Jultråden 2021

Idag är planen att ge den stackars nakna julbocken lite kläder, men jag dricker fortfarande te...
Det är iallafall förberett för påklädning idag, för igår när vi var ut i skogen med vovvarna så passade vi på att ta hem gran och tallris :up:
Det kanske räcker till en krans också, vi "råkade" fylla hela baksätet liksom :angel::D

Mitt köksfönster (fönster mot norr så här är det redan mörkt,
20211121_130206.webp
trots solsken...) :) !

Köpte denna fina till öppna spisen idag detta är dock bild lånad från nätet för min får packas upp när jag köpt allt till det tänkta juldekorationen. Köpte också lite julgranskulor som jag tänkt lägga där inne bland bomullen och två snölyktor man kan sätta värmeljus i. Men min sambo påpekade klokt att jag nog borde mäta innermåttet på öppna spisen innan jag köper gran och tomte. :idea: Denna blev jag helt kär i :love: så den fick följa med hem redan idag, är 25 centimeter så den kommer att gå in iallafall i öppna spisen.

iu

Jag har börjat julpysslat. Redan.
Jag har bestämt mig för att ha gran i år och göra allt pynt till den själv. Så här endel att pyssla med nu.
Gjorde flätade hjärtkorgar ikväll och stjärnor av ståltråd som jag lindade i garn.
Med tanke på julpyssel, jag borde nog börja snart! För jag ska tillverka väldigt enkla tomteluvor i olika (små) storlekar som jag ska klä "allt" på kontoret med :up: Bara för 1. jag älskar julpynt. 2. kollegan som jag delar kontor med gör det inte... (men jag älskar min kollega och att retas lite, så det är tur att vi har högt i tak :heart).

Igår var vi på jul besök hos en lokal gård och fikade med vänner. Idag har vi satt upp en ljusslinga vid entrén och haft pysselverkstad hemma hos svärföräldrar med tillhörande god middag. Väldigt trevligt och mysigt att komma hem igen till ljusen utanför dörren 🥰👌🌟🌟 nu börjar julen kännas på allvar 😁

Måste säga att dagens julpyntande hade kunnat gått smidigare….

Började med att jag i min iver att få upp en stor fin handgjord kula bara skulle hämta en högre pall från köket och hör ett kras och den kulan hade fått i tusen bitar :cry: En stor, rosa handgjord kula med motiv av slottet i Uppsala.

Sedan efter mycket om och men fick jag upp en julstjärna i fönstret. Kollade givetvis innan att den funkade och det gjorde den. Ville inte hänga rakt så drog om sladden, satte tejp mm. Sedan när kontakten gick in igen var den stendöd.

Men alltså kom igen :arghh:

Nu ansluter jag mig till tråden.
Förberedde en pepparkaksdeg igår, fixade julkulor tidigare förra veckan, köpt hem ekfatslagrad julmust (den enda som är god nog), anmält katterna till lussekattstävling. Nu ska jag försöka finna lite ork att få upp ljusstakarna (energi är en bristvara just nu).

IDA_1183 copy.webp

Inte kikat in i den här tråden än men nu börjar jag bli sugen på att få fram stakar, stjärnor och julgardiner också :) Brukar vilja ha allt klart till 1 advent för den dagen vill jag inte greja med sånt utan bara mysa. Så jag smygstartar nog under veckan. Yngsta dottern är sjukt sugen på jul också och har dragit fram någon tomte redan och ska ha en egen gran på rummet säger hon 😅 :love:

Inte kikat in i den här tråden än men nu börjar jag bli sugen på att få fram stakar, stjärnor och julgardiner också :) Brukar vilja ha allt klart till 1 advent för den dagen vill jag inte greja med sånt utan bara mysa. Så jag smygstartar nog under veckan. Yngsta dottern är sjukt sugen på jul också och har dragit fram någon tomte redan och ska ha en egen gran på rummet säger hon 😅 :love:
Va! Har du inte börjat ännu? 😮

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 374
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V