Modersrollen

Mest intressant är att i denna tråden är det accepterat att ångra eller att inte älska sina barn, medans TS som har svårt att älska sin bonus i andra tråden blir nästintill halshuggen. :cautious:

Märkligt!
Ts behöver inte älska sitt bonusbarn, men barnets pappa har ett ansvar att ta professionell hjälp när det är en sådan kris i familjen att hans sambo upplever att det är femåringes fel att hon tappar livslusten och de inte kan reda ut det på egen hand.

Att man känner en känsla ger en inte frikort att bete sig illa. Är det mindre tabu att gå ifrån normen att skaffa barn, så att det blir ett mer aktivt val och att man dessutom kan prata om att det inte är enkelt alla gånger så hade det kanske inte behövt bli så illa som i den andre tråden.

Jag ska ärligt säga att det är lite för många inlägg för mig att gå igenom på en gång här nu. Jag tror att jag har förklarat vad jag menade i grundinläggen och mot slutet upprepade jag mig mest. :) Ni som inte håller med - all respekt åt friheten att få tycka och tänka själv. Jag tror vi alla gör vårt bärsta som föräldrar och att man också kan finna lyckan både med och utan barn.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 040
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V