igen och det är det jag undrar över, hur mycket känslor som ni tycker behövs för att ni ska kunna tänka er en andra dejt?

Så tycker jag också att det bör kännas för att det ska vara någon idé att fortsätta träffas och den känslan räcker för mig på en förstadejt.

Många verkar dock tycka att det krävs betydligt mer känslor för att de ska vilja träffas igen och det är det jag undrar över, hur mycket känslor som ni tycker behövs för att ni ska kunna tänka er en andra dejt?

Jag tycker också att det räcker med känslan "intressant".

kl

Nu har jag precis blivit inbjuden på middag hos en tjej. Lite oväntat men intressant.

Detta händer helt utanför "nätdejting" så verkligheten vinner. :D

Men kvinnor kan vara riktigt elaka åxå....

Självklart kan både män och kvinnor vara grisiga. Elakhet har inget kön alls.

KL.
Jag tycker att det är ledsamt att se hur folk uppför sig, t ex denna damen och tantens män där. När jag dejtade slapp jag sådana riktigt elaka kommentarer, med undantag för några bittra då jag avböjde vänligt men bestämt - men det var mer allmän bitterhet än sådana vassa kommentarer riktat till min person eller mitt utseende.

Jag har en sambo, men prövade nätdejting en gång, fast jag kom aldrig så långt att jag träffade någon. Något jag reflekterade över var att några jag ändå fick "kontakt med" och mailade mycket med blev väldigt svartsjuka och kontrollerande med en gång. Som om vi redan var gifta och dessutom hade flyttats tillbaka till något annat århundrade. De kunde bli arga om jag inte svarade direkt, och de drog upp villkor och blev blev arga om jag varit inne på dejtingsidan en tid när jag inte skrivit till dem t ex. Är det något fler har upplevt?
Jag tyckte det var lite creepy, och då har jag ändå förhållandevis stor tolerans för just "ägande" på det sättet; jag sparkar inte bakåt snabbt när det gäller sådant, om man säger så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund