Jämställt förhållande

Numrera verkar det tack och lov rätt ovanligt att man inte delar lika med boendet efter separation, de fall jag kännet till som är annorlunda beror på en riktigt kass mamma och en pappa som gått upp i rök.
Sjukdom hos den ena föräldern.
Det som inte fungerar gör ju inte det.

Men det är ju faktiskt inte förbjudet att gå till en annan avdelning.

Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Varför inte beskriva formen på kläderna i stället?
Jag har breda axlar och smala höfter så damkläder fungerar inte för mig.
Jag skulle spräcka blusarna i ryggen.

Tror det är mer nu, 300 till 400 kr ungefär och sen tillkommer all tid det tar att frakta fram och tillbaka till cykelverkstaden.

Att laga själv tar mindre än tio minuter och då får man dessutom en kolla av däck och annat på köpet.
Jag har ju inte lagat bara en punka på ngt år så jag vet inte exakt, senast låg det runt 200 kr. 400 kr tycker jag är lite mycket för det.

Jag hade slutat handla i butiker som blandat herr och damkläder. Helt enkelt eftersom jag inte vill behöva leta bland en massa kläder som ändå inte passar mig eller är gjorda för folk med min kroppstyp. Jag är väldigt medel som kvinna och de flesta plugga på damavdelningen passar mig. Herrkläder passar definitivt inte då jag gillar formsydda kläder och inte fyrkantiga tält (vilket herrkläder att som är gjorda för breda axlar blir på mig).
Men får väl anta att det skulle finnas något annat tydligt system som hjälper folk att hitta rätt :)

Nej men det medför fortfarande stigma att "överskrida gränserna".

Givetvis skulle klädtyperna märkas ut ändå så att du inte skulle behöva vimla runt bland kläder som inte passar (även om det händer även när det är uppdelat mellan dam och herr skulle jag vilja påstå. Jag passar då inte i vartenda plagg på vare sig herr eller dam.)
Kanske skulle det till och med funka bättre? :)

Jag funderar lite på en sak.
Den här trenden nu att kvinnor går tillbaka till att vara hemmafruar.
Borde inte den nya trenden vara att båda går ner lika mycket i tid för att få tid för barnen?
Vi har ju ändå kommit en bit på jämställdhetens väg vill jag hoppas. Kunde inte detta få bli nya trenden?
För- och nackdelar?

Jag förstår att ekonomin skulle kunna vara ett skäl vissa anger, men för mig hade det ju varit mycket värt att båda fick tid med barnet.

Borde inte den nya trenden vara att båda går ner lika mycket i tid för att få tid för barnen?
Vi har ju ändå kommit en bit på jämställdhetens väg vill jag hoppas. Kunde inte detta få bli nya trenden?
För- och nackdelar?

Jag förstår att ekonomin skulle kunna vara ett skäl vissa anger, men för mig hade det ju varit mycket värt att båda fick tid med barnet.
Det förutsätter väl tex att trenden på det stora hela rörde sig mot att män och kvinnor är på det hela taget lika.

I den här tråden ser vi ju nästan enbart inlägg som betonar motsatsen, till den grad stt tom klädbutiker utan genuskodning framstår som oroväckande.

För- och nackdelar?

Finns ju tyvärr starka konservativa strömningar som tycks vilja förflytta oss långt bakåt i utvecklingen..

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 057
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 228
Senast: soom
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: lingonben
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 932
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar