Fast det är ju bara sättet det uttrycks på som stör väl? Jag förstår absolut inlägget i essens och jag tycker inte det är fel att ge mycket stöd om det behövs och mindre grupp om det behövs.Jag är mållös. Det här synsättet som krossar barns skolgång. Det finns inget mer att diskutera liksom. Vi lever på helt olika planeter.
Jag förstår också delen ur drabbad förälders synvinkel för det är svårt och jobbigt att hantera ledsna och kanske gråtande barn varje eftermiddag för ena dagen kanske hela matteboken blev sönderriven (och det känns som att allting man räknat och kämpat sig till under terminen försvann och måste göras om. Så man får förklara att det sitter nu fast i huvudet och bara fortsätta där man var i nya boken, det är inte borta) och andra dagen kanske man blev slagen i matkön och tredje dagen kanske hela klassen var tvungen att utrymma klassrummet o fjärde dagen kanske man inte kunde räkna alls för ett barn tar pennor och böcker hela tiden och är under ens bänk o drar och så och man måste försöka låtsas som att man inte märker för att inte provocera (o få nya boken sönderriven) och ett tredje barn som är en flicka måste vara go och övertala och hämta tillbaka saker (för olika provokationsnivå) och så. Och självklart har personalen inte tid och möjlighet att trösta och förklara för barnen som hamnar i kläm (här är din nya bok bara) (eller kontakta föräldrar om vad som hände utan drabbat barn är inte inblandad i händelsen och berörs inte utan bara utförande barn. Så drabbat barns föräldrar ska inte informeras enl lärare (rektor rättade efter mail)) eller tid att jaga barnet när det tagit saker för det kan ju framkalla mer oreda jmf med om flickan gör det. Och det går inte så bra framåt i matten under de förhållandena och man får inte ta hem böckerna för de är för dyra så då får man köpa en bok till för att kunna komma ifatt lite under loven. Ursäkta rörigt inlägg.)
Senast ändrad: