Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Har också märkt att många män verkar vilja träffa någon yngre. Kan ju som ni säger vara pga möjligheten att skaffa barn.
Det som jag dock tycker är intressant är varför män inte tänker på det tidigare? Naturligtvis kanske man inte har möjlighet att skaffa barn pga inget förhållande eller liknande. Men det jag har märkt i bekantskapskretsen är att när man var runt 30- 35 ville många tjejer skaffa barn. Killarna ville hela tiden skjuta upp det. Trots många års förhållande och utan någon exakt anledning. Där tror jag många killar borde tänka om.. i alla fall om de verkligen vill ha barn.. Risken finns ju annars att man väntar för länge så tjejen inte kan få barn alternativt om förhållandet tar slut måste träffa någon betydligt yngre.

Läste du hela mitt inlägg? Om du klipper ut mittenmeningen försvinner ju kontentan av innehållet...

Tänkt på det tidigare sägs det.. i mitt fall var vi 5 grabbar som växte upp ihop å tog körkort.... en efter en fick napp.. med resultatet fruar å smått
jag blev liksom över.... å då var det likabra å jobba istället.. själv är det inte så roligt å gå ut om man inte bor mitt i smeten så att säga... man hade ju ändå ingen tur...började inte titta igen förrän förra året när farsgubben tyckte det var dags att ta hem å visa upp nåt innan han ställde stövlarna.. tyvärr hann jag inte det :( /s

KL

Åh, jag tror jag har hittat Mannen!

Han mailade mig. Bor 60 mil bort men kanske kan flytta på sig. Han tror absolut att vi skulle kunna bli älskande. Han har bara varit tre månader i Sverige och vill att vi lägger till varann på facebook och börjar prata på Skype. Han tycker att jag är både vacker och fin.

PUT, någon?

/tanten - cynisk

ja å ett snabbt giftermål sen blir han svensk medborgare sen så vill han inte veta av dig mer........ jag vet att jag är elak å cynisk men......:meh:

Hej hej igen!
Jag tog ock gjorde en liten gallup i min online-spalt! Klickade på tio slumpmässiga kvinnor i mitt åldersspann, och fick ut den här statistiken:

Kvinna, 55år, söker man mellan 49-56. "Jag är en mycket speciell tjej..."
Kvinna, 53år, söker man mellan 30-55. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 50år, söker man mellan 39-51. "En glad tjej med mycket humor..."
Kvinna, 49år, söker man mellan 30-99. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 47år, söker man mellan 42-53. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 50år, söker man mellan 45-52. "Här har du en oftast glad tjej..."
Kvinna, 45år, söker man mellan 42-53. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 48år, söker man mellan 35-52.
Kvinna, 51år, söker man mellan 44-54. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 53år, söker man mellan 43-55. (Har ingen presentation.)

Nu undrar jag varför så många kvinnor söker så mycket yngre män? Och varför har mer än hälften inte ens brytt sig om att skaffa sig en presentation? Och de som har, kallar sig 75% för "tjej" redan i första meningen - fast de lämnat puberteten bakom sig sedan länge?

Frågorna är många. Svaren är få.

...
Och varför har mer än hälften inte ens brytt sig om att skaffa sig en presentation? Och de som har, kallar sig 75% för "tjej" redan i första meningen - fast de lämnat puberteten bakom sig sedan länge?

Ja, svaren är få. Men många underliga människor hittar man.

Jag har också undrat varför man inte har en presentation?
Jag menar - om jag får en flirt skickad till mig och den som skickar den varken har presentation eller foto - hur ska jag då kunna bilda mig en uppfattning?

Och varför får jag mail från män som bor väldigt långt bort. Jag är inte flyttbar och oftast inte de heller. Varför då alls ta kontakt?

Precis :) jag menar jag har inte skrivit vill ha distansförhållande nånstans och jag kan inte flytta.
Har testat kort presentation, lång presentation, men inget funkar som det ska.
Funkar mycket bättre med Facebook faktiskt :)

Det mest "intressanta" jag var med om var när jag förut hade två katter..vilket jag skrev i presentationstexten.. Och flera ggr fick mail från killar som sa att dom "var extremt allergiska- jag kan inte ens vara i närheten av ngt djur."
TRist med folk som inte läser presentationstexten.:(

Men hur hittar man välutbildade, snabbtänkta, charmiga män som vill bo på landet? Helst som särbo?

Den dejtingsajten skulle jag regga mig på, direkt! Iaf den som har välutbildade, snabbtänkta, charmiga män som vill bo på en bit från storstaden i en mindre stad! Jag borde ge mig in i "dejtingträsket" men vilken sajt har flest användare i min omgivning?

