Jag håller med flera andra om just däckbyte. Det är inte särskilt dyrt med däckhotell och skifte på verkstad, de flesta behöver inte kunna det.
Punka händer ju extremt sällan, jag har varit med om det en gång på mina 29 år med körkort. Tror de flesta hellre ringer assistans i det läget, oavsett kön. Iaf tidigare hade jag fri assistans sålänge jag servade bilen varje år, minns inte om det gäller längre dock.
Fast lite finns ju kvar, som gräsklippning, skruva upp enkla saker hemma, byta proppar och glödlampor osv.
Jag har känt kvinnor som inte ens kan/vill skruva upp en gardinstång liksom..
Punka händer ju extremt sällan, jag har varit med om det en gång på mina 29 år med körkort. Tror de flesta hellre ringer assistans i det läget, oavsett kön. Iaf tidigare hade jag fri assistans sålänge jag servade bilen varje år, minns inte om det gäller längre dock.
Det är ju det som är en del av problemet. ”Blå” saker är generellt sällansaker eller har blivit saker som vi generellt betalar andra för att göra.Det är intressant ändå det här tycker jag att det först talas så mkt om rosa och blå saker, men sen verkar det inte finnas några blå saker som kvinnor vill/behöver kunna.
Fast lite finns ju kvar, som gräsklippning, skruva upp enkla saker hemma, byta proppar och glödlampor osv.
Jag har känt kvinnor som inte ens kan/vill skruva upp en gardinstång liksom..