Jag vill påpeka att jag inte står bakom att jag nånsin menat eller uttryckt mig "det fulländade stadiet mamma". Det där är din uppfattning och tolkning, det var inte det jag menade och det var inte det jag skrev. Jag har inte heller givit några direkta uppmaningar om att man ska bli mamma.
Och nej, jag tror inte att man ångrar sitt barn. Att man tänker att om jag kunde så skulle jag göra dig ogjord, jag önskar att jag aldrig fått uppleva dig. Det tror jag inte, men jag säger inte att det jag tror är så. ag säger inte att det är omöjligt att kunna se sitt barn i ögonen och verkligen genuint i sitt hjärta känna - jag önskar att du aldrig funnits. Jag vill inte ha dig.
Nu hoppar jag in...
Angående att ångra sitt barn så har jag en vän som i förtroende sa detta.
Hennes ord var ordagrant att "ångrar att jag skaffade barn eftersom jag tror att jag hade varit lyckligare utan barn. Jag känner att det har inneburit uppoffringar, mkt jobb och jag känner att jag har fått ge upp så mkt. Om jag skulle leva om mitt liv så skulle jag inte ha skaffat barn."
Hon skämdes enormt över att känna detta men har senaare också sagt samma saker.
Hon har sagt flera gånger att hon inte kan prata med mammor om detta och hon har pratat med mig eftersom hon upplevde att jag inte bedömde eller la någon värdering i det. Så om du aldrig har hört ngn säga såna saker så kanske bara ingen pratat med dig om det? Det kanske finns människor i din bekantskapskrets som känner så men inte pratar med dig om det.