Ibland känns det som vissa bara mailar ohc kontaktar alla på dejtingsidan.. utan att tänka om det är realistiskt..
tex när det gäller avstånd.. Jag har ibland mailat tillbaka till personer som bor långt ifrån och frågat just om avstånd.. Frågat om han är flyttbar eftersom jag inte är det.. Och då får jag oftast svar att nej han är inte flyttbar, men det kommer säkert lösa sig på ngt sätt.. Hur skulle det bara lösa sig av sig självt?:cautious:

Hej hej igen!
Jag tog ock gjorde en liten gallup i min online-spalt! Klickade på tio slumpmässiga kvinnor i mitt åldersspann, och fick ut den här statistiken:

Kvinna, 55år, söker man mellan 49-56. "Jag är en mycket speciell tjej..."
Kvinna, 53år, söker man mellan 30-55. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 50år, söker man mellan 39-51. "En glad tjej med mycket humor..."
Kvinna, 49år, söker man mellan 30-99. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 47år, söker man mellan 42-53. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 50år, söker man mellan 45-52. "Här har du en oftast glad tjej..."
Kvinna, 45år, söker man mellan 42-53. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 48år, söker man mellan 35-52.
Kvinna, 51år, söker man mellan 44-54. (Har ingen presentation.)
Kvinna, 53år, söker man mellan 43-55. (Har ingen presentation.)

Nu undrar jag varför så många kvinnor söker så mycket yngre män? Och varför har mer än hälften inte ens brytt sig om att skaffa sig en presentation? Och de som har, kallar sig 75% för "tjej" redan i första meningen - fast de lämnat puberteten bakom sig sedan länge?

Jag förstår inte frågan egentligen.. Det är väl inte många ovan som söker ngn som är mkt yngre..? De flesta söker ju någon som är i samma ålder ungefär som de själva?

Typ; Kvinna, 55år, söker man mellan 49-56.

När jag skrev att jag får mail från män som söker ngn som är mkt yngre menar jag att jag får mail från män som är 30 år äldre.. Det tycker jag är mkt.. Ovan tycker jag inte är ngt speciellt.. SEn finns det naturligtvis folk som blir lyckliga och kära med ngn som är 30 år äldre/ yngre, det var inte det jag menade.

Senast ändrad:

Jag har en möjlig teknisk förklaring på varför både män och kvinnor tycks söka yngre partner.
Kan det vara så att de varit reggade ett par år, och initialt sökt partner som bättre matchade deras egen ålder. Men för varje år som gått så har deras egen ålder ökat ett snäpp, medan systemet struntat i att automatiskt uppdatera deras profil..?

Och så är man inte själv uppmärksam på hur en egen profil glider åt sidan, eftersom man är mycket mer uppmärksam på hur alla andras profiler ser ut.

Men i din lilla lista är det ju flera som själva åldersmässigt ligger rätt exakt i mitten av det åldersspann de söker, och dessutom en som är extremt tolerant för hög ålder och har satt 99 som max. (Visst kunde hon ha skrivit 120, men hade det gjort någon större skillnad i praktiken?)

När män söker yngre kvinnor, verkar det ju snarare handla om att föredra kvinnor som är 10-30 år yngre än de själva, inte ens kvinnor som är från deras egen ålder och neråt, ofta. Troligen har de ju inte varit reggade i decennier, så det är nog inte det att deras presentation har blivit inaktuell med åren.

Men i din lilla lista är det ju flera som själva åldersmässigt ligger rätt exakt i mitten av det åldersspann de söker, och dessutom en som är extremt tolerant för hög ålder och har satt 99 som max. (Visst kunde hon ha skrivit 120, men hade det gjort någon större skillnad i praktiken?)

När män söker yngre kvinnor, verkar det ju snarare handla om att föredra kvinnor som är 10-30 år yngre än de själva, inte ens kvinnor som är från deras egen ålder och neråt, ofta. Troligen har de ju inte varit reggade i decennier, så det är nog inte det att deras presentation har blivit inaktuell med åren.
Om jag ska vara riktigt ärlig, så tror jag att min poäng inte riktigt går fram.

Jag menar i klartext att om man tycker att män i 50-årsåldern inte ska kalla sig 'killar', ska man samtidigt kolla vad kvinnor i 50-årsåldern kallar sig, innan man förundrar sig över männens omogenhet.

Jag menar i klartext att om man tycker att det är märkligt att män inte gitter tota ihop en presentation innan de börjar flirta och maila, så ska man först kolla hur kvinnor författar sin presentation, innan man förundrar sig över männens slöhet.

Jag menar i klartext att om man tycker att män söker kvinnor i något för ungt åldersspann, så ska man först kolla i vilket åldersspann kvinnor söker, innan man förundrar sig över männens jakt på lammkött.

Annars blir det en lite onödig genusdebatt av någonting som borde vara en debatt om människors olater på dejtingsiter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka