Jämställt förhållande

Men det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.

Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Varför inte beskriva formen på kläderna i stället?
Jag har breda axlar och smala höfter så damkläder fungerar inte för mig.
Jag skulle spräcka blusarna i ryggen.
 
Tror det är mer nu, 300 till 400 kr ungefär och sen tillkommer all tid det tar att frakta fram och tillbaka till cykelverkstaden.

Att laga själv tar mindre än tio minuter och då får man dessutom en kolla av däck och annat på köpet.
Jag har ju inte lagat bara en punka på ngt år så jag vet inte exakt, senast låg det runt 200 kr. 400 kr tycker jag är lite mycket för det.
 
Men det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.

Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Men får väl anta att det skulle finnas något annat tydligt system som hjälper folk att hitta rätt :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: lingonben
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 739
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 398
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 894
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp