Jo det är det.dagens samhälle är det ingen som bryr sig om en kvinna köper herrkläder
Jag köper kläder på Dressmann och det är en utmaning varje gång.
Deras byxor sitter fantastiskt bra på mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är det.dagens samhälle är det ingen som bryr sig om en kvinna köper herrkläder
Sjukdom hos den ena föräldern.Numrera verkar det tack och lov rätt ovanligt att man inte delar lika med boendet efter separation, de fall jag kännet till som är annorlunda beror på en riktigt kass mamma och en pappa som gått upp i rök.
Varför inte beskriva formen på kläderna i stället?Men det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.
Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Jag har ju inte lagat bara en punka på ngt år så jag vet inte exakt, senast låg det runt 200 kr. 400 kr tycker jag är lite mycket för det.Tror det är mer nu, 300 till 400 kr ungefär och sen tillkommer all tid det tar att frakta fram och tillbaka till cykelverkstaden.
Att laga själv tar mindre än tio minuter och då får man dessutom en kolla av däck och annat på köpet.
Men får väl anta att det skulle finnas något annat tydligt system som hjälper folk att hitta rättMen det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.
Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Jag tror att alla kläder skulle ligga i en enda stor, skrynklig och osorterad driva om man tog bort genuskodade avdelningar.Men får väl anta att det skulle finnas något annat tydligt system som hjälper folk att hitta rätt
Nej men det medför fortfarande stigma att "överskrida gränserna".Men det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.
Det skulle bli kaos och anarki och ingen skulle veta vilka kläder som skulle sitta på vilken kroppsdel.Jag tror att alla kläder skulle ligga i en enda stor, skrynklig och osorterad driva om man tog bort genuskodade avdelningar.
Exakt så skulle det bli! Folk som behöver jeans skulle komma hem med bebismössor!Det skulle bli kaos och anarki och ingen skulle veta vilka kläder som skulle sitta på vilken kroppsdel.
Det förutsätter väl tex att trenden på det stora hela rörde sig mot att män och kvinnor är på det hela taget lika.Jag funderar lite på en sak.
Den här trenden nu att kvinnor går tillbaka till att vara hemmafruar.
Borde inte den nya trenden vara att båda går ner lika mycket i tid för att få tid för barnen?
Vi har ju ändå kommit en bit på jämställdhetens väg vill jag hoppas. Kunde inte detta få bli nya trenden?
För- och nackdelar?
Jag förstår att ekonomin skulle kunna vara ett skäl vissa anger, men för mig hade det ju varit mycket värt att båda fick tid med barnet.
Finns ju tyvärr starka konservativa strömningar som tycks vilja förflytta oss långt bakåt i utvecklingen..Jag funderar lite på en sak.
Den här trenden nu att kvinnor går tillbaka till att vara hemmafruar.
Borde inte den nya trenden vara att båda går ner lika mycket i tid för att få tid för barnen?
Vi har ju ändå kommit en bit på jämställdhetens väg vill jag hoppas. Kunde inte detta få bli nya trenden?
För- och nackdelar?
Jag förstår att ekonomin skulle kunna vara ett skäl vissa anger, men för mig hade det ju varit mycket värt att båda fick tid med barnet.